Ne amintim de ei cind platim impozitele, au unele scutiri, mai apucam sa citim pe monitor cind ne luam bilet in gara, au unele gratuitati.
O data pe an citim in ziar ca s-au adunat la un monument ca sa isi aduca aminte de acele zile si de cei ramasi in pamintul Baraganului.
Atunci sint acolo si ziaristii care mai apoi scriu cite un articol.
Aflam astefel ca in contextul inrautatirii relatiilor intre Jugoslavia si URSS, Tito a devenit dusmanul comunismului, implicit in zona de granita erau elemente dusmanoase.
Dincolo de problemele gazetaresti, aici in zona avem doar varianta celor ,,dislocati", chiar deunazi citeam in ziar amintirilor unora care spuneau ca localnicii ii priveau cu neincredere si ii numeu in fel si chip, pregatiti probabil de autoritati inainte de sosirea lor, fara sa citesc vreodata undeva varianta celor in satele carora au ajuns ,,chiaburii si dusmanii orinduirii socialiste"
In toate povestirile apare insa invariabil trenul de marfa si, asta e de fapt legatura intre subiectul topicului si forumul feroviar.
Nu am auzit niciodata un ceferist pensionar sa povesteasca despre respectivele marfare, nici ca ar fi lucrat in perioada respectiva la CFR, nici ca ar fi auzit de la alti ceferisti mai batrini.
In mod cert trenurile nu puteau circula numai ziua si nu tot personalul care concura atunci la circulatia trenurilor ar fi putut sa fie inlocuit de securisti sau de elemente cu origini sanatoase.
Are cineva cunostinta despre amintirile unor ceferisti care au prins acele vremuri?
Topicul poate fi sters daca nu prezinta interes, sau poate fi dezvoltat cu alte informatii despre perioada in cauza, cum auzisem de exemplu ca trebuiau trase perdelele la vagoane intre Orsova si Turnu Severin.
Tot atunci s-au construit in zona cazematele si s-a oprit circulatia trenurilor spre Bazias.
Cit e adevar, cit e fictiune, cit e chestiune economica?
O data pe an citim in ziar ca s-au adunat la un monument ca sa isi aduca aminte de acele zile si de cei ramasi in pamintul Baraganului.
Atunci sint acolo si ziaristii care mai apoi scriu cite un articol.
Aflam astefel ca in contextul inrautatirii relatiilor intre Jugoslavia si URSS, Tito a devenit dusmanul comunismului, implicit in zona de granita erau elemente dusmanoase.
Dincolo de problemele gazetaresti, aici in zona avem doar varianta celor ,,dislocati", chiar deunazi citeam in ziar amintirilor unora care spuneau ca localnicii ii priveau cu neincredere si ii numeu in fel si chip, pregatiti probabil de autoritati inainte de sosirea lor, fara sa citesc vreodata undeva varianta celor in satele carora au ajuns ,,chiaburii si dusmanii orinduirii socialiste"
In toate povestirile apare insa invariabil trenul de marfa si, asta e de fapt legatura intre subiectul topicului si forumul feroviar.
Nu am auzit niciodata un ceferist pensionar sa povesteasca despre respectivele marfare, nici ca ar fi lucrat in perioada respectiva la CFR, nici ca ar fi auzit de la alti ceferisti mai batrini.
In mod cert trenurile nu puteau circula numai ziua si nu tot personalul care concura atunci la circulatia trenurilor ar fi putut sa fie inlocuit de securisti sau de elemente cu origini sanatoase.
Are cineva cunostinta despre amintirile unor ceferisti care au prins acele vremuri?
Topicul poate fi sters daca nu prezinta interes, sau poate fi dezvoltat cu alte informatii despre perioada in cauza, cum auzisem de exemplu ca trebuiau trase perdelele la vagoane intre Orsova si Turnu Severin.
Tot atunci s-au construit in zona cazematele si s-a oprit circulatia trenurilor spre Bazias.
Cit e adevar, cit e fictiune, cit e chestiune economica?