Salutari,
In decursul timpului am adunat materialele necesare constructiei unui compresor de aer. Acesta este aproape indispensabil din atelierul micului modelist fiind foarte util la suflat aer pentru curatenie, vopsit cu pistolul in miniatura ( aerograf ) , poate chiar si scule pneumatice (nu am incercat pana acum).
Asadar o descriere succinta dar la obiect cum se spune, compresorul de aer are cateva elemente esentiale: motorul , rezervorul de aer, presostatul si regulatorul de presiune. Alte elemente auxiliare sunt al doilea manometru pentru monitorizarea presiunii din rezervor, supapa unisens la admisie (este utila pentru pastrarea aerului in recipientul de compresie ââŹâ altfel el este construit degeaba )
Avantajele uni compresor sunt - un flux de aer constant datorita regulatorului de presiune si datorita rezervorului de stocare; - aer curat fara impuritati (esential in vopsire) datorita filtrului de la iesire, rezervorului de aer care retine o parte din uleiul pe care il ââŹĹscuipaââŹÂ motorul.
Primul pas fiind achizitionarea unui motor excelent (a dat norocul peste mine caci respectivul frigider avea instalatia sparta si tot freonul s-a scurs intre pereti)
Buun l-am pornit , este ultrasilentios.
Cu ajutorul unui om cu suflet mare am reusit sa fac rost de un rezervor de aer :
Detalii tehnice:
- presiunea de test a fost 8 bari si comportamentul a fost unul bun. (din calcule resista la 250 de bari aproximativ , peretii au 3mm grosime si sunt de otel)
- diametrul exterior 150 de milimetri
- lungimea cilindrului 250 de milimetri
- toate racordurile sunt profesionale si sunt racorduri rapide pentru furtune
Intre timp am reusit sa fac rost de presostat si de regulator de presiune. Am apelat la Brico Store unde evident am stat ore intregi sa ma gandesc cum sa fac imbinarile..si nu am gasit tot ce imi trebuie....
Dupa ce am montat adaptorul de la 1/4 la 3/8 am pus un T-u cu doua iesiri de 3/8. In stanga e presostatul, in dreapta e regulatorul de presiune.
Alimentarea cu aer de la motor o fac prin "parte din spate"
Aici am pus un adaptor de la 1/4 la 3/8 dupa care am venit cu un cot de 3/8 dupa cotul asta am pus un adaptor de la 3/8 la 1/2 deoarece supapa de sens este de 1/2 la ambele capete....numai asa am gasit. Am mai pus un adaptor de la 1/2 la 3/8 si de acolo nu stiu ce sa mai fac catre motor....
asta e adaptorul final
Cotul s-a crapat intr-un final pentru ca l-am strans prea tare.
In urmatoarele doua poze in dreapta se observa piesa de adaptare pentru legatura intre furtun si supapa numai ca nu am gasit din nou o piesa care sa le lege impreuna.,...
Pana la urma am mai facut rost de unele piese...am finalizat intrarea in rezervor, 15 mii de adaptari...asta este.
Am desfacut carcasa presostatului pentru a analiza ce e pe acolo...
Pe ultima gaura ramasa am montat un manometru CULMEA cu filet de 1/4 asa ca l-am insurubat direct in piulita sudata pe rezervor
In final am facut niste teste de presiune sa vedem daca rezista dracoveniile de adaptari si imbinari pe care le-am facut....si rezista dar la un moment dat mi-a cedat furtunul de legatura ca deh... nu am avut unul dedicat... Am reusit sa ajung la 4 bari...insuficient cat sa imi pot face reglajele la presostat.
Sper sa gasesc furtun de legatura la metru pe undeva. Nu am facut legatura in braduletul de la rezervor decat prin simpla montare a lui acolo de frica sa nu plesneasca detot, la 4,3 bari a sarit din bradulet cred ca datorita dilatarii sale si a uleiului care venea din motor... apropo dilatarea i-a marit diametrul de aproape doua ori :lol: :lol:
Un lips este o gaura de scurgere in partea de jos a rezervorului, m-ar fi ajutat foarte mult sa scurg uleiul pe care il scuipa motorul si vreau sa va spun ca scuipa nene la 10 minute de mers cat i-am facut teste am numarat vreo 10 picaturi de ulei.... mie mi s-a parut enorm !!
Am mai mesterit eu azi ceva la compresor pana am ajuns sa il folosesc pentru a vopsi cu aerograful din dotare...
Binenteles ca nu este gata decat din punct de vedere functional, mai sunt pe ici pe colo unele aspecte de imbunatatit.
Trebuie vopsit rezervorul, trebuie sa il dotez cu ceva roti sa il pot muta mai usor de colo colo...
Presostatul m-a dezamagit nu poate decupla mai sus de 6 bari , as fi preferat pe la 8 ca s anu porneasca motorul la fiecare 5 minute de vopsit in cntinuu...dar tot e bine si asa. Rezervorul fiind mic e necesar sa il incarci constant.
Ar mai trebui sa ii pun si un filtru de aer la intrare si eu zic ca e cam gata.
Cuvintele de multumire sunt de prisos cand vorbim despre colegul nostru Mecanno , sper sa reusesc sa ii raspund intr-o buna zi cu un ajutor pe masura ajutorului pe care mi l-a oferit el . Inca o data Multumesc ! :lol:
Cosmin multumesc pentru ca ai postat aici aceste poze si descrieri, m-au ajutat foarte mult.
Ca sa inchei frumos va doresc tuturor: Spor la vopsit si nu numai !!
Surse utile se pot gasi aici : http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=6841
Sau aici : http://caiferate.21.forumer.com/viewtopic.php?t=922&postdays=0&postorder=asc&start=75
In decursul timpului am adunat materialele necesare constructiei unui compresor de aer. Acesta este aproape indispensabil din atelierul micului modelist fiind foarte util la suflat aer pentru curatenie, vopsit cu pistolul in miniatura ( aerograf ) , poate chiar si scule pneumatice (nu am incercat pana acum).
Asadar o descriere succinta dar la obiect cum se spune, compresorul de aer are cateva elemente esentiale: motorul , rezervorul de aer, presostatul si regulatorul de presiune. Alte elemente auxiliare sunt al doilea manometru pentru monitorizarea presiunii din rezervor, supapa unisens la admisie (este utila pentru pastrarea aerului in recipientul de compresie ââŹâ altfel el este construit degeaba )
Avantajele uni compresor sunt - un flux de aer constant datorita regulatorului de presiune si datorita rezervorului de stocare; - aer curat fara impuritati (esential in vopsire) datorita filtrului de la iesire, rezervorului de aer care retine o parte din uleiul pe care il ââŹĹscuipaââŹÂ motorul.
Primul pas fiind achizitionarea unui motor excelent (a dat norocul peste mine caci respectivul frigider avea instalatia sparta si tot freonul s-a scurs intre pereti)
Buun l-am pornit , este ultrasilentios.
Cu ajutorul unui om cu suflet mare am reusit sa fac rost de un rezervor de aer :
Detalii tehnice:
- presiunea de test a fost 8 bari si comportamentul a fost unul bun. (din calcule resista la 250 de bari aproximativ , peretii au 3mm grosime si sunt de otel)
- diametrul exterior 150 de milimetri
- lungimea cilindrului 250 de milimetri
- toate racordurile sunt profesionale si sunt racorduri rapide pentru furtune
Intre timp am reusit sa fac rost de presostat si de regulator de presiune. Am apelat la Brico Store unde evident am stat ore intregi sa ma gandesc cum sa fac imbinarile..si nu am gasit tot ce imi trebuie....
Dupa ce am montat adaptorul de la 1/4 la 3/8 am pus un T-u cu doua iesiri de 3/8. In stanga e presostatul, in dreapta e regulatorul de presiune.
Alimentarea cu aer de la motor o fac prin "parte din spate"
Aici am pus un adaptor de la 1/4 la 3/8 dupa care am venit cu un cot de 3/8 dupa cotul asta am pus un adaptor de la 3/8 la 1/2 deoarece supapa de sens este de 1/2 la ambele capete....numai asa am gasit. Am mai pus un adaptor de la 1/2 la 3/8 si de acolo nu stiu ce sa mai fac catre motor....
asta e adaptorul final
Cotul s-a crapat intr-un final pentru ca l-am strans prea tare.
In urmatoarele doua poze in dreapta se observa piesa de adaptare pentru legatura intre furtun si supapa numai ca nu am gasit din nou o piesa care sa le lege impreuna.,...
Pana la urma am mai facut rost de unele piese...am finalizat intrarea in rezervor, 15 mii de adaptari...asta este.
Am desfacut carcasa presostatului pentru a analiza ce e pe acolo...
Pe ultima gaura ramasa am montat un manometru CULMEA cu filet de 1/4 asa ca l-am insurubat direct in piulita sudata pe rezervor
In final am facut niste teste de presiune sa vedem daca rezista dracoveniile de adaptari si imbinari pe care le-am facut....si rezista dar la un moment dat mi-a cedat furtunul de legatura ca deh... nu am avut unul dedicat... Am reusit sa ajung la 4 bari...insuficient cat sa imi pot face reglajele la presostat.
Sper sa gasesc furtun de legatura la metru pe undeva. Nu am facut legatura in braduletul de la rezervor decat prin simpla montare a lui acolo de frica sa nu plesneasca detot, la 4,3 bari a sarit din bradulet cred ca datorita dilatarii sale si a uleiului care venea din motor... apropo dilatarea i-a marit diametrul de aproape doua ori :lol: :lol:
Un lips este o gaura de scurgere in partea de jos a rezervorului, m-ar fi ajutat foarte mult sa scurg uleiul pe care il scuipa motorul si vreau sa va spun ca scuipa nene la 10 minute de mers cat i-am facut teste am numarat vreo 10 picaturi de ulei.... mie mi s-a parut enorm !!
Am mai mesterit eu azi ceva la compresor pana am ajuns sa il folosesc pentru a vopsi cu aerograful din dotare...
Binenteles ca nu este gata decat din punct de vedere functional, mai sunt pe ici pe colo unele aspecte de imbunatatit.
Trebuie vopsit rezervorul, trebuie sa il dotez cu ceva roti sa il pot muta mai usor de colo colo...
Presostatul m-a dezamagit nu poate decupla mai sus de 6 bari , as fi preferat pe la 8 ca s anu porneasca motorul la fiecare 5 minute de vopsit in cntinuu...dar tot e bine si asa. Rezervorul fiind mic e necesar sa il incarci constant.
Ar mai trebui sa ii pun si un filtru de aer la intrare si eu zic ca e cam gata.
Cuvintele de multumire sunt de prisos cand vorbim despre colegul nostru Mecanno , sper sa reusesc sa ii raspund intr-o buna zi cu un ajutor pe masura ajutorului pe care mi l-a oferit el . Inca o data Multumesc ! :lol:
Cosmin multumesc pentru ca ai postat aici aceste poze si descrieri, m-au ajutat foarte mult.
Ca sa inchei frumos va doresc tuturor: Spor la vopsit si nu numai !!
Surse utile se pot gasi aici : http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=6841
Sau aici : http://caiferate.21.forumer.com/viewtopic.php?t=922&postdays=0&postorder=asc&start=75