Colectia flvca

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
buna,

pozele tale nu arata un Y/B de Goerlitz din seria 19-50, cum este modelul de la Sachsenmodelle ci vagoane 19-54 sau 19-55 (productie UVA/IVA) refacute in anii 1990-2000 pentru folosirea pe trenuri rapide...

diferentele intre un Y/B est-german si un OSShD B romanesc sunt multe:
- acoperis inalt (4320mm la cel german) si scund (4050mm la cel romanesc)
- forma capetelor acoperisului; prezenta capacelor rezervoarelor de apa pe acesta
- forma usilor
- tipul boghiului: MD (33) la cel romanesc, Goerlitz Va la cel german
- forma si tipul ferestrelor
- etc.

lungimea este aceeasi, dupa UIC Y/OSShD B (24,50m LuP, 17,20 pivoti)

dintr-un Y/B Sachsenmodelle se poate obtine relativ usor si cu putine compromise (aeratoare, sasiu, etc) un Y/B de productie est germana pentru CFR (19/39/20/59-50) insa nu si unul de la Arad! :-?

dupa cum spunea Florin, doar 19-50 058 si 063 au fost rosii cu dunga alba (schema "de rapid").

cu vagonul 033 sunt multe poze, prima cu ocazia prezentarii sale oficiale in 1983 in Gara de Nord, in prezenta sefului statului de atunci... 033 a fost vopsit astfel, pana acum:

livrare - cutia TGL Stahlblau, acoperis gri, boghiuri negre
dupa 1988 - cutia si acoperis albastru indigo (nu stiu daca a avut dunga alba oblica, presupun ca da)
dupa 1995 - cutia rosu inchis, acoperis gri, fara dunga alba
dupa 200? - albastru deschis

pesemne ca va avea o noua viata ca 19-83 in acea schema pe care un asa-zis "disainar" de la Grivita a imaginat-o privind poze cu Railjet :D
 
Va multumesc pentru precizari. Din cate am inteles, pentru vagonul meu, ar trebui sa-i sterg dunga alba , pentru a fi cat de cat corect.
 
Frumoasa colectia de aburoase. Sa le stapanesti sanatos si sa nu te uiti la pretul platit pentru ele. Cu siguranta, valoreaza cu mult mai mult
 
Multumesc, dar nu va fi completa, pana nu vad si locomotive cu aburi CFR. Ma bucur ca din cele citite pe forum, am vazut ca nu este imposibil. Dar de data aceasta, ma voi documenta mult mai bine.
 
nu este imposibil, dar cere sacrificii si riscuri. dupa cum vezi nu exista locomotive CFR direct de la producator, ci trebuiesc modificate si revopsite dupa caz si nevoie. insa, se pare ca avem specialisti in acest domeniu. chiar ai apelat la unii pt DA.
 
Horia_Radulescu a spus:
cu vagonul 033 sunt multe poze, prima cu ocazia prezentarii sale oficiale in 1983 in Gara de Nord, in prezenta sefului statului de atunci...

unde se pot vedea acele poze cu 033 din 1983 ?
Nicu
 
buna,

este vorba de o fotografie a regretatului Antonio Bianco, din pacate alb negru (insa se vede vopsirea similara cu cea din pozele de fabrica de la Goerlitz, albastru otel - acoperis gri) care va fi pesemne publicata in lucrarea despre vagoane romanesti pe care o pregatim ;)
 
flvca a spus:
Va multumesc pentru precizari. Din cate am inteles, pentru vagonul meu, ar trebui sa-i sterg dunga alba , pentru a fi cat de cat corect.

de ce? cand poti sa ii schimbi doar seria in 19-50 058 sau 063 care a fost la Timisoara. Poti lasa vagonul si asa, tu hotarasti.

Imi place cum arata locomotivele 060 DA. Poate vede cineva de la Tillig cum arata o locomotiva bine facuta.
 
intr-adevar, este mai simplu schimbarea unui decal (din cate stiu, familia Savin lucreaza cu decaluri in negativ) decat eliminarea unei benzi vopsite numai ca sa corespunda numarul, chiar daca este un vagon "celebru' ;)
 
Inca o data, ma bucur foarte mult, ca ma ajuta-ti cu aceste sfaturi. Vagonul acesta a fost prima comanda la fam. Savin. Erau primele achizitii si m-a incantat faptul ca voi avea un vagon CFR clasa I. Dupa cum ati vazut nu ma documentasem foarte bine. Acum as dori sa-l corectez, aproape m-ati convins sa schimb doar seria, dar ultimele cuvinte ale lui Horia m-au facut sa ma sucesc putin. Cum adica "celebru"? Horia, scuze daca n-am fost in stare sa citesc printre randuri, :oops: . Nu doresc o modificare usoara, ci una, hai sa-i zicem mai deosebita.
 
buna,

"celebru" pentru ca este unul din putinele 19-50 la care avem poze cu el in cel putin 3 versiuni de vopsire si a ramas inca si azi in starea originala, nu ca 19-76 sau 19-83 (inca) ;)
 
Buna Horia, am inteles. Abia astept aparitia lucrarii despre vagoane. Sigur ne va fi mai usor sa avem vagoane corecte. Pentru ca la locomotive lucrurile sunt relativ clare, va prezint ultimele cfr-uri din colectie:

Un bobic alb-rosu:


DA-ul meu, mult asteptat, de la Tillig asa a ajuns (superb zic eu):


Si poate cel mai drag acum, un LDH:


La final, o poza de ansamblu si multumirile mele inca o data pentru familia Savin din Braila: