Detaliere BR78 Liliput

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

atraian

Active Member
4 Aprilie 2009
85
0
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Am o locomotiva cu aburi de la Liliput un BR 78. Este un model mai vechi de prin anii ’80 de la inceput –cred. Desi ruleaza excelent in ambele directii cu un motor cu 5 poli cu volanta, gradul de detaliere al modelului lasa de dorit.



Poza am luat-o de pe site-ul unui dealer francez pentru ca am uitat sa pozez modelul inainte de a-l modifica.

Plasticul din care e facuta locomotiva se poate prelucra usor. Asa ca m-am hotarat sa lucrez putin la detalierea locomotivei, adica in primul rand sa inlocuiesc tevile si alte accesorii de pe boilerul locomotivei. Am inceput prin a strange poze de pe net cu cu modele reale sau cu modele provenite de la producatori diferiti, sa le studiez si sa le compar cu locomotiva mea. (Pozele nu sunt ale mele evident; le-am luat de pe internet)


,


Pasul urmator a fost sa desasamblez locomotiva. Am profitat acum sa inlocuiesc becurile
existente pentru mers inainte si inapoi cu LED-uri albe inseriate cu un resistor de 560 ohmi.



Pasul trei a fost sa scot afara detaliile de tevi sau valve care sunt turnate in basorelief pe corpul locomotivei. Pentru asta am folosit un cutit de modelism cu lama plata si cu care am taiat jos tevile tinand cutitul la un unghi de aproximativ 45 grade fata de boiler si impingand cutitul usor de-a lungul tevii. Am dat dupa aceea gaurile necesare cu un burghiu de 0,5 mm pentru viitoarele tevi. Am dat apoi cu smirghel 320 la inceput si unde bavurile erau mai mari si am terminat cu un smirghel de 600 ca sa elimin urmele vechilor tevi.

,


Tevile le-am executat din fire de bronz fosforat pe care le-am taiat si ajustat dupa nevoi. Am folosit fire de diferite grosimi:

  • [a] 0,20 mm (0.008’ 1100)
    0,37 mm (0.015’ 1102)
    [c] 0,62 mm (0.025’ 1104)
    [d] 0,80 mm (0.032’ 1105)
    [e] 1,00 mm (0.040’ 1107)


De exemplu pentru teava de alimentare cu apa sistemul de incalzire (cred) am folosit sarma de 0,62 mm, pentru teva de alimentare cu apa rece si abur la pompa de aer1,00 mm, etc. Deasupra, pentru cablurile de actionare a supapei de abur si alte tevi si tevisoare am folosit fir de 0,37 mm si 0,2 mm.
“Tevile” sunt fixate in gaurile pe care le-am facut la inceput si lipite cu adeziv cianoacrilat, celebrul SuperGlue.

,
,


Ultimul pas a fost sa dau o vopsire tevilor cu vopsea neagra email. Sigur la sfarsit as putea revopsi toata locomotive, dar inca nu m-am hotarat.

,


Dupa aceea, la final, am instalat carligele de cuplare si furtunele de aer de la un set Roco si le-am lipit la capetele masinii.

,
 
Felicitari, Atraian, si bine ai venit pe forumul Lokomotiv! 8) :aplauze:
Doua foarte mici sugestii:
1) daca se mai poate, inlocuieste LED-urile pure-white (alb "xenon") cu LED-uri warm-white (alb cald);
2) indreapta glisiera capului de cruce de pe stanga astfel incat sa fie orizontala; in poza ea pare sa fie inclinata in jos.
 
Multumesc pentru sugestii.
1) LED-urile am sa le inlocuiesc cand o sa am astfel de LED-uri
2)Am verificat glisiera si e orizontala. Nu stiu in poza de ce a iesit inclinata.
 
salut, atraian,

Te felicit pentru faptul ca ai avut curaj sa te apuci de lucrare si pentru lucrarea in sine; totusi, am o intrebare: Avand in vedere ca masina ta este DB, deci iluminarea era cu becuri, de ce ai renuntat la iluminarea facuta de Liliput (cu becuri) in favoarea led-urilor albe?

Te intreb din 2 motive:
1. doresti sa faci locomotiva cat mai aproape de realitate
2. cel mai buna imitatie a luminii generate de bec este chiar lumina de bec.

Succes in continuare!