m/am gandit ca vor fi multi cei care se vor lovi de aceste decodoare in viitorul apropiat, asa ca o sa prezint pe scurt modelul 36- 553 ( decodorul cu mufa 8 pini).
practic avem de/a face cu un decodor lokpilot basic ( aceiasi topologie de circuit, acelasi chip on board, aceleasi caracteristici electrice, aceleasi functii ), incep sa cred ca cei de la bachmann nu au facut decat sa schimbe ambalajul esu cu al lor. pt cei care au timp nu aveti decat sa aruncati o privire peste prospectele decodoarelor:
http://www.esu.eu/uploads/tx_esudow..._ESULLC_US_UsersManual_Edition_2_eBook_01.pdf
http://www.bachmann.co.uk/pdfs/3-function_decoder.pdf
poza unui lokpilot basic :
ok, deci e un lokpilot basic... la standul de probe.
1) resetat cu setarile din fabrica ( recomand la toti sa faca asta imediat dupa instalare pt ca nu se stie in ce loco a fost folosit decodorul)
se scrie cv8 cu valoare 08 (se scrie si zero/ul neaparat, alfel nu se intampla nimic !)
2)se trece la testarea luminilor: f0 lumini fata spate + f1 auxiliar de 170mA (in cazul de fata tot leduri)
inainte :
inapoi:
aux (f1)+inainte :
aux (f1)+ inapoi :
comportare buna, fara incalzire (consum leduri pe la 20ma deci nici un motiv de ingrijorare, de remarcat reglak trepte de iluminare din cv63 )
3) se tureaza motorul ( motor de cas, 12V/500mA cred (verific si o sa corectez)) dupa cum se poate vedea in gol motorul consuma o nimica toata 110mA (ampermetru in serie cu motorul, scala de 10A)
cum nu am cum sa il cuplez la o sarcina, incerc sa il opresc cu mana, cu greu si cu piele arsa obtin un curent maxim de 300mA.
se poate observa in poza dara de fum care iese din driverele de motor :fluierat: glumesc, evident s/a incalzit dar nimic care sa sperie, sa fi ajuns la un 45 grade maxim, in plus termocontractilul degaja lejer caldura, se impun aceleasi reguli sfinte ca la toate decodoarele, nu le acoperiti in banda izolatoare si nu dati jos termocontractilul de pe ele.
alte chestii dragute ale decodorului :
-back emf evident , inca nu s/a testat, urmeaza.
-pwm la 31khz, nu a facut pretentii cu harbul de motor folosit, chiar ma asteptam sa :fluierat: ...
-f3 shunting speed , vizibil pe bancul de probe, turatia reducandu/se vizibil.
-f4 inertia (inca netestata din lipsa de metoda)
pana acum capata nota de trecere, urmeaza citirea si scrierea cv/urilor cu nanox... si aici incep problemele. daca pe liliputanul de la hornby totul a decurs excelent pe bachmannul 36 problemele apar si dispar inexplicabil: am reusit sa citesc pe linia de programare ( deci cv mode) cam toate cv/urile din fisa cu care decodorul. totul a mers ok, chiar si la programare. din pacate la functionare nu pot spune acelasi lucru, decodorul refuza sa functioneze cu nanox. am incercat sa schimb adresa, am repornit comunicatia bidirectionala (railcom) a nanox/ului din cv7, fara nici un efect. daca aveti idee care este hiba acestui decodor si de ce refuza sa mearga cu nanox, va rog sa imi spuneti si mie.
functionarea in dc (da, stie sa mearga si in analogic...)
surpriza a fost sa nu trebuiasca setata functionarea in analogic (in cazul lui hornby a trebuit setat cv29), ba mai mult, se pare ca in analogic si aux f1 functioneaza indiferent de directie, deci se preteaza la un generator de fum.
cam atat, ramane de verificat pe locomotive. spor la trenulit.
practic avem de/a face cu un decodor lokpilot basic ( aceiasi topologie de circuit, acelasi chip on board, aceleasi caracteristici electrice, aceleasi functii ), incep sa cred ca cei de la bachmann nu au facut decat sa schimbe ambalajul esu cu al lor. pt cei care au timp nu aveti decat sa aruncati o privire peste prospectele decodoarelor:
http://www.esu.eu/uploads/tx_esudow..._ESULLC_US_UsersManual_Edition_2_eBook_01.pdf
http://www.bachmann.co.uk/pdfs/3-function_decoder.pdf
poza unui lokpilot basic :
ok, deci e un lokpilot basic... la standul de probe.
1) resetat cu setarile din fabrica ( recomand la toti sa faca asta imediat dupa instalare pt ca nu se stie in ce loco a fost folosit decodorul)
se scrie cv8 cu valoare 08 (se scrie si zero/ul neaparat, alfel nu se intampla nimic !)
2)se trece la testarea luminilor: f0 lumini fata spate + f1 auxiliar de 170mA (in cazul de fata tot leduri)
inainte :
inapoi:
aux (f1)+inainte :
aux (f1)+ inapoi :
comportare buna, fara incalzire (consum leduri pe la 20ma deci nici un motiv de ingrijorare, de remarcat reglak trepte de iluminare din cv63 )
3) se tureaza motorul ( motor de cas, 12V/500mA cred (verific si o sa corectez)) dupa cum se poate vedea in gol motorul consuma o nimica toata 110mA (ampermetru in serie cu motorul, scala de 10A)
cum nu am cum sa il cuplez la o sarcina, incerc sa il opresc cu mana, cu greu si cu piele arsa obtin un curent maxim de 300mA.
se poate observa in poza dara de fum care iese din driverele de motor :fluierat: glumesc, evident s/a incalzit dar nimic care sa sperie, sa fi ajuns la un 45 grade maxim, in plus termocontractilul degaja lejer caldura, se impun aceleasi reguli sfinte ca la toate decodoarele, nu le acoperiti in banda izolatoare si nu dati jos termocontractilul de pe ele.
alte chestii dragute ale decodorului :
-back emf evident , inca nu s/a testat, urmeaza.
-pwm la 31khz, nu a facut pretentii cu harbul de motor folosit, chiar ma asteptam sa :fluierat: ...
-f3 shunting speed , vizibil pe bancul de probe, turatia reducandu/se vizibil.
-f4 inertia (inca netestata din lipsa de metoda)
pana acum capata nota de trecere, urmeaza citirea si scrierea cv/urilor cu nanox... si aici incep problemele. daca pe liliputanul de la hornby totul a decurs excelent pe bachmannul 36 problemele apar si dispar inexplicabil: am reusit sa citesc pe linia de programare ( deci cv mode) cam toate cv/urile din fisa cu care decodorul. totul a mers ok, chiar si la programare. din pacate la functionare nu pot spune acelasi lucru, decodorul refuza sa functioneze cu nanox. am incercat sa schimb adresa, am repornit comunicatia bidirectionala (railcom) a nanox/ului din cv7, fara nici un efect. daca aveti idee care este hiba acestui decodor si de ce refuza sa mearga cu nanox, va rog sa imi spuneti si mie.
functionarea in dc (da, stie sa mearga si in analogic...)
surpriza a fost sa nu trebuiasca setata functionarea in analogic (in cazul lui hornby a trebuit setat cv29), ba mai mult, se pare ca in analogic si aux f1 functioneaza indiferent de directie, deci se preteaza la un generator de fum.
cam atat, ramane de verificat pe locomotive. spor la trenulit.