Dupa cum va amenintam de mai multa vreme
am realizat pentru unul din segmentele urmatoare ale faimoasei ĂBB Nebenbahn o mica cladire de pasageri tipica pentru caile ferate austriece (si, cum se va vedea, nu numai&8230
cu o tehnica de lucru moderna permitand sa se obtina un rezultat net superior oricarei alte metode de lucru.
Acest tip de cladire se intalneste peste tot in Austria si in tarile vecine care au facut parte din Imperiul Austro Ungar ; de fapt, ea a fost construita de mai multe sute de ori si se poate intalni din Transilvania si pana in Cehia de azi. Este vorba de o mica gara de categoria a III-a foarte tipica pentru linii secundare, de o arhitectura simpla, construita in ultimul sfert al secolului XIX. Ea exista atat in versiunea aratata aici, cat si in oglinda, cu sala de asteptare in partea dreapta a locuintei si fotografii ale acestor cladiri se gasesc cu usurinta in presa sau pe situri specializate (de exemplu, railfaneurope.net a amicului Tobias.B.Kohler).
Fiind arhitect de meserie, am realizat, pe baza fotografiilor disponibile si unor masuri sumare un releveu al cladirii alese. Partenerul meu Olaf Saenger a realizat pe baza desenului meu proiectul kit-ului &8211; care este cel putin la fel de complicat ca si cel al cladirii reale &8211; si apoi am decupat cu ajutorul laserului piesele necesare din carton cu mare densitate de diferite grosimi (0,2 0,3 0,4 0,5 0,8 1,0 si 1,5mm) care au fost apoi lipite in straturi, pe categorii. Subansamblele au fost vopsite si apoi asamblate, iar detaliile au fost colorate si puse in opera la sfarsit.
Prietenul nostru Stefan Teichert, fericitul posesor al aparatului de decupat cu laser utilizat, a publicat deja un scurt articol despre constructia acestei mici gari pe situl propriu
Acest tip de cladire se intalneste peste tot in Austria si in tarile vecine care au facut parte din Imperiul Austro Ungar ; de fapt, ea a fost construita de mai multe sute de ori si se poate intalni din Transilvania si pana in Cehia de azi. Este vorba de o mica gara de categoria a III-a foarte tipica pentru linii secundare, de o arhitectura simpla, construita in ultimul sfert al secolului XIX. Ea exista atat in versiunea aratata aici, cat si in oglinda, cu sala de asteptare in partea dreapta a locuintei si fotografii ale acestor cladiri se gasesc cu usurinta in presa sau pe situri specializate (de exemplu, railfaneurope.net a amicului Tobias.B.Kohler).
Fiind arhitect de meserie, am realizat, pe baza fotografiilor disponibile si unor masuri sumare un releveu al cladirii alese. Partenerul meu Olaf Saenger a realizat pe baza desenului meu proiectul kit-ului &8211; care este cel putin la fel de complicat ca si cel al cladirii reale &8211; si apoi am decupat cu ajutorul laserului piesele necesare din carton cu mare densitate de diferite grosimi (0,2 0,3 0,4 0,5 0,8 1,0 si 1,5mm) care au fost apoi lipite in straturi, pe categorii. Subansamblele au fost vopsite si apoi asamblate, iar detaliile au fost colorate si puse in opera la sfarsit.
Prietenul nostru Stefan Teichert, fericitul posesor al aparatului de decupat cu laser utilizat, a publicat deja un scurt articol despre constructia acestei mici gari pe situl propriu