Cu toate ca in titlu am folosit termenul de "conversie", este mai mult o constructie de la zero a sasiului acestei mici locomotive de manevra foarte raspandita pe caile ferate britanice incepand din timpul celui de-al doilea Razboi Mondial si pana tarziu in anii 1970, un mic numar de locomotive continuand sa fie folosite chiar la inceputul anilor 1980.
Pentru ca este o locomotiva de manevra atat de populara am decis sa folosesc si eu un model pe diorama mea.
Am achizitionat acum ceva vreme de pe eBay doar corpul locomotivei, fara sasiu; este o veche productie Graham Farish (de pe vremea cand fabrica era la Poole in Dorset si nu in China).
Corpul este confectionat din metal, cu cateva elemente din plastic.

Am cumparat de la magazinul asociatiei toate cele necesare construirii sasiului: kitul din Nickel-Silver, bucse, roti, roti dintate, motor, melc si alte accesorii necesare si am pornit la construirea sasiului.
Primele etape: separarea jig-ului si a celor doua cadre (stang si drept) ale sasiului din fret-ul kitului.
A urmat construirea jig-ului si cositorirea bucselor / lagarelor pentru roti si transmisie:

Si apoi fixarea cadrelor in jig-ul ce va permite asamblarea cu precizie a sasiului; utile si cele trei axe de otel care au exact diametrul bucselor acestea permitand alinierea perfecta a cadrelor.

Pentru ca este o locomotiva de manevra atat de populara am decis sa folosesc si eu un model pe diorama mea.
Am achizitionat acum ceva vreme de pe eBay doar corpul locomotivei, fara sasiu; este o veche productie Graham Farish (de pe vremea cand fabrica era la Poole in Dorset si nu in China).
Corpul este confectionat din metal, cu cateva elemente din plastic.

Am cumparat de la magazinul asociatiei toate cele necesare construirii sasiului: kitul din Nickel-Silver, bucse, roti, roti dintate, motor, melc si alte accesorii necesare si am pornit la construirea sasiului.
Primele etape: separarea jig-ului si a celor doua cadre (stang si drept) ale sasiului din fret-ul kitului.
A urmat construirea jig-ului si cositorirea bucselor / lagarelor pentru roti si transmisie:

Si apoi fixarea cadrelor in jig-ul ce va permite asamblarea cu precizie a sasiului; utile si cele trei axe de otel care au exact diametrul bucselor acestea permitand alinierea perfecta a cadrelor.

