Depoul

LDH

Well-Known Member
Trenulist
3 Septembrie 2016
6.938
5
Bucuresti
modelism-feroviar.blogspot.com
WEBSITE
http://modelism-feroviar.blogspot.com/
LOCATION
Bucuresti
Ca sa nu incurc subiectele si sa pun locomotivele cine stie pe unde m-am hotarat sa "extrag" din alte subiecte, unde nu aveau ce cauta, cele cateva modele si sa le repun intr-un subiect nou.

BR18 1:87 H0

Varianta Deutsche Reichsbahn Ep. II

Originalul construit de J.A. Maffei in 1912 iar modelul de Liliput.

Tractiunea in tender, motor cu volanta, cauciucuri pentru sporirea aderentei si o pungulita cu o gramada de accesorii ce se monteaza daca nu vreti s-o mai tineti in cutie
De remarcat detaliile care merg pana la reprezentarea actionarii interiore a axei principale de tractiune de la cilindrii interiori de forta.





mai multe imagini cu locomotiva trenurilor expres



In afara "probelor de casa" si unele mici interventii facute de SSi pentru o mai buna functionare modelul sta cuminte in cutie, care sta in alta cutie, care se afla in alta cutie si ... tot asa pana a ajuns la locul de depozitare al intregului parc de locomotive si vagoane in miniatura :grin:
Ruleaza foarte bine, fara sa faca galagie.
Transmiterea miscarii de la motor la angrenajele osiilor motoare se face prin intermediul unei curele dintate.
Are lumini la ambele capete ce se aprind in functie de sensul de mers.
 
mpursu a spus:
SUPEEER!!! :aplauze:
Mai vrem poze & detalii :grin:

Este putin de asteptat pentru alte poze.
Astea sunt mai vechi si bine ca le-am pastrat.


BR17 DB

Este un model produs de Roco, varianta hobby, adica trebuie puse foarte multe accesorii pe ea.

Spre norocul meu si dezamagirea lui mpursu nu avem ce comenta legat de corectitudinea bielelor :grin:

Dupa cum o sa vedeti in poze bielele sunt imcomplete.
Chestia asta ma framanta de mai mult timp.
De unde fac rost de biele?
Am incercat mai multe variante si din pacate toate au dat gres. Evident ca nu am dezarmat si voi continua sa incerc sa rezolv problema.

Masina arata foarte bine, chiar asa cheala, mai putin firele de legatura intre tender si marchiza. Oribill!!!
Probabil ca o sa gasesc o alta pozitinoare a lor astfel incat sa para doar niste furtune de legatura.



Are atat sarmaraie deoarece culege tensiune si de pe rotile cuploare.
Contrar asteptarilor tractiunea este doar pe tender. Zic contrar deoarece Roco a adoptat sistemul de transmitere a tractiunii si la rotile cuploare prin intermediul unui cardan.
Locomotiva fiind generatie mai veche nu a beneficiat de aceasta facilitate.
Pot spune ca nu sunt probleme, o osie a tenderului avand gume, gume ce probabil vor fi scoase si inlocuita osia cu una normala asa cum am de gand sa fac la toate modelele. Se evita murdarirea rapida a sinelor.

Cred ca va place cum arata ca mie-mi este foarte draga desi nu este completa.



Biele, bare, tevi, pompa de aer, saboti de frana, butelii, inversor de sens, portcuplele si alte multe mici nimicuri ce trebuiesc completate.

Bine ca macar are lumini functionale :grin:

Pana o sa am gata modulul pentru sedinte foto trebuie sa va multumiti cu peisajul care se vede

:cafea:
 
LDH a spus:
Bine ca macar are lumini functionale :grin:
:cafea:

Si mpursu are dreptate pana la urma

Locomotivele cu abur aveau lumini bicolore

Image23a.jpg


E drept ca asta este de manevra dar tot bicolore sunt luminile

Imaginea de pe situl

http://www.dampflokomotiven.net/Html/50000neu.htm

:cafea:
 
Erau "bicolore" doar in sensul ca peste faruri se puteau atasa niste "ochelari" de culoare rosie daca locomotiva trebuia sa mearga cu spatele pe directia respectiva de mers!

Tin minte bine fiindca ma fascina felul in care schimbau ceferistii "ochelarii" la locomotiva care facea manevre in gara orasului bunicilor mei, Sebes-Alba!

Ce se vede acolo cu albastru nu stiu ce este, arata mai degraba a punga de plastic, poate ca era o improvizatie de moment in lipsa filtrului de culoarea potrivita!
 
victorian a spus:
Erau "bicolore" doar in sensul ca peste faruri se puteau atasa niste "ochelari" de culoare rosie daca locomotiva trebuia sa mearga cu spatele pe directia respectiva de mers!
Ce se vede acolo cu albastru nu stiu ce este, arata mai degraba a punga de plastic, poate ca era o improvizatie de moment in lipsa filtrului de culoarea potrivita!

"Ochelarii" de care vorbesti erau niste banale discuri din sticla rosii sau vopsite in rosu.

Ce se vede acolo este semnalizarea pentru locomotivele de manevra.
Ca este o punga sau nu asta nu stim. In orice caz trebuiau sa aiba o lumina alba si una albastra la ambele capete daca erau folosite la manevra.
Sistemul exista si astazi.
Am vazut LDH-uri care au la farurile de jos, pe cel din stanga in sensul de mers, atasat acel disc din sticla albastra atunci cand sunt la manevra.
 
@LDH ,Este splendida acea Pacific Bad.IVh facuta de Liliput/Wien (este corect ?).Eu am avut modelul de la Liliput (China )si l-am vandut impreuna cu alte aburoase Roco si Fleischmann(BR 18 201,BR 42,BR 01,BR 44 etc) Parca regret putin.... :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-(
 
@LDH,nu vreau sa-ti poluez topicul cu problemele mele.... :-D ,dar chiar daca am trecut la modele americane ,cred ca am sa-mi iau cateodata ceva pentru vitrina (vreau sa spun cate un model german... :roll: ).
 
Nu poluezi de loc, ca vorba aia, citez din memorie ca sa ma dau dăÂştept

"Nu ma tem de intreruperi"

Aici nu se bat campii se discuta despre modele si chiar imi pare rau sa aud ca un confrate isi vinde colectia din anumite motive si mai ales ca le regreta.

Asa ca nu vad nicio problema ca stam de vorba, imi face placere, si nu este poluare de topic.

:cafea:
 
Hmm, asa o problema asemanatoare am si eu cu un mic simpatic model de la Roco.Este vorba de aburoasa BR 80 .Este digitala ,cu fum dar are si ea bielele incomplete.Cam tot ca acea BR 17.Ai facut socoteala cam cat costa piesele extra ?
 
Eu nu dar mi-a facut-o Alex Stoicia care a fost in aceiasi situatie.

Fiind patit a spus sa nu cumpar bielele ca piesa de schimb pentru BR17.
Costa nici mai mult nici mai putin decat vreo 60E.

Asa ca m-a sfatuit, si-i multumesc, sa-mi iau de pe ebay un BR17 ce se vinde pentru piese de schimb sau care are alte defecte decat la biele si accesorii.

Luand de acolo am sansa ca de pe locomotiva canibalizata sa-mi completez si accesoriile lipsa: saboti de frana, pompa de aer, bare etc. si, posibil, la pretul bielelor.

Am incercat pe ebay si nu am reusit sa iau inca dar am ramas cu speranta.
Astept locomotive BR17 Roco cu defecte.

Alex a avut perfecta dreptate.
Pretul este cam tot pe acolo si chiar daca este putin mai mare te alegi cu o gramada de piese care mai devreme sau mai tarziu trebuie.

Sigur problema ta cu BR80 trebuie sa urmeze aceiasi cale.
Am avut si eu un BR80 Roco fara biele si a ajuns la un prieten al meu eu facandu-mi rost de vestita BR80 FLM generatie veche care mai necesita si ea niste mici interventii.

Pentru tine este si mai simplu cu ebay-ul.

Eu trebuie sa ma limitez la ofertele pentru toata Europa si mai ales la ofertantii care accepta paypal si nici atunci nu este gata totul.
Daca au fost indeplinite conditiile de mai sus apelez la un prieten si daca am norocul sa nu isi schimbe buletinul ma pot alege cu locomotiva :grin:
:cafea:
 
Si eu m-am interesat de aceste biele.....costa 22 euro ...pe o parte (deci 44 + posta etc.) cu 50-60 se gasesc deja locomotive complete BR80 pe ebay.Dar acum nu este nimic,trebuie rabdare.... :lol:
 
SantaFeFan a spus:
Si eu m-am interesat de aceste biele.....costa 22 euro ...pe o parte (deci 44 + posta etc.) cu 50-60 se gasesc deja locomotive complete BR80 pe ebay.Dar acum nu este nimic,trebuie rabdare.... :lol:

Exact.

Trebuie rabdare.
Eu m-am inarmat cu ea.
Daca a stat pana acuma mai poate sta o vreme fara accesorii.
Asteptam momentul optim :grin:
 
Si ca tot vorbea Rudi de probleme lui cu BR80 iata si exemplarul aflat in depou la mine

BR80 Fleischmann

Este o locomotiva robusta, grea, foare grea pentru dimensiunile pe care le are.
Functioneaza ireprosabil desi areo o vechime in ani buni.
Nu are cauciucuri pentru sporirea aderentei dar greutatea ei isi spune cuvantul cand este pusa la tractiune.

Nu este perfecta.
Sunt unele elemnte de detaliu care lipsesc asa ca isi asteapta randul la reparatii si imbunatatiri

Nu este o locomotiva frumoasa sau spectaculoasa ca BR18 dar un bun cal de povara.


Nefiind fotogenica m-am hotarat sa-i fac poze ca la politie :grin:




Cu un mic bonus poza din spate




Am mai scris pe undeva "ciudateniile" acestei masini.
Alimentata cu 1,5 - 2 V i se aprind luminile, sta pe loc fara sa bazaie, si abia de la o tensiune de peste 3 V se pune in miscare.

Misterul a fost dezlegat dupa ce am facut bucati locomotiva, am remontat-o si nu mi-am dat seama de cauza motivului.
Singurul lucru remarcat este prisma de lumina exelent realizata astfel ca cele trei lampi ale locomotivei sunt luminate uniform fara, lucru foarte important, fara ca lumina sa razbata prin alte locuri in exterior.

Explicatia, exista si asa ceva, a venit dupa ce am constata acelasi "simptom" si la alte modele de generatie mai veche.

Motoarele sunt mai mari consumatoare decat cele actuale si permit becurilor sa se aprinda inaite ca ele sa se invarta.

Interesant este ca din momentul aprinderii becurilor, in timpul "invartirii" pe linie pana se taie tensiunea lumineaza la aceiasi intensitate.
 
Si cum locomotivele cu abur au nevoie de tot felul de instalatii pentru a putea functiona m-am gandit ca nu ar fi rau sa incep sa le strang.

Dintre toate instalatiile de incarcat carbuni mi-a placut acesta de la Vollmer.
Merci SSi!

Am si una de la Kibri dar sigur o sa ramana in cutie sau o sa ia drumul pribegiei :grin:

Vollmer

Ce este pe cutie se gaseste si inauntru




Kitul de montaj, dupa cum se vede si pe foto de prezentare, este compus din elevatorul propriuzis, doua gospodarii de carbune cu pereti din lemn, doua panouri pe care scrie ce scrie dar la mine sigur o sa scrie "Gabarit redus" si un rastel cu tot felul de scule necesare incarcarii carbunelui in cupa.
Personajele nu fac parte din kit si ma bucur foarte mult ca sigur il concediam pe grozavul ala de se sprijina in lopata.

Piesele sunt aranjate pe 7 rame, usor de identificat.
Componentele turnate dintr-un plastic moale cred ca se debavureaza usor mai ales ca nu am observat prea multe bavuri.




Instructiunile de montaj sunt simple si clare, ca la prosti as putea zice, asa ca nu-mi fac probleme ca nu o sa nimersc ce trebuie lipit si mai ales unde si cu cine.




Iar la final dupa ce o sa trebuiasaca si ceva vopsea, poate invat d'ale aerografului pana atunci, o sa arate cam ca mai jos sau poate ca in poza de pe cutie.




Ma bucur ca am luat jucaria. Montata fiind am rezolvat problema incarcarii carbunilor.