Salutam.
Stiu ca sunt multi care indragesc locomotivele diesel (si eu ma numar printre ei. Asta m-a facut sa cred ca merita aceasta locomotiva un post special pe forumul nostru.
Toate pozele si documentatiile sunt culese de pe site-ul www.dr-bahn.de si wikipedia.de
In primul rand, istoria:
Locomotivele din clasa 119 au fost construite la Uzina 23 August din Bucuresti in perioada 1976 - 1983. Este vorba de 200 de exemplare. Prioectul se baza pe clasa 118.
Constructorul roman trebuia sa se incadreze in maxim 16 t/osie si motor de peste 2000 CP, precum si incalzire electrica pentru vagoane.
Motoarele era fabricate sub licenta producatorului german MTU.
Dupa intrarea in serviciu, cei de la DR au constatat ca locomotiva avrea probleme grave la motoare si la suspensii, asa ca au retras locomotivele pentru reparatii si pentru inlocuirea motoarelor cu unele fabricate in RDG sub licenta Maybach.
Dupa modificari, locomotiva a devenit cea mai puternica masina DR pentru linii secundare.
Locomotiva a fost denumita "razbunarea lui Ceausescu" sau "submarinül".
Date tehnice:
Formula rotilor: Co Co
Ecartament: 1435 mm
Lungime: 19500 mm
Greutate: 96 / 101 t
Greutate pe osie: 16 t
Viteza maxima: 120 / 140 km/h
Transmisie: hidraulica
Rezervor: 4000 l
Incalzire: electrica
Iata in continuare poze cu locomotiva, precum si cu motoare si documentatii tehnice:
Poze de la Bicaz:
Submarinul.....
Stiu ca sunt multi care indragesc locomotivele diesel (si eu ma numar printre ei. Asta m-a facut sa cred ca merita aceasta locomotiva un post special pe forumul nostru.
Toate pozele si documentatiile sunt culese de pe site-ul www.dr-bahn.de si wikipedia.de
In primul rand, istoria:
Locomotivele din clasa 119 au fost construite la Uzina 23 August din Bucuresti in perioada 1976 - 1983. Este vorba de 200 de exemplare. Prioectul se baza pe clasa 118.
Constructorul roman trebuia sa se incadreze in maxim 16 t/osie si motor de peste 2000 CP, precum si incalzire electrica pentru vagoane.
Motoarele era fabricate sub licenta producatorului german MTU.
Dupa intrarea in serviciu, cei de la DR au constatat ca locomotiva avrea probleme grave la motoare si la suspensii, asa ca au retras locomotivele pentru reparatii si pentru inlocuirea motoarelor cu unele fabricate in RDG sub licenta Maybach.
Dupa modificari, locomotiva a devenit cea mai puternica masina DR pentru linii secundare.
Locomotiva a fost denumita "razbunarea lui Ceausescu" sau "submarinül".
Date tehnice:
Formula rotilor: Co Co
Ecartament: 1435 mm
Lungime: 19500 mm
Greutate: 96 / 101 t
Greutate pe osie: 16 t
Viteza maxima: 120 / 140 km/h
Transmisie: hidraulica
Rezervor: 4000 l
Incalzire: electrica
Iata in continuare poze cu locomotiva, precum si cu motoare si documentatii tehnice:




























Poze de la Bicaz:



Submarinul.....
