Felicitari pentru colectie, Kestrel! :aplauze::aplauze::aplauze:
Aburoasa BR50 fiind una dintre preferatele mele, am admirat-o cu placere si cu... atentie
. Astfel am descoperit ca firma Tillig a realizat
corect rotile osiei motoare principale, dar a... gresit la montarea ei pe sasiul locomotivei. Am salvat doua dintre pozele tale si am desenat pozitiile actuale (puncte mici) si pozitiile corecte (puncte mari) pentru contramanivele (verde), bielele culiselor (albastru) si culise (galben). La locomotivele BR50, dotate cu sisteme de distributie interioara a aburilor, contramanivelele sunt inclinate spre inainte atunci cand bielele de cuplare sunt aduse in pozitii inferioare. Aceasta inseamna ca in rotile motoare principale trebuie practicate gauri profilate inclinate spre dreapta pentru partea dreapta a locomotivei, respectiv spre stanga pentru partea stanga, astfel incat, la montare, piesele respective sa se gaseasca inclinate in directiile corecte. In cazul acestei locomotive, ambele contramanivele sunt inclinate spre inapoi, ceea ce inseamna ca rotile au fost realizate corect, dar osia a fost montata invers. Situatia se poate remedia foarte usor, cand o sa ai timp & chef; anume, vei demonta cu grija osia buclucasa de pe sasiu, o vei intoarce si o vei monta la loc. La montarea bielelor, vei observa ca vor fi corecte pe ambele parti 8)
Da, stiu ca biela culisei de pe dreapta mi-a iesit cam stramba, dar cred ca se intelege ce doresc sa demonstrez