Decorare tunel situat in oras

neamtuioan

Active Member
2 Ianuarie 2011
69
0
48
Constanta
LOCATION
Constanta
Buna ziua,

As avea nevoie de sfaturile si ajutorul dvs. pentru a decora un tunel care se presupune a fi situat în oraş, tunel care serveşte pentru tren care circula in oraş. Am vazut asa ceva in Roma aşadar construcţia nu este un SF :)
Mai exact, despre ce este vorba (o imagine face cit 1000 de cuvinte):




în concret, am nevoie de ajutor pentru:
1) Gasirea unei modalitati optime pentru pavarea podelei tunelului
2) Gasirea unei modalitati optime pentru placarea zidurilor laterale ale tunelului.

Prin modalitate optima am în vedere realizarea lucră’rilor la un raport rezonabil calitate/preţ/aspect final.
In opinia mea, poate gresită’, un maxim de calitate, spre exemplu, pentru placarea zidurilor laterale ale tunelului ar putea fi zidul de la noch:



dar avînd în vedere c㒠am nevoie de cca. 400 cm de zid (tunelul are o lungime de 2 metri) ceea ce inseamna 6 piese de zid, iar o piesa precum cea nominata (Noch 58055) costa vreo 18 EUR, un pret de 108 EUR pentru aceasta lucrare mi se pare ceva cam mare.
în plus, nu cunosc care este gradul de flexibilitate al acestei piese (ar trebuie sa se muleze pe un contur de R2) şi nu cunosc nici lă’ţimea piesei (aş avea un maxim de 3 mm pentru placarea zidului lateral).

Ca s㒠detaliez specificaţiile tehnice:
1) Podeaua tunelului (ca s㒠spun aşa) este una foarte neregulată’, tunelul (cele 3 laturi ale acestuia) îmbră’cînd placa pe care este aşezat㒠linia.
Mai exact:
.
Neregularită’ţile podelei:

Discutam despre un spaţiu de cca.25 mm care trebuie pavat pe de o parte şi alta a liniei. Linia are 40 mm laţime, dar placa pe care este aşezată’, nu este regulata conform cu traseul liniei.
Și podeaua şi zidurile sînt din carton de 1,5 mm, structura este stabil㒠şi rezistentă’.
Spaţiul pentru placarea zidurilor laterale este de maxim 3 mm, cel mai lung vagon (31 cm) apropriindu-se în anumite zone, la cca. 5 mm de zidul lateral.
înă’lţimea la care trebuie ridicat㒠podeaua este de cca. 7 mm, aceasta se doreşte a fi la nivelul la care începe terasamentul. Se foloseşte şina roco geoline.

Solutii la care m-am gindit pentru realizarea podelei:

a) Turnarea unui gips şi nivelarea acestuia - problema ar fi c㒠nu cunosc exact vîscozitatea unui gips, tunelul (evident) este în pant㒠şi deci la un gips mai puţin vîscos acesta s-ar scurge şi ar crea autonivelare.
înc㒠o problem㒠a acestei soluţii ar putea fi aceea c㒠diorama va mai suferi diverse şocuri cu ocazia prinderii restului de şin㒠(se va face cu cuie şi ciocan deci vor exista vibraţii, care cred c㒠ar face s㒠crape gipsul).
Haios ar fi dac㒠ar exista un gips cumva flexibil ? Sau un material asemă’nă’tor ?

b) Aplicarea unei folii cu iarbă’, sau iarb㒠pe un substrat oarecare - nu prea am vă’zut îns㒠iarb㒠prin tunele.....

c) Realizarea de mici pavele din polistiren extrudat, sau alt material, exact pe dimensiunea locurilor unde se amplasează’, ceva gen la 10 mm lă’ţime, lungimea fiind variabil㒠- munc㒠de chinez....

Solutii la care m-am gindit pentru realizarea zidurilor laterale:

a) în forma în care sînt din carton, finisarea acestuia prin şlefuire şi chituire, iar apoi aplicarea unei vopsele gri, s㒠arate exact ca un zid de beton - îmi este îns㒠teama c㒠lipsa detaliilor ar afecta negativ imaginea de ansamblu;

b) Placarea cu zid de la Noch, cum am ară’tat anterior - nu cunosc lă’ţimea zidului şi nici gradul de flexibilitate al acestuia, preţul ridicat fiind de asemenea un impediment;

c) Placarea pereţilor lateral cu un zid realizat de subsemnatul din carton.
Cartonul s㒠imite că’ră’mizile sau placi de beton (adică’, nu c㒠aş cunoaşte tehnica exact㒠- mi-ar fi de mare ajutor un link cu tehnica de realizare, nu cunosc decît ce am vă’zut la aici: http://modelism-feroviar.blogspot.ro/2009/06/microcentrala-electrica.html, nu cunosc metoda exact㒠de trasare a santurilor pe carton, vopsire, mă’tuire, etc.)

d) Placarea cu plă’ci de beton miniaturale realizate manual sau cumpă’rate de-a gata (nu am vă’zut îns㒠aşa ceva prin magazinele opnline de modelism).

Ca şi ultime detalii, tunelul urmeaz㒠a fi accesorizat cu lă’mpi care se vor aplica pe zidul lateral, precum se va monta şi o instalaţie de catenar㒠(catenar㒠susţinut㒠de stîlpi, care s㒠fie amplasaţi în interiorul tunelului).

Mai multe poze cu tunelul aici:
http://s792.photobucket.com/albums/yy208/ioanneamtu/Fotografii diorama si modele personale/

Multumesc pentru sfaturi !
 
Salutare,
ceea ce pot sa-ti ofer eu ca sfat este sa eviti turnarea de ipsos pentru podeaua tunelului, solutia mi se pare greoaie si nu stiu daca va da rezultatele dorite.

Pentru placare eu unul, la dimeniunile acestea as folosi fie material cumparat de-a gata, de genul Noch, care imita un anumit tip de structura, fie as folosi forex.

Poti cumpara o coala de forex, de aproximativ 1 mp, din care sa tai ulterior cu un cuter fasiile de care ai nevoie, inainte sau dupa aceasta operatie, se poate grava suprafata cu un varf metalic astfel incat sa ai o imitatie de dale de beton de exemplu. Gravarea se face simplu, deoarece suprafata nu este foarte dura. Forexul se gaseste in diferite grosimi, de la 1 mm la 3 mm de exemplu, astfel incat ai de unde alege. De asemenea este un material extrem de flexibil. Se lipeste bine cu superglue, se vopseste bine dupa decapare (de fapt degresare) cu vopsele acrilice de exemplu. Astfel, cu un pic de rabdare, dupa gravarea suprafetei si aplicarea vopselelor de baza si a celor de efect (portiuni neuniforme ale zidului) eu estimez ca vei putea obtine ceva de calitate.
 
Revin cu o idee de care mi-am amintit acum.
Am mai simulat betoane rugoase la scara H0, care este reprezentata de detalii foarte fine, prin pulverizarea cu aerograful de vopsea cu pigmenti mai mari.

Adica mai pe romaneste, daca se foloseste vopsea fina, de modelism, prima data se poate aplica un grund la spray (din cel gri pentru aplicatii auto) care confera o suprafata rugoasa.

O alta metoda este aceea de a se folosi acrilice pentru aplicatii de pictura, care de multe ori sunt mai putin fine decat cele pentru modelism, si care la aplicarea in dozaj mai mare din aerograf determina o suprafata aspra, de beton nefinisat. Problema care se pune aici insa este cea a aderentei pe plastice, care se imbunatateste de aceasta data cu un grund pentru plastic (fie auto care interactioneaza superficial cu plasticul fie dedicat pentru modelism).

Spor la lucru