Cu ocazia zilelor Abrudului(9-10 iunie) s-au organizat plimbari cu mocanita pe ruta Abrud - Campeni.Corpul Ar-rail Club pentru documentare si fotografiere impreuna cu cristiCFR s-as intors azi noapte la 4 dimineata de la Abrud. A fost o excursie minunata insa din pacate si scurta.
Ne-am intalnit cu Cristi CFR in gara din Arad, el venind de la Tm cu acc de Iasi. In gara am pozat o drezina pentru catenara, si ne-am urcat in personalul de Brad.
Am coborat putin in Santana si am facut o poza la personalul de Brad care venea la Arad:
De la Brad am plecat cu o masina la Abrud. Peisajul a fost absolut superb:
Insa am mers mai departe pana la Rosia Montana, Mocanita plecand acolo sa astepte ceva invitati importanti. Noi am profitat de aceasta ocazie pentru a face o plimbare in plus de la Rosia Montana la Abrud...
Astfel am ajung in Halta Rosia Montana. Cladirea este transformata in casa:
Iesirea din Halta se afla la kilometrul 91+2:
Si iata ca mocanita, trasa de locomotiva Criscior 5, si-a facut aparitia. Dupa jumatate de an reintalnirea cu aceasta superba locomotiva a fost foarte frumoasa, noi petrercandu-ne mai mult de jumatate din timp in ea. Trenul a oprit in gara, asteptandu-si calatorii importanti.
Dupa o scurta calatorie am ajuns la Abrud.Gara se afla in curs de renovare, in ea aflandu-se o locuinta.
Noi ne-am asezat pe linie si am inceput sa vorbim cu cei care conduc locomotiva, in asteptarea trailerului cu celelalte locomotive. Intre timp Criscior 5 statea si astepta ziua de maine, presiunea din cazan scazand incetul cu incetul.
Dupa vreo 2 ore de stat de vorba ne-am plictisit si am inceput sa studiem zona.
Am descoperit o mica locomotiva diesel de manevra, care avea insa rulmenti lipsa si astfel nu a functionat
Ne-am urcat in locomotiva si am studiat-o foarte atenti...
si apoi am pornit spre capatul garii...
am dat peste o borna de macaz...
Insa surpriza...Macazul nu mai avea sistem de schimbare....insa mai avea cheie
Gabi(grandpagscout) si cu Cristi au vrut sa vada cat de usor se misca macazul. Doar amanboi au reusit sa schimbe complet macazul.
Dupa ce am explorat toata gara ne-am intors la locomotiva sa o mai studiem. Iata inscriptiile de pe ea:
Si iata o inscriptie plasata pe o cladire langa gara...
Si cladirea in sine (ne-a distrat enorm situatia)
Dupoa o intreaga zi am lasat mocanita la Abrud iar noi, impreuna cu muncitorii, am plecat la Campeni pentru a fi cazati la un motel. dupa ce am fost cazati am plecat putin la plimbare prin campeni...Cu asta s-a incheiat ziua 1 din expeditia noastra!
Ne-am intalnit cu Cristi CFR in gara din Arad, el venind de la Tm cu acc de Iasi. In gara am pozat o drezina pentru catenara, si ne-am urcat in personalul de Brad.
Am coborat putin in Santana si am facut o poza la personalul de Brad care venea la Arad:
De la Brad am plecat cu o masina la Abrud. Peisajul a fost absolut superb:
Insa am mers mai departe pana la Rosia Montana, Mocanita plecand acolo sa astepte ceva invitati importanti. Noi am profitat de aceasta ocazie pentru a face o plimbare in plus de la Rosia Montana la Abrud...
Astfel am ajung in Halta Rosia Montana. Cladirea este transformata in casa:
Iesirea din Halta se afla la kilometrul 91+2:
Si iata ca mocanita, trasa de locomotiva Criscior 5, si-a facut aparitia. Dupa jumatate de an reintalnirea cu aceasta superba locomotiva a fost foarte frumoasa, noi petrercandu-ne mai mult de jumatate din timp in ea. Trenul a oprit in gara, asteptandu-si calatorii importanti.
Dupa o scurta calatorie am ajuns la Abrud.Gara se afla in curs de renovare, in ea aflandu-se o locuinta.
Noi ne-am asezat pe linie si am inceput sa vorbim cu cei care conduc locomotiva, in asteptarea trailerului cu celelalte locomotive. Intre timp Criscior 5 statea si astepta ziua de maine, presiunea din cazan scazand incetul cu incetul.
Dupa vreo 2 ore de stat de vorba ne-am plictisit si am inceput sa studiem zona.
Am descoperit o mica locomotiva diesel de manevra, care avea insa rulmenti lipsa si astfel nu a functionat
Ne-am urcat in locomotiva si am studiat-o foarte atenti...
si apoi am pornit spre capatul garii...
am dat peste o borna de macaz...
Insa surpriza...Macazul nu mai avea sistem de schimbare....insa mai avea cheie
Gabi(grandpagscout) si cu Cristi au vrut sa vada cat de usor se misca macazul. Doar amanboi au reusit sa schimbe complet macazul.
Dupa ce am explorat toata gara ne-am intors la locomotiva sa o mai studiem. Iata inscriptiile de pe ea:
Si iata o inscriptie plasata pe o cladire langa gara...
Si cladirea in sine (ne-a distrat enorm situatia)
Dupoa o intreaga zi am lasat mocanita la Abrud iar noi, impreuna cu muncitorii, am plecat la Campeni pentru a fi cazati la un motel. dupa ce am fost cazati am plecat putin la plimbare prin campeni...Cu asta s-a incheiat ziua 1 din expeditia noastra!