Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.640
1.893
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Nu putem sa plecam din Freiburg inainte de a prezenta si trei noi modele ale SBG / Südbadenbus (in functie de epoca). Doar e pilonul de baza al colectiei mele :)

Am vorbit mai demult de acel MB O 307 care fusese vopsit gri, masina FR-JS 167 cu noua schema de vopsire pentru produsul SBG-TourenBus pe care am mai prinso s eu asa la inceputul anului 1997. Pe vremea aceea nu avusesem vreme sa fotografiez modelul Brekina abia aparut, asa ca il prezint acum:

Glas_SBG_MB_O307_TourenBus-1.jpg


Si partea opusa:

Glas_SBG_MB_O307_TourenBus-2.jpg


Modelului nu-i pot face prea multe reprosuri in afara "stelei" MB pozitionate asimetric la toate exemplarele si al indicatorului de traseu imprimat in afara geamului si nu in spatele acestuia, "boala" de care sufera din pacate toate MB O 307 de productie chineza de la Brekina de cativa ani buni.

Iata si originalul, fotografiat la Freiburg in 1996:

SBG_FR-JS167_26041996_1.jpg

(c) Alexander Kremer, DB-Regionalbus
 

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.640
1.893
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Completarea de azi este un urmas indepartat al O 307 de mai sus al Südbadenbus si anume un MAN Lion's City Ü in culoarea actuala rosu RAL 3020, foliat pentru produsul Regiobus Rottweil - Schiltach:

Glas_Sudbadenbus_MAN_LionsCity_U_Stadte-1.jpg


Si din spate:

Glas_Sudbadenbus_MAN_LionsCity_U_Stadte-2.jpg


Ca sa spun sincer, modelul face parte din categoria "asa nu" si l-am cumparat doar pentru ca doresc sa am tot ce s-a produs in serie cu tematica SBG/Südbadenbus. Este imprimat digital, cu o calitate execrabila - cele mai multe inscriptii mici pur si simplu nu se pot citi. :(

Iata si masina reala:

media.media.e3ca1f7b-c420-476c-85d6-4abd8e2a5896.original1024.jpg

Fotografie (c) DB Regio Bus, preluata din Schwarzwälder Bote
 

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.640
1.893
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Salut,

Ca sa inchei (pentru moment) seria SBG/Südbadenbus va mai arat inca un MAN Lion's City Ü actual, din fericire de o calitate mai buna decat cel de mai sus. Este vorba de una din masinile care deservesc linia catre Europa Park din Rust si sunt colantate in consecinta:

Glas_Sudbadenbus_MAN_LionsCity_U_EuropaPark-1.jpg


Partea opusa:

Glas_Sudbadenbus_MAN_LionsCity_U_EuropaPark-2.jpg


Modelul este si el decorat prin imprimare digitala UV, din fericire insa de o calitate ceva mai buna decat cel rosu prezentat mai sus.

Iata si originalul:

239198-318161.jpg

Fotografie (c) DB Regio Bus, preluata de pe situl Südbadenbus.
 

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.640
1.893
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Salut,

Inainte sa plec (modelistic vorbind) :) intr-o calatorie mai indepartata, mai am un model din Germania, si anume un autobuz urban al DVB din Dresda.

Este vorba de un MB Citaro C2 G de la Rietze actual in configuratia cu 4 usi (unele autobuze din Dresda au cinci (!!!) usi):

Glas_Dresden_DVB_MB_Citaro_C2_G-1.jpg


Dupa cum se remarca, masina este inzestrata cu instalatie de climatizare doar pentru sofer:

Glas_Dresden_DVB_MB_Citaro_C2_G-2.jpg


Iata si unul dintre autobuzele la scara 1:1:

mercedes-benz-citaro-c2g-baujahr-2015-185516.jpg

Fotografie preluata de pe www.bus-bild.de, (c) Lothar Stöckmann

Se remarca, asa cum am mai spus-o si cu alta ocazie, o specificitate a DVB pastrata pana in ziua de azi: atat autobuzele cat si tramvaiele au numar de sase cifre (trei pentru serie, trei ca numar de ordine) cu cifra de autocontrol, ca in perioada DDR-ista.
 
  • Like
Reacții: gamitzu și mrpuf

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.640
1.893
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Salut,

Asa cum am mai spus, odata cu largirea orizontului meu personal, de cativa ani incoace s-a largit un pic si orizontul colectiei mele de autobuze, autocare si tramvaie. Doar e vorba, asa cum am scris din primele randuri, de momente din viata, nu? :)

Facem deci un salt maaaaaaare cat o ferma olandeza din Pennsylvania peste Oceanul Atlantic si ne oprim pe Coasta de Est a Statelor Unite. Evident, se respecta mai departe regulile de baza ale colectiei: nu strang decat masini pe care fie ca le-am vazut candva la scara 1/1, fie unele pe care nu le-am vazut neaparat insa vin din orase care-mi sunt dragi si-mi amintesc de acestea.

Pana acum putini ani modelele de autobuze si autocare nord-americane, indiferent de scara, se puteau numara pe degetele de la ambele maini si cele mai multe erau mai degraba jucarii decat modele adevarate. Intre timp a aparut un fabricant de matrite si modele industriale din Florida care a creeat marca Iconic Replicas si situatia s-a schimbat radical.

Modelele de la Iconic Replicas (in general la 1/43 si 1/87 insa mai exista si cateva la 1/50) sunt fabricate in China, sunt in general un amestec de piese din metal (la cele mai multe, partea de jos a caroseriei) si diferite tipuri de plastic) si respecta fidel proportiile masinilor reale. Calitatea nu e chiar de nivelul Rapido Trains, insa nici pretul. In orice caz, e mult mai bine decat ce oferea acum cativa ani Classic Metal Works, de exemplu.

Incep cu un autocar de linie al NJ Transit, operatorul de transport in comun al statului New Jersey. Masina este un MCI model MC-7, produs de catre Motor Coach Industries intre 1968 si 1973. A fost primul autocar de 40 de picioare de la MCI si s-a produs intr-o serie mare. Din cele peste 2500 de exemplare produse, 1400 au fost pentru Greyhound USA. Cele mai multe au avut o viata lunga.

NJ Transit a achizitionat la sfarsitul anilor 1970 si inceputul deceniului urmator o duzina de asemenea autocare si le-a folosit pe linii de lung parcurs, cum ar fi cea catre Atlantic City. Asa este inscriptionat si modelul Iconic Replicas:

Glas_NewJersey_NJT_MCI_MC-7-1.jpg


Detaliile sunt corect reprezentate, cu multe piese aplicate separat, intre care si blocurile optice. In fotografie nu se vede foarte bine, insa ferestrele laterale din compartimentul rezervat calatorilor sunt colorate in verde, conform cu originalul.

Glas_NewJersey_NJT_MCI_MC-7-2.jpg


Iata si masina originala, autocarul NJT 6022, ex-Greyhound 5924, fabricat in 1969:

V8-78.10-MCI-7-NJ-Transit.jpg
Fotografie preluata de pe www.pb-scalemodels.com, (c) PB-Scale Models
 

mrpuf

Active Member
Trenulist
2 Martie 2016
134
209
Timisoara, Arad, Hunedoara
Frumos si divers :) Ma tenteaza sa imi largesc si eu colectia cu cateva GM PD-uri de la Iconic Replicas, multumesc, chiar cautam un mic review. Classic Metal Works, desi corect proportionate, sunt sarace in detalii. Nu eram hotarat daca Iconic Replicas merita pretul. Vorbind de treburi intens capitaliste, ar fi interesant daca cine a ar produce o replica a Crown Ikarus-ului 286. Scuze de off-topic.
 
  • Like
Reacții: Horia_Radulescu

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.640
1.893
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Am mai scris: cat vorbim de autobuze, autocare, tramvaie, nu e vorba de off-topic pe subiectele mele :)

Daca Iconic Replicas merita banii e ceva pur subiectiv. Unele modele (pe care le voi prezenta in viitor) sunt decorate pe mari suprafete cu decaluri si nu arata la fel de bine ca un autobuz/autocar de la Brekina sau Starmada, insa sunt mult peste CMW, cel putin in opinia mea. In ceea-ce ma priveste, nu prea am de ales: strang doar masini din anumite zone si perioade de timp si dat fiind ca le gasesc doar la Iconic Replicas trebuie sa ma multumesc cu calitatea lor. :)

Ikarusul articulat produs pentru SUA e o tema interesanta, insa nu cred ca a fost suficient de raspandit incat sa se aplece cineva in serie mare asupra sa - e mai degraba ceva pentru MF sau alte firme care fac modele din rasina. Personal m-ar interesa mai degraba unul din cele doua DAC 117 UD ajunse in 1982 la MSBA care au circulat in New-York. :)
 
  • Like
Reacții: mrpuf

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.640
1.893
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Cel de-al doilea autobuz american din New Jersey nu poarta inca culorile NJ Transit, insa le va purta. :)

Am asteptat aproape 30 de ani ca un producator sa aiba un RTS la scara 1/87 in gama. A trebuit ca ultimele agentii de transport nord-americane sa le retraga din circulatie si sa dispara incet, incet din memoria colectiva pentru ca cineva sa se aplece si asupra sa, si anume Iconic Replicas.

RTS (Rapid Transit Series) a fost un autobuz foarte modern pentru vremea sa si a avut o viata extrem de lunga, atat pe liniile de productie cat si dupa aceea. Lansat in 1977 de catre General Motors, RTS a fost produs de GMC, apoi de TMC si ulterior de Nova Bus pana in anul 2003. Operatorii majori precum MTA in New York au retras ultimele RTS in anul 2019 (ultimul exemplar data din 1999), unii mai mici le folosesc inca si in ziua de azi.

Personal, am indragit RTS de prima data cand le-am vazut. Mi-a placut forma simpatica, indemodabila, acel long lasting design cunoscut noua europeenilor de la marci precum Setra, care le-a facut sa para moderne timp de patru decenii. Cand am aflat ca Iconic Replicas l-a reprodus la scara 1/87 m-am bucurat ca un copil si, dupa o "lupta" destul de complicata, aprope epica, am reusit sa achizitionez toate versiunile pe care mi le doream.

Pentru cel pe care il prezint astazi nu a fost nevoie de nici o lupta :) dat fiind ca e vorba de modelul alb, neutru, pe care il voi decora asa cum spuneam ca autobuz de linie al NJ Transit:

Glas_neutral_TMC_RTS-6-1.jpg


Glas_neutral_TMC_RTS-6-2.jpg


In final, masina va arata asa:

1280px-NJ_Transit_Nova_RTS_1188.jpg

Imagine preluata de pe www.stringfixer.com