Colectie la scara 1

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

dadrian

Active Member
23 Martie 2008
249
0
bucuresti
LOCATION
bucuresti
In 1918 elvetienii au decis electrificarea cailor ferate principale, din cauza dificultatilor in aprovizionare cu combustibil.
Intre 1919 si 1922 doua companii SLM (Swiss Locomotive and Machine Foundry Winterhur) si MFO (Machine Foundry Oerlikon) au construit 33 de locomotive "crocodil" Ce 6/8".
Ce6/8" avea o putere de 1.648kW (2.240 cp) la 36 km/ora si o viteza maxima de 65 km/ora. Greutatea unei locomotive era de 128 to. Fiecare capat al locomotivei era propulsat de catre 2 motoare.
Intre 1942 si 1947, 13 locomotive au fost reconstruite, primind motoare noi si sasiu nou. Aceste locomotive fac parte din clasa Be6/8" si aveau o putere de 2.679kW (3.640 cp) la o viteza de 45 km/ora si viteza maxima de 75 km/ora. S-au adaugat si incalzitoare in asa fel incit locomotivele au putut fi folosite si la tractarea vagoanelor de pasageri.
Locomotiva 14253 este folosita si astazi in scopuri turistice in jurul localitatii Erstfeld.

Despre model:
Poate rula in DC si AC are 2 motoare in 5 poli, decodor mfx, sunete, pantografe functionale (se poate alimenta prin pantograf), 4 usi care se pot deschide, lumini dependente de directia de mers, tampoane functionale, iluminat in cabina, cadru din metal, carcasa din plastic, lungime 60,6 cm.
Este editie limitata cu ocazia implinirii a 150 de ani de la infiintarea firmei Marklin.

Singurul lucru care nu cred ca este OK este spatiul dintre cabina si cele doua capete. (se poate observa in fotografii). Nu stiu daca este normal sau daca este din cauza transportului, nu am avut timp sa o desfac.



















Voi continua cu cealalta locomotiva la scara 1 si vagoanele pe care le am.

Adrian
 
@Adrian ,
foarte frumoasa locomotiva aceasta la scara 1 !!! Legendarul crocodil arata bine la orice scara ....dar la marimea aceasta este deosebita ......
Am vazut si aburoasele Märklin la scara 1 (nu vorbesc de Maxi :D ) si trebuie sa recunosc ca arata excelent !!!! Si sunt chiar "ieftine" in comparatie cu celelalte aburoase de la firmele concurente la scara1 .Si mie imi plac scarile mari ......de aceea am luat si eu una la scara On30 (stiu ca este mica in comparatie cu 1 :roll: ).

PS. Fara sa fac acum polemica : daca Märklin ar folosi si la HO sine cu 2poli ,adica normale ar avea mult mai multi simpatizanti .....dupa cum se vede merge asa la scara 1 si Z !!!
 
Radu161 a spus:
Tipii de la final imi exprima foarte bine sentimentele:
http://www.youtube.com/watch?v=yIutgtzwhAc
:x
Exact asa am facut si eu astazi!
Racit cobza, cu 40 grade temperatura, etc., in momentul in care am desfacut agregatul, mi-a trecut.
Doresc tuturor trenulistilor sa aiba o asemenea experienta, indiferent de scara si de producator.
Acum 3 ani nu visam ca voi avea un asemenea model, acum il am si nu imi pare rau nici o secunda ca am indraznit sa visez ca il voi avea.
Adrian
 
Asa ceva mai zic si eu.
Unele modele parca te ung pe suflet.
Bine gandit si bine cumparata.
 
da ce scara e ca nu am inteles exact
de aratat arata super :x :-x
 
Am vazut candva o aburoasa scara 1... am ramas :confused:. Acum la fel. Legat de spatiu, ar fi anormal sa fie normal. E prea mare distanta. Poate e de la vreun soc la transport, caz in care se poate remedia usor.
PS.
Nu te jena sa zici si cat a costat... nu o sa te intrebam de unde ai banii. :lol:
 
mixu a spus:
da ce scara e ca nu am inteles exact
de aratat arata super :x :-x

E o scara mai exotica (cunoscuta pe aici si ca Gauge One ), dimensiunea reala a scarii este de 1:32, iar ecartamentul ar trebui sa fie (daca nu ma insel) pe la 45mm sau 1¾ inch.
Mai sunt si ecartamente "reduse" adica 32, si 22.5mm dar nu cred ca e cazul aici. Accucraft Trains in California, The Gauge One Model Railway Company in Anglia si Aster Hobbies Ltd. in Japan produc machete la scara asta (printre altii), insa modelele lor sunt "live steam", alimentate cu metanol si chiar carbune!
In Europa (adica pe continent,:lol: )singurul producator este Märklin, care are si el doua clase: low-entry si premier - super detaliata si super-scumpa.
Poate nu o sa va vina sa credeti, dar exista un tip care chiar ruleaza material Gauge 1 pe sine N !!!

Oricum, daca Adrian o sa vrea sa-si faca o diorama la scara asta, curbele o sa treaca si prin sufrageriile a vreo 2 vecini... :D
 
Cel mai frumos Krokozaur in cea mai tare schema de vopsea!!!
Exemplu de urmat.
:aplauze:
 
Multumesc pentru incurajari!
Mai am o locomotiva in colectie, un BR 44 "live steam"
Are cazan de apa, arzator (cu gaz), sistem de aprindere piezoelectric (manual) supapa de siguranta, manometru un receiver si doua servomotoare pentru controlul vitezei si a directiei de mers.
Apa se amesteca cu ulei, pentru ungere si pentru a da "culoare" fumului si aburului care iese pe la cilindri.
Nu are rost sa spun ca este construita din metal (plasticul s-ar topi)







Pentru "stapinul bielelor", Dl. Doctor Mircea


Supapa de siguranta


Receiverul (in tender)


Servomotorul pentru vitexa (debitul de abur)


Servomotorul pentru directia de mers


Mecanismul de control al directiei de mers (este greu de surprins in fotografie dar motorul este in cabina de unde porneste o tija pina pe sub tender care actioneaza un mecanism in capatul din fata al tenderului)


vedere de ansablu cu cabina scoasa


Manometrul si regulatorul de gaz


Ceea ce vad eu de fiecare data cind intru in birou


Mai am un oval de sine si niste vagoane, casa si gradina imi mai trebuie!

Adrian
 
Cu asa scule poti sta in birou fara calculator, secretara, tablouri, grafice, dosare. Hai sa admitem totusi un deget de whiskey si un trabuc serios...
Fiare in toata regula...
 
O sa se bucure Mircea, doar ca nu ai fotografiat bielele exact cum trebuie ca el sa-si dea verdictul...
In alta ordine de idei, poate n-ar strica sa te gandesti la doua (sau unul) "display case" care sa le protejeze, de praf macar, ca de curiosi sunt sigur ca ai tu grija!
 
Am vazut aceasta BR44 la Brasov si nu mi-a venit sa cred :confused:
Bineinteles ca bielele sunt corecte, fiindca avem de-a face cu o locomotiva cu aburi "pe bune" in miniatura :aplauze:. Totusi... decalajul dintre mecanismele bielelor este de 90grade si nu de 120grade, ca in realitate, probabil fiindca macheta are doi cilindri functionali si nu 3rei, ca locomotiva reala. Acest mic detaliu, aproape imposibil de observat, nu-i scade catusi de putin valoarea acestei maxi-bijuterii 8)8)8)
Atat pistoanele cat si sertarele sunt functionale. Deoarece nu am vazut-o in functiune, adresez acum o intrebare de baraj, dublata de o rugaminte :fluierat:
In realitate, pentru ca viteza si sensul de deplasare sa fie controlate, bielele sertarelor sunt deplasate sus/jos fatza de punctele fixe ale culiselor. Asa-i ca acest principiu este respectat la aceasta locomotiva live-steam?
Acum vine si rugamintea: te rog sa fixezi aparatul de fotografiat in dreptul osiei motoare a doua din fatza de pe stanga, astfel incat sa prinzi in cadru osiile 1-2-3. Fara sa aprinzi focul ;-), da comanda de mers inainte; sunt ferm convins ca biela sertarului va cobori sub punctul fix al culisei. Apoi da comanda pentru trecerea la neutru, iar biela sertarului va trece in dreptul punctului fix. La comanda de mers inapoi, biela sertarului va urca deasupra punctului fix. Te rog sa faci aceste trei comenzi si sa pozezi cele trei situatii. Daca nu cer prea mult :oops: , te rog sa repeti aceste manevre si pe partea dreapta.
Ar fi ideal daca ai putea sa o filmezi in mers incet, respectiv la manevre de schimbare a sensului.
 
mpursu a spus:
Acum vine si rugamintea: te rog sa fixezi aparatul de fotografiat in dreptul osiei motoare a doua din fatza de pe stanga, astfel incat sa prinzi in cadru osiile 1-2-3. Fara sa aprinzi focul ;-), da comanda de mers inainte; sunt ferm convins ca biela sertarului va cobori sub punctul fix al culisei. Apoi da comanda pentru trecerea la neutru, iar biela sertarului va trece in dreptul punctului fix. La comanda de mers inapoi, biela sertarului va urca deasupra punctului fix. Te rog sa faci aceste trei comenzi si sa pozezi cele trei situatii. Daca nu cer prea mult :oops: , te rog sa repeti aceste manevre si pe partea dreapta.
Ar fi ideal daca ai putea sa o filmezi in mers incet, respectiv la manevre de schimbare a sensului.

Am sa fac lucrul acesta si un filmulet, dar dupa concediu.

Adrian
 
In colectie mai am 10 vagoane pentru transport minereu DB. Cu toate ca sunt epoca V fac casa buna cu BR 44, alcatuind o garnitura "Long Henry" (se pare ca Marklin a facut o pasiune pentru "long Henry")
Vagoanele sunt "incarcate" cu minereu de fier adevarat, sunt "murdarite" de producator si au numere diferite.
Lungimea totala a garniturii depaseste 3,5 m!





Acelasi vagon, scara magarului (1, HO, N)


Adrian