Conectarea generatorului de fum in digital

  • #STAIACASA

shikanne

Well-Known Member
Trenulist
29 Ian 2008
574
0
49
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Te mai sacai cu o intrebare : De unde l-ai cumparat??? de aici sau de afara???
Multumesc.
 

alias

Active Member
Trenulist
21 Iul 2015
81
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Salut baieti.

Pentru ca tot exista acest topic si pentru ca am o intrebare cu legatura directa la subiectul acestui topic, m-am gandit sa postez aici, cu riscul ca redeschid thread-ul dupa 7 ani... Sper sa nu deranjeze pe nimeni acest lucru.

Saptamana trecuta am castigat la o licitatie pe ebay o locomotiva roco br 03.10 reko cu sunet, art 72206. Acum este la Oradea si probabil ca maine ajunge. E prima mea aburoasa si ma gandeam daca nu cumva s-ar putea monta totusi generator de fum, pentru ca pe site-ul producatorului nu se specifica acest lucru ( http://www.roco.cc/en/product/225704-72205-0-0-0-0-0-002/products.html ).
Daca insa ma uit in PDF-ul cu spare parts se poate observa ca atat sasiul cat si cablajul au un loc care lasa impresia ca este pentru generator de fum ( http://www.roco.cc/doc/et/1/de/72206_202641.pdf ).

Ce parere aveti, s-ar putea monta un generator seuthe nr, 11 sau 12 fara sa pun in pericol carcasa si/sau integritatea locomotivei? E primul generator de fum pe care l-as monta si neavand experienta am zis sa intreb inainte de a o comite :~

Trebuie sa mai mentionez ca "functionez" pe DCC cu comanda Roco z21+smartphone si am posibilitatea sa reglez tensiunea din sine, care momentan este setata la 17v.

Multumesc frumos si spor la trenulit! ;)
 

B74MRV

Well-Known Member
Trenulist
Salut,
Dac vrei neaparat poti monta un generator de fum pe acesta masina, spatiu cred ca iti permite aceasta modificare dar personal nu recomand montarea unui generator de fum pe o masina care nu este pregatita din fabrica pt. asa ceva deoarece caldura degajata de generator iti pot deforma carcasa.
 

alias

Active Member
Trenulist
21 Iul 2015
81
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Am inteles ca in timp din cauza fumului care este uleios se acumuleaza depuneri pe model?

Multumesc
 

alias

Active Member
Trenulist
21 Iul 2015
81
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
alias a spus:
Salut baieti.

Pentru ca tot exista acest topic si pentru ca am o intrebare cu legatura directa la subiectul acestui topic, m-am gandit sa postez aici, cu riscul ca redeschid thread-ul dupa 7 ani... Sper sa nu deranjeze pe nimeni acest lucru.

Saptamana trecuta am castigat la o licitatie pe ebay o locomotiva roco br 03.10 reko cu sunet, art 72206. Acum este la Oradea si probabil ca maine ajunge. E prima mea aburoasa si ma gandeam daca nu cumva s-ar putea monta totusi generator de fum, pentru ca pe site-ul producatorului nu se specifica acest lucru ( http://www.roco.cc/en/product/225704-72205-0-0-0-0-0-002/products.html ).
Daca insa ma uit in PDF-ul cu spare parts se poate observa ca atat sasiul cat si cablajul au un loc care lasa impresia ca este pentru generator de fum ( http://www.roco.cc/doc/et/1/de/72206_202641.pdf ).

Ce parere aveti, s-ar putea monta un generator seuthe nr, 11 sau 12 fara sa pun in pericol carcasa si/sau integritatea locomotivei? E primul generator de fum pe care l-as monta si neavand experienta am zis sa intreb inainte de a o comite :~

Trebuie sa mai mentionez ca "functionez" pe DCC cu comanda Roco z21+smartphone si am posibilitatea sa reglez tensiunea din sine, care momentan este setata la 17v.

Multumesc frumos si spor la trenulit! ;)

Salut.

Revin cu mai multe detalii - A ajuns locomotiva si e grozava. Din pacate luminile de inspectie ale bielelor nu functioneaza toate, mai exact pe partea stanga se aprind doar 2 din cele 3 led-uri. Flamand fiind am decis ca nu merta sa-mi prelungesc asteptarea pentru a trimite modelul inapoi pe garantie, asadar incerc sa rezolv singur problema respectiva. Led-ul respectiv este in capsula foarte mica SMT 0603 sau 0402 ( da al naibii de mic), nu stiu exact, dar am vorbit cu un prieten care sper sa ma poata ajuta cu schimbarea acestuia, sigur presupunand ca reusesc sa fac rost de led-uri warm white asa de mici. Sigur ca ideal ar fi sa aiba aceeiasi temperatura de culoare cu celelalte 5. Daca nu o sa fiu nevoit sa le schimb pe toate.

Evident cioban fiind cand am demontat locomotiva ca sa-i instalez generatorul de fum ( da l-am comandat, a venit, l-am montat deja, ajungem si acolo) am reusit sa distrug unul dintre traseele filmului ce alimenteaza cele 3 led-uri din fata locomotivei. Spun film pentru ca nu este cablaj, este un plastic semitransparent, cu tenta maronie, asemanator unui film fotografic. Evident mult mai deschis la culoare si mult mai flexibil... Tot prietenul respectiv mi-a zis ca s-ar putea sa ma poata rezolva si cu problema asta cu traseul intrerupt pe film-ul respectiv.


Despre generatorul de fum montat, este vandut de Roco, numarul articolului este 40160, Producatorul este SEUTHE, generatorul fiind nr. 20. ( [/url]http://www.seuthe-dampf.de/images/1bild_artikel_nr._20.jpg ). Evident ca mi-am luat si o sticluta cu 50ml distilat SEUTHE ~ 36RON, suficient pentru ~ 16 ore ( desi dupa 10 min nu mai poti sa respiri intr-o camera 4m/3m cu 3,2m inaltime...) Dupa activarea generatorului, dureaza cam 4-6 secunde pana distilatul ajunge la temperatura vaporizarii. Consum/timp de functionare ~ 0,2ml/~230 secunde Am pus 3ml si generatorul nu mai pleaca. Am scos 1ml si a mers perfect. O sa mai fac teste poate il pacalesc cu 2,5ml ... desi fumul generat mi se pare prea innecacios pentru a-l folosi tot timpul. Una peste alta generatorul desi are tensiunea 10-16v functioneaza bine cu ~17v cat am eu tensiunea la sine ( am verificat si la generator tot 17v ajung). Desi in manualul locomorivei este precizat ca se poate folosi acest model de generator de fum si la prima vedere m-am gandid ca o sa fie suficient doar sa-i scot cosul si sa imping generatorul in soclu, nici ca puteam fi mai departe de adevar. Am fost nevoit sa dezasamblez complet locomotiva (desfacut sasiu, boiler, PCB-ul in care este infit decodorul (Zimo 295 Rev2) Plux 16). Abia cand am ajuns fata in fata cu lest-ul locomotivei am putut sa montez generatorul de fum in soclu, evident dupa ce am ridicat lest-ul pentru a monta garnitura din pasla prin care trece cosul generatorului "butoias" si care impiedica scurgerile ... daca dintr-un motiv saul altul lichidul ajunge in exteriorul cosului generatorului. Dupa montarea generatorului butonul F1 imi activa generatorul. Problema a fost ca tot butonul F1 imi pornea sunetul ( boilerul, generatorul, pompele, pufaielile din mers si sunetele aleatoare). Cum nu vroiam sa pufai doar atunci cand scoteam fum pe nara "la propriu", am fost nevoit sa-mi reprogramez pornirea sunetului cu butonul F20, dar nu detaliez aici. Vreau sa mai precizez ca la 5-7 secunde dupa terminarea lichidului incepe sa se simta un usor miros de incins, asa ca pentru a evita evenimentele neplacute o sa-l opresc de fiecare data inainte de aceasta faza. Sistemul de comanda imi permite acest lucru, dar la fel, nu dezvolt aici. Pun si poze candva, evident si cu functionarea generatorului.

Roco BR 03.10 Reko DR cu generatorul de fum montat


Pe model ... zoboseala si stropontzi... si evident vinovatul...


Desi nu am apucat sa calibrez modelul, am aproximat viteleze astfel: stanga ~90Km/h, mijloc ~140Km/h si dreapta tot 140Km/h dar cu fumul pe terminate...
[/img]

Nu stiu altii cum sunt, dar mie imi place cum arata fumul la ~ 90Km/h.



Later edit ~ a reusit sa-mi repare traseul filmului prietenul respectiv asa ca acum locomotiva mea are iar lumini pe fata. Am comandat si LED-uri warm white in capsula 0603, care sunt pe drum momentan. Posibil sa ajunga abia dupa sarbautori :p

Spor la trenulit! ;)