Cum se fabrica machetele noastre?

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

AdyAero

Well-Known Member
Trenulist
9 Septembrie 2008
604
372
42
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Este foarte simplu. Piese turnate, injectate, lipici, ambalaj si gata...

ScaleTrains.com:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.



E52 de la Piko:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.



BR83 de la Piko:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Incredibil cata munca pentru realizarea unui detaliu minuscul (cum ar fi de exemplu un punctulet galben de 1x1 mm)...
 
China, Europa, tehnologiile de fabricatie sunt aceleasi si intra foarte multa munca si migala.
Daca va uitati in filuletele din fabrica Piko, sunt 40-50 de posturi de lucru si testare pentru un singur produs. Fiecare angajat face o singura operatie care uneori este destul de migaloasa, Iar aici sunt prezentate doar sectiile de montaj, decorare, ambalare, mai sunt in spate sectiile de injectie si productie efectiva. Unele subansamble sunt produse in afara fabricii, de exemplu osiile, poate chiar motoarele...
Eu am cumparat de pe aliexpress pantografe identice Piko la jumatate de pret,, aceeasi calitate, posibil ca fabricile de subansamble sa isi suplimenteze veniturile vanzand si ca piese de schimb desi probabil in contract este interzis acest lucru.
 
  • Like
Reacții: nae44
O sa postez aici un link preluat de pe alt forum si care se refera la noile tipuri de motoare pe care Roco a inceput sa le monteze in modele recente (din ce am aflat, modele introduse in productie 2020 si 2021). Se poate traduce cu Google, desi imaginile spun tot - comentariile nu sunt favorabile, in mod evident.
Pe scurt, se pare ca Roco incepe sa renunte la motoarele cu 5 poli inclinati in favoarea unor motoare produse de terti (posibil Mabuchi, din ce am citit). Ma uitam la preturile de la Taurus productie 2021 ca nu sunt deloc mici si sunt deja dotate cu noul motor (deja ma gandesc foarte serios sa anulez macar una din cele 2 rezervari pe care le am facute pentru acest model). Imi este destul de clar ca decizia e luata strict din motive financiare, dar mi se pare o mare ... magarie (ca vreau sa fiu civilizat in exprimare) sa pui motoare de 2-3 EUR si sa ceri din ce in ce mai mult pe un model, indiferent de inmatriculare sau dotari.
Pe langa problemele pe care le aveau de ceva vreme (vopsea deficitara, suruburi ruginite, etc - mai ales de cand au relocat o parte din productie in Vietnam), pare ca vor sa mai scape de niste clienti.... :(


LE Motoarele din link seamana foarte mult (identice in cateva cazuri) cu motoarele folosite la inchiderea centralizata din masinile noastre sau de pe la diverse mecanisme servo. Am comandat de pe aliexpress astfel de motoare la 1 EUR/buc.
 
Rezerva mea e mult mai modesta, dar voi pastra in continuare inclusiv motoarele de tip vechi de la Roco. In acord cu @GFN, presimt ca va incepe o batalie generala in curand pentru modelele vechi, din cauza acestor motoare.:(
Cu toate astea, nu ma sperie perspectiva de a cumpara o locomotiva intreaga pentru piese de schimb (in contextul de aici - pentru motor), daca e necesar.

LE: Exista alternative la motoarele Roco, un exemplu ar fi Maxon (cu adaptarile de rigoare) sau Mashima (nu se mai produc, dar inca sunt stocuri in diverse locuri). Daca nu conteaza banii, Faulhaber.
 
Ultima editare:
  • Like
Reacții: sesamcave
Din ce vad eu, au cam disparut de pe ali motoarele mabuchi cu ax ceva mai lung pe ambele parti. De ce oare?

Am cautat un motor Mabuchi FK-280SAV-16183 vezi aici - asa cum apare pe una din locomotivele Roco din link.

Am gasit altceva in schimb - aici
 
Ultima editare:
Da, daca au codul la motor diferit de 8xxxx (5 digiti), situatia e clara - la coduri de gen 1yyyyy (6digiti) sansa sa fie Mabuchi este de 99%.
Din ce am citit, nemtii sunt deja foarte nervosi din cauza asta. Mie personal nu imi convine situatia - decizia de a cumpara Roco in loc de Piko sau MaTrix are (pentru mine) o componenta importanta in ceea ce priveste motorul - il cureti/ ii schimbi carbunii cand vine vremea si ai un motor practic nou.
Este foarte posibil ca in vreo 2-3 ani Roco sa constate ca a facut (inca) o greseala si ca a mai pierdut un numar (deloc de neglijat in vremurile astea) de clienti de produse noi.
Ma indoiesc sincer ca profitul pe care il vor scoate pe termen scurt ii va mentine pe linia de plutire peste ceva timp, cand le vor scadea vanzarile la modul foarte serios. (Nu ma pot abtine si nici nu vreau sa o fac de la a afirma rautati in situatia asta - da, ok, puneau motoare mai ieftine cu 30 eur si scadeau pretul de lista cu 10-15 eur, poate as fi acceptat, dar in situatia data imi este foarte greu sa inghit asa ceva, drept pentru care deja am anulat 3 din 5 precomenzi la Roco. Nu vreau sa dau 200-230 EUR pe o locomotiva pentru ca sa mai investesc ulterior alti 30-40 pentru un motor in firea lui.)

Deja am gasit o victima serioara - un Vectron pentru care am dat pre-comanda.
Sursa: roco.cc - https://www.roco.cc/doc/et/1/de/8070315930.pdf
 
Ultima editare:
  • Like
Reacții: GFN
Sau cum să ruinezi prestigiul unei mărci. As face o analogie cu motorizările Renault la anumute modele Mercedes...
 
Din pacate Roco acum este condusa practic de o banca (cel putin atat stiu despre pachetul majoritar), asa ca fenomenul observat va fi doar inceputul (parere strict personala). Este evident faptul ca genul asta de decizie nu a fost luata de catre cineva cu pregatire tehnica, ci strict din perspectiva cifrelor.
O fire tehnica (sau mai multe adunate) nu s-ar fi atins de o caracteristica de baza a produselor sale.
Cred ca cei de la Piko, Marklin, chiar si Brawa si/sau ESU deja isi freaca mainile de fericire - le vor creste vanzarile (daca cei de la Roco nu se trezesc in al 12-lea ceas, macar.)

Off-topic : A-propos de Renault, un mecanic mi-a zis descris masina candva, demult - "... motorul duce macar un milion de km, cu intretinerea corecta. Din pacate, masina nu este alcatuita doar din motor...".
 
Ultima editare:
  • Like
Reacții: cosmin78
Mercedes are motoare bune, însă a recurs la blocul motor de la Renault tocmai pentru a intra pe un segment de piața inaccesibil cu motorizările existente. Combinația asta nu i-a lipsit de probleme, implicit o știrbire a imaginii.1,5-ul dCi este economic și fiabil, atâta timp cât este folosit pe un șasiu mic/mediu ușor. Mi-au încăput câteva pe mâna, de la Clio până la Kaptur și as putea scrie până mâine. Iar colegul meu care a trebuit sa schimbe motorul, pe GLA, cu 35.000 km, la următoarea suflă și în iaurt. Altul l-a dus înapoi la stand după nici 1000 km.

Roco tocmai și-a săpat groapa. Este firma care a introdus motorul cu 5 poli oblici, situat central și transmisie prin cardane. Toate astea se duc pe apa sâmbetei, în combinație cu noile motoare, cu prețurile actuale, cu calitatea produselor. Sunt foarte curios deapre feedback-ul fanilor și evoluția în timp.
 
  • Like
Reacții: sesamcave
Roco tocmai și-a săpat groapa. Este firma care a introdus motorul cu 5 poli oblici, situat central și transmisie prin cardane. Toate astea se duc pe apa sâmbetei, în combinație cu noile motoare, cu prețurile actuale, cu calitatea produselor. Sunt foarte curios deapre feedback-ul fanilor și evoluția în timp.

Time will tell. Avand in vedere cat se mari sunt seriile actuale, cred ca pana la saparea groapei mai dureaza. Asa cum spunea un PM de la o firma concurenta, "cat gasesti 300 de dobitoci ca sa-ti cumpere varza, e inca in regula"...