De la un pasionat:
"Cautand pe internet amintiri (feroviare) din trecut, m-am oprit acum cateva zile mai mult intamplator la orasul Corabia de pa malul Dunarii. Un orasel dragut cu farmec, precum multe alte localitati asemanatoare din Muntenia, un oras campenesc cu boierime, negustorime si meseriasi de tot felul, toata protipendada Momentelor si Schitelor caragialesti! Cand l-am vizitat ultima oara era un orasel de provincie, cu multe foste case boieresti, cu cladiri publice candva in glorie, insa cam adormit si cu inca putine "stralucite realizari ale oranduirii socialiste". Poate ca tocmai de-aia inca era asa de dragut... Am ajuns acolo de la Caracal, pe la mijlocul anilor Ă´70, cu un tren de persoane remorcat de un 150.1000 intr-o stare de ingrijire exemplara. Era ca si nou, i se adaugase doar rezervorul de pacura pe tenderul in forma lui specifica. Trenul era si el o adevarata minunatie, alcatuit din vagoane pe 2 osii, dar, clasa 1 era un vagon pe 3 osii, un fost MAV, ca si restul garniturii dealtminteri. Vagonul de clasa 1 era cu culoar lateral, canapelele capitonate in plus albastru inchis iar acoperisul purta inca luminatorul original. In cele cateva zile petrecute la Corabia aveam sa descopar intr-o zi si un 324, dormitand linistit in fata remizei.
Am studiat acest link, http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1557640 , noutati feroviare se arata cam timide. Pe vechile poze, in port, cateva vagoane de tip G10, nu in prim plan, dar de origine austro-ungara. Pe la pagina 4 sau 5, un automotor de mana 2-a, Caravelle francez, contemporan. Inlocuieste un vechi 150.1000 sau un 324... Cine mai are rabdare parcurgand cele 5 pagini, ajunge si la gara. Ceea ce m-a surprins placut, sa constat ca, gara veche este neschimbata. Exista si o gara "noua", o gramada diforma si oribila de beton socialist aruncat in peisagiu de mantuiala si ca nucaĂ´n perete, un strigoi, si care datorita "calitatii " inegalabile, este deja abandonata... Frumos si interesant la gara din Corabia este constructia din caramida aparenta cu structura integrata de lemn. La fel, acelasi stil si remiza de locomotive, care se pare ca se indreapta spre un viitor..., ruinos! In spate, un castel de apa, oare? Cateva poze inainte sau inapoi, Piata cu fosta Hala Centrala, un stil asemanator, cu caramida aparenta. Din pacate, nu exista poze de pe lateralul acestei hale.
Pentru prietenii transportului pe apa (Dunarii) cateva imagini din vechiul port, slepuri si un vapor foarte elegant ca forma. De toate pentru toti, gara, remiza, port, vapoare, magazii, tot tacamul pentru o admirabila diorama. Aici se nasc cateva intrebari....
Din ce motive gara Corabia a avut alt stil decat cele mai multe gari CFR, afirmand acele frumoase structuri din lemn? Exista cumva si imagini vechi ale acestei gari respectiv, ale remizei? Pe undeva, pe la arhivele statului trebuie sa existe si ceva planuri ale garii si ale liniilor precum si ale instalatiilor portuare. Si in general, a trezit cumva orasul Corabia interesul fotografic al vreunui feroviar amator? De un releveu cat de cat de amator, nici nu ma incumet sa intreb...."