CONCURS 2008, LDM12 Malaxa

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Premiul special al juriului - Napier Deltic

Un inceput extraordinar, in forta as putea spune, cu doua modele realizate, unul din carton - "pentru a invata si a se obisnui cu dimensiunile", ca sa-l citez, si un model din metal construit exclusiv cu dotarea de acasa.

Nu a terminat.

Nu priveste asta ca pe o nerealizare si a promis, ca si Alin, ca o sa ne prezinte in continuare etapele de realizare, tehnologiile si micile "secrete" ale reusitei.

De la carton la metal ...






Felicitari!


Sper sa termine modelul, sa scrie pe forum cum l-a facut si sa vina cu toata placerea la viitorul concurs.
 
Mii de multumiri tuturor celor care au contribuit cu documentatii, fotografii, schite si text, astfel incat atat organizatorii cat si concurentii sa aibe toate datele necesare pentru desfasurarea in bune conditii a concursului

Cine este adevaratul castigator?

Dupa parerea mea modelismul feroviar romanesc.

Cum spunea cineva "premiile vin si trec" dar ce ai facut ramane.

Cei angajati in concurs au demonstrat, daca mai era nevoie, ca se pot realiza modele feroviare cu mijloacele si sculele de acasa iar acestea pot fi la nivelul celor de fabrica.

Sigur veti putea admira realizarile la expozitiile de profil ce urmeaza deoarece sunt convisns ca prezenta unui model romanesc, fie el un "amarat" de LDM20 Malaxa, o sa atraga privirile iar explicatiile date de cel ce l-a realizat vor fi ascultate cu placere.

Felicitari, inca o data, tuturor participantilor si castigatorilor, adica tuturor

:aplauze: :aplauze:


Premiile

Locul I - Alin Nistor, 500 lei

Locul II - Tudor Matrescu, 300 lei

Locul III - DragosP, 200 lei

Premiul special al juriului - Napier Deltic, 200 lei



Va asteptam cu deosebita placere la viitorul concurs


:cafea:
 
Felicitari tuturor celorlalti participanti,au realizat modele foarte frumoase.
Este un pas foarte mare pentru modelismul feroviar,si speram sa mai fie si alte evenimente care sa promeze pasiunea noastra.
Iar acum ca tot vorbi de alte evenimente,asteptam cu nerabdare urmatorul concurs :D
 
tudor_corbul a spus:
Felicitari tuturor celorlalti participanti,au realizat modele foarte frumoase.
Este un pas foarte mare pentru modelismul feroviar,si speram sa mai fie si alte evenimente care sa promeze pasiunea noastra. Iar acum ca tot vorbi de alte evenimente,asteptam cu nerabdare urmatorul concurs :D

Sublinierea-mi apartine dar cred ca spune tot.

Viitorul concurs este in pregatire.

cosmin78 a spus:
la mai multe concursuri...la mai multi participanti ...la cat mai multe modele

Asta este dorinta generala.

Te bagi la urmatorul?

:cafea:
 
Cosmin, am vrut sa te "interpelez" inca de aseara, dar acum imi dai apa la moara :D . Si ultima ta realizare prezentata, cea a magaziei de la Merisani, m-a lasat cu gura cascata. Nu doar pentru calitatea executiei cat mai ales pentru aerul ei natural.
Nu cred ca in modelism cautam o detaliere obsesiva, ci mai degraba (cel putin personal) indepartarea de impresia de artificial, de butaforie ieftina. Ca si la celelalte realizari ai reusit cu brio.
De aceea as fi foarte incantat daca ai participa la concursurile urmatoare!
 
Felicitari tuturor: premiantilor, participantilor, organizatorilor!

Nu in ultimul rand, importante nu sunt premiile, ci este mai important faptul ca acest concurs a existat, ca a suscitat interes, ca s-au inscris multi participanti "de calibru greu".

E pacat mai ales ca unii au abandonat pe parcurs, inainte sa apuce sa ne arata ceva, sau ca nu toti au reusit sa-si faca timpul necesar pentru a termina.

Mihai, chiar daca tu personal n-ai reusit sa termini la timp, mie unul imi este foarte clar ca acest concurs a fost unul "strans". Eu as spera ca intr-un viitor mai apropiat sau mai indepartat sa reusesti sa-ti termini creatia, fiindca am vazut pozele modelului inceput de tine si ...merita efortul depus pana acum!

Faptul ca e printre primele concursuri de acest fel din Romania nu inseamna ca participantii sau modelele prezentate au fost niste simple jucarii, pe principiul primei poezii romanesti (pentru cine nu-si mai aduce aminte, era vorba despre "creatia" lui Enachita Vacarescu "s-o las se strica/ ca vine altul si mi-o radica").

Iata ca nivelul modelelor prezentate aici ne-a aratat clar ca modelismul romanesc, chiar daca "nu prea exista" decat in unele ateliere, chiar daca mai mult gangureste vorba unui cunoscut participant aici pe forum, nu este neaparat si unul "de duzina".

A fost declarat castigator un model realizat folosind cele mai avansate tehnologii accesibile modelismului: fotodecupare, led-uri SMD, decodor digital.

Daca acesta este inceputul, nu pot sa observ decat ca stacheta a fost ridicata de la inceput foarte sus, ceea ce obliga pe toti participantii la urmatoarele editii ale concursului sa se pastreze la acelasi standard!
 
Multumec Dorin pentru cuvintele adresate tuturor.

Da, datorita realizarii de exceptie a lui Alin stacheta a fost ridicata la cel mai inalt nivel.

Sunt sigur ca detalierea LDM-ului facut de Alin, faptul ca functioneaza, urca pante, are transmisia prin biele, ca la locomotiva reala, o sa-i ambitioneze pe concurentii viitoarei editii sa atinga aceiasi performanta.

Daca urmariti ce a realizat fiecare sunt sigur ca veti desprinde o concluzie valabila pentru toti modelistii:

Daca dorinta este, indiferent de materialele utilizate, se poate face orice chiar daca folosesti tehnologie de ultima ora, care iata se dovedeste acesibila, chiar daca folosesti sculele clasice pentru modelism.

Am inteles de la finalisti ca prima grija a fost studiul desenelor, fotografiilor si cititul atent al textelor referitoare la masina pentru a intelege cum a fost construita si, mai ales, cum functioneaza.

Dupa ce au inteles toate acestea au trecut la executie.

Cine crede ca este usor sa urmareasca subiectul lui sogard si va realiza ca nu este.

:cafea:
 
Felicitari tuturor participantilor, in mod deosebit castigatorilor cu o mentiune speciala pentru Alin, care dupa ce si-a arata talentul la diorame (indiferent ca a fost scara N sau HO) acuma realizeaza de la 0 o adevarata bijuterie.
Il asteptam la club sa ne prezinte minunea.
 
Bun, felicitari premiantilor, acum treceti la facut automotoare Malaxa 750 pentru cel de sus era sa zic, pentru cel de deasupra cu un post :D
 
buna baieti,

tin mai intai sa felicit castigatorii, care intr-adevar au realizat lucrari de exceptie, dovedind ca "se poate"! ;)

in privinta afirmatiei tendentioase :D a lui LDH, Horia Radulescu insa nu v-a parasit ci lucreaza mai departe la un model Finescale pe N, care va fi prezentat bineinteles atunci cand va fi gata. desi este prea tarziu pentru o participare la concurs, modelul pe N va fi realizat si unul din efectele sale secundare va fi un kit si un model comercial Finescale care va fi vandut de unul din cei mai renumiti producatori germani din domeniu... insa pana atunci :|
 
Multumesc mamei mele, regizorului , colegilor de platou.... aaaaa, pardon nu e asta....
Asa deci,aaaa...
De ceva vreme ma bantuia ideea de a construi o locomotiva sau un vagon de marfa romanesc, si de cc 1 an jumatate am tot strans scule specifice modelismului feroviar, pentru a putea aborda problema la modul profesionist.Vedeam pe siteu-rile de ''afara" diverse realizari de machete de vehicole, functionale, construite de la 0 si eram tentat sa incerc si eu.Cumva s-a nimerit ca planurile mele sa coincida si cu concursul LDM 12Malaxa , iar tema fixata am indragit-o imediat(locomotiva, romaneasca, perioada in care a aparut ii permite "existenta" alaturi de aburoase).
Felicitari organizatorilor pentru organizarea unui concurs inedit (in premiera nationala ,cel putin din cate cunosc eu) in comunitatea de modelisti feroviari romani.
Felicitari lui LDH pentru managementul concursului si pentru eforturile lui reconstituirea si adaptarea planurilor locomotivei (realizez efortul depus si il apreciez pe masura)
Felicitari concurentilor pentru participare si sper sa ne intalnim si pe lista urmatorului concurs , poate in numar mai mare.
Sper ca Napier Deltic va finaliza locomotiva, imi pare rau ca nu a reusit inainte de data finala , eu unul am urmarit cu mare interes topicul lui si il voi urmari in continuare.
Multumesc pentru premiu, este binevenit intrucat freza+flexishaftul non-name mi-au mancat toti nervii pe parcursul constructiei si de nenumarate ori am dorit din tot sufletul sa le trag cate o ranga ( o am pregatita in garaj)si sa le fac varza a la Cluj, dar nu mi-am permis, intrucat nu aveam inlocuitori.Acum se pare ca voi avea.
Constructia LDM-ului meu continua, deocamdata sint intr-un mic stand-by provizoriu din cauza programului incarcat de la serviciu.Prezentarea o voi face mai departe, ca pana acuma.
Cu multumiri de la Cluj, Alin.
 
Alin,

daca tot s-a farsit concursul,poate deschizi un topic si prezinti etapele constructiei,
sunt sigur ca multi nu si-au bagat ochii pe Trennet sa vaza ce si cum.eu unul m-am zgait
mult pe acolo,si inca ma uit la ce ati facut voi din alama,imi place mai mult decat plasticul....

cat despre freza-flexishaft (am si eu una de la einhell,maca-o-ar rapanul!),decat sa o
strici, mai bine o dai cuiva ce are nevoie sau nu isi permite sa isi ia una.... :roll:
 
nu pot decat sa observ ca desi eram sceptic de rezultat (de roman neincrezator) rezultatele sunt exceptionale si dupa cum se zicea si mai inainte....stacheta a fost ridicata de la inceput.
felicitari catigatorilor, dar sa nu uitam sa apreciem si sa felicitam si organizatorii.
fara ei nu ar fi existat ideea, concursul, premiile si mai ales rezultatele.
care rezultate intradevar sunt demne sa le vedem la expo.
eu am abandonat din mai multe motive (desi nu ma anuntasem....am incercat si eu ceva) dar dupa ce am vazut ce face Napier..........m-am desumflat.
Felicitari Alin inca odata !!!!
 
Multumesc tuturor pentru cuvintele adresate si ma bucur alaturi de cei care au initiat si sponsorizat acest concurs ca s-a dovedit a fi o reusita.

Horia,

Departe de mine intentia de a face o afirmatie tendetioasa iar referirea a fost facuta la toti cei care s-au inscris si din motive obiective nu au continuat.

Asa cum am mai spus numai faptul ca s-au inscris reprezinta un succes al concursului.

Multumesc tuturor iar cei care au terminat sau au ajuns aproape de final merita toata aprecierea noastra.

Premiile trec dar realizarea ramane.
Daca stau bine sa ma gandesc nu este o realizare oarecare ci este a unei masini romanesti ce a circulat si mai circula la CFR.
Asta spune multe.

Alin,

Te asteptam sa te inscrii pe lista participantilor la viitorul concurs care, nu se poate altfel, va avea ca tema tot ceva ce a "umblat" pe la CFR.
In functie de cat de repede se finalizeaza planurile vom vedea daca este ceva motorizat sau nemotorizat.

Pana atunci

Toate cele bune,

:cafea:
 
Alin,

Inca o data felicitari pentru reusita si tie in calitate de castigator, felicitari si celorlalti participanti care din diverse motive n-au reusit sa ajunga la rezultatele tale.

Iti sugerez, chiar daca acum ai inlocuitori, sa nu faci freza si flexishaft-ul varza a-la-cluj cu ranga. Nu-ti directiona furia spre obiecte ca n-au, saracele, nici o vina... :)

Ma raliez propunerii LDH, acum ca nu mai esti presat de termene ai putea sa-ti prezinti mai in detaliu realizarea. Pe mine personal cel mai mult ma intereseaza partea cu realizarea fotodecuparii. Intelegeam inca dinainte de acest concurs ca exista firme in Romania care pot sa faca asa ceva. Iata insa ca tu nu numai ca ai gasit-o, dar chiar ai reusit sa-i convingi sa te ajute.

As fi interesat de conditiile in care ai reusit sa colaborezi cu ei cu privire la costuri/format de fisiere necesare/grosimi si dimensiuni maxime de materiale/conditii de colaborare/limitari tehnologice ale sistemului etc. Te intreb fiindca si eu urmaresc de multa vreme "pulsul" realizarilor modelistice in Europa si am vazut ca, mai ales pentru scara N unde activez, fotodecuparea impreuna cu laserul raman aproape singurele optiune valabile pentru constructiile individuale.

In special pentru material rulant, realizarea din alama fotodecupata e cea mai buna varianta, insa nu stiam de nici un atelier care sa faca asta in Romania. Gasisem -cea mai apropiata- doar o firma din Austria care sa faca asa ceva: http://www.etchingservice.eu/en/prices-materials.html . Cu observatia ca in momentul acesta nu accepta nici un fel de comenzi, fiind ocupati cu altele... :(

Desigur, nu este vorba despre a "deconspira" legaturile tale cu ei, nici de a-i deturna de la activitatea lor principala care am inteles ca e de cu totul alta factura, ci doar de a intelege mai bine cum ai reusit sa faci modelul tau!