Colectie Alex S. cu tema "Germania Ep. III - IV"

Alex_Stoicia

Active Member
Trenulist
27 Feb 2008
235
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Salut!
Incep prin a prezenta mica mea colectie la scara N.
Germania, epocile III - IV
Incepem cu sectiunea Marfa.

Locomotive:
Trix BR 221, epoca IV, tractiune pe toate osiile.


Fleischmann BR55, epoca III, tractiune pe 2 osii, motor si tractiune in tender.


Vagoane:






 

SantaFeFan

Well-Known Member
Trenulist
27 Feb 2008
1.418
0
Germania
LOCATION
Germania
Salut,
Foarte draguta aburoasa cea mica .Cum ti se pare in comparatie cu Trix ?Ma refer la calitate .Deoarece am auzit ca modele Fleischmann se pot cumpara cu ochii inchisi (ceea ce nu este cazul la alte firme ,mai ales la scara N :( )
 

felippe

Well-Known Member
Trenulist
21 Ian 2006
1.469
15
Faversham, UK
www.voica.uk
WEBSITE
http://www.voica.uk
LOCATION
Faversham, UK
Acel FLM este un model mai vechi (daca imi aduc bine aminte a fost modelul anului 1994); as putea sa spun exact cum este in comparatie cu un alt FLM, mult mai nou, BR 62 (Horia ne poate spune exact anul de aparitie): NU SE COMPARA!!!

Chiar daca si BR 55 are bielele corect realizate (MPU dixit) la BR 62 sunt mult mai fin realizate. In plus BR 65 are mai multe detalii.

Alte diferente majore se observa la mersul locomotivelor: BR 62 merge mai lin si ceva mai incet.

Spun toate acestea chiar din testele efectuate de mine: exact ACEA BR 55 a fost acum o mai lunga perioada de timp a mea si le-am testat pe ambele. Din cauza acestor diferente nu am mai vrut sa aud de modele vechi.

Dar as vrea si eu sa stiu cum este in comparatie cu un model Trix.
 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ian 2016
3.608
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Re: Colectie personala Germania Ep. III - IV

<t>Pe cat e de mica pe atat e de frumoasa colectia ta. Felicitari</t>
 

Alex_Stoicia

Active Member
Trenulist
27 Feb 2008
235
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Salut!
Hai sa va artat si locomotiva pentru trenurile de pasageri
BR003 produsa de Trix
motor in tender, toate rotile de la tender motoare, culege tensiune pe toate rotile in urmatoarea formula
- pe alergatoare o singura polaritate
- pe motoare ambele polaritati
- pe purtatoare polaritatea opusa alergatoarelor
- pe osiile tenderului polaritatea purtatoarei
Din punct de vedere tehnic este o bijuterie. O placere sa te uiti prin ea. Este capabila sa se deplaseze in analogic cu viteze FOARTE mici.



Acum, comparata cu BR55.
D.p.d.v. tehnic ii este superioara. BR55 are pornirile mai zvacnite.
Insa un punct important pentru Fleischmann este calitatea plasticului. Detaliile sunt foarte reusite la amandoua, insa Fleischmann are un plastic mai nobil. Este un negru puternic dar mat, fara straluciri. Plasticul de la Trix pare mai casant, si este mai stralucitor. In poze nu se vede aceasta diferenta, in realitate insa da.
Mie imi place foarte mult BR55. Pot numai sa imi inchipui cat de frumos realizat este BR 62-ul lui Felippe.

Personal cred ca la acest moment Fleischmann este cel mai serios producator pe N. Apoi Trix. Roco nu mai joaca aici din pacate.

Am si un vagon Fleischmann (cel cu tepuse ascutite). La fel, plasticul este excelent, inscriptionarea excelenta, si este singurul meu vagon la care sabotii de frana calca pe roata (ca la H0) si nu in fata ei ca la celelalte vagoane Trix.
Cu Trix am si o suparare. Locomotiva a avut o pungulita cu accesorii in cutie FARA COD. Niste curatatoare de sine care se montau sub tampoanele din fata locomotivei. Ceea ce am si facut. Fara sa imi dau seama cum unul din ele s-a rupt si evident s-a pierdut (calitatea plasticului). A trecut mai bine de un an de atunci si in tot acest timp eu impreuna cu Horia Radulescu (prin dealerul sau) si mai nou Rudi (prin dealerul sau) incercam sa ne facem auziti la Trix pentru a primi acea piesa. Si nu am reusit inca.
Dar hai sa nu inchei asa negativ. Mai bine sa ne bucuram de model. Si modelul este superb realizat (roti extrem de fine) si merge exceptional.
In curand vin si niste vagoane de persoane

Later edit:
Felippe BR55 a fost si a ta? :eek:
Eu am cumparat-o de la cineva din Timisoara parca... va sa zica la mana a treia!
Oricum va felicit pe amandoi (sau, ma rog pe toti posesorii dinaintea mea!) Cand a ajuns la mine locomotiva arata ca NOUA. Si asa arata si acum. Oricum la mine a fost statia finala a acestui traseu. Nu mai pleaca nicaieri caci imi place FOARTE mult.

Edit 21.04.2008
Alte fotografii cu BR003:




 

victorian

Well-Known Member
Trenulist
21 Oct 2007
2.229
3
Constanta
LOCATION
Constanta
Salutare Alex,

Modelul acela Trix arata exceptional, mai ales ca stiu bine ce inseamna un model la scara N, orice imperfectiune invizibila ochiului liber este tradata de fotografie! Eu am fost de la bun inceput "sedus" de calitatile modelelor Fleischmann, dar am descoperit treptat ca Trix e capabil sa faca lucruri de o finete deosebita, practic mai bine realizate decat produsele Fleischmann.

N-as putea spune ca Trix este inferior lui Fleischmann, pur si simplu si unii, si ceilalti au plusuri si minusuri, au modele exceptionale si au modele mai putin reusite.

Dar, sa vedem ce se mai intampla cu Fleischmann. Vestea cea mai proaspata este "relocarea" productiei in Romania. Sunt tare curios sa vad unde anume si CE anume!
 

Alex_Stoicia

Active Member
Trenulist
27 Feb 2008
235
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Sper numai sa nu o ia pe panta Roco! Mai ales ca acum au acelasi stapan. Ar fi o crima! Sper ca Flm sa traga pe Roco in sus si nu invers. Asta la N, caci la H0 Roco sta mult mai bine, fiind comparabil cu FLM.
 

SantaFeFan

Well-Known Member
Trenulist
27 Feb 2008
1.418
0
Germania
LOCATION
Germania
Asa este :La ambele firme se gasesc modele bune si mai putin reusite.Problema la Trix este ca nu au o calitate constanta.Un model este excelent ,urmatorul este un esec.La noi se spune ca "lumina si umbra" sunt la Trix foarte apropiate.La Fleischmann calitatea era mereu sus de tot ,si asta constant .Sa speram ca nu merge la vale cu Fleischmann.Aceste zvonuri cu Fleischmann le-am auzit si anul trecut ,dar multi au negat.... :-x ,si iata ca este adevarat .Adevarul ca productia in Germania este scumpa ,dar ar fi pacat ca Fleischmann sa-si piarda numele bun.
PS,Alex azi am fost iara la dealer .....piesa este comandata dar asteptam... :-x :-x :-x
 

felippe

Well-Known Member
Trenulist
21 Ian 2006
1.469
15
Faversham, UK
www.voica.uk
WEBSITE
http://www.voica.uk
LOCATION
Faversham, UK
Alex_Stoicia a spus:
...
Felippe BR55 a fost si a ta? :eek:
Eu am cumparat-o de la cineva din Timisoara parca... va sa zica la mana a treia!
Oricum va felicit pe amandoi (sau, ma rog pe toti posesorii dinaintea mea!) Cand a ajuns la mine locomotiva arata ca NOUA. Si asa arata si acum. Oricum la mine a fost statia finala a acestui traseu. Nu mai pleaca nicaieri caci imi place FOARTE mult.
Da, pot sune cu certitudine ca eu am fost primul proprietar; am cumparat-o de la acelasi magazin on-line din Germania de unde mai cumperi si tu, daca nu ma insel. La mine, locomotiva a stat tot timpul in cutie si a rulat foarte putin iar la Timisoara a stat foarte putin; spun asta pentru ca am vazut mesajul tau de pe Railwayfan in care anuntai noua achizitie acum aproape un an si am ramas surprins de cat de repede si-a schimbat "statia de domiciliu"!
 

Alex_Stoicia

Active Member
Trenulist
27 Feb 2008
235
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
felippe a spus:
am cumparat-o de la acelasi magazin on-line din Germania de unde mai cumperi si tu, daca nu ma insel.
Adica si ea vine tot de la domnul Michael Weiss din Hildesheim... cum se leaga lucrurile, zau asa!
 

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
Super Moderator
Moderator
Trenulist
14 Feb 2008
5.335
1
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
mic Off Topic: Rudi spunea ca la Flm poti cumpara cu ochii inchisi... din pacate nu mai este cazul de ani buni de zile! :(

Fleischmann a luat-o rau in jos cu calitatea inca din vremea lui Horst Fleischmann si cu mult inainte sa ajunga la Raiffeisen Salzburg si la "betoane"... in 2005 am refuzat trei Rh2016, doua aveau tampografii gresite si a treia nu se invartea rotund... in 2006 a trebuit sa-mi caut un Rh5022 Desiro intre 4 sau 5, vopsirile erau prost cadrate... si nici la aburoase nu stau mai bine...

din nefericire, in Germania mai sunt o gramada care cumpara blind Fleischmann... forumul lui Ismael Sailer - pe care Rudi il cunoaste - e un bun exemplu...

la Flm se pot lauda sasiurile in 3 puncte, locomotivele in general cu proportii corecte si unele finisaje... vagoanele de pasageri sunt o catastrofa (proportii gresite, carcasa prea joasa cu 2mm din cauza boghiurilor muuuult prea inalte) si motoare cu 3 poli din epoca de piatra (1969) pe care volantele NU le ajuta... aici Mtx este la ani lumina inainte...

comparati va rog un Bm235 Minitrix cu unul Fleischmann si mai discutam :)

(ceea-ce nu ia din meritul BR55 Pr.G8.1... Rudi, la Mintrix nu exista G8.1, e o G10 si e cam varza...)
 

SantaFeFan

Well-Known Member
Trenulist
27 Feb 2008
1.418
0
Germania
LOCATION
Germania
Horia_Radulescu a spus:
mic Off Topic: Rudi spunea ca la Flm poti cumpara cu ochii inchisi... din pacate nu mai este cazul de ani buni de zile! :(
Probabil am fost cu gandul la HO :fluierat: (am observat ca la N calitatea lasa mai mult de dorit ca la HO :evil: )
 

victorian

Well-Known Member
Trenulist
21 Oct 2007
2.229
3
Constanta
LOCATION
Constanta
Eu cred ca ramane valabil ce ziceam mai devreme, anume ca fiecare model trebuie judecat individual si orice incercare de a generaliza ar trebui exclusa.

Am observat si eu ca modelele Fleischmann pe N mai vechi sunt mai primitive, cele mai noi sunt mai bine realizate, insa in ultima vreme parca lucrurile o luau din nou in jos.

Iata insa ca am in colectie si ultima noutate 2008 de la Fleischmann, acea locomotiva BR 70 despre care pot sa va spun ca este excelent realizata, cu un nivel de detaliere cu totul deosebit.

Ce m-a impresionat este felul detaliat de realizare al distributiei, care foloseste piese minuscule de plastic profilate asemenea originalului. Sa vedeti si felinarele, unde firele de deasupra sunt realmente groase cat firul de par!

De asemenea, are calitati dinamice deosebite, datorate motorului utilizat, care este unul "brushless" produs de un specialist (nu stiu daca e chiar Faulhaber sau nu) si nu obisnuitul motor Fleischmann cu trei poli bun de dus la muzeu. Singura mea nedumerire legata de acest model sunt farurile albe stralucitoare, insa probabil ca in epoca II aceasta locomotiva tipic bavareza primise deja faruri electrice!


Revenind la topicul initial, cred ca s-ar impune un pic de "curatenie" aici ca i-am poluat complet topicul lui Alex. Rog unul din moderatori sa mute comentariile "Fleischmann vs Trix" la categoria "discutii despre producatori" ;-)
 

Alex_Stoicia

Active Member
Trenulist
27 Feb 2008
235
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Sectiunea pasageri

Orient Express, anii 80, deocamdata doar 5 vagoane:

CFR AB OSShD-Y/B (Minitrix - Horia Radulescu)
MAV B OSShD-Y/B (Minitrix - Horia Radulescu)
DB Bm23x UIC-X (Minitrix)
ÖBB WLABm Typ T2s (Roco - retusuri Horia Radulescu)
ÖBB Bmz61 UIC-Z1 (Roco)
 

Alex_Stoicia

Active Member
Trenulist
27 Feb 2008
235
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Zici tu, dar asteapta sa apara HR pe aici sa vezi ce te ia la fuga cu 03-ul.:lol:
De fapt 03-ul are trenul ei gata format din 6 vagoane. Imediat apare si acesta.