Limitat la cunostintele mele, imi este oarecum teama sa ating aceasta mare tema din istoria cailor ferate din Romania dar sper ca, si cu ajutorul vostru, mai devreme sau mai tarziu, sa ajung la o finalitate.
Fiind nascut si traind in Constanta pentru primii 36 de ani din viata, este evident, zic eu, de ce am ales sa modelez aceasta cale ferata. Chiar daca acum aproape 7 ani ne-am mutat in Marea Britanie, cand spun "acasa" tot la Romania, la Dobrogea sau la Constanta ma refer.
Si ce alegere mai fericita decat o combinatie a celor doua, linia Cernavoda - Constanta fiind construita aproape in exclusivitate cu tehnologie, material rulant si materiale britanice, de ingineri britanici, dar pe pamant romanesc si cu forta de munca locala?
Pentru curiosi exista foarte multe informatii pe forum despre aceasta linie, atat din perioada DBSR cat si din perioada CFR. Eu nu voi prezenta aici decat progresul lucrului la diorama.
In afara de a culege informatii (cred ca au trecut bine doi ani de cand am inceput documentarea) si un minim de materiale necesare nu am lucrat nimic la aceasta diorama asa ca vom vedea impreuna rezultatele pe masura ce ele apar.
Pentru ca progresul ulterior depinde, bineinteles, de existenta unei locomotive pe diorama, imi voi incepe aventura modelistica prin construirea uneia din cele 12 locomotive care au populat linia si anume una din primele 6 livrate in 1859 - 1860. Daca rezultatul va fi sub asteptari, este posibil sa aman lucrarile ulterioare.
Dupa ce am construit din kit (Nickel-Silver sau alama) cateva sasiuri si un model complet ale unor locomotive cu abur, capatand astfel incredere si experienta, incerc sa ridic stacheta si sa construiesc de la zero (scratch build) un model complet.
Bineinteles, ca si diorama, modelul va fi la scara 1:152,4 (2mm:1ft).
Odata cu deschiderea acestui topic incerc sa postez pozele direct din contul meu de Google+ asa ca daca sunt probleme si pozele nu se vad pentru unii din voi va rog sa ma anuntati.
Sper ca si cu ajutorul informatiilor de la voi sa avansez de la etapa acesta:
Fiind nascut si traind in Constanta pentru primii 36 de ani din viata, este evident, zic eu, de ce am ales sa modelez aceasta cale ferata. Chiar daca acum aproape 7 ani ne-am mutat in Marea Britanie, cand spun "acasa" tot la Romania, la Dobrogea sau la Constanta ma refer.
Si ce alegere mai fericita decat o combinatie a celor doua, linia Cernavoda - Constanta fiind construita aproape in exclusivitate cu tehnologie, material rulant si materiale britanice, de ingineri britanici, dar pe pamant romanesc si cu forta de munca locala?
Pentru curiosi exista foarte multe informatii pe forum despre aceasta linie, atat din perioada DBSR cat si din perioada CFR. Eu nu voi prezenta aici decat progresul lucrului la diorama.
In afara de a culege informatii (cred ca au trecut bine doi ani de cand am inceput documentarea) si un minim de materiale necesare nu am lucrat nimic la aceasta diorama asa ca vom vedea impreuna rezultatele pe masura ce ele apar.
Pentru ca progresul ulterior depinde, bineinteles, de existenta unei locomotive pe diorama, imi voi incepe aventura modelistica prin construirea uneia din cele 12 locomotive care au populat linia si anume una din primele 6 livrate in 1859 - 1860. Daca rezultatul va fi sub asteptari, este posibil sa aman lucrarile ulterioare.
Dupa ce am construit din kit (Nickel-Silver sau alama) cateva sasiuri si un model complet ale unor locomotive cu abur, capatand astfel incredere si experienta, incerc sa ridic stacheta si sa construiesc de la zero (scratch build) un model complet.
Bineinteles, ca si diorama, modelul va fi la scara 1:152,4 (2mm:1ft).
Odata cu deschiderea acestui topic incerc sa postez pozele direct din contul meu de Google+ asa ca daca sunt probleme si pozele nu se vad pentru unii din voi va rog sa ma anuntati.
Sper ca si cu ajutorul informatiilor de la voi sa avansez de la etapa acesta:
