Concurs AF Concurs Amintiri Feroviare- Locomotiva cu abur CFR seria 1-19 1A1

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Nu este complicat, trebuie doar atenție. Uite in poza cum stă treaba, stiren de 0,25, nituit și apoi taiate fasiile cu nituri.

IMG_20200520_212751.jpg
 
  • Like
Reacții: SSL și ICRA
Am uitat să specific, grundul este Tamya. Dupa un "fum" de grund încă se mai cunosc fasiile foliei pe care sunt printate niturile. Vor fi acoperite (sper) de stratul de vopsea.

IMG_20200510_165138.jpg

Aici au dispărut niturile inferioare și rândul de pe mijlocul tenderului, a trebuit să urc puțin cutia de scule.

IMG_20200510_165121.jpg

Încă o proba la rece, verificare vizuală, să nu fie ceva care să zgârie retina

IMG_20200512_005651.jpg

Am adăugat și restul niturilor, barele de mână

IMG_20200519_130133.jpg

Cutia de fum...o fâșie de stiren de 0,5 aplicată peste cazan

IMG_20200522_150735.jpg
 
Pentru fixarea fâșiei am folosit cele mai moderne tehnici, precum in imagine

IMG_20200522_150706.jpg

Decupajul din stanga este pentru acomodarea rotilor osiei motoare, cazanul fiind puțin mai "grăsuț" decât prevedea "legea" - a se citi planul. Nici bandajele nu sunt la scară, din motivele binecunoscute nouă și fabricanților.

Peretele frontal al cutiei de fum, stiren 0,5, o piesa "banală" ...

IMG_20200525_132119.jpg

Niturile de pe cutia de fum le-am trasat cu riveterul de la Trumpeter pe stiren de 0,25, nu am vrut decal, cazanul fiind o piesa care se va învârti mult in mainile mele și niturile pot zbura

IMG_20200522_150757.jpg

IMG_20200525_132044.jpg

Cutia de fum fiind ansamblată, urmează ușa

IMG_20200525_132002.jpg
 
Nisiparul, domul de abur

IMG_20200525_132025.jpg

Aici forțăm puțin cu un plumb pentru pescuit

IMG_20200526_154417.jpg

Probă

IMG_20200529_183910.jpg

Urmează coșul...un coș mai vechi (chiar de la locomotiva canibalizată) prins in mandrina mașinii de găurit, că strung nu estem...

IMG_20200527_204609.jpg

IMG_20200527_204703.jpg
 
Pus și benzile intre virole. Stiren de 0,10, care nu prea se înțelege cu adezivul, de niciun fel

IMG_20200604_172516.jpg

IMG_20200604_172536.jpg

Mâini curente, "profilul" la baza marchizei, imprejur și o traversă de stiren la interior, pentru rigidizare și fixare, cu un surub de 1 mm.

IMG_20200604_172459.jpg

Aparatorile roților motoare

IMG_20200608_151713.jpg

La presat

IMG_20200608_151739.jpg
 
Aparătoarea "mare", lipsesc cele miciIMG_20200608_151756.jpg

Deoarece livrarile pieselor necesare (tampoane, biele motoare, glisiere duble, etc.) continuării modelului sunt întârziate, din cauza pendemiei, am să continui lucrul pe cât posibil, acolo unde este posibil.

Cilindrii, i-am fixat provizoriu, va trebui sa ii dau jos pentru ajustari. Domul de abur este la locul lui, nisiparul, coșul și invelitoarea supapelor, rămân după definitivarea cilindrilor și a transmisiei.

IMG_20200610_223609.jpg

IMG_20200610_223643.jpg

Spuneam că voi reveni asupra pervazului. Cum nu am avut la îndemână "tabla striată", am aplicat stiren de 0,25 mm și am intarit cu straifuri longitudinale.

IMG_20200426_151454.jpg

IMG_20200420_205229.jpg

Am să încerc să incarc un filmuleț, două, cu probele pe șine.
 
Ultima editare:
Planurile pentru locomotivele CFR seria 1-19 1A1-n2 nu exista, insa avem planurile surorii sale cu 2 osii motoare 1B-n2, care au iesit impreuna de pe portile fabricii Dr. Stroussberg. Masinile sunt efectiv identice, exceptie facand , evident, numarul de osii cuplate , si diametrul acestora, fiind vorba despre 2 diametre diferite la aceeasi serie si fremul, putin mai lung la 1B-n2. Aceste planuri au fost publicate in revista Modelism, nr.2 1991. Las link spre pdf-ul revistei:


Din pacate, pentru tender nu sunt planuri detaliate, ci diverse schite generale/diagrame , care se gasesc in Istoricul Tractiunii Feroviare in Romania, vol.I, autori Serban Lacriteanu si Ilie Popescu sau in Parcul Locomotivelor, autori Serban Lacriteanu si Gabriel Margineanu.

In numarul 3 al revistei Modelism, pe 1991,pe langa alte informatii despre locomotivele Stroussberg/Egestorff, se afla si o detaliere a schemei de vopsire pentru aceste locomotive si, imi permit sa adaug, pentru toate locomotivele din epoca. Las aici pagina respectiva, sper sa nu fie probleme de copyright.

98056518_170712704364247_2672231224533057536_n.jpg

Desi nu am terminat masina la timp, pentru concurs, am sa actualizez in continuare subiectul, pe masura ce avansez cu lucrarile.
 
Cosmin, nu mai vad update-uri. Sa inteleg ca ai renuntat sa continui lucrul la model? Ar fi mare pacat...