Colectie foto - trenuri si gari

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

hayphoto

Member
5 Iulie 2009
33
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Salut!

Pun aici citeva imagini din colectia mea foto pe film.

In masura in care va plac, mai vin si altele.

Valea Lunga:



Tirnaveni:



Tirnaveni:

 
Foarte interesante!
Par totusi sa fie niste imagini prelucrate digital, cum le-ai facut?
 
cortexedge: Daca nu pare film, atunci ce pare?

victorian: Este film color, expus cu filtre (gradual si de polarizare, fie separat, fie impreuna), scanat, si "tras" alb-negru in computer.

O poza color "pura" arata cam asa (doar cu filtru de polarizare):

Jidvei:

 
Ceea ce vezi este GRAIN de la film (in unele poze si eventuale defecte de la compresie).

Un cadru de film scanat devine o imagine digitala care poate fi operata ca orice poza digitala. Dar preia avantajele expunerii initiale pe film si isi pastreaza patina de film, patina pe care un ochi versat nu se poate sa nu o perceapa.

Este ultima explicatie pe care o dau. E foarte nasol faptul ca, fara sa stii ce si cum, imi pui la indoiala probitatea. Probabil ca am gresit locul.

P.S. Scanerul meu are CCD :p
 
Fa ce vrei daca ti se pare ca e un privilegiu sa dai explicatii.
Poate ca in raspunsurile mele ti-am laudat arta de editare.... oricum, un"artist" trebuie sa stie sa guste criticile...
Bafta.
 
Nu ma pricep la partea tehnica a fotografiatului.In schimb pot sa spun ca pozele sint foarte reusite si multe din ele comunica un efect dramatic intens.In special cele alb negru.
 
Multumesc, Alin!

Acum un tren Constantin Grup, care tocmai pornea, undeva intre Ciulnita si Lehliu (nu mai stiu exact):

 
Buna dimineata Hayphoto!

Nu te simti nedreptatit de cei care iti pun intrebari... Nu-ti pune nimeni probitatea profesionala la indoiala. Din contra, efectul artistic al pozelor tale este absolut dincolo de orice indoiala, iar intrebarile sunt doar modul in care reactioneaza multi oameni incercand sa inteleaga cum ai facut ceva ce este dincolo de intelegerea lor.

Pe mine de exemplu ma uimeste felul in care reusesti sa pastrezi claritatea campului in plan indepartat, si totodata sa te apropii atat de mult incat LDM-ul acela de exemplu pare aproape prea deformat de perspectiva. Nu stiu cum ai facut si nu cred ca m-ar ajuta sa-mi explici.

Cam asta este ceea ce se intelege prin "arta"... cineva care face ceva ce nu stiai ca se poate face, intr-un mod care e dincolo de modul tau de intelegere...

Imi place foarte mult acest mod de a "portretiza" o locomotiva, iar modul in care prelucrezi imaginea reuseste sa dea o tenta cu totul deosebita fotografiei. Asa cum spunea Alin, faptul ca o prelucrezi alb-negru adauga o nota de "dramatism" fotografiei. Asa ca lasa-le sa "curga"... te urmarim cu multa atentie. Multumesc!
 
Iti multumesc foarte mult pentru apreciere, Victorian!

Sa nu crezi ca sint un tip suparacios. Insa ceea ce a facut colegul de forum a fost nu sa ma intrebe ce si cum, ci sa insiste ca ceea ce spun eu nu este adevarat. Adica: eu spun ca e film, dar de fapt nu e. Cu alte cuvinte, eu mint!

Oricum, eu ma bucur daca pozele plac. Si nu e nici un secret tehnic: film foarte bun cu granulatie foarte fina Fuji Reala ISO 100 (dar si scump), developare foarte buna (rar un astfel de laborator, dar eu am reusit sa gasesc asa ceva in Bucuresti), scanare acasa pe un scaner bun (poti "gidila" detaliile din umbra dupa cum doresti), iar la urma editare finala in computer (fara functii deosebite, programul gratuit GIMP e destul).

Cit despre perspectiva, este vorba de un obiectiv cu focala foarte scurta - 17 mm - care da posibilitatea sa te apropii mult de subiect. In felul acesta dispar din cadru elementele nedorite din jur sau devin foarte mici si nu mai deranjeaza.

Adincimea mare a cimpului este data tocmai de focala scurta.

Iar deformarea data de apropierea extrema este, pentru gustul meu, chiar "sarea" imaginii.

Uite si doua fotografii facute acum vreo 2 saptamini aproape de tine, in Dobrogea, la Hamangia (Baia) - locomotiva din poze nu mai este folosita, dupa cum mi-au spus cei de acolo:



 
Seara buna!

Revin cu un "portret" de locomotiva italieneasca trasa pe o linie moarta nu departe de Ciulnita (nici asta nu mai stiu exact unde era, dar sigur mai trec pe acolo si imi notez):



 
Nu pot decat sa te felicit pentru aceste poze. Parerea mea este ca nu se poate obtine asa ceva in acest moment cu un aparat digital. Filmul tot film ramane.
:aplauze:
 
Pana ajunge ca fotocelula de pe digital sa aiba marimea unei molecule de argint, tot filmul clasic ii da clasa la orice digital.
Ar fi interesant sa le vedem intr-o expozitie prin gari, sau alte locuri din tara.
Succesc in continuare

Eusebiu
 
Robert, Eusebiu, va multumesc foarte mult pentru aprecieri! :D

Cit despre expozitie, ce pot sa spun, cind vezi cum arata Muzeul CFR din Bucuresti te sperii – cel putin pe dinafara, ca mie mi-a pierit cheful sa incerc sa si intru – si nu iti imaginezi ca CFR-ul ar fi interesat de asa ceva. Pozele astea poate ii vor interesa pe unii peste niste decenii. Si chiar daca ramin "la sertar" eu tot le voi face si ma voi bucura daca mai sint si altii carora sa le faca placere sa le vada. Chiar si numai pe NET. :)

Uite si un tren pe tronsonul Bucuresti-Titu:

 
Ziua buna din nou!

Revin cu o poza a (cred) binecunoscutului "Nehoiasu" trecind peste apa Buzaului pe podul de la Viperesti (mergind in amonte, spre Nehoiu):