cum se reproduc nituri la scara 1/87

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Pantiru

Well-Known Member
15 Aprilie 2011
396
1
Braila
LOCATION
Braila
Am in lucru o locomotiva cu abur careia trebuie sa-i refac cazanul si marchiza.In toata teravura sunt pus in dificultatea de a reproduce niturile la 1/87,pe aripile cenusarului[locomotiva fiind dotata cu asa ceva] si cele de la imbinarea peretilor si acoperisului marchizei.
Va rog daca stie cineva cum pot sa reproduc cat mai fidel acele nituri dati-mi o sugestie,un sfat.
 
Decaluri cu nituri!

..un exemplu http://www.mikegrantdecals.com/Rivets.html

cred ca e singura solutie calitativ acceptabila.
 
Pantiru a spus:
Am in lucru o locomotiva cu abur careia trebuie sa-i refac cazanul si marchiza.In toata teravura sunt pus in dificultatea de a reproduce niturile la 1/87,pe aripile cenusarului[locomotiva fiind dotata cu asa ceva] si cele de la imbinarea peretilor si acoperisului marchizei.
Va rog daca stie cineva cum pot sa reproduc cat mai fidel acele nituri dati-mi o sugestie,un sfat.

Din ce material este confectionat corpul locomotivei?
 
Banuiesc ca din plastic..."it's fantastic I'm in plastic"
...deci chestia cu imprimarea cu rotita, poanson...etc. nu merge!

http://www.micromark.com/HO-scale-decals-with-raised-3D-rivets-and-other-surface-details,9968.html
 
Buna,

Pe langa solutia indicata de PDI adica decalurile cu nituri, ar mai exista si niturile de la Weinert - se gaureste fiecare lacas individual si se introduce nitul.

Din cate imi amintesc, costa ceva pe la 10€ punga de 80 de nituri, deci nu e ieftin.
 
Multumesc PDI este buna solutia cu decaluri,dar merg si pe alama?,eu cu din asta lucrez si i-am raspuns si lui felippe care cred ca voi folosi acea scula pe care o pot comfectiona la colegii cu care am lucrat.Solutia ta Horia dupa cum spuneai si tu este costisitoare,dar nu de ignorat,cat are tija nitului la 1/87[ma refer la diametru] si daca tot te-am prins in discutie spune-mi si mie ce sunt chestiile ale doua de pe traversa osiei alergatoare[ca niste bombe] si ce actioneaza tija articulata de pe partea dreapta a cazanului.In privinta celor doua''bombe'' parerile sunt impartite,rezervoare de aer,pompe de aer sau compresor.Linkul este:

[broken link] - removed
 
Buna,

Daca as putea vizualiza linkul, ti-as raspunde, asa pot numai sa dau cu presupusul. Cilindrii de frana?
 
Am vazut intr-o carte o scula pentru 'nituit' facuta dintr-o bormasina cu suport, un spiral & o 'contra' cu o gaura/tesitura pe masura nituilui.
 
Vedeti si sculele de nituit (riveting tool) de pe link-ul urmator:

http://erojr.home.cern.ch/erojr/content/Picmenu/WRKPIC.HTM
 
http://www.voisin.ch/vvt/photos/locs/141-r_avec_tender_300dpi.jpg
Poate merge linkul asta ca am constatat si eu cu uimire,dupa ce l-am trimis ca nu poate fi accesat acel link,cu toate ca eu il vizualizez de 3-4 ori pe zi,ca sa refac piesele lipsa de la un 141R.
Colegul Cosmin mi-a dat un sfat cu un pinion de a reproduce niturile pe tabla de alama si azi nu am avut rabdare si am incercat,rezultatul,multumitor,dar trebuie o scula cu care sa presezi pinionul si tot odata sa-i imprimi miscare de rotatie,urmatorul pas sa tii''drumul'' drept.
Pentru Liviu este si cu bormasina o metoda de nituire,dar daca nu o ai iti faci un capuitor,adica un dorn care are o gaura cu profilul capului nitului,si o tragatoare o ''bucsa''cu gaura cat tija nitului cu care tragi tablele,le presezi prin lovire cu ciocanul,si apoi nituiesti.
 
Ma tot uit la schita 141R si nu vad nimic pe bissel-ul osiei alergatoare, in afara de cele doua "chasse-pierres".

Cat despre tija de pe dreapta cazanului, nici aici nu imi dau seama de ce e vorba, nu vad nici o tija. Insa nu uita ca e o locomotiva franceza, in Franta se circula pe stanga, mecanicul si regulatorul sunt si ele tot pe stanga...
 
http://www.google.com/search?q=141R+1288&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=lM6fUb62D4Hm7Aal44HQCA&ved=0CAoQ_AUoAQ&biw=1280&bih=909
Hai sa incercam si linkul asta de la Cosmin,poate a treia oara-i cu noroc.
Daca nu sunt de mult in domeniu feroviar[inca nu am trecut de stadiul de mers de-a buselea :D ],nu stiam ca si in feroviare se merge pe stanga si pe dreapta,mersi Horia de informatie.