Nu, nu este vorba de alt proiect de avangarda al autoritatilor locale, alaturi de autostrazile suspendate si metroul care sa opreasca la Otopeni...nicidecum. Mai degraba totul poarta un parfum de epoca, de fum de carbune si abur de la inceput de secol 20.
Deoarece trec frecvent cu masina prin zona Obor-Lizeanu-Tei-Barbu Vacarescu spre Baneasa, in cautarea "scurtaturilor" care sa ma salveze din blocajele traficului bucurestean, am descoperit in spatele blocurilor inalte care strajuiesc marile artere, cartiere linistite de case taiate de caroiaje de strazi pe care poti sa circuli nestingherit.
La inceput am crezut ca e doar o parere, indusa de interesul personal, uneori exagerat pe care il am pentru tot ceea ce inseamna cale ferata. Si anume mi se parea ca anumite asa zise "intrari", adica strazi inguste cum se gasesc mai peste tot in Bucuresti, se alineaza parca pe un anumit traseu, cam prea "in diagonala" in raport cu orientarea generala a strazilor din zona...mai ales ca unele poarta nume foarte suspecte precum "Intrarea Vagonului" sau "Strada Gara Herastrau".
Care gara si care vagon? Am vazut doar case si blocuri, centre comerciale care vand masini, statii de betoane, nimic care sa aminteasca de vreo gara. Ba nu, unde se intersecteaza strada Judetului cu Intrarea Vagonului faci un salt cu masina peste un damb taman ca peste terasamentul unei cai ferate invizibile, si daca te uiti mai atent chiar si vezi acel tersament fantomatic cum dispare dupa un bloc dinspre Parcul Circului.
Ca sa intelegeti despre ce vorbesc, daca nu ati fost vreodata pe acolo, va invit sa deschideti Google Earth, sau sa faceti click aici:
http://maps.google.com/maps?t=h&ie=UTF8&ll=44.45708,26.121519&spn=0.011181,0.021887&z=16
Asadar este vorba despre aceasta parte a Bucurestiului unde dainuie urmele fostei cai ferate care serpuia odinioara prin actualul cartier Tei
Ulterior cautand pe net am dat peste acest site, si am descoperit aproape cu stupefactie ca ceea ce consideram o prelungire secundara a liniei dinspre Obor, era de fapt pe la 1911 o cale ferata in toata regula pe unde trenul circula intre Baneasa si Obor, via Gara Herastrau - o gara din care acum a ramas doar numele unei strazi.
Traseul era aproximativ acesta (mentionez aici doar portiunea care nu mai exista azi luand ca repere numele strazilor care corespund sau sunt paralele cu fostul traseu):
Strada Avionului - str. Gara Herastrau - B-dul Barbu Vacarescu - str. Lacatusului -str. Luigi Galvani (la intersectie cu B-dul Lacul Tei) - Intrarea Vagonului - Lizeanu - str Reinvierii - Gara Obor.
Interesant este faptul ca de la Gara Obor linia mergea mai departe nu pe traseul care azi se indreapta catre Fundeni, ci mergea spre Soseaua Pantelimon pe care o si taia in zona in care astazi este Electroaparataj, apoi mergea drept catre Morarilor, pe la fosta fabica de paine, si apoi la Gara Titan (care inca mai exista).
Iata inca doua harti vechi pe care se poate urmari traseul descris:
http://urban-plan.ro/harta1911.html
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/01/Bukarest_topo_old.PNG
Nu am gasit indicii cand s-a desfiintat aceasta linie, daca detine cineva informatii il rog sa posteze!
Deoarece trec frecvent cu masina prin zona Obor-Lizeanu-Tei-Barbu Vacarescu spre Baneasa, in cautarea "scurtaturilor" care sa ma salveze din blocajele traficului bucurestean, am descoperit in spatele blocurilor inalte care strajuiesc marile artere, cartiere linistite de case taiate de caroiaje de strazi pe care poti sa circuli nestingherit.
La inceput am crezut ca e doar o parere, indusa de interesul personal, uneori exagerat pe care il am pentru tot ceea ce inseamna cale ferata. Si anume mi se parea ca anumite asa zise "intrari", adica strazi inguste cum se gasesc mai peste tot in Bucuresti, se alineaza parca pe un anumit traseu, cam prea "in diagonala" in raport cu orientarea generala a strazilor din zona...mai ales ca unele poarta nume foarte suspecte precum "Intrarea Vagonului" sau "Strada Gara Herastrau".
Care gara si care vagon? Am vazut doar case si blocuri, centre comerciale care vand masini, statii de betoane, nimic care sa aminteasca de vreo gara. Ba nu, unde se intersecteaza strada Judetului cu Intrarea Vagonului faci un salt cu masina peste un damb taman ca peste terasamentul unei cai ferate invizibile, si daca te uiti mai atent chiar si vezi acel tersament fantomatic cum dispare dupa un bloc dinspre Parcul Circului.
Ca sa intelegeti despre ce vorbesc, daca nu ati fost vreodata pe acolo, va invit sa deschideti Google Earth, sau sa faceti click aici:
http://maps.google.com/maps?t=h&ie=UTF8&ll=44.45708,26.121519&spn=0.011181,0.021887&z=16
Asadar este vorba despre aceasta parte a Bucurestiului unde dainuie urmele fostei cai ferate care serpuia odinioara prin actualul cartier Tei
Ulterior cautand pe net am dat peste acest site, si am descoperit aproape cu stupefactie ca ceea ce consideram o prelungire secundara a liniei dinspre Obor, era de fapt pe la 1911 o cale ferata in toata regula pe unde trenul circula intre Baneasa si Obor, via Gara Herastrau - o gara din care acum a ramas doar numele unei strazi.
Traseul era aproximativ acesta (mentionez aici doar portiunea care nu mai exista azi luand ca repere numele strazilor care corespund sau sunt paralele cu fostul traseu):
Strada Avionului - str. Gara Herastrau - B-dul Barbu Vacarescu - str. Lacatusului -str. Luigi Galvani (la intersectie cu B-dul Lacul Tei) - Intrarea Vagonului - Lizeanu - str Reinvierii - Gara Obor.
Interesant este faptul ca de la Gara Obor linia mergea mai departe nu pe traseul care azi se indreapta catre Fundeni, ci mergea spre Soseaua Pantelimon pe care o si taia in zona in care astazi este Electroaparataj, apoi mergea drept catre Morarilor, pe la fosta fabica de paine, si apoi la Gara Titan (care inca mai exista).
Iata inca doua harti vechi pe care se poate urmari traseul descris:
http://urban-plan.ro/harta1911.html
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/01/Bukarest_topo_old.PNG
Nu am gasit indicii cand s-a desfiintat aceasta linie, daca detine cineva informatii il rog sa posteze!