Salut,
Urmand sugestia lui Adrian ,iata un topic nou unde se poate discuta (speram fara cearta :mrgreen: ) pro si contra acestor doua sisteme.
Sistemul AC ,mai bine cunoscut ca Märklin este foarte raspandit in Germania ,Elvetia si ceva in nord (Norvegia,Suedia,Olanda).Este cel mai vechi sistem,iar cum Märklin a fost intotdeauna conservativ ,au reusit sa ramana la acest sistem pana in prezent.Sa nu uitam ca si Trix a avut mai demult AC,dar au trecut cu mult timp in urma la DC.Trix si-a mentinut pana acum sistemul Express (care este cu o sina centrala dar cu DC).dar este aproape irelevant pe piata. Deci ramanem la AC=Märklin.
Acest sistem este simplu .Oricum se monteaza sinele nu se poate face scurt circuit la bucle de intoarcere sau la placi turnante.Patina mentine contactele curate deoarece prin frecare se curata singure.Acestea sunt punctele pro.Contra este in primul rand optica:acele contacte din mijloc deranjeaza la ochi.Mai ales cand se priveste de lungul sinelor...Iar rotile sunt prea masive ( ceea ce nu ar fi necesar,deoarece si alt productori folosesc R 26cm ).Märklin monteaza tampoanele mai sus ceva ca ceilalti,deoarece sa-r putea sa fie probleme cu cupla scurta Märklin.Normal se pot folosi vagoanele si de la DC,dar trebuie avut grija de cuple.Cu cuple Roco nu sunt probleme.
Iarasi un mare dezavantaj este ca toate locomotivele AC sunt mai scumpe ca cele DC.Aici vorbesc de analog.In DCC este iarasi relativ.
Pana nu demult locomotivele Märklin erau mai putin finutze ca cele de la DC,dar erau robuste.In ultimii ani (si asta datorita si Trix !!!) insa au produs modele noi care sunt foarte bune :BR38,BR55,BigBoy,Mikado s.a.
Iarasi un dezavantaj sunt sinele.La ora actuala nu exista sina flex la C-Gleis.De sina K-Gleis sau cele de tabla nu vorbesc deoarece sunt total depasite.Dar nici Fleischmann nu se poate lauda cu sistemul lor de sine.Aici la DC sunt Tillig Elite sau Roco Line cele care merita atentie.
Urmand sugestia lui Adrian ,iata un topic nou unde se poate discuta (speram fara cearta :mrgreen: ) pro si contra acestor doua sisteme.
Sistemul AC ,mai bine cunoscut ca Märklin este foarte raspandit in Germania ,Elvetia si ceva in nord (Norvegia,Suedia,Olanda).Este cel mai vechi sistem,iar cum Märklin a fost intotdeauna conservativ ,au reusit sa ramana la acest sistem pana in prezent.Sa nu uitam ca si Trix a avut mai demult AC,dar au trecut cu mult timp in urma la DC.Trix si-a mentinut pana acum sistemul Express (care este cu o sina centrala dar cu DC).dar este aproape irelevant pe piata. Deci ramanem la AC=Märklin.
Acest sistem este simplu .Oricum se monteaza sinele nu se poate face scurt circuit la bucle de intoarcere sau la placi turnante.Patina mentine contactele curate deoarece prin frecare se curata singure.Acestea sunt punctele pro.Contra este in primul rand optica:acele contacte din mijloc deranjeaza la ochi.Mai ales cand se priveste de lungul sinelor...Iar rotile sunt prea masive ( ceea ce nu ar fi necesar,deoarece si alt productori folosesc R 26cm ).Märklin monteaza tampoanele mai sus ceva ca ceilalti,deoarece sa-r putea sa fie probleme cu cupla scurta Märklin.Normal se pot folosi vagoanele si de la DC,dar trebuie avut grija de cuple.Cu cuple Roco nu sunt probleme.
Iarasi un mare dezavantaj este ca toate locomotivele AC sunt mai scumpe ca cele DC.Aici vorbesc de analog.In DCC este iarasi relativ.
Pana nu demult locomotivele Märklin erau mai putin finutze ca cele de la DC,dar erau robuste.In ultimii ani (si asta datorita si Trix !!!) insa au produs modele noi care sunt foarte bune :BR38,BR55,BigBoy,Mikado s.a.
Iarasi un dezavantaj sunt sinele.La ora actuala nu exista sina flex la C-Gleis.De sina K-Gleis sau cele de tabla nu vorbesc deoarece sunt total depasite.Dar nici Fleischmann nu se poate lauda cu sistemul lor de sine.Aici la DC sunt Tillig Elite sau Roco Line cele care merita atentie.