Decodor Hornby

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

leynad72

Active Member
Trenulist
28 Decembrie 2008
157
0
Pitesti
LOCATION
Pitesti
Ma intereseaza daca a reusit cineva sa testeze un decodor de acest tip, care este comportamentul acestuia in sarcina si mai ales daca poate fi programat cu Roco Multimaus.
 
e mega tare decodorul.
Am montat 2 buc si sunt f, multumit.
Se poate programa cu Roco multi...
Bafta!
 
@obiwan
cateva detalii in legatura cu programarea cu Roco, te rugam...

@andreiul
spuneai ceva de un zgomot mai mare din cauza frecventei joase...e vorba de pornire, viteze mici sau zgomotul se pastreaza indiferent de viteza ?
 
Singura chestie e ca nu s-a gandit nimeni din cei de la Hornby ca mai e nevoie de CV2,CV5 si CV6.
 
http://static.hornby.com/files/r8249-1228e-decoder-leaflet-423.pdf
aici mai multe detalii

PS: Hal de aburoasa facute de Hornby:
http://www.youtube.com/watch?v=Y_6WHpN0eRM&feature=channel_page
 
La decodoarele Hornby,CV2,CV5 si CV6 nu pot fi citite sunt scrise pentru ca nu sunt implementate( se vede si in prezentare si am si testat acest lucru pe decodorul pe care il posed).
 
Salut,

acesta este un decodor entry level, cu alte cuvinte ofera ceea ce ai nevoie la un pret pentru toate buzunarele (vorbim de decodorul ieftin), hornby are si decodoare mai scumpe (30 euro) care probabil ca ofera si alte setari.
Daca stie cineva detalii rog sa le prezinte, eu stiu doar ca suporta amperaj dublu.
 
Acum trebuie sa recunosc, sunt la inceput in sfera digitalului...
Ce informatii stocheaza CV2, CV5 si CV6 ?
Sau mai simplu pentru mine ca sa inteleg, ce anume nu pot face cu decodorul acesta ? (ce functii)
 
Conform standardelor NMRA, ar fi:
CV2 - tensiunea de start minima, adica valoarea acesteia in treapta de viteza 1, sau tensiunea minima ca locomotiva sa se miste.
CV5 - viteza maxima la ultima treapta de viteza, folosita ca locomotiva sa "alerge" prototipical
CV6 - cum sa explic... e folosit ca sa genereze o curba a vitezei, astfel daca decodorul e setat pe 14 pasi va seta Vmed pe step 7; daca decodorul este pe 28 de pasi va seta Vmed pe step 14, altfel zis viteza medie/voltaj mediu. Daca CV6=0 viteza va fi lineara.
 
leynad72 a spus:
Sau mai simplu pentru mine ca sa inteleg, ce anume nu pot face cu decodorul acesta ? (ce functii)

Decodorul in cauza nu are si un mic manual? Asa ar cam trebui... Pe aici toate au, si e specificat acolo ce poti face si ce nu. Dar ca regula generala, la decodoarele ieftine nu prea poti modifica prea multe CV-uri, desi lucrurile se schimba incet-incet.
 
Detalii despre CV-uri gasiti la "mama lor" NMRA.

In general, pt. o variatie liniara a vitezei de la mica la mare este necesar ca CV6 (v. medie) sa fie media aritmetica a CV2 (v. minima) si CV5 (v. maxima).

Daca se doreste un comportament "prototipical" atunci este bine sa se aplice formula:
CV6 = CV2 + (CV5 - CV2)/3 , altfel spus viteza medie este la 1/3 de cea minima si 2/3 de cea maxima.

:cafea:
 
Dar pana la urma se poate programa cu Roco Multimaus sau nu ?
Vad ca parerile sunt cam impartite...
 
eu am in mocanitza http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=5161un hornby din asta micutz si am reusit sa ii schimb adresa (din 3 in 1) cu un multimouse (de ala rosu cu display mare verde :p ). cum am fost foarte talentat si l/am montat invers a trebuit sa umblu la cv29 si sa ii inversez sensul de rulare, de asemenea i/am activat si modul de lucru in analogic.

apropo de analogic, am sesizat o chestie ciudata, alimentat cu o baterie de 9V pe linie are tendita din cand in cand sa se opreasca, sunt sigur ca nu e de la contacte.

in rest functionare buna, nu ma plang de nimic, e mic si al dracului dar nu e de pus la motoare mari pt ca are curentul maxim de 500mA ( si racire ioc ). in rest nu am auzit motorul sa "cante" la frecventa de pwm si nici nu mi/a facut figuri pe digital.

ca si concluzie: raport calitate pret excelent. recomand ca si alternativa de criza :p
 
d0ru_b a spus:
apropo de analogic, am sesizat o chestie ciudata, alimentat cu o baterie de 9V pe linie are tendita din cand in cand sa se opreasca, sunt sigur ca nu e de la contacte.

Bateriile de 9V sunt destinate unor consumatori de pana in 100 mA; in mod cert apar probleme cu o locomotiva care "mananca" 300-500 mA.
 
dac a spus:
d0ru_b a spus:
apropo de analogic, am sesizat o chestie ciudata, alimentat cu o baterie de 9V pe linie are tendita din cand in cand sa se opreasca, sunt sigur ca nu e de la contacte.

Bateriile de 9V sunt destinate unor consumatori de pana in 100 mA; in mod cert apar probleme cu o locomotiva care "mananca" 300-500 mA.

ciudat cum un liliput br52 merge foarte bine cu aceiasi baterie, dar deja am iesit in decor cu discutia. ramane de verificat.
 
Stie cineva ce frecventa de PWM foloseste decodorul Hornby ? (nu e specificata in pdf.)
...
:!: Atentie la terminologia folosita de Hornby:
f1 este de fapt FL (lumini fata)
f2 = RL (lumini spate)
f3 = F1 (tasta F1)
f4 = F2 (tasta F2)
 
Am achizitionat zilele trecute un decodor Hornby si parerea mea de incepator in "ale digitalului" este ca raportul calitate/pret e unul corect. Personal sunt multumit, compensarea de sarcina se comporta corect, singura locomotiva care nu-l "agreaza" este un G1700 de la Piko care la viteza mica functioneaza in "suturi"...In rest s-a comportat ok, zgomotul la viteze mici e aproape insesizabil (frecventa mica de lucru).