- 17 Ianuarie 2006
- 5.547
- 16
- WEBSITE
- http://www.trains-addicted.ro
- YAHOO
- bogdannf
- LOCATION
- Cluj Napoca / Bucuresti
BR 120.0 DB
<r>Salutare,<br/>
<br/>
in cele ce urmeaza voi descrie modelul locomotivei <COLOR color="blue"><s></s><B><s></s>DB 120 004 - 7<e></e></B><e></e></COLOR>, produs de <COLOR color="green"><s></s>Trix<e></e></COLOR>.<br/>
<br/>
descriere pe scurt:<br/>
----------------------------------------------------------<br/>
"<COLOR color="darkblue"><s></s>Date generale despre modelul real<e></e></COLOR>:<br/>
<br/>
Locomotiva face parte din clasa 120.0, locomotive express universale. Versiunea de dinaintea productiei regulate a seriei, vopsita in schema originala, epoca IV.<br/>
<br/>
<COLOR color="darkblue"><s></s>Date generale despre modelul produs de Trix<e></e></COLOR>:<br/>
<br/>
Locomotiva are, sasiu si carcasa turnate complet din metal. Este echipata cu interfata digitala NEM, motor puternic in 5 poli, tractiune pe 2 axe, 2 cauciucuri de tractiune. Farurile functioneaza in functie de directia de deplasare si sunt realizate cu leduri. Interiorul posturilor de conducere este detaliat, locomotiva are bari de metal aplicate separat, lungimea peste tampoane 221 mm. <br/>
<br/>
Modelul este produs in 2007, in serie unica."<br/>
<br/>
(Textele sunt preluate de pe site-ul Trix.)<br/>
---------------------------------------------------------<br/>
<br/>
Voi detalia putin prezentarea acestei locomotive, mai intai a modelului real apoi a celui produs de trix. <br/>
Descrierea pe site-ul Trix:<br/>
<br/>
"Clasa 120 este considerata ca fiind "clasa pionier" in ceea ce priveste utilizarea curentului tri-fazat, practic aceasta clasa a marcat schimbarea tehnologica spre propulsia pe baza de curent tri-fazat. Acest principiu promitea motoare compacte, fara comutatoare, fara multe piese care se uzeaza in timp, , perii, contacte mecanice. Specificatiile de performata pentru acest nou concept au fost formulate mai mult ca o "lista a dorintelor", datorita gamei largi de cuplu si rotatii care pot fi oferite de tehnologia curentului tri-fazat.<br/>
<br/>
Locomotivele din clasa 120 au fost proiectate sa traga trenuri InterCity la viteze de 200 km/h si trenuri de marfa de 5400t, puteau fi folosite in trenuri push/pull, si beneficiau de franare regenerativa. <br/>
<br/>
In 1977, DB a comandat 5 unitati experimentale, acestea au fost indelung testate, atat pe standuri fixe cat si in teste de rulare sau in operatiuni cu trenuri uzuale. Capacitatiile testate au fost, startul de pe loc, efortul de tractiune, accelerarea, rularea la viteza sporita, puterea de franare, energia consumata, stabilitatea. Testele comparative cu alte locomotive aflate in serviciu, ca de altfel si testele pe liniile grele, Lotschberg si Semmering, au confirmat eficienta tehnologiei utilizate de aceste locomotive. Recordul de viiteza inregistrat a fost de <COLOR color="blue"><s></s>265 km/h<e></e></COLOR>. Pe toata perioada de testare, noi imbunatatiri au fost aduse proiectului, precum echiparea cu unitati microprocesoare pentru monitorizare si control. Componentele au fost constant imbunatatite, cele 5 unitati au ajuns practic la acelasi nivel tehnologic in 1982 iar proiectul era gata sa intre in productia de serie.<br/>
<br/>
Totusi, pe perioada anilor de testare si dezvoltare, politica de achizitii s-a schimbat. In schimbul locomotivelor universale, locomotivele specializate erau din nou cautate, fapt la care a contribuit si noul concept de dezvoltare bazat pe platforme si componente comune.<br/>
Doar 60 unitati au fost produse in seria 120. <br/>
<br/>
Cele 5 prototipuri initiale continua sa fie folosite pentru diverse teste."<br/>
---------------------------------------------------------------------------------</r>
<r>Salutare,<br/>
<br/>
in cele ce urmeaza voi descrie modelul locomotivei <COLOR color="blue"><s></s><B><s></s>DB 120 004 - 7<e></e></B><e></e></COLOR>, produs de <COLOR color="green"><s></s>Trix<e></e></COLOR>.<br/>
<br/>
descriere pe scurt:<br/>
----------------------------------------------------------<br/>
"<COLOR color="darkblue"><s></s>Date generale despre modelul real<e></e></COLOR>:<br/>
<br/>
Locomotiva face parte din clasa 120.0, locomotive express universale. Versiunea de dinaintea productiei regulate a seriei, vopsita in schema originala, epoca IV.<br/>
<br/>
<COLOR color="darkblue"><s></s>Date generale despre modelul produs de Trix<e></e></COLOR>:<br/>
<br/>
Locomotiva are, sasiu si carcasa turnate complet din metal. Este echipata cu interfata digitala NEM, motor puternic in 5 poli, tractiune pe 2 axe, 2 cauciucuri de tractiune. Farurile functioneaza in functie de directia de deplasare si sunt realizate cu leduri. Interiorul posturilor de conducere este detaliat, locomotiva are bari de metal aplicate separat, lungimea peste tampoane 221 mm. <br/>
<br/>
Modelul este produs in 2007, in serie unica."<br/>
<br/>
(Textele sunt preluate de pe site-ul Trix.)<br/>
---------------------------------------------------------<br/>
<br/>
Voi detalia putin prezentarea acestei locomotive, mai intai a modelului real apoi a celui produs de trix. <br/>
Descrierea pe site-ul Trix:<br/>
<br/>
"Clasa 120 este considerata ca fiind "clasa pionier" in ceea ce priveste utilizarea curentului tri-fazat, practic aceasta clasa a marcat schimbarea tehnologica spre propulsia pe baza de curent tri-fazat. Acest principiu promitea motoare compacte, fara comutatoare, fara multe piese care se uzeaza in timp, , perii, contacte mecanice. Specificatiile de performata pentru acest nou concept au fost formulate mai mult ca o "lista a dorintelor", datorita gamei largi de cuplu si rotatii care pot fi oferite de tehnologia curentului tri-fazat.<br/>
<br/>
Locomotivele din clasa 120 au fost proiectate sa traga trenuri InterCity la viteze de 200 km/h si trenuri de marfa de 5400t, puteau fi folosite in trenuri push/pull, si beneficiau de franare regenerativa. <br/>
<br/>
In 1977, DB a comandat 5 unitati experimentale, acestea au fost indelung testate, atat pe standuri fixe cat si in teste de rulare sau in operatiuni cu trenuri uzuale. Capacitatiile testate au fost, startul de pe loc, efortul de tractiune, accelerarea, rularea la viteza sporita, puterea de franare, energia consumata, stabilitatea. Testele comparative cu alte locomotive aflate in serviciu, ca de altfel si testele pe liniile grele, Lotschberg si Semmering, au confirmat eficienta tehnologiei utilizate de aceste locomotive. Recordul de viiteza inregistrat a fost de <COLOR color="blue"><s></s>265 km/h<e></e></COLOR>. Pe toata perioada de testare, noi imbunatatiri au fost aduse proiectului, precum echiparea cu unitati microprocesoare pentru monitorizare si control. Componentele au fost constant imbunatatite, cele 5 unitati au ajuns practic la acelasi nivel tehnologic in 1982 iar proiectul era gata sa intre in productia de serie.<br/>
<br/>
Totusi, pe perioada anilor de testare si dezvoltare, politica de achizitii s-a schimbat. In schimbul locomotivelor universale, locomotivele specializate erau din nou cautate, fapt la care a contribuit si noul concept de dezvoltare bazat pe platforme si componente comune.<br/>
Doar 60 unitati au fost produse in seria 120. <br/>
<br/>
Cele 5 prototipuri initiale continua sa fie folosite pentru diverse teste."<br/>
---------------------------------------------------------------------------------</r>