• In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Nu știu. M-am întrebat mult timp dacă avea vreo hibă, ceva. Standul respectiv era considerat de lux. Tot acolo am văzut și un Z8 sau Maybach-uri, pe lângă o mulțime de Porsche-uri sau Lamborghini. Și o Ghia :D
 
  • Like
Reacții: Horia_Radulescu
Bun, un Z8 oricat de "curat" nu trece de 150.000, si asta e deja o suma serioasa. Multe se "invart" pe la 80-100.000. Cel mai "varza" M1 pe care l-am vazut vreodata era unul portocaliu, reimportat in Europa din State, accidentat frontal, si se cereau pe el 280.000. Pe banii astia am construit aici ca arhitect case cu totul :D
 
  • Like
Reacții: cosmin78
Revin... inca o dovada ca memoria iti poate juca o festa, cand nu te astepti.
Am intrebat un vechi prieten din copilarie, cu care am vazut M1-ul, la vremea respectiva:
"Mai tii minte pretul la M1-ul de la standul ala, de langa stadion? 12.999euro? -Ce-ai mai, te-ai dilit? Era 129.000 euro! Si motorul avea nevoie de reparatii."

Si gata, imi trebuie lecitina, este clar. Bine ca imi place ciocolata,altfel...

Scuze de off-topic.
 
Dumnezeule, in ce stare era ca sa coste asa de putin? In ziua de azi un M1 intr-o stare corecta depaseste 600.000 de Euro...

Avea Iasiul o poza cu el, cu mine si cu "fosta" mea, fiecare alaturi de cate un M1 in curtea (accesibila oricui) lui Kleißler in Freiburg acum 13-14 ani. Trei oameni langa doua milioane de Euro lasate "pe strada" fara grija ca li se poate intampla ceva. Azi nu mai e imaginabil.
Doar cu pozele ramanem. Bine, pe mine nu ma da pe spate acest model. DSCF5701.JPG
 
Pe mine "m-a dat pe spate" cand l-am condus prima data. E o senzatie aparte sa ai un M88 cu cateva sute de cai direct in carca. :)

Privind designul, M1 este urmasul direct al lui BMW Turbo din 1972. Cam tot pe atunci a aparut si Lamborghini Countach iar Mercedes-Benz C111 e chiar un pic mai vechi. DeLorean era pe vremea aceea functionar mic la Detroit si inca nu incepuse cu escrocheria care avea in final sa-l duca la inchisoare.
 
@cosmin78 , chiar si la 130 K€ acea masina era "pomana" pentru colectionari. Ma intreb pe unde a ajuns, "pedigree"-urile celor mai multe M1 sunt cunoscute. Ce culoare era?
 
Rosu. Prima data am crezut ca este Ferrari.
Asta se intampla prin 2001, preturile erau in moneda (inca in vigoare) locala si in euro. Masina nu a stat mult in stand, cel mult o luna, treceam des pe acolo.
Speculand, probabil este prin vreun garaj din cartierele Boavista/Foz sau s-a intors la origini.
 
Multumesc pentru informatie, Cosmin. O sa intreb pe urmasul lui Kleissler daca are cunostinta de vreun M1 "ieftin" in Portugalia. Desi chiar si asa, o masina care valora 130000 acum 20 de ani poate valora si 300000 azi.
 
  • Like
Reacții: cosmin78
In seara asta continui si cu prezentarea colectiei. Am ajuns in partea centrala a raftului cu masinile europeene:


64-EU-02-Cars-2.jpg


Pe randul din fata avem, de la dreapta la stanga, BMW-ul Z3 (E36/5) produs acum 20 de ani de AUTOart, un model foarte rar astazi si singurul corect la scara 1/64. Este din fericire un 2.8 exact ca al meu, cu forma sa caracteristica si "fundul mare", doar culoarea interiorului difera. Langa el avem M3-ul Evo E30 dela Mini GT pe care l-am comparat zilele trecute cu 325i E30 de la TLV Neo. Urmeaza trei masini mici italene: un Fiat 500 F de culoarea mustarului de la Kyosho, urmasul sau din anii 1980 Fiat Panda (faza 1) albastru deschis si un Fiat Panda 1000 Super i.e. (faza 2) crem de la TLV Neo. Cum la cele doua din urma proportiile diferite ale partilor vitrate nu mi-au dat pace le-am masurat pana la urma pe o masina reala (rara si ea in ziua de azi) si am ajuns la concluzia ca TLV Neo e mult mai aproape de adevar. :)

In randul doi avem langa BMW M1 rosu un Mercedes-Benz 560 SEL (W126) argintiu de la Kyosho, apoi doua Alfa-Romeo sportive din decenii diferite (o GT 1300 Junior gri deschis de la TLV si o Junior Z 1600 Kyosho, unde "Z" vine de la Zagato) si apoi o berlina Alfa Romeo 75 Twin Spark tot de la Kyosho. "Japoneza" de langa o voi descrie impreuna cu suratele sale cand va veni randul partii din stanga a raftului.

Pe randul din spate avem BMW-ul E30 M3 Evo "de doi bani" revopsit si detaliat, apoi o Lancia Delta HF Integrale gri inchis de la TLV Neo, Ferrari-ul 512 BBi descris anterior impreuna cu BMW M1 si un Nissan Fairlady Z432 albastru din 1970 de la MC2-Toys. Urmeaza "japonezele" in episodul viitor.
 
  • Like
Reacții: cosmin78
Iata si "italienele" in detaliu. Mai intai Alfa Romeo "sportive pentru bugete mai mici", si anume 1300 Junior TLV si 1600 Zagato Junior Kyosho:

64-Alfa-Romeo-Junior-Z-1600-Kyosho-and-GT-1300-Junior-TLV-1f832cd2b55fe2975.jpg


Se remarca "Quadrofoglio" de pe Kyosho si volanul de lemn de pe TLV. :D

64-Alfa-Romeo-Junior-Z-1600-Kyosho-and-GT-1300-Junior-TLV-2b2fe16b2e6196b1f.jpg


Ambele modele au farurile si stopurile ca piese separate.
 
  • Like
Reacții: AdyAero
Deruland banda timpului cu zece ani mai tarziu la categoria "berline cu muschi si forme cu unghiuri clare", avem Alfa Romeo 75 Twin Spark de la Kyosho si Lancia Delta HF Integrale de la TLV Neo:

64-Alfa-Romeo-75-Twin-Spark-Kyosho-and-Lancia-Delta-HF-Integrale-TLV-Neo-11286c8157a702fed.jpg


Si aici farurile si stopurile sunt piese separate iar tampografiile complete si de calitate excelente, inclusiv marcajele de pe pragurile usilor la Lancia Delta Integrale si trifoiul cu patru foi la Alfa.

64-Alfa-Romeo-75-Twin-Spark-Kyosho-and-Lancia-Delta-HF-Integrale-TLV-Neo-2901fa94f98b738ee.jpg
 
In seara asta vin cu o completare oarecum neobisnuita si neasteptata si anume cu o masina atat de banala intr-o vreme incat nici nu o remarcai pe strada.

Firma Norev nu produce multe modele la 1/64 - cele mai multe sunt "3 inchi", adica orice intre 1/54 si 1/62. Din cele din epoca relevanta pentru mine doar trei pana acum au fost la scara exacta, toate trei realizate special pentru Citroen, si anume un 2CV utilitar si doua masini din anii 1970, GS si CX, fiecare in mai multe scheme de culoare.

Luna trecuta au lansat un alt model exclusiv pentru colectia Citroen, si anume AX in versiunea originala din 1986-87 cu caroseria "cu 3 usi" si patru culori tipice pentru sfarsitul anilor 1980. Masina adevarata nu m-a impresionat niciodata (avea mecanica de Peugeot 205 si caroseria cu multe mase plastice - cand am condus prima data asa ceva la Strasbourg m-am "crucit" - nu ma gandeam ca poate exista o masina mai spartana decat 205-ul lui taica-meu) :) insa macheta e asa de simpatica si de ieftina incat le-am cumparat pe toate patru:

64-FR-Citroen-AX-Norev.jpg


Nu e vorba de TLV Neo insa pentru 5 Euro nici nu te poti astepta la TLV Neo. Vopsirea e de buna calitate, formele sunt nimerite perfect (doar au avut documentatia Citroen), farurile si semnalizatoarele sunt transparente, jantele sunt corecte, pana si oglinda retrovizoare (doar pe stanga, doar dupa 1990 a fost in serie si pe dreapta) e de asemenea prezenta. Tampografia e de buna calitate, inclusiv sigla Citroen de pe capota si bandele de masa plastica de pe acoperis. Modelele sunt de "buna factura", chiar mai buna decat unele de doua ori mai scumpe.

Probabil voi mai cumpara candva inca unul rosu ca sa-l fac masina de comandament a pompierilor (da, asa ceva a existat si in realitate). :D
 
Cum n-am mai postat de mult vin si eu cu o completare la colectie.

E vorba de partea din stanga a raftului cu europeene si japoneze:

64-EU-03-Cars-3.jpg


Partea din dreapta si cea centrala sunt ocupate de autoturisme japoneze, aproape toate modele Tomica Limited Vintage Neo. Pe randul din fata avem o Honda Prelude 2.0 Si din 1985 rosie si in stanga sa un Nissan Fairlady Z-L coupé 2+2 din 1977 de culoare verde metalizat. Se remarca detaliile tipice pentru TLV Neo: volan de lemn la Nissan, trapa transparenta (fumurie) si semnalizatoare din piese separate la Honda. In spatele lor e un Nissan Bluebird 2.8 SSS Attesa-x gri metalizat din 1989, varianta cea mai "cu muschi" de pe vremea aceea si langa el un minibus Toyota Townace Wagon 1800 de culoare rosu-portocaliu. In spate mai urmeaza un Nissan Prairie JW-G bicolor alb-albastru din 1982, masina care a introdus in Japonia, SUA si Europa conceptul de minivan. Pe ultimul rand se distinge botul unei Toyota Land Cruiser FJ40. Este un model de plastic de la Platz/KoroKoro.

Urmeaza un rand cu trei automobile britanice. In fata avem un Lotus Europa Special albastru din 1969 , urmat de un Land Rover Defender 110 de la Mini GT si abia vizibil un Bentley Turbo R de la jumatatea anilor 1980, tot de la Kyosho.

Partea din stanga e rezervata autoturismelor franceze din colectia Norev pentru Citroen amintite in postul anterior. Avem trei Citroen CX (gri metalizat, de culoarea cuprului si albastru), trei Citroen GS (galben lamaie, albastru deschis, crem) si trei Citroen 2CV camioneta (gri-albastrui, vernil si argintiu). Sunt modele ieftine insa cu proportii corecte si detalii acceptabile.
 
Cum intre timp in colectie au mai sosit cateva autoturisme tot-teren Toyota din anii 1980-90 iata si cateva poze comparative.

Mai intai iata un Land Cruiser LC80 (model produs incepand cu 1989 si care a fost destul de popular si in Romania in anii 1990) alaturi de clasicul FJ40 mai vechi cu 25 de ani:

64-Toyota-Land-Cruiser-LC80-Master-FJ40-KoroKoro-1e3398aea6767834a.jpg


si din spate:

64-Toyota-Land-Cruiser-LC80-Master-FJ40-KoroKoro-219fc56e6f98230b3.jpg


LC80-ul este produs de o marca noua din China, numita Master si este un model de calitate foarte buna cu un pret acceptabil. Modelul reprezentat este cel de la inceputul productiei in 1989, fara logo-ul de forma ogivala Toyota adoptat mai tarziu. Pe langa blocurile optice integral transparente (si cu folie cromata in spate) pana si oglinzile retrovizoare au partea din interior cromata. Practic e o masina cu nivel de detaliere echivalent cu 1/43 insa mult mai mica. :)

FJ40 este un model de plastic care exista si sub forma de kit si s-a produs de mai multe firme japoneze (Platz, KoroKoro alias Kami de Koro-Koro, etc.). A mea face parte dintr-o serie vanduta gata asamblata si vopsita. Se remarca si aici blocurile optice transparente.
 
Iata inca o comparatie: Toyota Land Cruiser LC80 de la Master de mai inainte alaturi de o Toyota Hilux tot din anii 1990. Acesta din urma este un model de la firma chineza JackieM si este corect detaliat, in afara carligului din spate complet disproportionat:

64-Toyota-Hilux-JackieM-Land-Cruiser-LC80-Master-1f9433977ba06e21a.jpg


64-Toyota-Hilux-JackieM-Land-Cruiser-LC80-Master-2a9b736a752f031db.jpg


Din fericire acesta se poate inlocui usor cu unul mai fin, de exemplu de la Greenlight.
 
  • Like
Reacții: AdyAero și nae44
Buna seara,

Fac tranzitia spre ultimul raft al colectiei mele 1/64, care este in cea mai mare parte ocupat de masini utilitare si de interventie, cu doua modele intrate in colectie in aceasta saptamana (si care din acest motiv nu figureaza in fotografia intregului raft, care are cateva luni vechime).

Este vorba de doua modele de la jumatatea anilor 1990 dupa prototipuri reale din Marea Britanie. Amandoua au in comun provenienta - sunt fabricate in China de doi producatori de nivel inalt - si schema de vopsire sau mai degraba colantare. Amandoua sunt foliate "in carouri" in schema Battenberg, numita astfel dupa prajitura veche de cateva sute de ani care a stat la baza ideii.

Primul autoturism este un Volvo 850 Estate si provine de la Tarmac Works. Modelul face parte dintr-o serie exclusiva si limitata aparuta pe piata la inceputul lunii iunie 2021 si se livreaza cu vitrina de rigoare. Tampografia este de foarte buna calitate, inclusiv coroana regala si numerele de inmatriculare. Detalierea e la nivel de Tarmac Works:

64-GB-Battenberg-Police-Volvo-850-Tarmac-Works-1e55f06874596b6be.jpg


64-GB-Battenberg-Police-Volvo-850-Tarmac-Works-232c9f306224a4f32.jpg
 
Acum am remarcat faptul ca poza din spate a Volvo-ului e un pic neclara in zona hayonului. Nu poti sa fii perfect in toate. :D

A doua masina este un Land Rover Defender (model 110) de aceeasi generatie precum cel "civil" de pe raftul precendent. Este o ambulanta de prima interventie Search and Rescue a Crucii Rosii. Provine de la MiniGT si face parte dintr-o serie exclusiva si limitata pentzu MiJo. A aparut pe piata saptamana trecuta. Si aici tampografia este cat se poate de completa. Nu lipseste decat numarul de inmatriculare:

64-GB-Battenberg-Search-Rescue-Land-Rover-110-MiniGT-14b728ee3ea874129.jpg


64-GB-Battenberg-Search-Rescue-Land-Rover-110-MiniGT-232c392ea934e3d53.jpg
 
  • Like
Reacții: nae44 și gamitzu
Salut,

Inainte sa incep cu raftul propriu-zis vin cu o completare si anume un model care a intrat in colectie saptamana trecuta, o noutate Schuco din 2020 pe care am gasit-o acum la un magazin din partea locului.

Am avut in familie in anii 1960 si 1970 mai multe Mercedes-Benz "de clasa mare" din acea vreme, evident ca masini de serviciu si nu personale. Cele mai multe au fost tip W111 (große Heckflosse), urmate apoi de una tip W108 care a rezistat pana la faimoasa lege din 1978 privind consumul de combustibil care a avut ca efect disparitia celor mai multe masini straine din institutiile statului. W111 nu exista la 1/64 decat ca model simplificat de la Hot Wheels, insa de anul trecut Schuco produce o W110 (kleine Heckflosse), adica "sora mai mica" cu aceeasi caroserie insa motoare mai mici si diferente la partea frontala - faruri rotunde in locul celor amplasate pe verticala.

Iata deci modelul MB W110 de la Schuco (declarat ca 200 D, insa ar putea fi la fel de bine si un benzinar):

64-MB-W110-220D-Schuco-164a0a11f89d0b669.jpg


64-MB-W110-220D-Schuco-2dcae519f3913f4c4.jpg


Dupa cum se vede, e un model de buna factura, cu blocurile optice din plastic transparent, interior complet, jante si rame ale geamurilor (inclusiv stergatoare de parbriz) decorate prin tampografie. Steaua in trei colturi ar fi fost mai fina ca fotodecupaj si nu din plastic, insa asta ar fi insemnat alta gama de preturi. :)