Vara aceasta am avut ocazia sa merg ca tot omul in Germania pentru a-mi cumpara o masina...si m-am intors cu o locomotiva!!! De fapt cu mai multe, printre care si aceasta BR62, despre care tot am citit pe diverse forumuri, si care demult mi-o doream! Am avut noroc sa o gasesc intr-o actiune promotionala la un dealer Fleischmann din Koln si n-am ezitat sa o achizitionez!
Locomotiva este in principiu aceeasi ca aceasta despre care s-a discutat aici singura diferenta constructiva fiind forma deflectoarelor de fum, in cazul de fata de tip "Witte". In poza de mai jos locomotiva mea cu numarul 62.002 inmatriculata "Deutsche Bundesbahn", numar de catalog 7052:
Mai multe detalii tehnice pe pagina de la Fleischmann
Asa cum spunea si Felippe intr-un alt post, locomotiva este absolut superb realizata, fiind vizibile cele mai mici amanunte prezente pe modelul real. Cel mai mult imi plac rotile cu spite fine si saboti de frana subtiri, precum si distributia Heusinger echipata cu piese minuscule de metal care prezinta detalii incredibile:
Dealtfel acest grad de detaliere se pare ca este o caracteristica a locomotivelor Fleischmann pe scara N ... singura problema o reprezinta inscriptiile care uneori au 0.25mm inaltime...sigur e necesara o lupa
Asadar avem o candidata clara la concursul de frumusete al locomotivelor miniaturale...sa vedem insa cum stam la caracteristicile dinamice. Aici trebuie sa spun cu tristete ca am ramas oarecum deceptionat de la primele ture de traseu, per ansamblu remarcand un comportament destul de slab, cu totul neasteptat avand in vedere cat de laudata a fost aceasta locomotiva. Enumar mai jos principalele deficiente pe care le-am constatat:
-un talent innascut pentru patinaj, si nu neaparat artistic! Inscrierea in curbele R1 este un adevarat dezastru, pur si simplu locomotiva ramane cu rotile motoare suspendate si se intampla ceea ce puteti vedea mai jos, adica patineaza:
http://www.youtube.com/watch?v=xMNqqR2uerk
-locomotiva este cu adevarat foarte pretentiosa la calitatea traseului. La viteze mici, si chiar fara vagoane, locomotiva se opreste brusc in cea mai mica neregularitate intalnita pe traseu fie ca e vorba de un macaz sau un banal papuc de cuplare a sinelor putin mai ridicat, efectul volantei dealtfel vizibile prin cabina este nul:
http://www.youtube.com/watch?v=PKUWHfxdvhI
-cele de mai sus denota oarecum ca sunt probleme si la culegerea curentului de pe sine...cu toate ca in prospect se mentioneaza ca exista perii colectoare pe toate rotile, acest lucru se face prea putin simtit in practica:
http://www.youtube.com/watch?v=lWV3qQx9MWQ
-nu folositi aceasta locomotiva daca aveti trasee in panta! chiar si la declivitati de 2-3 grade locomotiva cu trei vagoane de calatori esueaza lamentabil! la fel daca aveti curbe mai stranse decat R3... suspectez o distribuire neadecvata a greutatii locomotivei pe osiile motoare...in mod normal osia prevazuta cu roti cu bandaje de tractiune ar trebui sa duca greul..dar din motive neintelese de mine exista o prea mica forta de apasare chiar pe ea...se pare ca ultimele doua osii de sub posteriorul locomotivei, montate pe un fel de boghiu si nefiind motorizate, sunt supra-inaltate(sau supra-coborate?!) si preiau prea mult din greutatea locomotivei in aceasta zona stricand aderenta rotilor gumate care sunt chiar in proximitate, adica acelea de sub cabina!
Mentionez ca imaginile de pe youtube nu-mi apartin, am dat si eu peste ele incercand sa ma lamuresc ce se intampla cu aceasta BR62, deci se pare ca este vorba de niste simptome "de serie" rezultate dintr-o proiectare defectuoasa a modelului.
As ruga pe ceilalti detinatori ai acestei locomotive sa-mi spuna daca au observat si ei aceste deficiente si cum le-au rezolvat (daca acest lucru a fost posibil), multumesc!
Locomotiva este in principiu aceeasi ca aceasta despre care s-a discutat aici singura diferenta constructiva fiind forma deflectoarelor de fum, in cazul de fata de tip "Witte". In poza de mai jos locomotiva mea cu numarul 62.002 inmatriculata "Deutsche Bundesbahn", numar de catalog 7052:

Mai multe detalii tehnice pe pagina de la Fleischmann
Asa cum spunea si Felippe intr-un alt post, locomotiva este absolut superb realizata, fiind vizibile cele mai mici amanunte prezente pe modelul real. Cel mai mult imi plac rotile cu spite fine si saboti de frana subtiri, precum si distributia Heusinger echipata cu piese minuscule de metal care prezinta detalii incredibile:


Dealtfel acest grad de detaliere se pare ca este o caracteristica a locomotivelor Fleischmann pe scara N ... singura problema o reprezinta inscriptiile care uneori au 0.25mm inaltime...sigur e necesara o lupa
Asadar avem o candidata clara la concursul de frumusete al locomotivelor miniaturale...sa vedem insa cum stam la caracteristicile dinamice. Aici trebuie sa spun cu tristete ca am ramas oarecum deceptionat de la primele ture de traseu, per ansamblu remarcand un comportament destul de slab, cu totul neasteptat avand in vedere cat de laudata a fost aceasta locomotiva. Enumar mai jos principalele deficiente pe care le-am constatat:
-un talent innascut pentru patinaj, si nu neaparat artistic! Inscrierea in curbele R1 este un adevarat dezastru, pur si simplu locomotiva ramane cu rotile motoare suspendate si se intampla ceea ce puteti vedea mai jos, adica patineaza:
http://www.youtube.com/watch?v=xMNqqR2uerk
-locomotiva este cu adevarat foarte pretentiosa la calitatea traseului. La viteze mici, si chiar fara vagoane, locomotiva se opreste brusc in cea mai mica neregularitate intalnita pe traseu fie ca e vorba de un macaz sau un banal papuc de cuplare a sinelor putin mai ridicat, efectul volantei dealtfel vizibile prin cabina este nul:
http://www.youtube.com/watch?v=PKUWHfxdvhI
-cele de mai sus denota oarecum ca sunt probleme si la culegerea curentului de pe sine...cu toate ca in prospect se mentioneaza ca exista perii colectoare pe toate rotile, acest lucru se face prea putin simtit in practica:
http://www.youtube.com/watch?v=lWV3qQx9MWQ
-nu folositi aceasta locomotiva daca aveti trasee in panta! chiar si la declivitati de 2-3 grade locomotiva cu trei vagoane de calatori esueaza lamentabil! la fel daca aveti curbe mai stranse decat R3... suspectez o distribuire neadecvata a greutatii locomotivei pe osiile motoare...in mod normal osia prevazuta cu roti cu bandaje de tractiune ar trebui sa duca greul..dar din motive neintelese de mine exista o prea mica forta de apasare chiar pe ea...se pare ca ultimele doua osii de sub posteriorul locomotivei, montate pe un fel de boghiu si nefiind motorizate, sunt supra-inaltate(sau supra-coborate?!) si preiau prea mult din greutatea locomotivei in aceasta zona stricand aderenta rotilor gumate care sunt chiar in proximitate, adica acelea de sub cabina!
Mentionez ca imaginile de pe youtube nu-mi apartin, am dat si eu peste ele incercand sa ma lamuresc ce se intampla cu aceasta BR62, deci se pare ca este vorba de niste simptome "de serie" rezultate dintr-o proiectare defectuoasa a modelului.
As ruga pe ceilalti detinatori ai acestei locomotive sa-mi spuna daca au observat si ei aceste deficiente si cum le-au rezolvat (daca acest lucru a fost posibil), multumesc!