- 13 Mai 2008
- 668
- 8
- LOCATION
- Falticeni, Pascani, Bucuresti
Apropos de instalaţii feroviare, strungul face şi el parte din... veriga transportului de pe calea ferată, nu?
Cum se strunjeste roata de tren, Grivita Bucuresti (Wheel lathe) - ARHIVA<i></i>, [Iulie, 2009] <i></i>
Eram în a doua zi de practică la Revizia de Vagoane Griviţa Bucureşti. Am fost îndrumaţi de profesorii coordonatori de la Facultatea de Transporturi să asistăm la explicaţiile unui operator aparat strunjire roţi de vagoane de călători, automotoare sau locomotive.
Iată câteva dintre operaţiile care se realizează atunci când un vagon sau locomotivă vine cu rotile la strunjit, un material video realizat în cadrul celor două săptămâni de practică de la Facultatea de Transporturi, Universitatea POLITEHNICA din Bucureşti:
"Se ridică rolele auxiliare ca să nu fugă în stânga în dreapta, după care pleacă la măsurat; se lipeşte un timbru pe fanta laserului din stânga care citeşte ambele diametre şi care face prima măsurătoare. Avem un tabel cu variante de grosimea si inaltimea buzei, qR; noi alegem varianta corecta, introducem in memorie, apoi dam START sa mergem la strunjit. Dupa ce se strunjeste, el revine pentru a fi curatat si apoi se da masuratoarea finala, dupa care se scoate rezultatul actiunii la imprimanta.
Mai este o osie etalon care se pune la cateva luni sa vedem daca mai e in parametri masina. Sunt mai multe feluri de prinderi, de exemplu unde avem generator, folosim un fel de prindere; la locomotive, la fel; la Sageata are cardan sau la LDH trebuie sa suspendam osia cealalta pe cricuri ca sa putem strunji; osiile sunt toate patru antrenate de acelasi ax cardanic."
Vă mulţumesc pentru atenţie!
http://www.youtube.com/watch?v=-vFVjuidW8o
Cum se strunjeste roata de tren, Grivita Bucuresti (Wheel lathe) - ARHIVA<i></i>, [Iulie, 2009] <i></i>
Eram în a doua zi de practică la Revizia de Vagoane Griviţa Bucureşti. Am fost îndrumaţi de profesorii coordonatori de la Facultatea de Transporturi să asistăm la explicaţiile unui operator aparat strunjire roţi de vagoane de călători, automotoare sau locomotive.
Iată câteva dintre operaţiile care se realizează atunci când un vagon sau locomotivă vine cu rotile la strunjit, un material video realizat în cadrul celor două săptămâni de practică de la Facultatea de Transporturi, Universitatea POLITEHNICA din Bucureşti:
"Se ridică rolele auxiliare ca să nu fugă în stânga în dreapta, după care pleacă la măsurat; se lipeşte un timbru pe fanta laserului din stânga care citeşte ambele diametre şi care face prima măsurătoare. Avem un tabel cu variante de grosimea si inaltimea buzei, qR; noi alegem varianta corecta, introducem in memorie, apoi dam START sa mergem la strunjit. Dupa ce se strunjeste, el revine pentru a fi curatat si apoi se da masuratoarea finala, dupa care se scoate rezultatul actiunii la imprimanta.
Mai este o osie etalon care se pune la cateva luni sa vedem daca mai e in parametri masina. Sunt mai multe feluri de prinderi, de exemplu unde avem generator, folosim un fel de prindere; la locomotive, la fel; la Sageata are cardan sau la LDH trebuie sa suspendam osia cealalta pe cricuri ca sa putem strunji; osiile sunt toate patru antrenate de acelasi ax cardanic."
Vă mulţumesc pentru atenţie!
http://www.youtube.com/watch?v=-vFVjuidW8o