• In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Celalalt model achizitionat saptamana asta e un Dip din 1985, in versiunea de la Oklahoma Highway Patrol. Asa cum scriam mai sus, il voi folosi ca baza pentru o conversie.

Girofarul rosu de mari dimensiuni arata ciudat pentru o masina americana de la jumatatea anilor 1980, este insa absolut corect pentru flota OHP din epoca,

64-OHP-Dodge-Diplomat-13b24806bf3232aec.jpg


Si din spate:

64-OHP-Dodge-Diplomat-2379e5990a46d6560.jpg
 
Salut,

Zilele acestea a sosit al doilea model de Ferrari din colectia mea 1/64. Asa cum era de asteptat, e un model TLV Neo iesit pe piata cu putina vreme in urma in Japonia si cu un pret piparat. :)

Asa cum am spus de mai multe ori, nu ma dau in vant dupa masini supersportive italiene. Nu cred ca voi colectiona vreodata F40-uri sau Testarossa. Insa exista si unele Ferrari din epoca de predilectie a colectiei mele care imi plac.

Seria 400 (incepand cu 1985 412) a fost un coupé 2+2 de mari dimensiuni desenat de Pininfarina, produs intre 1976 si 1989. O masina de lux care stia sa fuga (cu motoare cu 12 cilindri si performante demne de masini cu alura mult mai sportiva) insa care nu era facuta sa fuga. O masina decenta si care avea un caracter aparte. Azi e destul de rara pe piata insa se gaseste uneori si la preturi nu foarte piparate.

Tomica Vintage Neo a scos doua versiuni recent pe piata, amandoua ca 412 (model 1985-1989). Am cumparat-o pe cea albastru metalizat, culoare in care am vazut si masina reala live. Se livreaza in ambalajul tipic pentru modelele TLV si TLV Neo cu licenta Ferrari:

64-Ferrari-412-TLV-Neo-Box.jpg
 
  • Like
Reacții: nae44
Iata masina si in detaliu. Fotografia cu blitz face ca pigmentarea vopselei metalizate sa para mult mai puternica decat se vede cu ochiul liber:

64-Ferrari-412-TLV-Neo-1.jpg


Si din spate:

64-Ferrari-412-TLV-Neo-2.jpg


Se remarca detalierea tipica pentru seria TLV Neo. Stopurile sunt piese separate transparente si tampografia e cat se poate de completa inclusiv stemele Ferrari in mai multe culori. Se livreaza si accesorii (cele doua oglinzi retrovizoare si numarul de inmatriculare fata) insa inca nu le-am montat.
 
  • Like
Reacții: nae44
Modelul de Ferrari 412 e unul dintre putinele de la TLV Neo cu piese mobile. Astfel, capota din fata se poate deschide, lasand sa se vada motorul V12:

64-Ferrari-412-TLV-Neo-3.jpg


Se remarca de asemenea interiorul foarte detaliat si volanul cu stema galben/neagra cu calutul Ferrari.
 
Salut,

Intre timp am completat colectia mea FDNY cu trei modele "ieftine" de la Amercom din Polonia, copii destul de fidele ale modelelor "adevarate" Code 3. Cele Amercom au aparut acum aproape zece ani in serii "de chiosc". Se mai pot achizitiona si acum direct de la editor, de exemplu pe Ebay si costa cam o zecime din pretul modelor Code 3. Cele pe care le prezint aici sunt usor imbunatatite optic prin vopsirea unor detalii si mici corecturi ale defectelor de vopsire, insa sunt departe de a fi perfecte. Insa la 10-15 Euro bucata nu poti avea totul. :)

Incep cu un camion de interventie grea, un E-One (Emergency-One) Heavy Rescue model 1999 produs in 2002 care a inlocuit masina companiei de interventie 1 din Manhattan (Rescue 1) distrusa in atentatele de pe 11 septembrie 2001:

64-FDNY-E-One-Heavy-Rescue-1999-1.jpg


Iata-l si din spate:

64-FDNY-E-One-Heavy-Rescue-1999-2.jpg


E unul din modelele "mai bune" ale seriei Amercom, cu multe detalii aplicate separat si realizat aproape integral din metal.
 
  • Like
Reacții: nae44
Urmeaza o masina-pompa, si anume un Seagrave Pumper model 2003 de la Squad 61, fosta companie 61 din Bronx care a fost desfiintata in 1998 si reorganizata ca parte din Special Operations Command. Atat masina din 2003 cat si urmasa sa livrata cu zece ani mai tarziu au purtat pe partea din spate o decoratie aparte, amintind atentatele din 2001 de care vorbeam mai devreme:

64-FDNY-Seagrave-Pumper-2003-1.jpg


Si din spate:

64-FDNY-Seagrave-Pumper-2003-2.jpg


Si acest model este de buna factura, desi prezinta multe mici defecte optice.
 
  • Like
Reacții: nae44
Dupa masina de interventie grea si cea cu pompa trebuie sa urmeze si una cu scara de incendiu. :) E vorba de un Seagrave Rear Mount Ladder model 2001 al companiei 43 din Spanish Harlem:

64-FDNY-Seagrave-Rear-Mount-Ladder-1999-1.jpg


Si din spate:

64-FDNY-Seagrave-Rear-Mount-Ladder-1999-2.jpg


Asa cum i-o indica si numele e vorba de o scara de incendiu clasica, fara nacela. Principala diferenta fata de modelul "serios" de la Code 3 sunt scarile extensibile, realizate la Amercom din masa plastica.
 
  • Like
Reacții: nae44 și AdyAero
Stiti ca-mi plac comparatiile. Asa ca am pus alaturi masini de acelasi tip ale FDNY insa de generatii diferite. Concluzia: in mai toate cazurile au crescut ca dimensiuni. :)

Iata mai intai trei masini cu pompa impreuna: de la dreapta la stanga Mack C din anii 1960 (Code 3), Mack CF tipic pentru anii 1970-1990 (Amercom ameliorat) si Seagrave din 2003 (Amercom):

64-FDNY-together-Pumpers.jpg


Daca partea din spate a ramas aproape la fel, cabina pentru echipaj a devenit in decursul timpului mai mare si mult mai confortabila.
 
  • Like
Reacții: nae44
Aceeasi comparatie si intre masinile de interventie si salvare (Rescue): de la dreapta la stanga un Mack R din anii 1970 (Solido modificat substantial), un Mack MR de interventie usoara de la inceputul anilor 1990 (Amercom, aici dupa ce fusese scos din serviciu la Rescue si dat la Hazmat) si E-One de interventie grea pus in serviciu in 2002 (Amercom):

64-FDNY-together-Rescue.jpg


Si aici masinile au crescut serios. Daca inainte in hala incapea si masina comandantului de batalion in fata celei de interventie, acum nu mai e cazul. :)
 
  • Like
Reacții: nae44
La "scari de incendiu" nu am decat doua generatii: un Aerialscope pe baza Mack CF (model Code 3 prezentat in detaliu anterior) din anii 1980 si un Rear Mount Ladder pe baza Seagrave din jurul anului 2000 (Amercom):

64-FDNY-together-Ladders.jpg


In acest caz gabaritul masinilor a ramas identic, insa acum toti membrii echipajului au dreptul la o cabina care sa-i protejeze de intemperii.
 
  • Like
Reacții: nae44 și AdyAero
Nu pot incheia seria fara masinile comandantilor de batalion. Aici s-a mers de la foarte mare la mare si apoi la si mai mare... :)

"Foarte mare" erau masinile full-size din anii 1970, in cazul de fata un Pontiac (Grand) LeMans Safari din 1977. In anii 1980 a urmat un "downsizing" si masinile full-size au scazut in dimensiuni (exemplificat de un Plymouth Gran Fury). Amandoua masinile sunt creatii personale pe baza Greenlight.

In anii 1990 a inceput moda SUV-urilor. Asa se face ca unii Battalion Chiefs s-au pricopsit cu monstri precum GMC Suburban-ul din stanga imaginii (Code 3):

64-FDNY-together-Batallion-Chiefs.jpg
 
  • Like
Reacții: nae44 și cosmin78
Si pentru ca tot suntem la capitolul "masini de interventie ale pompierilor", depanand amintirile am gasit cateva poze pe care subsemnatul le-a facut in anul de gratie 1995.

Mai intai chiar in Marele Mar, un Mack CF Aerialscope similar cu cel de la Code 3 pe care il am in colectie, insa la acea data inca in schema de vopsire fara dungi galbene din anii 1980, pe care l-am prins in plin Manhattan (Broadway colt cu West 69th):

Negative5-32-27A1_lt.jpg


Mi se parea un camion "vechi si antic" (e drept ca tipul Mack CF avea la acea data peste 20 de ani, desi masina era recenta). Asa ca am mai stricat o poza (nici vorba de fotografie digitala pe atunci) si cu partea frontala, in ochii mei de adolescent mult mai arhaica ca la Roman Diesel:

Negative5-31-271_lt.jpg
 
In Westfield, NJ, masinile de pompieri erau, desi recente, vopsite la acea data in schema "galben lamaie" experimentata in anii 1980 in toata America de Nord. Masina cu scara (numarul 1) se afla in hala asa ca poza nu e prea reusita:

Negative1-11-071_lt.jpg


Se remarca clopotul traditional amplasat pe bara din fata. :D SI in alta ordine de idei racordul flexibil pus peste teava de esapament cand masina sta in hala, ca sa nu se asfixieze pompierii de serviciu.

Cand au vazut ca ma interesa materialul lor, pompierii de serviciu si-au dat toata osteneala ca sa obtin o "poza perfecta" (in fine, pe atat de perfecta pe cat stiam pe atunci cu un Rollei 35) :)

Iata deci masina-pompa (numarul 5), curata ca un banut nou, in lumina puternica a unui pranz de iulie, trasa pentru poza asa cum se cuvine in fata cladirii pompierilor din Westfield, cu foisorul sau tipic pentru uscat furtunele:

Negative1-10-061_lt.jpg


Evident, nimeni n-a reprodus pana acum la scara masinile celor din Westfield, NJ. Insa atat scara E-One cat si pompa Seagrave s-ar putea obtine relativ usor din modele Amercom sau Code 3...
 
Nu ma "dau in vant" dupa modele de autoturisme britanice, asa ca in afara de un Lotus Europa din 1969 si un Bentley Turbo R din anii 1980 precum si doua masini de interventie nu veti gasi altceva de pe "insula" in colectia mea. Insa in fata unor modele recente pur si simplu nu pot sa rezist.

GFCC este o companie "tanara" din China care produce modele de calitate foarte buna in serie mica, din metal si cu detalii extrem de bine executate (tampografie interioara completa, piese fotodecupate etc.). Luna asta au scos pe piata un Rolls-Royce Silver Seraph si "sora" Bentley Arnage din 1998, fiecare in sase versiuni de culoare. Am ales Rolls-ul in cea verde, "very British":

64-Rolls-Royce-Silver-Seraph-CFCC-1.jpg


Si din spate:

64-Rolls-Royce-Silver-Seraph-CFCC-2.jpg


Se remarca tampografia de exceptie: pana si motivul de lemn pretios de pe fetele laterale ale usilor si de pe spatarele scaunelor este reprodus printr-o tampografie in mai multe culori. Stergatoarele de parbriz sunt fotodecupaje metalice si "Spirit of Ecstasy" de pe radiator are proportiile corecte. :)
 
  • Like
Reacții: nae44
GFCC a "pus stacheta" un pic mai sus la Silver Seraph: capotele de la motor si portbagaj se pot deschide:

64-Rolls-Royce-Silver-Seraph-CFCC-open-1.jpg


Si din spate:

64-Rolls-Royce-Silver-Seraph-CFCC-open-2.jpg


Asa proprietarul nu tocmai sarac la scara 1/64 isi poate admira motorul sau isi poate pune crosele de golf in spate. :D

Iata si o comparatie cu Bentley Turbo R de la Kyosho, mai vechi cu o generatie:

64-Rolls-Royce-Silver-Seraph-CFCC-with-Bentley-Turbo-R-Kyosho.jpg


Ca modelul GFCC este din alta gama de preturi ca unul de la Greenlight se intelege de la sine. ;)
 
Salut,

Cooperarea dintre Tarmac Works si Schuco privind modelele de BMW 2002 care au participat la Rallyul Monte Carlo intra in runda a doua. Si cum e vorba de una din masinile mele preferate nu puteam s-o ratez :)

De data asta e vorba de un BMW 2002 ti care a participat la Editia 1969 a rallyului si s-a clasat primul in grupa sa (2/5) si pe locul sapte in clasamentul general. Masina, inmatriculata 39-63-HG, a fost condusa de catre Rob Slotemaker si Ferry van der Geest din Olanda si prezenta particularitatea de a avea capota motorului vopsita in negru mat (ca sa nu reflecte lumina si sa perturbe viziunea conducatorului auto):

64-BMW-2002-ti-Rallye-Monte-Carlo-1969-1.jpg


Cei doi au mai participat cu aceeasi masina in primavara 1969 si la Rallyul Lalelelor, unde au obtinut locul doi in clasamentul general. De remarcat la model numerele negre (olandeze vechi) si "cusca" din tevi de otel din habitaclu:

64-BMW-2002-ti-Rallye-Monte-Carlo-1969-2.jpg


Si acest model are un ambalaj atractiv cu, pe langa clasicul blister, o cutie de carton la 1/64 care imita un container de 20' (de data asta galben) pentru cei care-si pastreaza modelele astfel.
 
Evident, nu puteam sa ratez comparatia dintre cele doua modele de BMW 2002 din Rallyul Monte Carlo. De remarcat faptul ca Schuco si Tarmac Works "si-au dat osteneala" sa reprezinte corect (adica cu diametre diferite) proiectoarele suplimentare de pe masca, respectiv de pe bara din fata:

64-BMW-2002-Rallye-Monte-Carlo-beide-1.jpg


Iata-le si din spate, cu ditamai farul de ceata (alb!) montat suplimentar pe masina din 1972:

64-BMW-2002-Rallye-Monte-Carlo-beide-2.jpg
 
Salut,

Nu stiu de ce, insa intr-o vreme nu-mi placeau deloc BMW-urile E36. Poate pentru ca au fost primele la care cele patru faruri rotunde tipice pentru marca au fost acoperite cu un geam rectangular. Sau poate pentru ca era un fel de "BMW-ul saracului", mai ales la mana a doua, a treia sau a saptea. In orice caz a trebuit ca fosta mea jumatate sa cumpere un E36/5 (Compact, cel mai "ciudat" dintre toate in ochii mei de atunci) si eu un E36/7 (Z3 Roadster) ca sa ma imprietenesc oarecum cu ele. Atat Compact-ul cat si Z3-ul mai traiesc si azi. primul a depasit 500.000 km la bord si nu mi-as putea imagina viata fara el. :)

In orice caz, atunci cand Werk 83 (o firma specializata in modele la 1/64 in serie limitata) a anuntat un model de E36 m-am bucurat. De curand modelele sunt disponibile pe piata si deja epuizate. In ceea-ce ma priveste am achizitionat doua, cat se poate de diferite.

Primul este un 320i in versiunea STW (Super-Tourenwagen-Cup, un campionat care a existat intre 1994 si 1999 in Germania cu masini de serie de 2 litri "apropiate de cele de strada", mai "pure" decat cele modificate extrem din DTM). E vorba de masina cu numarul 26 condusa in 1998 de catre Christian Menzel care era vopsita in portocaliu si purta reclame la Jägermeister, precum 2002-ul din anii 1970:

64-BMW-E36-320i-STW-Christian-Menzel-1998-1.jpg


Modelul ofera tot ce se poate imagina la scara 1/64, inclusiv carligele de remorcare din metal fotodecupat, antena de pe acoperis si interiorul complet. Pana si centurile de siguranta sunt in mai multe culori, conforme cu originalul.

64-BMW-E36-320i-STW-Christian-Menzel-1998-2.jpg


Cu un asemenea grad de detaliere, modelele la 1/64 se apropie de cele mai mari la 1/43.
 
Cel de-al doilea E36 berlina de la Werk 83 este un model "de strada" si anume un M3. Este de asemenea extrem de detaliat, cu fete laterale interioare si scaune tampografiate in mai multe culori precum si rezistenta de incalzire pe luneta din spate. Fotografia facuta cu blitz scoate in evidenta un mic defect imposibil de vazut cu ochiul liber, si anume o diferenta de culoare intre piesele din plastic (bari fata si spate, eleron, detalii) si cele din metal (caroserie):

64-BMW-E36-M3-1.jpg


Si din spate:

64-BMW-E36-M3-2.jpg
 
  • Like
Reacții: mrpuf și AdyAero
Iata si cele doua BMW E36 de la Werk 83 impreuna:

64-BMW-E36-beide-1.jpg


Fotografiile evidenteaza diferentele dintre cele doua modele, 320i STW si M3 "de strada":

64-BMW-E36-beide-2.jpg


Dat fiind ca e vorba de modele care nu depasesc 7cm lungime, gradul de detaliere este remarcabil.