Colectie Alex S. cu tema "Germania Ep. III - IV"

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Mircea!

Miiiiiiiiiirceeea!

Miiiiiirceeeeeeeeaaaaaaaaaaaaaaaaa!

treci la zid sa te execut!

saraca,03.0-2 (in fine, 003) a lui Alex a trecut prin flacara si a fost topita in 1977-78, din pacate... :(

iar acel Bomz, Bmz61 cunoscut ca vagon Eurofima al ÖBB a fost produs in octombrie 1978... nu aveau cum sa se intalneasca! :roll:

de fapt, cele 5 vagoane ÖBB, DB, MAV si CFR prezentate de Alex fac parte din garnitura faimosului D262/263 Orient Express din 1981 si 1982... tras integral de locomotive electrice! :)
 
Horia!

Hoooriaaaa!!

Hooooooriaaaaa!!!

Pana sa ajung la zid, te rog sa te uiti in oricare catalog Fleischmann (din fericire eu am doua in versiuni englezesti 8)) si vei gasi urmatoarea fraza:

Naturally, you can also "mix" up trains and vehicles of different railway epochs if you like. Why shouldn't a nostalgic old steam loco haul a modern InterCity once in a while anyway?

Traduc:

Bineinteles, puteti sa "amestecati" trenuri si vagoane din epoci feroviare diferite daca doriti. Chiar asa, de ce n-ar putea o veche si nostalgica locomotiva cu aburi sa tracteze un modern InterCity din cand in cand?

Daca in lumea trenurilor 1:1 putem intalni trenuri nostalgice, in care venerabilele locomotive cu aburi tracteaza tacticoase vagoane cu care in mod normal nici ele nu se puteau intalni, cred ca putem accepta si in lumea 1:160 solutii ca si cea descrisa mai sus :D
Totusi nu pot spune ca nu te inteleg :). Asa cum sunt eu atat de riguros in ceea ce priveste mecanismele bielelor din dotarea mini-aburoaselor (sau altii in ceea ce priveste proportiile exacte, asezarea domurilor, a conductelor, a farurilor etc), tot asa esti si tu in ceea ce priveste componentza trenurilor, fapt pentru care te felicit si-ti doresc sa poti compune numai trenuri 100% corecte! :aplauze:
Felicitari pentru vagoaNele CFR, MAV si OBB!
 
Mircea si eu sunt putin contra,

e totusi vorba de compunearea trenului in ani 80', nu compunearea unui tren nostalgic din zilele noastre, garnitura lui Alex reprezinta o garnitura din ani 80, chiar daca ar fi sa faci un tren nostalgic azi, de multe ori e greu de gasit vagoane in schema de vopsire a anilor 80', mai ales in cazul CFR, e cam imposibil de gasit vagoane in schema de vopsire a epocii respective, si evident ca vorbesc de cele reale.
 
Baieti... nu va alarmati..in data de 15 noiembrie 2007 locomotiva 50.065 a tas trenul festiv spre Jimbolia avand urmatoarea compunere :50.065+ GM943+ 3 vagoane din garnitura EXPRESS (original facuta pentru locomotiva GM 920) si 4 vagoane din trenul prezidential. Asa ca ii dau deplina dreptatre lui Mircea., desi sund adeptul garniturilor corecte din punct de vedere al tarii si al epocii.
 
Si, in fond si la urma urmei, am citit nu-mai-stiu-unde ca oricand putem intalni vreun vagon 1:1 din epocile anterioare in componentza unui tren 1:1 din zilele noastre, pentru simplul motiv ca... exemplarul respectiv s-a dovedit a fi foarte fiabil si, deci, a rezistat atata vreme in bune conditiuni fara ca spectrul numit "casare" sa planeze asupra lui :aplauze: :aplauze: :aplauze:
 
Mircea,

Intrucat nu facem decat sa ne construim si re-construim pe diorama lumea noastra in miniatura putem sa modificam adevarul istoric dupa dorinta, construind o istorie alternativa in care gara Sinaia n-a fost demolata in 1913, in Germania, partidul nazist si Hitler n-au castigat alegerile in 1933, iar Romania anului 1944 n-a fost eliberata de Armata Rosie, ci de o ofensiva aliata americano-franco-britanica in Balcani! Sau poate atentatul cu acea celebra "sticla de sampanie de Mizil" era un succes, iar feldmaresalul Rommel prelua conducerea unei Germanii in deruta dupa moartea fuhrerului si semna un armistitiu cu aliatii, moment in care invazia armatei sovietice in Estul Europei devenea improbabila...

Oricare din variantele respective este perfect posibila pe o diorama, insa trebuie sa recunosti ca tehnica asta are o mica problema: seamana foarte mult cu tehnica folosita de copii atunci cand se joaca, si spun acea fraza interesanta ce incepe cu "ziceam ca".

Eu cred totusi ca daca vrem sa facem un tren autentic, apai trebuie sa-l facem autentic, dupa poza, si sa putem spune despre el ca este acceleratul de Paris, (via Mizil) in noaptea de 31, si nu 32 august 1972! :D

In rest, salutari si toate cele bune de la Constanta!
Dorin
 
Mircea, spre exmplu vagonul lui Goering (Sal 4Ăź-37 - 10205 Bln) a circulat multa vreme, revopsit, modernizat, pe boghiuri Minden-Deutz,

http://www.drg-salonwagen.de/salonwagen/sal37.html

dar sa nu confundam un tren din grafic cu unul ocazional. In Germanica pasionatii pot "tocmi" o locomotiva cu abur sa traga un tren din grafic. Ei platesc pentru asta iar simpli calatori se trezesc tractati ce ceva cu care nu sunt obisnuiti.
Dar sa nu generalizam. Ce zice Fleischmann e firesc, ei vor sa-si vanda marfa.

PDI
 
Mircea,

"ne" putem permite e ceva subiectiv; tu poti, eu nu pot pentru ca nu reprezinta deloc conceptia mea asupra modelismului feroviar! :)

cum spuneai, pe cat esti tu de maniac :D cu distributiile Heusinger asa sunt eu cu compozitiile de trenuri corecte... spuneai ca acea 003 ar "merge" cu vagoanele din D263 din 1981... de ce n-ar merge mai bine V200, sau un "Adler" daca e sa le luam asa? daca totul e permis, atunci hai sa ne permitem chiar totul :D

insa Horia nu poate... la el un D263 din 1981 ramane D263 din 1981, cu 060EA (40) la CFR, V43 la MAV, 1044 si 1042 la OBB, 103 si 181 la DB si o frumoasa BB15000 pana la Paris... :D
 
Elf:
vara lui 1981:
1. vagon cuseta cls. 1/2 relatia Bucuresti N-Paris Est (de 3 ori pe saptamana in vara si de 4 ori in iarna)
2. vagon clasa 1/2 relatia Buc. N - Paris Est (4 ori pe saptamana)
3. cuseta 1/2 relatia Bucuresti N-Wien West (2 ori p saptamana vara si o data iarna)
4. vagon clasa 1/2 relatia Bucuresti N - Wien west Bh (2 ori pe saptamana)
5. vagon casa 1 relatia Bucuresti N - Kelety Budapest
6. vagon clasa a 2-a relatia Bucuresti N - Kelety Budapest
7. vagon de dormit Bucuresti N - Kelety Budapest
8. cuseta 1/2 relatia Bucuresti Nord - Kelety Budapest (numai iarna)
9. clasa 1 relatia Bucuresti - Wien West (numai iarna)
10. clasa a 2-a relatia Bucuresti - Wien West (numai iarna)

circula pe relatia : Bucuresti Nord, Ploiesti Vest, Sinaia, Predeal, Brasov, Sighisoara, Medias, Alba-Iulia, Deva, Arad, Curtici.

PS: si astfel am revenit la subiect. Alex vorbea despre compunerea trenului Orient Express la inceputul anilor '80 (R23/24 asa cum era el numerotat in 1981). Am incercat sa-i dam informatii corecte despre compunerea acestui tren, macar pe teritoriul Romaniei.
 
Dorel, nu suntem la armata si pe Alex il intereseaza compozitiile de trenuri din acea vreme... deci nu suntem deloc off-topic!

daca cineva este intr-atat de pasionat de trenuri autentice incat trimite din Romania in Franta vagoane la vopsit in culori autentice, poate merita si el ceva atentie si informatii suplimentare! :D

mutumesc si eu Catalin pentru R23/24... ai cumva si informatii despre provenienta vagoanelor (companii nationale?)
 
Horia mai e o chestie interesanta: in 1981 bucata Deva-Arad se pare ca nu era electrificata.
 
Multumesc pentru informatii. Si mie mi se pare subiectul mai interesant asa, mai postez niste modele, mai discutam una alta.
E clar ca nu am scapare si va trebui sa achizitionez pentru acest tren locomotiva Roco 23458
Rh 1044 der ÖBB pentru acel Orient Express! Bine ca nu e prea scumpa.
 
@Elef: se mergea cu 060DA de la Deva incolo? interesant...

am vazut si poza cu Orient Expressul in Meidling dupa o 2043, prin 1975, se vede clar B-ul CFR de MEVA Turnu Severin cu acoperis scund si ferestre ghilotina!

@Alex: da, 1044 insa numai cea cu sasiu negru si acoperis bej, restul sunt prea recente! :)
 
Iata, a aparut in colectie si locomotiva Orient Express-ului. Rh 1044. Producator Roco. Culege curent pe toate rotile si tractiunea, la fel, pe toate rotile. 2 roti cu cauciucuri. Loco este foarte frumos realizata, place ochiului. A fost insa montata la repezeala si a trebuit sa intre direct in reconstructie. Dupa reconstructie locomotiva merge perfect. Mai bine se apuca Roco sa ne vanda kit-uri. Dar despre aceste lucruri veti putea citi la rubrica "Despre producatori".
Aici numai de bine. O superba Rh1044 pentru Orient_Express-ul meu


Si tot trenul aici:


Rh1044 OBB (Roco, reconstructie Alex)
ÖBB Bmz61 UIC-Z1 (Roco - retusuri Horia Radulescu)
CFR AB OSShD-Y/B (Minitrix - Horia Radulescu)
MAV B OSShD-Y/B (Minitrix - Horia Radulescu)
DB Bm235 UIC-X (Minitrix)
ÖBB WLABm Typ T2s (Roco)
 
buna Alex,

ca sa nu mai tot scriem "Bm23x", m-am documentat, modelul Minitrix este un Bm235 cu patina suplimentara pentru frana magnetica, cum se foloseau in IC79 la inceputul anilor 1980; Bm 234 era practic identic insa era vagon de D-Zug fara aceasta frana si nu era autorizat la 200km/h ci numai 160! ;)

incet, incet, trenul asta se lungeste... ti-ar mai trebui un AR4Ăźm (sau un WRbĂźmz139, de prin 1978 au circulat de noi pe Orient Express pe Wien-Stuttgart, insa atentie, in Ozeanblau-Beige si nu culori TEE) si eventual un Bm austriac verde de la Arnold in loc de ABm...

insa timp exista berechet ;) macar acum tractiunea este asigurata!
 
Ca tot povesteam mai demult ca la scara N voi fi mult mai ordonat in a colectiona decat am fost la H0 - Europa si ma voi axa pe realizarea unor garnituri cat de cat corecte, prezint mai jos aceste 4 garnituri:

1 D-Zug, Germania, 1975.


2. Orient Express sfarsitul anilor 70 inceputul anilor 80



3. Tren naveta de marfa incarcat cu produse industriale


4. Tren mixt de marfa