• In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Iata si o fotografie comparativa intre cele doua A350-900 ale LH, D-AIXA in schema veche si D-AIXQ "Freiburg" in cea noua:

Vergleich_LH_A359.jpg


Cu cat o privesc mai mult, cu atat imi dau seama ca si cea noua imi este pe plac. Este clar mai moderna decat cea veche si candva trebuia sa apara o schimbare si la "barza". Schema din stanga a fost totusi folosita din 1988 pana in 2018, mai mult ca orice schema precedenta.
 
  • Like
Reacții: AdyAero
Revin dupa o pauza mai indelungata cu urmatorul raft din colectie, dedicat in mare parte companiilor europeene, cu cateva exceptii.

Aici voi face o prezentare un pic diferita deoarece, din cauza multor aeronave mici, organizarea raftului este ceva mai anarhica. Il voi prezenta deci nu pe randuri, ci pe coloane.

Flieger_500_7_Liners_Europe.jpg


In prima coloana (de la stanga la dreapta), din fata in spate:

Douglas DC-3, Austrian Airlines (AT), reg. OE-LBN, Herpa Wings, model special de acum o duzina de ani care nu a fost disponibil in comert
Fokker F 100, Austrian Arrows (AT), reg. OE-LVJ cu reclama la Kronenzeitung, Herpa Wings NG
Airbus A320, Austrian Airlines (AT), reg. OE-LBU cu reclama la Euro 2008, Herpa Wings NG
Airbus A330-200, Austrian Airlines (AT), reg. OE-LAN, Herpa Wings NG
Ultimele trei aeronave sunt in schema de vopsire tipica pentru anii 2010.

A doua coloana, din fata in spate:

Canadair Regional Jet CRJ 200, Tyrolean (AT), fara reg., Herpa Wings
Fokker F 50, Austrian Airlines (AT), fara reg., in schema anilor 1980, Herpa Wings
McDonnell Douglas MD-87, Austrian Airlines (AT), reg. OE-LMN "Klagenfurt", Herpa Wings NG
Airbus A321, Austrian Airlines (AT), fara reg., Herpa Wings - a fost intre timp inlocuit cu OE-LBD StarJets in aceeasi schema de vopsire
Ultimele doua sunt in schema Austrian Airlines din anii 1990-2000.

A treia coloana, din fata in spate:

Canadair Regional Jet CRJ 700, Styrian Spirt (AT), reg. OE-LSF, Herpa Wings NG
Boeing B737-800, Lauda Air (AT), reg. OE-LNJ, Herpa Wings
Boeing B767-300, Asiana (KOR), reg. HL-7263, StarJets

A patra coloana, din fata in spate:

McDonnell MD-82, Alitalia (IT), reg. I-DACN, Herpa Wings NG
Canadair Regional Jet CRJ 200, Lauda Air (AT), reg. OE-LRA, Herpa Wings - cu acest avion am zburat de mai multe ori intre Timisoara si Wien-Schwechat in 1999 si 2000
Fokker F 70, Malev (HU), reg. HA-LMA, Herpa Wings
ATR 72-300, LOT (PL), fara reg., Herpa Wings

A cincea coloana, din fata in spate:

Convair CV-880, VIASA (VEN)/KLM (NL), reg. YV-C-VIC, Herpa Wings NG - aeronava zbura intre Amsterdam si Caracas si avea particularitatea de a avea o parte laterala in culori VIASA si cealalta in culori KLM
Avro RJ-100 "Jumbolino", Crossair (CH), reg. HB-IXY, Herpa Wings
McDonnell Douglas MD-11, Swissair (CH), fara reg., in culorile anilor 1990, Herpa Wings

Ultima coloana, din fata in spate:

Convair CV-440 Metropolitan, Swissair (CH), reg. HB-IMG, Herpa Wings NG
Douglas DC-6b, Swissair (CH), reg. HB-IBZ, Herpa Wings NG
Bombardier CS 100 (azi Airbus A220-100), Swiss International Airlines (CH), reg. HB-JBA, Herpa Wings NG

Daca mai gasiti vreunul pe care l-am uitat va rog sa-mi dati de stire. :)
 
Salut,

In aceasta seara am o noua intrare in flota si o completare modesta a colectiei Lufthansa.

Este vorba de Embraer E 195 cu reg. D-AEBH "Freising" in culori Lufthansa Regional, aeronava cu care am zburat in trecut. A fost livrata la Lufthansa City Line in 2011 si transferata la sfarsitul anului 2017 la Austrian. Modelul este de la Herpa Wings, evident din generatia NG:

Einzeln_LH_E195.jpg
 
  • Like
Reacții: nae44
Se mai intampla si miracole.

Azi, in prima zi in care toata tara s-a inchis, la opt si jumatate dimineata a sunat postasul la usa. Si a scos din traista doua exemplare din noutatea Herpa Wings care nu numai ca nu mai speram sa vina insa mi se mai si spusese la Nürnberg ca risca sa nu mai vina deloc pentru ca nu s-a precomandat suficient.

Iata deci Iliusin IL-62M reg. YR-IRE al Tarom in schema de vopsire finala inainte de scoaterea din serviciu la scara 1/500:

Einzeln_Tarom_IL62M.jpg


Ca ideie, e cam de doua ori mai lung si are anvergura dubla fata de E 195-ul LH Regional prezentat ieri.
 
Dupa cateva saptamani de stress care nu mi-au lasat prea mult timp liber revin si eu cu doua completari la colectie.

Primul este un model StarJets de acum aproape 20 de ani. E vorba de un Airbus A340-300 (A343) al SAS (Scandinavian Airlines), compania aeriana a Danemarcei, Norvegiei si Suediei. Poarta reg. SE-REA si este in schema de vopsire introdusa la inceputul anilor 2000 si inlocuita anul trecut cu cea actuala:

Einzeln_SAS_A343.jpg


Cu aceasta ocazie modelul de A340-300 al Air Canada de la Herpa din generatia veche, mai putin detaliata, a fost scos din flota si trimis la pensie. :)
 
A doua aeronava intrata recent in colecte este unul din cele mai ciudate avioane care a zburat vreodata.

Celor mai multi cunoscatori ai aviatiei din ziua de azi numele ATL-98 Carvair nu le mai spune probabiul nimic. Au existat in total 21 de exemplare produse incepand cu 1961 de catre Aviation Traders Limited. Este vorba de o conversie de Douglas DC-4 in configuratia Pax/Cargo dupa un concept de Freddie Laker.

Avionul a aparut intr-un moment in care nu existau nici Hovercraft si nici tunelul de sub Marea Manecii ca legaturi intre Marea Britanie si Continent. Pe piata existau multe DC-4 in stare buna pe care nu le mai dorea nimeni dupa aparitia jet-urilor precum DC-8 sau Boeing 707. Practic o celula de DC-4 a primit un fuselaj in mare parte nou, cu o cabina pentru 22 de pasageri in partea din spate si un spatiu cargo pentru cinci autoturisme in cea din fata.

Iata cum arata ciudatentia:

Einzeln_Air_Lingus_ATL98_Carvair.jpg


E vorba de un model de la Inflight500, aici in culorile Aer Lingus din Irlanda cu reg. EI-AMR.

Aeronavele ATL-98 au fost in serviciu comercial pana la sfarsitul anilor 1970. Doua exemplare mai supravietuiesc si astazi.
 
No, de aici si-au luat cei la de la Boeing inspiratia pentru 747... Habar nu aveam de avionul asta, e tare haios.
Mie ciudatenia maxima mi se pare Airbus Beluga XL. Cred ca va dura ceva pana cand vom vedea ceva mai ciudat zburand...
 
  • Like
Reacții: Horia_Radulescu
La 747 ideea din mintea lui Joe Sutter a fost conversia rapida in avion de transport in caz ca da gres ca avion de pasageri. Un fel de aceeasi Marie cu alta palarie. :)

ATL-98 seamana in mintea mea mai degraba cu linia Guppy > Super Guppy > Airbus Beluga > Airbus Beluga XL. Super Guppy si Airbus Beluga am in colectie, in culorile Airbus Industries. Le voi prezenta aici cand gasesc timpul necesar.
 
  • Like
Reacții: AdyAero
Salut,

Revin azi cu urmatorul raft din colectie. Pe acesta se afla atat aeronave comerciale din Europa si spatiul sovietic / ex-sovietic cat si avioane de transport. Este unul mai "colorat" decat celelalte. :)

Flieger_500_8_Liners_East_Cargo.jpg


Pe randul din fata de la dreapta la stanga:

Bombardier Dash 8 Q400, Air Berlin (D), reg D-ABQA, Herpa Wings NG
Boeing 737-800 cu winglets, Air Berlin (D), reg D-ABBC, Herpa Wings NG
Boeing 737-700, Hapag-Lloyd Express, reg. D-AGEN, Herpa Wings NG
Embraer EMB170, Cirrus Airlines, reg. D-ALIE, Herpa Wings NG
Primele patru aparate au in comun faptul ca sunt destul de recente, apartin insa toate de companii de transport aerian care si-au incetat activitatea. Un fel de memorie recenta disparuta :)
Sukhoi Superjet 100, Aeroflot (RUS), reg. RA-89025, Herpa Wings NG; cel mai modern jet regional din Federatia Rusa
Tupolev Tu-204, KMV (RUS), reg. RA-64016, Herpa Wings NG

Pe randul al doilea, de la dreapta la stanga:

Boeing 377 Stratocruiser, Boeing (House Colors, USA), reg. NX 1039 V, Herpa Wings NG; a fost primul avion modern produs de Boeing, bazat pe B-29; fuselajul sau in forma de "8" a servit ulterior la Modelul 367/8, stramosul 707-ului.
Aero Spacelines 377SGT Super Guppy Turbine, Airbus Skylink (F/D), reg. F-BPPA "2", Herpa Wings NG; e vorba de un Boeing 377 (precum precedentul) modificat pentru transportul fuselajelor de aeronave in constructie, aici in culorile grupului Airbus. Cu un Super Guppy s-a adus si la Bucuresti fuselajul primului Rombac din Marea Britanie.
Airbus A300-600 Beluga Super Transporter, Airbus Industries, reg. "3", Herpa Wings NG; urmasul lui Super Guppy, bazat pe A300-600; intre timp a aparut si Beluga XL bazat pe A330.
Iliusin IL 96-300, Cubana (CUB), reg. CU-T1251, Herpa Wings NG; o evolutie mai moderna a lui IL 86
Naveta spatiala sovietica "Buran" 1.01 (CCCP), Herpa Wings NG; aici in culorile din 1989.

Pe randul din spate, de la dreapta la stanga:

Boeing 747 SCA impreuna cu naveta spatiala "Discovery", NASA (USA), reg. N905NA/OV-103, Herpa Wings NG; aici in schema de culori din anii 1990.
Naveta spatiala americana "Enterprise", NASA (USA), reg. OV-101, Herpa Wings NG; prima naveta spatiala a NASA.
Boeing 747 LCF "Dreamlifter", Boeing (House Colors), reg. N249BA, Herpa Wings NG; echivalentul Boeing al lui Beluga de la Airbus.
Iliusin IL 86, China Xinjiang Airlines (CN), reg. B-2018, Herpa Wings NG; primul avion sovietic mediu/lung curier cu fuselaj de mare diametru.

Saptamana viitoare urmeaza vitrina cu aeronavele cu destinatie militara la 1/500 si am terminat si colectia asta. ;)
 
Salut,

In aceasta seara aduc o completare mica la colectie - o intrare si o iesire din flota. :)

Este vorba de un McDonnell-Douglas MD-11 Swissair de la StarJets, un model care dateaza de acum aproximativ 20 de ani. Reprezinta aeronava HB-IWK "Fribourg", un MD-11 livrat nou la Swissair in 1992. In 2004 a ajuns la Varig si in 2008 a fost convertit in cargo pentru UPS. Modelul (deosebit de rar si greu de gasit in ziua de azi) este in schema de vopsire de la livrare:

Einzeln_Swissair_MD11.jpg


Cu aceasta ocazie MD-11 Swissair de la Herpa din vechea generatie (in schema de vopsire de la sfarsitul anilor 1990) a fost scos din flota si disponibilizat. :)

Iata si o fotografie cu ambele MD-11 impreuna:

Vergleich_MD11_Swissair_Herpa_StarJets.jpg


In fotografie se remarca faptul ca modelul din vechea generatie, achizitionat acum mai bine de 20 de ani, sufera de o boala tipica pentru Herpa in acei ani: piesele din masa plastica de culoare deschisa (in cazul de fata cele doua turboreactoare albe) s-au ingalbenit cu vremea.
 
Clar e mai bine realizat la StarJets. Aparitia unor firme precum StarJets si Inflight500 acum 25 de ani i-a facut pana la urma pe cei de la Herpa sa lanseze noua generatie NG cu matrite mai corecte si tampografii mai complete. Am un DC-10 de la Herpa Wings NG UA actual (pe raftul cu cele americane) si are ferestrele corecte, precum MD-11 StarJets (DC-10 si MD-11 aveau forma botului fuselajului identica).

De aceea ma chinui sa "fac vant" modelelor Herpa vechi. Cele mai multe au fost inlocuite fie cu Herpa Wings NG, fie cu StarJets, Inflight500 s.a.m.d.

Insa nu vreau sa maresc colectia, ci doar sa inlocuiesc aeronavele care nu corespund. Vreau un singur avion de un tip, maxim doua (daca e vorba de Lufthansa sau Tarom) :)

Mai am un B747SP Quantas un B707-300 LH, un A310-300 LH si un B757-200 Condor de inlocuit si am scapat cam de toate Herpa vechi cu roti mari si tampografie incompleta. Problema e ca niciunul dintre ele nu a aparut pana acum de la vreun fabricant in noua generatie...
 
Dupa o pauza mai lunga motivata de o activitate profesionala intensa revin si cu ultimul raft din vitrina dedicata acestei colectii. El este rezervat aeronavelor cu destinatie militara si celor de transport de mari dimensiuni civile.

Flieger_500_9_Military.jpg



Pe randul din fata de la dreapta la stanga avem aeronave de patrulare maritima si de transport mai mici:

Lockheed P-3C Orion, U.S. Navy (USA), VP-23 "Seahawks", LJ 161000, Herpa Wings NG
Lockheed P-3C Orion, Japanese Maritime Self Defence Force (JP), #5038, "Pegasus", Herpa Wings NG
Lockheed P-3C Orion, Bundesmarine (DE), 60+08, Herpa Wings NG
Transall C160, Bundesluftwaffe (DE), LTG62, 50+29, Herpa Wings NG
Lockheed C-130 Hercules, Österreichsche Bundesheer (AT), Fliegerregiment 3, 8T-CA, Herpa Wings NG

Pe randul al doilea, de la dreapta la stanga:

Boeing C-17 A "Globemaster III", U.S. Air Force (USA), 3rd Wing, "Spirit of Denali" bazat la Elmendorf, Herpa Wings NG
Boeing E-3 Sentry "AWACS". comandamentul european NATO/OTAN, bazat in Luxemburg, Herpa Wings NG
Lockheed C-130 Hercules, U.S. Marine Corps (USA), avionul de insotire "Fat Albert" al formatiei de acrobatie aeriana "Blue Angels", Herpa Wings NG
Iliusin IL 76, Aeroflot (RUS), reg. RA-76780, Herpa Wings NG

Pe randul din spate, de la dreapta la stanga, "greii":

Lockheed C-5M Super Galaxy, U.S. Air Force (USA), 83-1285, 436 AW, 9th AS, Herpa Wings NG, in schema de vopsire actuala "low-vis"
Lockheed C-5A Galaxy, U.S. Air Force (USA), 70-0463, 436 MAW, MAC, Herpa Wings NG, in schema MAC din anii 1970
Antonov AN 124, Volga-Dnepr (RUS), reg. RA-82043, Herpa Wings NG.

Inca nu am achizitionat nici AN 22 si nici AN 225 Myria, desi amandoua exista la 1:500 de la Herpa Wings. Nu as sti unde sa le pun. :)
 
Am mai prezentat aceasta fotografie si pe prima pagina, aici pun "rapelul". :)

Numai ca ideie de diferenta de scara: acelasi Lockheed P-3C Orion al U.S. Navy la 1:200 (Hogan Wings) si la 1:500 (Herpa Wings NG):

Vergleich_200_500_P3C_Orion.jpg


Un fel de "mama si copilul". :)

Si, de asemenea, pentru "necredinciosi":

Vergleich_500_Munze_P3C_Orion.jpg


Cu asta am incheiat si prezentarea acestei colectii in starea ei actuala. Voi reveni pe masura ce va mai evolua.
 
Si la colectia aero am o noutate.

Pana acum imi lipsea un Dreamliner "lung" din flota. Asa ca pe langa 787-8 in culorile "de casa" Boeing am achizitionat si un 787-9 de la Herpa Wings NG. Este vorba de avionul cu reg. N820AL al American Airlines, in schema de vopsire actuala cu fuselajul sidefiu si aripile albe, care personal imi place foarte mult chiar daca nu mai are nobletea acelor "Luxury Liners" din anii 1980 si 1990 cu fuselajul din metal curat frecat la luciu maxim.

Einzeln_AA_B787-9_HerpaWingsNG71a32e36e63c4add.jpg
 
  • Like
Reacții: AdyAero și nae44
Salut,

Asa cum am mai scris pe acest thread, din cand in cand se mai intampla si miracole. :)

Cel de azi e livrarea modelului special pentru Clubul Herpa anuntat in 2021 la care nu mai spera nimeni si anume un... Rombac.

Si nu oricare, ci primul montat la Baneasa, YR-BRA. Cel cu care s-a mandrit toata industria aeronautica romana la inceputul anilor 1980, desi nu avea nici macar un singur component, cat de mic, fabricat in Romania.

Modelul este unul de buna factura, cu o tampografie completa pentru o bazdaganie care nu masoara decat cativa centimetri lungime:


Einzeln_Tarom_Rombac_1-11_500.jpg


Ca defecte, cheat line-ul mi se pare un pic prea sus si de aceea tampografia ferestrelor parbrizului nu aduce 100% cu botul unui One Eleven real. Insa la scara asta nu poti sa le ai pe toate. :)
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://www.youtube.com/watch?v=y5-qU-xiAlI]View: https://www.youtube.com/watch?v=y5-qU-xiAlI[/img]
 
Salut,

Dupa o lunga pauza sterg si eu un pic praful pe aici cu un model 1/500 nou intrat in colectie care nu are ca prototip real un avion romanesc ci unul din tara vecina care a zburat insa aproape zilnic timp de patru ani in Romania.

E vorba de Airbus-ul A 320-232 HA-LSA al Wizz Air, livrat nou in 2018 si transferat in 2022 la Wizz Air Malta (Reg. 9H-WZR):

Einzeln_WizzAir_A320_HerpaWingsNG.jpeg


Modelul de la Herpa Wings e unul de buna factura, singurul defect fiind tranzitia violet/albastru de pe fuselaj unde din cauza suprapunerii tampografiilor apare o zona ceva mai inchisa.
 
  • Like
Reacții: gamitzu