Colectia lui Rastel

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
cosmin78 a spus:
rastel a spus:
cosmin78 a spus:
aham!fromos!are motor longitudinal in tender,nu?cu volanta si tot tacamu´...s-o rulezi sanatos!

Da, are o volanta chiar mare. Maine o voi radiografia la nud :aplauze: Transmisie pe doua osii la tender si prin cardan pe toate osiile locomotivei, rulaj impecabil.

da rastel,mecanica Br 50 este asemanatoare cu Br 44 sau alte locomotive cu tender Roco.eu il intrebam pe Puiu daca Flm-ul lui are motor generatie noua,cu volanta,cele mai vechi au motor anchor,mare si urat,galagios etc...

Modelul meu este 4182, cu motor transversal :( ,suporta digitalizare pe NEM 651-6 pini, nu poti sa le ai pe toate, dar imi place si este nou-nouta :D
 
Salutari tuturor !
Cum ar spune neamtzul, revin scurt, la obiect. Am schimbat titlul topicului, ca sa nu mai fiu apostrofat ca pun locomotive cu abur :-? la un loc cu locomotive electrice si diesel.
Deci (ce vorba inteleapta :evil: ), poza cu tenderul dezbracat:


Dezbracat si mai mult:


Si transformat in piese de schimb :D


Am trimis un borcan cu e-mail celor de la Roco, care foarte draguti mi-au raspuns ca au pe stoc frame-ul tenderului si ca il pot comanda cand vrea personalitatea mea :aplauze: , asa ca am lansat comanda, nu de alta dar pretul este mic si nu are rost sa ma complic inutil cu superglue, vopsea etc.

Din galaxia Pegasus, voi reveni cu detalii dupa ce soseste piesa din strainataturi.
 
Nu a patit nimic grav, dar cu am si eu piticii mei, vreau sa fie perfect, adica fara fisura asta:

Vorba aia, prima mea locomotiva cu aburi si sa aiba probleme de aspect ? :-?
 
:D mai,sa nu imi spui ca pentru o zgarietura pe masina iti vei lua alta.

fisura aia se poate repara in 10 secunde,asa cum spunea si PDI,cu un pic de superglue pe un ac.ce te faceai daca era rupta treaba de tot?
 
Ei, nici chiar asa. Din toti piticii pe care ii am, in momentul de fata e treaz doar unul, asa ca am comandat doar sasiul, nu tot tenderul. Stiu ca e mare gradina Domnului .... :D Dar eu consider ca merita ca toate locomotivele mele sa fie impecabile, cum si sunt dealtfel (mai ales ca stau in vitrina, alaturi de pahare si bibelouri :D )
 
Da, axul cardanic e prezent si, in ciuda celor citite pe internet, nu genereaza probleme. Poate cel mult estetice, daca stau cu ochiul bagat in marchiza.
 
Ca tot spune nenea Obi ca Roco nu e Piko :D (si are dreptate), iacata poze macro cu rocosenii (atat cat permite troaca mea de Pentax veche de 10 ani). Eu nu vad bavuri pe piese.......
Pun pozele aici ca sa nu poluez topic-ul intergalactic al lui Obi. Nenea Andrei, baga si matale ceva poze cu detalii....... ca sa se vada diferenta.





Cred ca la capitolul fineturi Roco ramane the best..... daca ar folosi si materiale mai de calitate (ma refer la plasticul folosit acum de firma, nu la cel care este in modelele mele vechi), ar fi in top.
 
Nu confunda made in eu cu made in china (si mai nou, made in romania, care uneori e mai rau ca in china, desi tot made in eu se cheama, nu ?). Hai sa nu mai fim nostalgici dupa vremurile cand totul se facea de calitate, sa reziste o viata. Acuma toate sunt simple consumabile, inclusiv modelele noastre. Suntem o societate de consum carevasazica.
 
Oricum, roco mi se pare momentan cel mai de ok la raport pret calitate (ma rog, pe vremea cand era roco de la mama lui, acuma dupa ce l-a luat fleischmann-ul nu mai stiu, ca nu cred ca am vazut modele mai recente). Piko are si bune si rele, dar parca vorba ta, alea bune sunt cam piperate la pret.
 
@macleod...nu da vina pe romania. Aici se face doar ansamblarea. Piesele se toarna in china, desi cei de la conducere spun ca in germania se face treaba aia....cei de pe linia de productie mi-au spus ca au constatat o scadere a calitatii subansamblelor, multe dintre ele rupandu-se cand se introduc in presa. Pe langa asta, enorm de multe greseli de proiectare la locomotive...deci sa nu aruncam in romani....ca nu ei is de vina....adevarul e ca nu mai sunt nemtii ce au fost odata...
PS: nu flm a luat roco, invers...roco a luat flm :)
 
tyco a spus:
... Pe langa asta, enorm de multe greseli de proiectare la locomotive...
Unele greseli de proiectare apar din neatentia celor in cauza sau, intentionat, in numele unei prost intelese economii de materiale, repere si subansambluri, iar altele apar din cauza limitarilor tehnologice impuse de miniaturizare.
 
De ce nu are loganu de 6000E aceleasi dotari cu mertzanu de 40k euroi ?? simplu, atata costa atata face. Deci, nu sunt erori, sunt scapari voite, nu sunt materiale ieftine, sunt materialele cu profit maxim petru producator.
Si nu e vb de matrite defecte, e vb de uzura. O matrita nu costa 200E, costa poate 20mii euro, unii se zgarcesc si la hartie igienica de dragu profitului. De asta unele matrite se si duc dracului mai repede decat era estimat... made in china inseamna riscuri pe care un producator european nu le intelege. Si nu intotdeauna chinezu e dispus sa refaca matrita dupa cum canta ingineru european... cu asta ne luptam de ani de zile in firma, da no... asa e cand ne manca sa producem ieftin.
cam cat din ce scrie made in eu e facut in china ?
http://www.alibaba.com/trade/search?IndexArea=product_en&ssk=y&Type=BUY&SearchText=model+train+
 
acuma sa fim seriosi, made in china nu inseamna neaparat chinezarii, in sensul pe care il intelegem noi; adicatelea, chinezul iti face si logan, si mertan, depinde de cati bani ii dai (ma rog, daca ajung romanii pe acolo o sa invete chinezu sa faca logan la bani de mertan, si atunci se duce si china de rapa)

imi aduc aminte de o faza din filmul armageddon:
americanu la rus: don't touch this, there are american instruments (nu mai stiu exact care era cuvantul, dar merge)
la care rusu, cu teava in mana sa dea in instrumentele americanului:
american instruments, russian instruments, all are made in taiwan
 
Pantograful vad ca e fin la RH. Totusi, calitatea plasticului e discutabila. Nu ca sa te puna serios pe ganduri, dar boghiul, suspensia chiar lucesc.

Replasez poza cu E 05 vechi de peste 20 de ani si E 04, ca sa faci comparatie:



Si Roco are piese reusite:


 
nea obi,

inainte de primul faliment,Roco ave bunul obicei ca,la finsaj sa dea o mana de vopsea semimata pe modele,de aici e normal oarecare luciu.in ziua de azi,te uiti la plastice ca in oglinda,canci finisaje,ca,deh...trebe reduse costurile. :-x
 
Apoi exista vopsitorie in fabrica la roco si se mixeaza vopsele, dar in general sunt pentru treburi mic(vopsit osia de la roti,la imbinare, ca sa fie rosie/neagra...depinde de locomotiva, vopsit mecanicii de locomotive, etc).
Exact cum se produc locomotivele la roco nu am stat sa studiez, eu am fost in zona flm. Diferenta majora e insa ca la flm se lucreaza cu prese manuale sau penumatice, in timp ce la roco totul e manual!
PS:daca tot suntem OT stiati ca la flm se produc turnante pentru marii producatori. Chiar acum o luna au avut o comanda de 750 de bucati turnante pt marklin. Nu inteleg dice costa atata turnantele alea cand sunt foarte foarte foarte simple. Am ramas masca cand am vazut cum e actionarea si detectia pozitiei la ele!