• In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Nu putem sa plecam din Freiburg inainte de a prezenta si trei noi modele ale SBG / Südbadenbus (in functie de epoca). Doar e pilonul de baza al colectiei mele :)

Am vorbit mai demult de acel MB O 307 care fusese vopsit gri, masina FR-JS 167 cu noua schema de vopsire pentru produsul SBG-TourenBus pe care am mai prinso s eu asa la inceputul anului 1997. Pe vremea aceea nu avusesem vreme sa fotografiez modelul Brekina abia aparut, asa ca il prezint acum:

Glas_SBG_MB_O307_TourenBus-1.jpg


Si partea opusa:

Glas_SBG_MB_O307_TourenBus-2.jpg


Modelului nu-i pot face prea multe reprosuri in afara "stelei" MB pozitionate asimetric la toate exemplarele si al indicatorului de traseu imprimat in afara geamului si nu in spatele acestuia, "boala" de care sufera din pacate toate MB O 307 de productie chineza de la Brekina de cativa ani buni.

Iata si originalul, fotografiat la Freiburg in 1996:

SBG_FR-JS167_26041996_1.jpg

(c) Alexander Kremer, DB-Regionalbus
 
Completarea de azi este un urmas indepartat al O 307 de mai sus al Südbadenbus si anume un MAN Lion's City Ü in culoarea actuala rosu RAL 3020, foliat pentru produsul Regiobus Rottweil - Schiltach:

Glas_Sudbadenbus_MAN_LionsCity_U_Stadte-1.jpg


Si din spate:

Glas_Sudbadenbus_MAN_LionsCity_U_Stadte-2.jpg


Ca sa spun sincer, modelul face parte din categoria "asa nu" si l-am cumparat doar pentru ca doresc sa am tot ce s-a produs in serie cu tematica SBG/Südbadenbus. Este imprimat digital, cu o calitate execrabila - cele mai multe inscriptii mici pur si simplu nu se pot citi. :(

Iata si masina reala:

media.media.e3ca1f7b-c420-476c-85d6-4abd8e2a5896.original1024.jpg

Fotografie (c) DB Regio Bus, preluata din Schwarzwälder Bote
 
Salut,

Ca sa inchei (pentru moment) seria SBG/Südbadenbus va mai arat inca un MAN Lion's City Ü actual, din fericire de o calitate mai buna decat cel de mai sus. Este vorba de una din masinile care deservesc linia catre Europa Park din Rust si sunt colantate in consecinta:

Glas_Sudbadenbus_MAN_LionsCity_U_EuropaPark-1.jpg


Partea opusa:

Glas_Sudbadenbus_MAN_LionsCity_U_EuropaPark-2.jpg


Modelul este si el decorat prin imprimare digitala UV, din fericire insa de o calitate ceva mai buna decat cel rosu prezentat mai sus.

Iata si originalul:

239198-318161.jpg

Fotografie (c) DB Regio Bus, preluata de pe situl Südbadenbus.
 
Salut,

Inainte sa plec (modelistic vorbind) :) intr-o calatorie mai indepartata, mai am un model din Germania, si anume un autobuz urban al DVB din Dresda.

Este vorba de un MB Citaro C2 G de la Rietze actual in configuratia cu 4 usi (unele autobuze din Dresda au cinci (!!!) usi):

Glas_Dresden_DVB_MB_Citaro_C2_G-1.jpg


Dupa cum se remarca, masina este inzestrata cu instalatie de climatizare doar pentru sofer:

Glas_Dresden_DVB_MB_Citaro_C2_G-2.jpg


Iata si unul dintre autobuzele la scara 1:1:

mercedes-benz-citaro-c2g-baujahr-2015-185516.jpg

Fotografie preluata de pe www.bus-bild.de, (c) Lothar Stöckmann

Se remarca, asa cum am mai spus-o si cu alta ocazie, o specificitate a DVB pastrata pana in ziua de azi: atat autobuzele cat si tramvaiele au numar de sase cifre (trei pentru serie, trei ca numar de ordine) cu cifra de autocontrol, ca in perioada DDR-ista.
 
Salut,

Asa cum am mai spus, odata cu largirea orizontului meu personal, de cativa ani incoace s-a largit un pic si orizontul colectiei mele de autobuze, autocare si tramvaie. Doar e vorba, asa cum am scris din primele randuri, de momente din viata, nu? :)

Facem deci un salt maaaaaaare cat o ferma olandeza din Pennsylvania peste Oceanul Atlantic si ne oprim pe Coasta de Est a Statelor Unite. Evident, se respecta mai departe regulile de baza ale colectiei: nu strang decat masini pe care fie ca le-am vazut candva la scara 1/1, fie unele pe care nu le-am vazut neaparat insa vin din orase care-mi sunt dragi si-mi amintesc de acestea.

Pana acum putini ani modelele de autobuze si autocare nord-americane, indiferent de scara, se puteau numara pe degetele de la ambele maini si cele mai multe erau mai degraba jucarii decat modele adevarate. Intre timp a aparut un fabricant de matrite si modele industriale din Florida care a creeat marca Iconic Replicas si situatia s-a schimbat radical.

Modelele de la Iconic Replicas (in general la 1/43 si 1/87 insa mai exista si cateva la 1/50) sunt fabricate in China, sunt in general un amestec de piese din metal (la cele mai multe, partea de jos a caroseriei) si diferite tipuri de plastic) si respecta fidel proportiile masinilor reale. Calitatea nu e chiar de nivelul Rapido Trains, insa nici pretul. In orice caz, e mult mai bine decat ce oferea acum cativa ani Classic Metal Works, de exemplu.

Incep cu un autocar de linie al NJ Transit, operatorul de transport in comun al statului New Jersey. Masina este un MCI model MC-7, produs de catre Motor Coach Industries intre 1968 si 1973. A fost primul autocar de 40 de picioare de la MCI si s-a produs intr-o serie mare. Din cele peste 2500 de exemplare produse, 1400 au fost pentru Greyhound USA. Cele mai multe au avut o viata lunga.

NJ Transit a achizitionat la sfarsitul anilor 1970 si inceputul deceniului urmator o duzina de asemenea autocare si le-a folosit pe linii de lung parcurs, cum ar fi cea catre Atlantic City. Asa este inscriptionat si modelul Iconic Replicas:

Glas_NewJersey_NJT_MCI_MC-7-1.jpg


Detaliile sunt corect reprezentate, cu multe piese aplicate separat, intre care si blocurile optice. In fotografie nu se vede foarte bine, insa ferestrele laterale din compartimentul rezervat calatorilor sunt colorate in verde, conform cu originalul.

Glas_NewJersey_NJT_MCI_MC-7-2.jpg


Iata si masina originala, autocarul NJT 6022, ex-Greyhound 5924, fabricat in 1969:

V8-78.10-MCI-7-NJ-Transit.jpg
Fotografie preluata de pe www.pb-scalemodels.com, (c) PB-Scale Models
 
Frumos si divers :) Ma tenteaza sa imi largesc si eu colectia cu cateva GM PD-uri de la Iconic Replicas, multumesc, chiar cautam un mic review. Classic Metal Works, desi corect proportionate, sunt sarace in detalii. Nu eram hotarat daca Iconic Replicas merita pretul. Vorbind de treburi intens capitaliste, ar fi interesant daca cine a ar produce o replica a Crown Ikarus-ului 286. Scuze de off-topic.
 
  • Like
Reacții: Horia_Radulescu
Am mai scris: cat vorbim de autobuze, autocare, tramvaie, nu e vorba de off-topic pe subiectele mele :)

Daca Iconic Replicas merita banii e ceva pur subiectiv. Unele modele (pe care le voi prezenta in viitor) sunt decorate pe mari suprafete cu decaluri si nu arata la fel de bine ca un autobuz/autocar de la Brekina sau Starmada, insa sunt mult peste CMW, cel putin in opinia mea. In ceea-ce ma priveste, nu prea am de ales: strang doar masini din anumite zone si perioade de timp si dat fiind ca le gasesc doar la Iconic Replicas trebuie sa ma multumesc cu calitatea lor. :)

Ikarusul articulat produs pentru SUA e o tema interesanta, insa nu cred ca a fost suficient de raspandit incat sa se aplece cineva in serie mare asupra sa - e mai degraba ceva pentru MF sau alte firme care fac modele din rasina. Personal m-ar interesa mai degraba unul din cele doua DAC 117 UD ajunse in 1982 la MSBA care au circulat in New-York. :)
 
  • Like
Reacții: mrpuf
Cel de-al doilea autobuz american din New Jersey nu poarta inca culorile NJ Transit, insa le va purta. :)

Am asteptat aproape 30 de ani ca un producator sa aiba un RTS la scara 1/87 in gama. A trebuit ca ultimele agentii de transport nord-americane sa le retraga din circulatie si sa dispara incet, incet din memoria colectiva pentru ca cineva sa se aplece si asupra sa, si anume Iconic Replicas.

RTS (Rapid Transit Series) a fost un autobuz foarte modern pentru vremea sa si a avut o viata extrem de lunga, atat pe liniile de productie cat si dupa aceea. Lansat in 1977 de catre General Motors, RTS a fost produs de GMC, apoi de TMC si ulterior de Nova Bus pana in anul 2003. Operatorii majori precum MTA in New York au retras ultimele RTS in anul 2019 (ultimul exemplar data din 1999), unii mai mici le folosesc inca si in ziua de azi.

Personal, am indragit RTS de prima data cand le-am vazut. Mi-a placut forma simpatica, indemodabila, acel long lasting design cunoscut noua europeenilor de la marci precum Setra, care le-a facut sa para moderne timp de patru decenii. Cand am aflat ca Iconic Replicas l-a reprodus la scara 1/87 m-am bucurat ca un copil si, dupa o "lupta" destul de complicata, aprope epica, am reusit sa achizitionez toate versiunile pe care mi le doream.

Pentru cel pe care il prezint astazi nu a fost nevoie de nici o lupta :) dat fiind ca e vorba de modelul alb, neutru, pe care il voi decora asa cum spuneam ca autobuz de linie al NJ Transit:

Glas_neutral_TMC_RTS-6-1.jpg


Glas_neutral_TMC_RTS-6-2.jpg


In final, masina va arata asa:

1280px-NJ_Transit_Nova_RTS_1188.jpg

Imagine preluata de pe www.stringfixer.com
 
Salut,

Revin "putin" pe forum dupa o absenta indelungata din motive profesionale si personale si mergem mai departe cu colectia de autobuze si autocare.

Ii lasam pe cei din New Jersey si facem un salt peste (sau pe dedesubt, socotind ca exista si tunele rutiere) :) peste garla numita Hudson River si ne oprim oleaca in New York City. Inainte de flota MTA voi prezenta si cateva masini apartinand unor operatori privati.

New York Bus Service a fost o companie privata fondata in anii 1940 pentru transport scolar si care opera din anii 1970 rute express intre Midtown Manhattan si partea estica din Bronx. A fost absorbita de MTA in 2005 si a folosit intotdeauna masini vechi vopsite cu o schema retro in culorile steagului american. Cele mai multe autobuze erau de fapt autocare GMC "Fishbowl", echipate doar cu usa in partea din fata.

Modelul din colectia mea vine de la Busch si este azi unul din cele mai greu de gasit ale producatorului german. Din pacate are doua defecte, unul din cauza matritei (este o versiune urbana cu usa dubla la mijlioc) si altul varstei si granulatului ales, deoarece partea alba a capatat intre timp o usoara patina galbuie:

Glas_NewYork_NYBS_GMC_TDH-5303-1.jpg


Partea opusa:

Glas_NewYork_NYBS_GMC_TDH-5303-2.jpg


Si una din masinile reale, acum in colectia a doi pasionati auto:

NYBS_FISHBOWL.jpg

Foto (c) Thedarkliberator de pe www.wikipedia.com, domeniu public
 
Un alt operator privat cunoscut din New York City a fost Command Bus Company, absorbit de asemenea de MTA la marea reorganizare din 2005. Opera sapte rute express care mai exista si acum la MTA si folosea echipament modern la vremea respectiva, unele pe gaz natural CNG. Cele mai multe erau intre Brooklyn si Manhattan si aveau coduri tip BM-x. Schema de vopsire era simpla, alba cu doua dungi (verde si galbena) si atunci cand le-am vazut erau o schimbare binevenita fata de alb-albastrul MTA.

In colectia mea am un asemenea autobuz achizitionat recent, evident un GMC RTS :) de la Iconic Replicas. Modelul este foarte bine detaliat si nu prea am ce sa-i reprosez:

Glas_NewYork_Command_TMC_RTS-6-1.jpg


Partea opusa:

Glas_NewYork_Command_TMC_RTS-6-2.jpg


Si una din masinile reale, aici dupa preluarea de catre MTA:

MTA_Bus_GMC_RTS_322.jpg

Foto (c) Adam E. Moreira preluata de pe www.wikipedia.com, toate drepturile rezervate
 
A venit momentul sa trecem la operatorul public de transport in comun din New York City si anume MTA (autoritatea de transport metropolitana). In ziua de azi MTA New York City Bus exploateaza 325 linii din care 75 express si 20 asa numite "Select Bus" cu servicii rapide de calitate cu o flota de 5275 autobuze si autocare solo si articulate. Multe din ele nu mai sunt Diesel ci pe CNG, hibride Diesel/electrice sau 100% electrice.

Povestea MTA in colectia mea incepe insa acum 50 de ani, cand compania se numea NYCTA, flota era verde, precum cea a politiei si cam tot ce misca prin NYC (grea mostenirea irlandeza :) ). E un GMC TDH 5303 verde/nevopsit adica metal inoxidabil de la Busch, un model simplu care exista in catalog de aproape 20 de ani. Detaliile sunt corecte pentru masini din New York, cu bara de protectie metalica si climatizare in partea din spate a acoperisului:

Glas_NewYork_MTA_GMC_TDH-5303_green-1.jpg


Partea opusa:

Glas_NewYork_MTA_GMC_TDH-5303_green-2.jpg


Si una din masinile reale pastrate in colectia muzeului MTA, cu climatizare amplasata diferit:

800px-Metropolitan_Transportation_Authority_8928-a.jpg

Foto (c) Kevin L, preluata de pe CPTDB wiki
 
Autobuzele livrate la NYCTA incepand cu 1972 au fost vopsite intr-o schema noua in ton cu gustul epocii, in doua nuante de albastru. Flota era in acea vreme compusa in proportie de aproape jumatate/jumatate din modele de la GMC (pe atunci inca "Fishbowl") si modelul echivalent supranumit la fel de la Flxible.

Iata un Flxible 53102 de la Iconic Replicas in culorile anilor 1970. Modelul, de data recenta, este foarte frumos detaliat insa decorat cu decaluri si are cateva defecte de amplasare ale benzilor albastru inchis pe care va trebui sa le remediez in viitor (l-am ales pe cel mai bun gasit, toata seria a fost decorata asa):

Glas_NewYork_MTA_Flxible_53102_blue-1.jpg


Iata si partea opusa, cu defectele de care vorbeam la imbinarea intre albastru inchis si deschis:

Glas_NewYork_MTA_Flxible_53102_blue-2.jpg


De remarcat la modelul Iconic Replicas care este realizat partial din metal ca bandoul de ferestre de forma paralelipipedica din partea superioara a caroseriei nu sunt o simpla tampografie ca la Busch ci adevarate ferestre transparente.

Una din masinile reale restaurate:

800px-NYC_Transit_Authority_Flxible_53102-6-1_7340.jpg

Foto (c) Adam E. Moreira, preluata de pe www.wikipedia.com, toate drepturile rezervate
 
Odata cu aparitia unei noi generatii de autobuze si anume RTS de la GMC precum si modelul 870 de la Grumman Flxible, precum si trecerea de la NYCTA la MTA schema de vopsire a fost usor schimbata, albastrul deschis fiind inlocuit cu alb. Vopsirea alb/albastru a fost una de lunga durata, supravietuind din anii 1980 pana astazi pe unele masini (desi din 2015 s-a trecut la schema "cu valuri" cu galben auriu si nuante de albastru).

Asa se face ca in anii 1980 unele autobuze mai vechi care inca aveau "resursa de viata" au fost revopsite. In colectia mea am un Flxible 53102 in aceasta schema de la Iconic Replicas, echipat cu asa numitele Bus-O-Rama pe acoperis, adica suporturi de reclame de mari dimensiuni. In anumite orase si in limbaj popular erau cunoscute ca "aripi de Batman" sau "urechile lui Mickey Mouse". :)

Modelul de la Iconic Replicas e de asemenea recent si tot de asemenea decorat cu decaluri. Aici am practicat deja in parte operatiile de "indreptare" ale liniilor:

Glas_NewYork_MTA_Flxible_53102_Bus-O-Rama-1.jpg


Partea opusa:

Glas_NewYork_MTA_Flxible_53102_Bus-O-Rama-2.jpg


Iata si unul din autobuzele reale cu Bus-O-Rama, aici un "frate" de la GMC:

mid_TA8854atEastNewYorkGarage6-21-80DG.jpg

Foto din 1980 de Doug Grotjahn, colectia Joe Testagrose via BusTalk

Si iata si un Flxible in schema respectiva, insa fara Bus-O-Rama:

32466251927_e5639509fe_o.jpg

Foto (c) Bob Hussey, colectia Trevon Haywood preluata de pe www.flickr.com
 
La jumatatea deceniului al optulea al secolului XX in Statele Unite venise vremea unei noi generatii de autobuze urbane cu un design mai modern decat eternele Fishbowl si tehnica adusa la zi, ca de exemplu sistem de aplecare in statie pe partea usilor de acces (kneeling) pentru a facilita urcarea, parti vitrate aplicate prin lipire si fara cheder si asa mai departe. Cele doua modele produse in serie mare ca Advanced Design Bus au fost rezultatul incercarilor din programul Transbus din 1970 si erau sub aspectul formei cat se poate de diferite unul de celalalt.

Flxible apartinea pe atunci (1978) concernului Grumman, asa ca Advanced Design Bus-ul lor a fost numit la lansare Grumman 870 (si doar dupa vanzarea Flxible in 1983 a luat numele de Flxible Metro). Era o masina cu un design actual si o forma care o facea sa para inca moderna si la incetarea productiei in 1995. In New York au avut o istorie scurta si controversata, in alte parti autobuzele ex-MTA reconstruite au circulat mult si bine.

MTA, unul din cei mai fideli clienti Flxible, a comandat peste 800 de asemenea masini in 1980 insa n-a fost o poveste de succes. Inca din decembrie 1980 s-a constatat ca unul din autobuze avea osia din fata fisurata. Problemele au continuat si dupa un incendiu in 1984 conducerea MTA a hotarat retragerea tuturor Grumman 870, ceea-ce a dus la o criza serioasa, a prelungit viata autobuzelor de generatie veche si a facut ca GMC cu modelul sau rival RTS sa nu mai aiba concurenta in urmatorii 15 ani. Toate masinile au fost date inapoi la producator, in afara de 16 puse sub sechestru si pastrate ca dovezi in procesul dintre producator si exploatant. Unul dintre ele a supravietuit pana azi si a sfarsit-o ca exponat de vaza la muzeul MTA.

"Modelul" din colectia mea e mai degraba o jucarie pe care Road Champs o vinde in culorile diferitelor retele de transport in comun din SUA de 20 de ani incoace. Respecta exact scara 1/87 insa multe detalii sunt din pacate foarte grosolane. In lipsa de mai bine am cumparat un asemenea "model" si m-am ostenit sa-l vopsesc in schema corecta si sa-l detaliez un pic. Intrucat macheta reprezinta de fapt un Flxible Metro post-1983 si modelele din New York erau din 1980, climatizarea de pe acoperis nu este corecta:

Glas_NewYork_MTA_Flxible_Grumman_870-1.jpg


Partea opusa:

Glas_NewYork_MTA_Flxible_Grumman_870-2.jpg


Si iata si autobuzul ajuns in colectia muzeului MTA:

800px-NYC_Transit_Grumman_Flxible_870_236.jpg

Foto (c) Adam E. Moreira preluata de pe www.wikipedia.com
 
Scandalul si apoi procesul dintre Flxible si MTA au avut ca rezultat faptul ca operatorul new-yorkez s-a orientat in anii 1980 si 1990 exclusiv spre modelul concurent RTS (Rapid Transit Series) de la GMC, ulterior TMC si Nova Bus. De acest autobuz produs intre 1977 si 2003, unul din preferatele mele, am mai vorbit si cu alte ocazii in paginile precedente.

La MTA primele GMC RTS-04 au sosit in 1981 si ultimele Nova Bus RTS-06 cu optsprezece ani mai tarziu in 1999. Cel cu numarul 5249 a fost ultimul produs si a fost scos din serviciu in octombrie 2018 pentru a fi restaurat pentru muzeu. Ultimele masini au fost retrase in mai 2019, marcand sfarsitul unei cariere de 38 de ani in serviciu comercial pe strazile din New York.

Prima versiune de RTS al MTA propusa de Iconic Replicas a fost evident 5249 si seria de 800 de exemplare s-a epuizat aproape instantaneu. Cu mult noroc si ceva sprijin strategic din umbra al unei persoane iubite :) am reusit sa intru in posesia a doua asemenea autobuze. Machetei in sine nu-i pot reprosa mare lucru - arata exact asa cum trebuie sa arate un RTS new-yorkez, asa cum mi-am dorit sa am in vitrina de cand le-am vazut prima data pe viu acum 27 de ani.

Glas_NewYork_MTA_TMC_RTS-6-1.jpg


Partea soferului:

Glas_NewYork_MTA_TMC_RTS-6-2.jpg


Ca poza reala vi-l prezint nu pe 5249 ci pe fratele sau 5241 parasind depoul in ultima zi de circulatie, pe 6 mai 2019, cu presedintele MTA NYC Bus, Darryl Irick, la volan:

800px-RTS_Bus_Retirement_%2847790032271%29.jpg

Foto (c) Marc A. Hermann / MTA New York City Transit, toate drepturile rezervate
 
5241 parasind depoul in ultima zi de circulatie, pe 6 mai 2019, cu presedintele MTA NYC Bus, Darryl Irick, la volan

Ca sa fac o paranteza, imi pare rau ca nu am fost acolo cand Directorul General al (la acea data) RATB a scos in ultima cursa comerciala ultimul DAC 112 UDM sau ultimul DAF 220 SB din flota. Cum? Nu s-a intamplat asa ceva? Inseamna ca era doar intr-o lume paralela, in mintea mea...
 
  • Like
Reacții: mrpuf
In anii 1990 MTA New York Bus a descoperit, precum operatorii de transport de pe Vechiul Continent, autobuzele de linie cu podea partial coborata si in acelasi timp si o "specie rara" pentru Statele Unite si anume autobuzele articulate. Primele modele de la NFI (New Flyer Industries) pentru articulate si OBI (Orion Bus Industries) pentru cele cu podea coborata au fost masini pana la urma fiabile si au "trait" aproape 20 de ani in NYC insa n-au avut nici pe departe caracterul RTS-ului. Nu erau decat cutii albe cu ferestre negre, cu chedere de cauciuc aducand a MB O 305 mai vechi cu 30 de ani si faruri rectangulare care veneau si ele direct din anii 1970.

Abia dupa 2010 au aparut masini de generatie noua, care aveau nu numai tehnologie actuala insa si un aspect contemporan. Cele mai multe autobuze urbane ale MTA achizitionate intre 2010 si 2020 sunt modelul Xcelsior de la NFI, atat in varianta solo cat si articulata si cu diferite propulsii (Diesel, CNG, hibrid). MTA a fost "launch customer" pentru modelul articulat Diesel XD60.

Am si eu doua asemenea modele in colectie. Unul este in schema clasica alba cu dunga albastra si reprezinta masina 4731, produsa in 2012 si echipata cu motor Diesel Cummins. Modelul de la Iconic Replicas e realizat din metal (partea inferioara) si plastic si e decorat prin tampografie:

Glas_NewYork_MTA_NFI_XD60-1.jpg


Partea opusa:

Glas_NewYork_MTA_NFI_XD60-2.jpg


Vopsirea si tampografia sunt de buna calitate. In afara de dunga albastra ceva prea deschisa nu am ce sa-i reprosez.

Si iata si una din masinile reale din aceasta serie:

800px-Metropolitan_Transportation_Authority_4717-a.jpg

Foto (c) Jose Garrido Alonzo, preluata de pe cptdb.wiki
 
  • Like
Reacții: AdyAero
Cel de-al doilea New Flyer XD60 din colectie poarta noua schema de vopsire "Wave" ("Val") introdusa la MTA New York Bus incepand cu anul 2015 in cadrul unei campanii de calitate (creearea liniilor Select Bus, echiparea tuturor autobuzelor noi cu porturi USB si Wifi). Este vorba de masina 6036 care face parte dintr-o serie livrata in anul 2017:

Glas_NewYork_MTA_NFI_XD60_Wave-1.jpg


Partea opusa:

Glas_NewYork_MTA_NFI_XD60_Wave-2.jpg


Si aici decoratia, destul de complicata sub aspectul culorilor, este realizata prin tampografie si e de foarte buna calitate.

Unul din autobuzele reale:

800px-Metropolitan_Transportation_Authority_6279-a.jpg

Foto (c) Jose Garrido Alonzo, preluata de pe cptdb.wiki