Despre poduri

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Pantiru

Well-Known Member
15 Aprilie 2011
396
1
Braila
LOCATION
Braila
Ce stiti despre podul Transporter de pe raul Tess din UK?Cei de la Discovery World au dat niste informatii sarace in descriere.Mi-a parut interesant modul de realizare si functionalitate,initial am crezut ca este o macara portal.
 
Multumesc felippe,dar cu engleza nu stau bine ca din '80 cand am terminat liceul nu am folosit-o,asa ca...Dar din cele cateva poze sa deduc ca acele autobuze, sau oricare mijloc de transport ce avea nevoie sa treaca raul ,erau ridicate de un fel de macara si il tranversa suspendat?Este ca un fel de bac aerian?
 
Are o platforma pe care urcau vehiculele la fel ca pe un bac fluvial, si apoi platforma era transportata intre statii; de ridicat nu o ridica, transportul se face la aceeasi inaltime la care sunt construite si statiile.

(Vezi ca ai www.translate.google.com , bagi link-ul si iti traduce pagina.)
 
Da,acum m-am lamurit cum este cu Transporter Bridge,in cel de al doilea link NGABY,am vazut doua frumoase poduri metalice cel din Scotia la care se faceau lucrari de intretinere[il vopseau],celalalt nu stiu de unde se filma in timp ce se mergea cu trenul pe el[tot metalic si la inceput parca erau niste muncitori de la intretinere.M-a impresionat paienjenisul de de fiare din care li s-au facut structurile de rezistenta,adevarata arta in fier.Pe un alt link de pe forum Gam3 prezenta lucrarile la podul Vidin-Calafat,frumoasa structura arhitecturala,dar parca nu are nostalgia si maiestria fierului prins la nituri,si o intrebare ce aport in lucrare isi aduce partea romana cand ei nu au bani sa finalizeze o autostrada,astfaltul este reteta de la regii soselelor autohtoni?Mai mult mi s-a parut ca se lucra in partea bulgara si erau si mai avansati[ori la noi erau in pauza de masa?]
 
Nu stiu daca postez bine aici,dar imi asum greseala si va spun ca daca mai aud pe cineva ca rade de gara aceea cu scara care nu ducea nicaieri si liftul ce se sfarsea in tavan de prin Moldova ,parca, care era subiect de ironie la nu stiu ce program de stiri ,in urma cu ceva timp,ma supar foc,vedeti asta si mai stam de vorba,Funny Construction work-Funny.
 
Dupa ce am mai gasit un filmulet cu inca un pod identic cu cel de pe raul Tess din UK,am ajuns la concluzia ca pe acolo sunt mai multe,Newport Transporter Bridge.Cei de la Discovery ruleaza un documentar despre X-Machine,cu o macara speciala care lucra la ridicarea tronsoanelor de pod si una care le transporta de la punctul de turnare, la o macara de cheu, speciala,de 250t, cu care se construieste podul de la Vidin-Calafat.Echipa care se ocupa cu coordonarea si supravegherea lucrarilor sunt din Spania,cel putin cei de pe malul bulgaresc,de la noi nu au pomenit nimic.
 
Dr2005 a spus:
Podul Calafat - Vidin e 100% fă’cut de bulgari, noi facem doar rampele de acces la el de pe partea noastră’.
Normal. Altfel exista riscul sa nu ne intalnim cu ei si ieseau 2 poduri. Evident daca nu ne plictiseam in cele din urma :twisted:
 
Sa intampla si la case mai mari.

Atunci cand s-a facut podul de peste Rin de autostrada dintre Rheinfelden (Baden-Württemberg) si Rheinfelden (Elvetia) acum vreo 15 ani a iesit... stramb.

Fiecare a lucrat pe partea sa, si cand s-au intalnit cu traveea de beton turnata in consola la mijloc era diferenta de 15cm de nivel. De ce? Pentru ca NN (Normalnull, nivelul 0 adica al marii) in Elvetia este dupa Mediterana si in Germania dupa Marea Nordului...

Asa ca au spart cele doua bucati de travee gata facute si au turnat una noua, din pila in pila, un pic mai stramba. Acum cand treci pe el se simte ca e un pic... denivelat :D
 
flor a spus:
Dr2005 a spus:
Podul Calafat - Vidin e 100% fă’cut de bulgari, noi facem doar rampele de acces la el de pe partea noastră’.
Normal. Altfel exista riscul sa nu ne intalnim cu ei si ieseau 2 poduri. Evident daca nu ne plictiseam in cele din urma :twisted:

A fost un singur ordonator de credite sau cum i se spune, Bulgaria s-a implicat in aceasta constructie, sau poate a fost implicata.
Romania a avut o contributie neinsemnata.
Se pare ca noi nici u voiam podul dovada ca in afara de racordarile necesare nu s-a facut nimic mai departe.
 
pe vremuri in facultatile de arhitectura si constructii eram invatati un lucru elementar si obligatoriu, orice constructie are o cota 0,00 = x,... m fata de nivelul marii ( in cazul nostru Marea Neagra) ce trebuia specificat in memoriu tehnic si intr-o caseta pe planul de trasare a constructiei astfel incat orice topometru sa stie fata de ce se raporteaza cand traseaza obiectivul, chiar daca proiectantul nu a specificat pe planul de trasare fata de care mare s-a raportat cei doi constructori inainte de a turna primul metru cub de beton si apoi pe parcursul executiei trebuiau sa-si verifice reciproc aliniamentul si cota 0,00, e o chestie elementara, de bun simt si minim profesionalism, oricand poate sa apara o eroare umana chiar daca unii fac ceasuri si ceilalti BMW-uri, sunt curios daca s-a intamplat ceva cu firmele respective inafara partii financiare sau s-a pus usor batista pe tambal ca sa nu isi pateze renumele
 
Nu stiam ca la podurile si mai stiu eu ce,se fac masuratori dupa nivelul marii cele mai apropiate sau care stiu ei,dar cred ca este una din marile aberatii ale tehnicii.Cei din Nepal,sau alta tara care nu are iesire la mare sau ocean,poate,dupa ce fac masuratori?iordania de exemplu ia reper Marea Moarta?Parerea mea de neavizat in domeniu ar fi ca trebuie sa se fi gandit cineva sa faca un reper universal pe tot globul,altfel cei care au deviat pe Rin sunt norocosi,ar putea fi altii care nici sa nu vada ca au trecut unii pe langa altii si un pod sa faca legatura de exemplu Bulgaria-Romania si altul Romania-Serbia :D .
 
Fiecare stat îşi creeaz㒠un sistem de referinţ㒠propriu. De aici diferenţa apă’rut㒠la construcţia acelui pod.
 
Ceea-ce spune interesantul este absolut exact. Fiecare tara isi creeaza un sistem de referinta propriu, cu o "cota 0" nationala. Cota 0 universala nu exista.

Problema de la Rheinfelden a fost generata intre altele si de faptul ca linia de impartire a apelor (Marea Mediterana / Marea Nordului) trece prin apropiere...