189DB a spus:
Uneori datorita "fugirii liniei" din cauza dilatarii sinelor, sistemul acela de pirghii nu mai are forma initiala, in acest caz apar forte mai mari la manevrarea acelor, fiind depasita forta "ambreiajului de frictiune" (similar cu cel de la autovehicole) cu care este dotat electromecanismul de macaz si pentru a nu se arde motorul acesta nu permite cresterea acestor forte peste anumite limite. Asadar ca si la fotbal toata lumea se pricepe si la calea ferata.
Ai dreptate, ca "toata" lumea se pricepe,inclusiv dumneata,dar totusi nu prea te pricepi:
1 Arata macar o singura fotografie/poza cu sine intinse(nu fugite) in cadrul unui schimbator de cale cu electromecanism( nu prea cred ca ai sa gasesti pentru ca au rosturi speciale prevazute,inclusis jonta izolanta,care fiind din material izolant, compenseaza prin comprimare !).
2 Ambreiajul e frictiune, impreuna cu ambreiasuul de talonare au rolul de a proteja electromecanisum la suprasarcini si socuri mecanice mare,care pot distruge schimbatorul.Constructiv nu prea seamana cu cel de pe autovehicule, doar functia e aceeasi.
3 daca acesta nu reuseste sa se inchida (inzavorasca) pe o pozite comandata( pozitia "+", directa pe teren, "-" abatura),sau pe cea de pe care a fost comandat,se manipuleaza cu levierul special(coarba) si se inzavoraste mecanic cu cleste.Acste fenoment de neinchidere se manifesta din cauza existentei unui obstacol intre ac si contraac,ce duce la neinzavorare mecanica si apoi electrica, sau se produce inzavorarea mecanica, dar cea electrica nu se produce( prin inchiderea/neinchiderea unor contacte de tip cutit),sau deranjament pe partea de comanda si/sau control al inzavorarii electromecanismului.
Un asemena electromecanism nu poate face parte dintrun parcurs centralizat in bloc cu semnalul pe liber( semnal principal) ci doar la manevra,si atunci numai in anumite conditii,iar daca electromecanismul nu se inchide acesta (sau se deschide accidental,putin probabil) nu se poate face parcurs care sa includa si pe acesta!