• In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Exista masini din care nu mi-as cumpara niciodata un exemplar insa imi plac. Un asemenea exemplu este Fiat Panda din prima generatie (tip 141).

Povestea lui e una simpla si lunga. In 1980 era nevoie de o masina foarte mica, care sa calce pe urmele lui Fiat 500 si 600, cu un design modern si care sa coste putin. Modelul a fost semnat de Giorgio Giugiaro si era un "aparat electrocasnic pe roti". S-a fabricat din 1980 pana in 2003 in peste 4 milioane de exemplare. In Germania circula de altfel - ca sa facem cu ochiul modelistilor feroviari - o reclama binecunoscuta cu el ("die tolle Kiste" - "cutia cea marfa") si o locomotiva din seria DB 103.1.

Asa se face ca am mai adaugat celor doua Fiat Panda din colectie (cate unul de la TLV Neo si de la Kyosho) inca unul din seria TLV Neo aparuta in octombrie 2021. Este vorba de o versiune de dupa cel de-al doilea lifting (model 1991-2003) in culoriile unei Politii Locale dintr-un oras italian:

64-Fiat-Panda-1100-fire-Polizia-Municipale-TLV-Neo-1.jpg


Si din spate:

64-Fiat-Panda-1100-fire-Polizia-Municipale-TLV-Neo-2.jpg


Ce sa spun despre model? E un TLV Neo si asta zice tot. :) E asa de mic de parc-ar fi la 1/87. Detaliile sunt corecte, inclusiv capacele de la roti tipice pentru epoca si tetierele "cu gaura" de la scaunele din fata. Tampografia e completa, cu modelul (Panda 1100 fire) scris micut de tot insa lizibil pe hayon.
 
Iata si cele trei "cutii marfa" de pana acum din colectie:

64-Fiat-Panda-1000-Super-ie-1100-fire-TLV-Neo-45-Kyosho-1.jpg


In stanga avem un model 1986-1991 bej de la TLV Neo, un Panda 1000 Super i.e. (cu injectie electronica). La mijloc este cel nou venit, un Panda 1100 fire (adica Fully Integrated Robotized Engine) model 1991-2003 din seria actuala TLV Neo iar in dreapta un Panda 45 (corespunzand cu 45 de cai putere la motorul de 903 cmc provenit de la Fiat 850) model 1980-1986 de la Kyosho. Ramele parbrizului si ale geamurilor laterale nevopsite de Kyosho fac ca acestea sa para mai mici:

64-Fiat-Panda-1000-Super-ie-1100-fire-TLV-Neo-45-Kyosho-2.jpg


Cu asta mi-am terminat colectia de Fiat Panda. Poate mai adaug candva si un TLV Neo cu pavilionul textil, mai vedem. :)
 
Îți lipsește varianta de teren, 4WD. :D

In urmă cu 20 ani, aveam un coleg ce deținea un astfel de exemplar, verde, cocoțat pe roțile mici, cu pneuri de "nedrum". Aia este imaginea mea, gravată in memorie, despre Fiat Panda.
 
  • Like
Reacții: Horia_Radulescu
Drept la tinta. Si eu m-as bucura de un Panda 4x4, mi se pare versiunea cea mai faina.

Insa cum TLV Neo au facut pana acum si versiunea din 1986, si cea din 1991, cu acoperis de panza si fara, ma gandesc ca intr-o zi ne vor pricopsi (pe noi, colectionarii) si cu un 4x4. :)
 
Ca fapt divers, într-o pauză de masă, de 30 min., am cinat, am băut și cafeaua la cârciuma amplasată strategic lângă poarta fabricii și am schimbat o pană pe spate, fara cric, doar cu un butuc mic și încă 2 inși "forțoși", care au ridicat spatele. Eu am poziționat butucul. :D
Chiar încerc să-mi aduc aminte când am văzut ultima dată un Panda pe aici...
 
  • Like
Reacții: Horia_Radulescu
In Mulhouse avem doua 4x4 si unul din ultimele, de prin 2001, vernil, parcate pe strada la cateva sute de metri de unde stau. Si toate trei merg.

Prin 2005 m-am dus intr-o seara la Nancy sa-mi iau gagica venita de la Paris de la gara si dupa ce ne-am plimbat prin oras cand ne intorceam la masina pe undeva langa biserica primatiala era un Citroen AX - un fel de echivalent de Fiat Panda galo-roman - parcat aiurea care bloca circulatia publica. Autoturismele reuseau sa se furiseze pe langa, insa cand au ajuns baietii de la Curatenia Orasului cu ditamai camionul pe 3 osii s-a terminat. Ei erau trei, am venit si eu, am luat AX-ul de fund, l-am pus cu o roata pe trotuar, apoi am repetat operatia si cu partea din fata. Nu stiu cum a iesit respectivul sau respectiva de acolo insa asta nu era important, ci sa lasam masina de gunoi sa treaca. :)
 
  • Like
Reacții: cosmin78
Aici trec (mașinile de gunoi) in fiecare zi.
Încă din școală de conducere, se "spală" creierul, pe lângă atenția sporită la trecerile de pietoni, la felul in care se parchează, chiar și temporar... "Are loc autobuzul să treacă? Dar mașina de gunoi?" Străzi inguste nu lipsesc.

Scuze de off-topic.
 
Salut,

Intre BMW 2002 ti sau tii din anii 1960-70 si E36 din anii 1990-2000 imi mai lipsesc cateva "legaturi" din punct de vedere a epocii. Tocmai am umplut un asemenea gol cu un BMW M3 Sport Evo E30. :)

E vorba de masina echipei BMW Fina Bastos care a castigat cele 24 de ore de la Spa (Belgia) in 1992. Purta numarul 5 si a fost condusa alternativ de catre Martin / Soper / Danner. Modelul este rezultatul unei colaborari intre Tarmac Works si IXO:

64-BMW-E30-M3-Spa-1992-Tarmac-Works-IXO-1.jpg


Veti remarca lipsa reclamelor la marca de tigarete Bastos de pe model. Acestea se livreaza separat sub forma de decalcomanii din cauza unor motive legate de comercializarea modelelor in magazine de jucarii in anumite tari (interdictia de a face reclama la tutun minorilor).

Iat-o si din spate:

64-BMW-E30-M3-Spa-1992-Tarmac-Works-IXO-2.jpg
 
Cum vad ca BMW-urile nu au prea multi fani aici, vin cu ceva din Romania. :)

Unii din voi isi amintesc (sau au citit) ca Milita a fost echipata la jumatatea anilor 1960 cu VW "Broasca". Exista nenumarate fotografii cu micile masini de culoare albastra-verzuie echipate cu girofar, sirena cu doua tonuri si placuta "CONTROLUL CIRCULATIEI" dupa moda vremii si unul sau doi tovarasi pusi pe treaba inauntru...

Mai putini sunt insa cei care stiu ca unele "Broscute" au supravietuit suficient de mult in anumite judete incat sa fie revopsite in schema in doua culori de inspiratie japoneza adoptata de Militie incepand cu anul 1975. Iata aici un asemenea exemplu din judetul Alba, preluat dintr-o fotografie de epoca:

VW_Militia_zweifarbig.jpg
 
Ma veti intreba, ce are asta de-a face cu colectia mea 1/64. Ce sa aiba, in afara faptului ca mi-am dorit un asemenea model si multumita firmei Schuco, care a scos o serie speciala bicolora, in numai 2000 de exemplare, nici nu e nevoie s-o vopsesc singur? :D

64-VW-Kafer-1200-1300-1962-1.jpg


Si din spate:

64-VW-Kafer-1200-1300-1962-2.jpg


Trebuie s-o echipez cu sirena, faruri de ceata, girofar si textul "MILITIA" pe usa, plus eventual numar de inmatriculare, insa acum am baza perfecta!
 
Completarea de azi la colectia mea nu este o masina de curse insa un autovehicul indispensabil masinilor de curse. :)

La Porsche/Martini Racing era nevoie la inceputul anilor 1970 de un vehicul de transport bine echipat, cu atelier si capabil sa transporte doua masini in acelasi timp. Asa ca oamenii s-au adresat firmei Robert Schenk, care avea sediul nu departe de Porsche in Stuttgart-Zuffenhausen si, luand ca baza un autobuz de linie standard din epoca adica un MB O 317 a iesit asa ceva:

64-Martini-Racing-MB-O-317-Schenk-Renntransporter-1.jpg


Modelul nu e cel din rasina de la HPI 64 ci cel din metal de la Schuco, aparut pe piata acum doua-trei saptamani. Iata-l si din spate:

64-Martini-Racing-MB-O-317-Schenk-Renntransporter-2.jpg
 
Ca tot vine vorba de rasina, iata-l aici alaturi de MB LP 608 din rasina prezentat acum cateva luni. Cel din urma nu putea transporta decat o singura masina de curse:

64-Martini-Racing-MB-O-317-Schenk-Renntransporter-mit-LP-608.jpg


La transportorul "mare" pe baza de Mercedes-Benz O 317 usile din spate se pot deschide:

64-Martini-Racing-MB-O-317-Schenk-Renntransporter-3.jpg
 
Completarea din aceasta seara la colectia mea 1/64 e una modesta si vine de la Greenlight. E un taxi "clasic" din Staten Island, NYC, un Checker Marathon A12, care de fapt nu e din NYC:

64-Checker-Marathon-A12-Staten-Island-1.jpg


Si din spate:

64-Checker-Marathon-A12-Staten-Island-2.jpg


Masina reprodusa de Greenlight e una gasita intr-adevar in Staten Island, insa care si-a trait viata activa in Cleveland, Ohio. Compania care l-a folosit se numeste Zone Cab Company si exista si azi. Masina cu numarul 874 stationeaza insa de mai bine de un deceniu pe o strada din Staten Island, asa ca putem vorbi de un artefact new-yorkez "de adoptie". :)
 
In seara asta vin cu o completare modesta, aproape banala. O masina civila a NYPD din anii 1980 si anume un Plymouth Gran Fury fara ifose - albastra si afara si inauntru, fara vopsea metalizata, fara capace cromate peste jante, doar cu "farfurii de caine", fara piele inauntru si probabil si fara climatizare. Un autoturism mare facut pentru tranteala si trozneala si care stia sa faca asta foarte bine. Ca sa parafrazez un text pe care il citea zilele trecute colegul de forum @Michael, "o masina care (la un moment dat) isi traise viata insa se incapatana sa nu moara". :)

64-Plymouth-Gran-Fury-1986-1.jpg


Modelul este evident de la Greenlight, "out of the box" (sau mai degraba blister).

64-Plymouth-Gran-Fury-1986.jpg
 
Salut,

In seara asta vin cu doua completari la mica mea colectie 1/64. De fapt e vorba de doua modele americane din anii 1960 pe care le-am gasit intr-un magazin la un pret ridicol de mic asa ca nu puteam sa le las acolo :)

Primul model e un Oldsmobile 442 din 1966, versiunea sportiva cu vopsea metalizata (Royal Mist) si cercuri rosii (!!!) pe cauciucuri. Modelul este de la Auto World si e bine detaliat:

64-Oldsmobile-442-1966-GL-1.jpg


Tampografia e cat se poate de completa:

64-Oldsmobile-442-1966-GL-2.jpg


Pentru cei care se intreaba ce inseamna 442 (4-4-2), e vorba de caracteristicile pe scurt ale "Muscle Car"-ului respectiv: carburator cu patru corpuri, cutie manuala cu patru viteze si doua tevi de esapament. :)
 
  • Like
Reacții: nae44 și mrpuf
Cel de-al doilea model e cu cativa ani mai vechi (ca masina reala) si vine tot de la Auto World. E vorba de un Chevrolet Impala, insa nu cel din anii 1980 drag mie ci cel din 1962, aici in versiunea cu doar doua usi si hardtop:

64-Chevrolet-Impala-Hardtop-1962-GL-1.jpg


Modelul e de asemenea unul de buna factura, cu tampografie completa, motor bine detaliat si culoare (in cazul de fata Roman Red) care corespunde cu originalul:

64-Chevrolet-Impala-Hardtop-1962-GL-2.jpg
 
Atata vreme cat ramanem la 1/64 nu e vorba de poluare pe acest topic. :)

Dupa niponi mai urmeaza si cativa chinezi, atat cu modele din rasina cat si die-cast. Insa locul trei la natii in liga die-cast il confer si eu tot Auto World - tie break cu defuncta marca Code 3. La rasina e alta treaba, mai vine si Neo Scale Models inainte.

Din pacate modele AW nu prea sunt recunoscute la adevarata lor valoare pe vechiul continent. Cele doua prezentate mai sus stateau pe raft de cativa ani buni si erau la a doua reducere de pret - la nici o treime din cel original, ca sa scape de ele...
 
  • Like
Reacții: mrpuf
Revin la prezentarea "normala" a colectiei, si anume cu ultimul raft asa cum arata in poza de la inceputul anului (intre timp a avut loc o redistribuire pe rafturi insa voi vorbi de ea dupa ce termin cu toata colectia) :)

Pe acesta se gasesc atat masini de interventie europeene cat si autoutilitare. Incep cu partea din dreapta:

64-EU-04-Trucks-Bus.jpg


De la dreapta la stanga avem mai intai un Unimog U406 de la Schuco cu echipament de iarna, un model bine detaliat. Urmeaza apoi doua camioane chinezesti Jiefang, rude ale modelului Steagul Rosu SR-101 de origine sovietica cu care a debutat si productia romaneasca de autocamioane; un camion CA-10 verde oliv si o automacara de 5 tone Q51. Amandoua modelele sunt foarte bine detaliate, respecta perfect scara 1/64 si provin de la Xcartoys. Automacaraua cu "cioc" este tot un model sovietic si a existat si in Romania chiar in aceasta forma, dupa cum o atesta diferite fotografii din anii 1960 si 1970 aparute in mediul online.

In centrul imaginii avem autocarul adolescentei mele, Kässbohrer-Setra S 215 HD, aici in versiunea originala produsa intre 1976 si 1982. Este un model fabricat de catre firma germana Cursor pentru Setra, declarat oficial la scara 1/60 (insa care dupa masuratori este de fapt la 1/62-1/63) si care s-a fabricat ulterior si in versiunea cu grila din fata modernizata de dupa 1982.

In stanga avem baza pentru o viitoare conversie cu tematica romaneasca, pentru care s-au achizitionat deja accesorii (jante si cauciucuri, piese de detaliere, etc). E un Saviem SM 280, licenta MAN, de la Majorette (exceptia care confirma regula colectiei mele :) ) si e declarat oficial tot la scara 1/60, desi masuratoarea il face cu cateva puncte mai mic deci mai aproape de 1/64. Am achizitionat doua, unul albastru inchis/galben "Michelin" pe care il voi pastra asa pentru ca e foarte rar in stare buna in ziua de azi si cel din fotografie albastru deschis/rosu "Lasser" care va deveni DAC sau Roman Diesel.