Cupa Mocanita

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

rally

Well-Known Member
Trenulist
4 Decembrie 2016
1.188
0
bucuresti
www.jucarii.com.ro
WEBSITE
http://www.jucarii.com.ro
LOCATION
bucuresti
Buna ziua !

In perioada 28-30 Aprilie la Sfantu Gheorghe , are loc Cupa Mocanita , expozitie de machetism feroviar. Sponzor principal PIKO Romania.
Evenimentul se va desfasura la Casa de cultura a municipiului Sf. Gheorghe din strada Kossuth Lajos nr. 13.

rally
 
Viata nu e dreapta .........

<r><E:mad:</E> <E:mad:</E> <E>:cry:</E> <E>:cry:</E> <br/>
Ma gandesc cu mare oftica ,eu stau la 15 minute cu masina de Sf Gheorghe si nu am cum sa ajung pentru ca plec in deplasare (cu munca) la Timisoara vineri dimieata <br/>
Fac greva foamei (greva feroviara sau a modelistilor nu stiu daca am cum)<br/>
PS. Ii sun pe astia de la munca si le spun ca m-am inbolnavit <E>:twisted:</E> <E>:twisted:</E> <E>:twisted:</E> <E>:evil:</E> (de virusul modelismului feroviar)oare ce cod are aceasta "boala" pe certificatele de sanatate <E>:wink:</E> <E>:roll:</E> <E>:oops:</E></r>
 
nu am gasit pe site pareri despre ca s-a intimplat la eveniment. stie cineva ceva? a mai avut loc? cum s-a desfasurat? ce a impresionat? ce sectiuni au fost? cine sunt cistigatorii?
 
info

<t>Nici o problema Ionut , am scris clar de la inceput ca nu voi restrictiona accesul la nici o informatie sau link util modelman-ilor CFR-isti sau <br/>
RC-isti. Politica altor forumuri , de restrictionare a linkurilor utile , e un fel de sindrom "cap de strut" cu tartita la vedere.<br/>
O simpla cautare pe GOOGLE si cel interesat afla imediat cam cine ce si cum in ale modelismului.<br/>
Ca sa nu mai zic ca cei de la Railwayfan au deja vechime in domeniu si gasesti o groaza de informatie utila pe forumul lor. <br/>
Succese !<br/>
rally</t>
 
multumesc pentru informatii IonutTrif. m-am delectat cu acele imagini si am fost incintat sa constat ca avem ceva valori in domeniul machetismului feroviar. ce sa mai. toata admiratia! citeodata nici nu poti sa-ti imaginezi ce poate iesi din miinile unui om, mai ales cind acest om e pasionat de ceva asa de frumos...........
 
apropo........... care din modelele de locomotive confectionate de concurenti, si care au aparut in fotografii, erau functionale? (in afara de locomotiva care functiona cu abur si care era la o scara mai mare)
 
discutind despre locomotivele confectionate de machetisti si care functioneaza, cam cit la suta dintr-o astfel de locomotiva este lucrata efectiv de mina pasionatului de trenulete? banuiesc ca motorasul electric este cumparat, probabil si rotile, bielele, poate si pinioanele.... sau totul este confectionat........ probabil difera de la caz la caz, dar as vrea sa stiu mai multe amanunte. poate este cineva suficient de rabdator sa-mi dea mai multe amanunte........
va multumesc anticipat!
 
Pe site-ul TCR (trenclub.ro) sunt prezentate categoriile de concurs. Conform regulamentului MOROP, pentru un model "executat integral" se admit motoare, osii, angrenaje, trolee, cuple din productia industriala. De aici lucrurile se pot simplifica catre categoriile in care modelul foloseste subansamble industriale (bucati de caroserie, boghiuri, etc.) sau reprezinta o imbunatatire a modelului industrial (adaugare de detalii, imbunatatirea unor detalii, etc.)
PDI
 
Din pacate tin sa te anunt ca pasionatul din Sfantu Gheorghe care organiza aceasta expozitie are mari probleme in familie , si nu se mai ocupa de organizare .
Modelele lui au fost expuse la expozitia din Brasov de anul trecut si la expozitia din Ungaria de anul asta .
Speram sa-l avem printre noi cu modelele lui scara TT si anul acesta la expo din Brasov .
 
"Cupa Mocanita"....... cu mare regret...pot sa spun ,ca la acest moment,pentru anul 2009,sufletul si organizatorul ei,SZELES JOSEF (sau DODI SZELES-cum ii spun apropiatii ),nu poate si nu este in stare sa se mobilizeze pentru a repune pe picioare acest eveniment.
Din pacate,multi dintre voi nu stiti,ca acest prieten si cunoscut al multora dintre noi.....nu stiti ( ma repet ), ca a trecut printr-o grea incercare in ultimii doi ani.....sotia lui s-a imbolnavit de-o cumplita boala ce nu are tratament nici la noi si nici in alta parte........ Gabi Szeles a decedat in 17.09.2008.Dupa 30 de ani si 8 luni ce casnicie,Dodi,a fost nevoit sa-si duca sotia pe ultimul si fara de intoarcere drum.Soarta a facut ca sa nu pot fi alaturi de el ,eu fiind in deplasare ; cind m-am intors la Brasov,era simbata seara...prea tirziu ca sa ajung la inmormintare.Ma bucur ca au putut ajunge priteni si cunoscuti din Bucuresti si din Ungaria,oameni care au fost si la "Mocanita" in fiecare an.
Abia in 25.09 am ajuns la Sfintu-Gheorghe,cind s-a nimerit ca serviciul sa ma duca in acea directie (probabil o "compensatie" divina.....serviciul m-a impiedicat.....tot acesta m-a adus aici ) si am putut sta de vorba citeva ore...... Pasiunea e pasiune...si cind ai norocul sa ai tovaras de viata o persoana care sa te inteleaga,sa te sustina si sa-ti fie mereu alaturi...indiferent ca cheltuiesti timpul ce ar trebui acordat familiei sau de multe ori banii proprii......este minunat.....este un pic de rai pe pamint.....; cind acea persoana nu mai e......este cumplit.
Din acest motiv,"Mocanita 2007" si "Mocanita 2008",nu s-au mai tinut....timpul a fost integral acordat ingrijirii sotiei sale,cu toate sacrificiile necesare.
Pentru cea care a fost "trenulista din umbra" al lui Dodi Szeles,un gind duios...ramine o amintire a unei persoane decente si hotarite care si-a aprijinit totdeauna "jumatatea" in ceea ce a facut pentru modelismul feroviar.
Dumnezeu s-o odihneasca in pace.
 
Cu mare regret citesc ceea ce a scris Dimitov.este trist sa citesti asemenea vesti...dupa 30 de ani de casnicie totul se termina atat de brusc.Nici nu vreau sa imi imaginez la varsta mea dar undeva in suflet stiu ca trebuie sa ma obijnuiesc cu acest fapt ca pana la urma toti vom pleca mai departe.
Sincere condoleante din partea mea pentru DODI,si Cel care are grija de noi sa ii dea putere sa treaca peste necazurile grele.
 
am avut ocazia sa-i cunosc personal pe sotii Szeles, sa-i vizitez chiar in ultimul an de viata al sotiei. Sa vad bucuria din ochii lor la prezentarea unui model, la rezolvarea unei mici probleme tehnice. Trist, foarte trist, Dumnezeu sa o Ierte si sa o Binecuvanteze. Sa-i fie tarana usoara.
 
Pentru "bose"........Dupa mult timp,in care n-am mai intrat pe forum...desi este ora patru dimineata......abia am ajuns acasa de prin tara......o scurta lamurire pentru tine "bose".......
Interbai cu ceva vreme in urma,cam cit la suta din modelele de la "Mocanita"sint functionale......... Din tot ce ai vazut pe forum (vagoane si locomotive),cel putin la ultima editie-2006- au fost 2 (doua) locomotive nefunctionale (de vitrina) aduse de Coste de la Oradea,pe un cadru de diorama.....a carei tema nu necesita locomotive functionale.
In ce priveste construirea unui model de locomotiva/vagon.....ca si in aero/navo sau automodelism......exista clase si categorii care reglementeaza constructia acestora,reglementari ce definesc de la A la Z cit este facut de mina modelistului si cit este facut prin utilizare pieselor de fabrica.........
La scara TT...HO ,de exemplu,astazi nimeni nu se mai chinuie sa faca rotile locomotivelor,efotul de a le construi este f f f mare (in redarea detaliilor),asa ca le iei de la "fabrica".......nu mai vorbesc de scara Z sau N..... Asadar aceste clase si categorii,tocmai asta spun,ce este facut "de mina" si ce este utilizat din "fabrica"........
Am uitat un lucru...vezi,trecerea timpului.....au mai fost locomotive nefunctionale la "Mocanita"....creatiile regretatului LUTAI IOAN din Arad....locomotive la scara 1/32 ce puteai folosi sina de 45 mm ecartament,dar prin faptul ca respecta in amanunt scara,sinele trebuiau sa aiba la curbe o raza de 4 m......in cazul ca aceste locomotive ar fi fost motorizate.....stiu ca am discutat cu Lutai acest aspect si la o proba facuta pe pe sine de LGB, un tender al unei locomotive 230.000 abia lua aceste curbe, de unde si detaliul dat de Lutai legat de raza de viraj...... Creatiile lui Lutai erau facute integral de mina.......incepind cu turnarea rotilor din aliaj,strunjirea lor si-a osiilor....confectionarea bielelor si manivelelor,cazan,marchiza,tender,tampoane (care aveau si arcurile de amortizare),etc......... ce s-a ales de colectia lui,dupa ce el a plecat dintre noi....nu mai stiu.....avea o documentatie deosebita......Pacat ca nu mai este. Cam atit si sper ca n-am plictisit.Cu bine.
 
HRISTOS A INVIAT....SA AVETI LUMINA-N SUFLET SI LINISTE-N CASA.......Am trait sa apuc PASTELE ANULUI 2010.........o zi ce a debutat aici in zona cu -1 grad si bruma si ceata ca de toamna tirzie,dupa ce ieri a plouat aproape toata ziua.......sper sa se incalzeasca pina pe la prinz, ca....sa-mi iau si eu "zborul" undeva,in apropiere,si sa "zburd" - precum mieii - pe malul unei ape....sa "pasc fericit"(desi iarba n-a prea rasarit indestulator), sa ma delectez cu susurul apei si sa ascult"cum creste iarba"........ :|
Pina atunci,dupa ce am mai "puricat" putin forumul,si vazind ca link-uri catre alte surse de informare (sau de recitire a unor fapte petrecute cu mai multi ani in urma) nu mai functioneaza......si fiindca aveam in plan sa fac un "Remember MOCANITA de la Sfintu Gheorghe"......incerc sa va readuc atentiei, ce a fost si cum a fost la MOCANITA !
Voi face acest lucru in serial....fiindca sint necesare ceva "sapaturi",asta implicind scanari de poze pe hirtie si copieri de benzi VHS de pe care sa scoti poze.... Dehhhhh,in 2001,era inca la mare moda fotografia pe film....... si caseta VHS era inca "regina" :wink: .......
Multumesc,pe aceasta cale lui Dodi Szeles, lui Dan Ioan Popescu si lui Mircea Dorobantu......Pentru EDITIA 2001 am apelat in primul rind la "amintirile lor"....personal nu am participat la "Mocanita 2001",dar a fost ocazia cunoasterii unor oameni - in perioada imediat urmatoare - ocazie ce mi-a deschis o alta lume,in care n-am mai fost singur !

Cum a aparut idea "Mocanitei"....taman la "mijlocul tarii" ? Dupa 1990,dupa o serie de manifestari organizate de TCR-isi la "centru" (adica Bucuresti)....s-a vazut ca fara iesire din perimetrul central,nu se obtine audienta si perceptia necesara dezvoltarii acestui domeniu care sa-i "molipseasca" pe cit mai multi si sa fie vizibil si de cel mai putin avizt receptor de "informatie" venita pe orice cale. A mai fost un lucru.....parca in mijlocul tarii se ajunge mai usor din extremitatile ei (chiar si de peste granita) si tot aici gasesti un unicat tehnic (de patrimoniu).....Planul Inclinat de la Covasna cu linia ingusta din zona.....curiozitate si istorie tehnica ! Asa a aparut ideea,mai trebuiau : o locatie si un om de-al locului......S-a gasit si "omul locului"....Dodi Szeles - modelist si membru TCR cu state vechi, iar locatia a dat si ocazia....."Zilele Orasului Sfintu Gheorghe" - manifestare anuala la sfirsit de Aprilie............
La "Mocanita" s-a mers in continuare pe ideea de "concurs de constructii de modele feroviare"....toate facute de mina modelistilor (nu tu debitare cu laser si desenare in "autocad"...nu tu planuri pe internet....ci mers la masurat cu ruleta ).....apar transformarile din modele "externe" (Roco...Piko...etc) in modele CFR.
Prezenta dioramelor,in primele faze,a fost putin pregnanta,nu "intrase pe piata modularea" dioramelor....acestea erau de-sine-statatoare si implicit greu de transportat ; se mergea pe constructia materialului rulant.
De la prima incercare,"Mocanita" a adus si concurenti de peste hotare,in principal din Ungaria. De atunci s-au legat cunostiinte si prietenii durabile,care si-au spus cuvintul in anumite momente dureroase si de necesitate pentru unii dintre noi....s-a raspuns cu mobilizre si ajutor nepretuit si in primul rind cu OMENIE !
Prima editie,2001,s-a tinut in spatiul magazinului "Romarta" din centrul orasului,de linga scarile "pietonalului" ce duceau catre statuie....



Primele trei poze sint cu afisul,intrarea si vitrina expozitiei.......
Mai jos.....imagini din incinta........





.......diplome ce s-au inminat participantilor........



......si la final...o poza cu participantii de atunci......daca poza nu-i completa, rog pe cel care are una cu absolut toti participantii, s-o adauge aici.........



....de la stinga la dreapta.....Mircea Dorobantu (Buc.)...Imre Kobok (H)...Andras Domonkos (H)[cu pulover maro]...Tamas Letenyei (H)[cu jacheta cadrilata]...Lutai Ioan(Arad)[cu basca pe cap]...Doru Muresan (Bv)[cu jacheta alba]...Dodi Szeles (Sf.Ghe.)[in costum sta lasat in genunchi,in fata]...Dan Ioan Popescu (Buc.)[cu vesta neagra si miinile la piept]...Silviu Dirlea (Buc.)[cu jacheta albastra]...Kerestury Gavril (Oradea)[cu haina alba,in extrema dreapta]......

....dintre cei din poza de sus....nu mai sint printre noi....Imre Kobok (H), Antal Domonkos (H), Lutai Ioan (RO), Doru Muresan (RO).

Dupa aceasta prima "intimplare",de la mijlocul tarii,am prins mai multi de veste si pentru 2002 am fost deja mai multi......si-am devenit mai "bogati" in noi cunostiinte si prietenii.......
Tuturor respect si sanatate !