curatare sine sau locomotive

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Salut, fara indoiala merge sa pilesti un carbune mai mare ca sa faci unul mai mic din el, eu faceam deseori chestia asta la vechiul meu aspirator romanesc, ceva gen "Ideal" ori "Practic", care avea neajunsul de a nu fi nici practic, nicidecum ideal. Totusi, e bine sa verifici daca carbunele respectiv are aceeasi duritate ca si a celui existent; in caz contrar, e bine sa-i inlocuiesti pe amandoi. Spor!
 
Multumesc Dorin,am reusit sa-l refac, chiar daca are 3mm diametrul,am curatat colectorul cu smirghel f fin[din ala care foloseam la platina Daciei],l-am picurat cu putin ulei fin[colectat dintr-o bobina de inductie tot de la Dacie] pe la cele 2 pinioane ce le are pe carcasa motorului,am pus contactul,s-a invattit vreo 4-5 ture si s-a oprit,se incalzeste doar la carbunele care l-am facut.Care este baiul?
 
Ai contact prost intre carbune si colector. Colectorul e ala facut din lamele de cupru dispuse radial (sectoare de cerc) sau axial ( fete separate ale unui cilindru dispuse paralel cu axa de rotatie a motorului) suprafata de contact a carbunelui trebuie sa fie in sectiune radiala ca sa poata calca pe doua colectoare , probabil ca motorul ajunge in unghi mort si se incalzeste datorita contactului prost.
 
Exact cum spune Sogard, trebuie sa verifici ca acel carbune facut de tine sa aiba absolut aceeasi forma geometrica pe care o are si "fratele" sau original, in special la zona de contact. Uita-te cu atentie la amandoi sub lupa si o sa vezi daca nu cumva forma la zona de contact este usor concava exact cat sa prinda contact mai bun pe lamela rotorului, daca este de tipul cilindric. Contactul prost explica atat incalzirea cat si intreruperile.
 
Te rog sa ma scuzi sogard ,abia acum am citit mesajul in care imi sugerai locul unde sa caut arc si ajutor in apropiere la baietii de prin Braila,ca si tine am adunat o cutie de arculete, am gasit la diametrul necesar unul de extindere,dar cu ''putin efort'' :D ,am reusit sa-l intind si l-am adus la lungimea voita.Motorul este unul cu diametrul de 35mm,latime10mm,are rotorul cu colector frontal,as pune poze,dar 1 nu ma pricep,2 am facut bucati loco,ce alt motor as putea pune acolo.Mai precis est un motor ca cele de la cdrom care scoate rampa,cel cu,curea.Da verific fata carbunelui,la modelul asta cred ca fata de contact trebuie sa fie perfect drepta,avand colectorul pe suprafata dreapta nu cilindrica.
 
Ahaaa deci vorbum despre un motor cu colectorul pe disc, s-ar putea spune ca este un motor destul de vechi.
Poze pui cu ajutorul lui : www.photobucket.com iti faci cont, incarci pozele si in dreapta fiecarei poze ai cate un link. Unul din acele 4 linkuri le copiezi aici in postarile tale, inainte apesi previzualizare sa vezi daca poza apare corect in postul tau. Adica sub forma de miniatura.
 
Dragos, este vorba de motorul tip ancora folosit de Lima; seamana oarecum cu cele folosite (si in prezent) de FLM si Primex, ca' numa Marklin nu imi vine sa ii spun.

uite si o poza made by mpursu

http://i157.photobucket.com/albums/t72/mpursu/BR218_Lima/P1120361_BR218_Lima_motor.jpg
 
Da,da andreiul,asa arata si motorul meu,care este rolul acelor litere pe lamelele carbunilor?Daca nu reusesc sa-i dau de capat,ceea ce nu vreau,dar punem posibilitatea,ce alt motor ar merge in locul lui?
 
Nu,nu este FLM,este Lima,am mai gasit pe bara tampoanelor din fata,ca in spate nu se vede sa fi avut tampoane si nici locasuri pentru ele,scris asa,141R 1288 ,iar in felinare are doua beculete minuscule care surprinzator nu sunt arse,poate insemna ceva ?
Andreiul,un motor de cdrom dar ala este mic,ce am eu are fi 35mm,latime 10mm,ar avea ala puterea astuia vechi?Nu mi-ai spus ce rol joaca cele 2 litere de pe lamelele motorului din linkul trimis de tine.
Sogard,am gasit dupa multa scormoneala un carbune original de la o americana careia i-am schimbat motorul pe motiv de lene,dar tot se incalzeste,sa mai jonglez cu arcurile care preseaza carbunii,ca alea mi se par cam dubioase?
 
Eu am o locomotiv㒠BR80 cu motor de CD-rom dar e o locomotive veche !
Dar am o întrebare cum scapi de inamicul estetic numă’rul 1 la locomotive/vagoane, adic㒠praful ?
 
Si eu am un br 80 cu motor original,dar este mult mai mica ca sasiul meu cu care m-am pricopsit,nu stiu daca ar duce-o cu vagoane dupa ea.A mea 80 are cate doua patine pe fiecare parte, in fata primei osii si in spatele ultimii osii pentru contactul la sine,nu este Marklin,cu o singura patina pe mijloc petru a treia sina,ce producator ar fi?
 
A mea e o locomotiv㒠Piko printre primele generaţii ! Patinele colecteaz㒠curent doar de pe roţile din faţ㒠şi spate, roata din mijloc nu. Dar totul a fost foarte mult modificat.
 
Pantiru,

asta e locomotiva de la care ai sasiul

http://www.google.com/search?q=141R+1288&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=lM6fUb62D4Hm7Aal44HQCA&ved=0CAoQ_AUoAQ&biw=1280&bih=909
 
Este la fel rooovidiu,dar al meu 80 mai are in fata si spatele osiei 1 si 3,patru patine,doua pe o parte si doua pe cealalta parte care ating sina ca si niste chestii cu nisip de aderenta,dar ele culeg curentul de la sine,+ si-.As vrea sa scap de ele ca ating pe la motoarele macazurilor si nu stiu cum sa procedez.
Multumesc Cosmin,boier ai fost,boier ai ramas,dar la al meu sasiu, carutul cu osia alergatoare este sub sasiu si nu are felinarele si tompoanele pe el,in rest arata identic.Sasiul este ala care ti-am zis ca era pe site-ul ala de vanzari.Locomotivele cu abur americane aveau tampoane,ca astea moderne vad ca nu au?Nu te supara pun intrebarea ca nu stiu,nu ca sa ma dau mare,sau sa iau pe cineva peste picior, nu-mi permit la cat sunt lipsit de informatii in domeniul feroviar,sunt constient ca nu as mai primi raspunsuri daca as face asta.
 
Nişte poze reale ale piesei respective ne-ar fi de foarte mare folos. Altfel mergem doar pe presupuneri, ceea ce se poate dovedi cam dificil. De exemplu, "141" ar putea s㒠însemne o osie alergă’toare + 4 osii motoare + o osie purtă’toare, dar la fel de bine ar putea s㒠fie pur şi simplu o serie care nu ne spune nimic.
Beculeţele care lumineaz㒠foarte slab ar putea fi înlocuite cu LED-uri SMD warm-white.
 
Ma intrebai pe pm mpursu, in ce sistem lucrez,deocamdata in analog,mai trebuie sa curga multa apa pe Dunare sa am pretentia sa trec pe digital,momentan imi fac ucenicia aici.
 
@ rooovidiu: ce ai tu este un Pico Express de la sfarsitul anilor '50, vechea denumire a lui Piko. Faina jucaria. Sa vezi BR50 din aceeasi generatie. Trecand peste faptul ca nu prea are legatura cu BR50, din punct de vedere tehnic este o bijuterie.

@Cosmin: vaai, o senecefitudine; ce joile

@Mircea: te-a intrebat Pantiru ce semnifica G si O pe lamelele de la motorul de la locomotiva prezentata de tine.