DA 060 in digital

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

macleod

Well-Known Member
Trenulist
28 Ianuarie 2009
1.732
4
46
Bucuresti
www.macleod.ro
WEBSITE
http://www.macleod.ro/
LOCATION
Bucuresti
un strigat de ajutor in noapte :p
se da una bucata da 060 tillig si una bucata decodor uhlenbrock 76420
rezultatul: socant - daca luminile sunt ok si fata si spate, in rest tractiunea e praf: porneste (cam cu delay, dar totusi), dar nu se mai opreste, iar o eventuala crestere de viteza de pe maus apare dupa cateva secunde de la comanda (asta daca se prinde); de oprit sau schimbat sensul nicio sansa, dar pare sa se reseteze atunci cand apas butonul de stop (dar nu chiar intotdeauna)
am zis ca poate o fi ceva cu decodorul, dar intr-o pikoshenie merge brici, deci e ori ceva din locomotiva (dar nu prea vad ce ar fi, decat cel mult poate un jumper pus aiurea - pana mea la cati bani costa puteau si astia de la tillig sa puna o documentatie ceva cu jumperii, macar sa stiu ca nu asta e problema ...) sau combinatia de locomotiva si decodor; totul e nou si default (ba chiar i-am dat si un reset la decodor - cv59)
alte tipuri de decodoare nu am prin casa (ca si la piko cred ca tot uhlenbrock estem), asa ca deocamdata in lipsa de idei ma uit si castig ... timp pierdut
 
:D :D :D
Am patit si eu treaba asta chiar vinerea trecuta! M-am uitat si eu ca boul cum nu se mai oprea locomotiva. Eu ii dadeam si STOP si dupa ce reluam alimentarea, si locomotiva relua miscarea cu viteza initiala. E clar ca cele doua nu se suporta si pace!
Faza tare e ca un decodor identic isi face treaba de minune intr-ul DA din editia veche - vopsire albastru inchis cu galben, inmatriculare CTL.
Solutie: fa ce am facut si eu - baga decodorul in altceva si uita experienta neplacuta!
 
well, macar e de bine, in sensul ca nu sunt singurul cu probleme, deci oarecum o problema stiuta
deci posibil sa fie si o solutie, mai sap dar la cat de minunati sunt astia de la tillig nu reusesc sa gasesc de nicio culoare jumperii aia, de abia daca mai gasesc locomotiva la vanzare, ca pe site-ul lor principal bate vantul la toate produsele
in ultima situatie, vreun model de decodor care SIGUR se intelege bine cu locomotiva asta ?
 
Si cand te gandesti ca voiam sa-i laud in public ca au proiectat locomotiva cu gandul 100% de a fi folosita in digital (demontare foarte usoara, loc special clar pentru decodor, mufa facil de ajuns la ea). Sa ma ierte lumea dar si daca eram beat ranga cred ca proiectam ea-ul mai bine, in materie de montat decodoare pe el; nu pot sa zic decat worst ever, 'usability' mai rau n-am vazut inca. Ok, oi fi eu novice in asta, dar in fond operatia asta ar trebui sa fie una cu cel mult grad mediu de dificultate, nu sa fii licentiat in astrofizica pentru ca sa-ti iasa. Si mi-era frica sa nu rup vreun firicel pe acolo, ca ala eram. Ma rog, pana la urma a intrat unde a intrat dar simt ca am facut o treaba cu adevarat romaneasca de care nu sunt prea mandru. De afara insa arata ok.
De fapt mint, worst ever a fost un piko 'alex' la care nici macar nu am reusit sa desfac surubul. Probabil ca a fost proiectat bine, dar sincer cand nu poti desface o locomotiva decat cu ciocanul atunci e o problema.
Dar uite ca tocmai cand ii laudam pe tillig, mi-au facut figura. Sa vedem ce mai descopar maine pe forum si pe net, dar gogu nu prea mi-a fost de ajutor astazi.
 
Nu ti-ai dori sa desfaci CTL-ul meu! Sau oricare DA din prima editie (KEG sau PTK)! Cred ca am tras de el peste juma de ora. Are cate 4 cleme pe fiecare parte si chiar si ultima a luptat eroic! Nu poti baga surubelnita ca lasi urme pe sasiu si pe carcasa iar clemele sunt mult in spate! Nu poti labarta carcasa prin impingere dintr-o parte in alta pentru ca nu e loc (toata sala masinilor e compacta din cauza carcasei aleia interioare)! Sper sa nu trebuiasca s-o mai deschid vreodata ca sigur tot virgina e si acum (rusine mie)!
 
eh, cam asa am patit la ea (si vorba aia nu sunt expert in montat decodoare, de abia sunt la inceput si de aia imi place sa fie cat mai simplu); la EA-ul 47 am rupt vreo 2 picioruse de fixare, de am injurat de nu se poate; la clasic vad ca a scapat mai bine, dar cu bete de chibrit, desi mi-era frica sa nu se rupa ceva ca labartasem cam mult plasticul si mi-era frica sa nu cedeze; bine macar ca a iesit cum trebuie, acuma sa vedem si nenorocirea asta de da cum o pacalesc pana la capat
 
@rastel: de pe motor sau de pe decodor ? ca tu zici pe motor iar in topicul respectiv scria ceva de decodor; o sa ma uit pe placa sa vad care e treaba; si avand in vedere ca sunt cam afon la electronica, as prefera sa stiu ca a facut cineva cu exact acelasi model si decodor si ca a mers, ca vorba aia, la taiat e usor, la montat la loc incepe problema
mersi macar pentru idee, merita de luat in seama
 
De pe motor. OBB 1161 avea exact acelasi comportament, lua viteza cu intarziere si haotic si nu se mai oprea decat daca apasam butonul STOP de pe multimaus. Dupa ce am indepartat condensatorul de pe motor totul a revenit la normal. Si tot ca in cazul tau, pe alta locomotiva decodorul functiona ireprosabil.
 
Eu folosesc decodoare ESU (basic şi sunet) şi nu am avut probleme pe nici un fel de locomotivă’. Am de la Tillig, ACME, Roco şi Piko. Pe DA am esu cu sunet şi se aude bestial, camera de rezonanţ㒠de pe locomotiv㒠e fă’cut㒠cu cap zic eu. Toate decodoarele le-am lă’sat pe default şi se comport㒠super bine. Staţia digital㒠e roco.
Eu în locul tă’u aş schimba decodorul şi l-aş folosi la o locomotiv㒠care-l suportă’. Cred c㒠acel condensator are rolul lui. Baftă’.
 
Am vazut condensatorul (situat undeva intre bobine) si sincer sa fiu parca nu mi-as baga nasul sa-l scot de acolo. Mai ales ca e condensator de ala integrat pe placa. Cred ca o sa mai incerc cu un decodor de la piko, desi daca imi aduc bine aminte tot uhlenbrock parca foloseau si astia (ce-i drept, e clar macar alt model, sau macar arata altfel). ESU din pacate nu am prin ograda ca sa pot testa, sa fac o lista sa vad ce mai descopar, desi cred ca slabe sanse. Sau sa mai incerc combinatii prin cv-uri, ca am gasit niste chestii 'dubioase' pe acolo, poate daca elimin formatul marklin sau ceva de genul asta obtin vreo imbunatatire ... oricum e cu bataie lunga ...
 
macleod,

ziceai ca iti plac lucrurile simple :p ....de ce sa te complici sa umbli la CV-uri sau sa elimini protocoale si alte alea ce nu au nimic de a face.....nu este mai simplu sa pui mana pe un clestisor si sa tai un crac de la condensatorul ala si se vezi daca de acolo e baiul?si in caz ca nu e de la condensator,desi ma indoiesc,faci o lipitura si gata.... :roll:

Florin,

ne poti spune,te rog frumos, si ce decodoare au dureri de dinti cu condensatorul ala la EA-ul de la AF? :D
 
o fi 'complicata' schimbarea cv-urilor, dar in caz de nevoie cu un reset l-am rezolvat
la cat de bun sunt eu in electronica si la cat de mici sunt componentele, pastrez ca ultim resort (macar daca era un condensator pe bune, nu component de ala mic sau cum se numeste)
pana la urma cei 3 jumperi de pe placa la ce folosesc ? am cautat azi ca nebunu, nu am gasit absolut nimic legat de subiect; inteleg ca in clipa asta caut acul in carul cu fan, dar totusi, macar ceva acolo chiar si departe de obiect sa fie, dar nimic nimic
 
Vezi daca vreunul din jumperi este inseriat numai cu condensatorul. In acest caz, il scoti.

Trebuie sa adaug si eu ca, in digital, condensatorii in paralel pe alimentare sau motor nu au ce cauta.
 
Nu a mers chestia cu jumperii, daca scoteam un jump sau mutam nu mai mergea deloc. Nu am testat pentru jumperul C, ca oricum nu aveam timp si chef.
Le-am scris si celor de la tillig. Binenteles ca n-au raspuns, ca doar sunt oameni seriosi, asa ca un mare sictir lor pentru promptitudine (another happy customer, cutzu mai cumpara produsele voastre).
M-am apucat cu mainile de cap cand am vazut cum se leagana (parca la inceput nu facea chiar in halul asta). Dar vorba aia, nu mai pozez rate pe lac, pozez 060 da direct acasa.
Si acuma vestea buna: am gasit prin casa un br218 piko din start set, digitala, am facut un transplant de decodor si culmea, pare sa functioneze (nu am testat luminile inca, azi sau maine cel tarziu o pun pe picioare). Doar capetele par sa fie aiurea (asta am patit si la ea-uri), dar se rezolva cu un 7 in cv29, deja e la ordinea zilei.
Fara carcasa pare sa mearga ok, chiar primeste comenzile cum trebuie, f3-ul functioneaza, nu stiu sigur daca si f4.
Si decodorul minune cred ca e tot un uhlenbrock, scrie pe el 75340. Cred ca e ceva mai de low cost, dar macar daca functioneaza cum trebuie asta e tot ce conteaza. Mai revin cu feedback cand termin cu toate testele.
 
Gata, am terminat cu ratusca beata, pacientul e in stare foarte buna, si raspunde la comenzi fara a protesta.
Functioneaza tot, inclusiv luminile, si imi place ca la viteze mici motorul este cu mult mai silentios decat la ea-uri (cel putin cu setarile default). Clar mai e de umblat prin setari, dar momentan sunt multumit. Curios ca nu a mers 'reset default' cu cv 59, ca doar e uhlenbrock, dar ma rog, trebuie sa vad unde gasesc manualul, ca poate la modelul asta o fi altfel.
 
Daca alta n-avem, ce sa facem si noi. Injuram partidul si mergem mai departe.
Zic mersi ca macar merge in digital. Sa dai o caruta de bani pe o locomotiva care nu prea merita atata si sa te trezesti ca ai si probleme, e cel mai minunat lucru care se poate intampla.
Am vazut la prognosis ceva metode pentru a o scoate din starea de ebrietate. Dar momentan o las sa se bucure de alcoolul digital, sa-i fie de bine.