buna,
pozele tale nu arata un Y/B de Goerlitz din seria 19-50, cum este modelul de la Sachsenmodelle ci vagoane 19-54 sau 19-55 (productie UVA/IVA) refacute in anii 1990-2000 pentru folosirea pe trenuri rapide...
diferentele intre un Y/B est-german si un OSShD B romanesc sunt multe:
- acoperis inalt (4320mm la cel german) si scund (4050mm la cel romanesc)
- forma capetelor acoperisului; prezenta capacelor rezervoarelor de apa pe acesta
- forma usilor
- tipul boghiului: MD (33) la cel romanesc, Goerlitz Va la cel german
- forma si tipul ferestrelor
- etc.
lungimea este aceeasi, dupa UIC Y/OSShD B (24,50m LuP, 17,20 pivoti)
dintr-un Y/B Sachsenmodelle se poate obtine relativ usor si cu putine compromise (aeratoare, sasiu, etc) un Y/B de productie est germana pentru CFR (19/39/20/59-50) insa nu si unul de la Arad! :-?
dupa cum spunea Florin, doar 19-50 058 si 063 au fost rosii cu dunga alba (schema "de rapid").
cu vagonul 033 sunt multe poze, prima cu ocazia prezentarii sale oficiale in 1983 in Gara de Nord, in prezenta sefului statului de atunci... 033 a fost vopsit astfel, pana acum:
livrare - cutia TGL Stahlblau, acoperis gri, boghiuri negre
dupa 1988 - cutia si acoperis albastru indigo (nu stiu daca a avut dunga alba oblica, presupun ca da)
dupa 1995 - cutia rosu inchis, acoperis gri, fara dunga alba
dupa 200? - albastru deschis
pesemne ca va avea o noua viata ca 19-83 in acea schema pe care un asa-zis "disainar" de la Grivita a imaginat-o privind poze cu Railjet
pozele tale nu arata un Y/B de Goerlitz din seria 19-50, cum este modelul de la Sachsenmodelle ci vagoane 19-54 sau 19-55 (productie UVA/IVA) refacute in anii 1990-2000 pentru folosirea pe trenuri rapide...
diferentele intre un Y/B est-german si un OSShD B romanesc sunt multe:
- acoperis inalt (4320mm la cel german) si scund (4050mm la cel romanesc)
- forma capetelor acoperisului; prezenta capacelor rezervoarelor de apa pe acesta
- forma usilor
- tipul boghiului: MD (33) la cel romanesc, Goerlitz Va la cel german
- forma si tipul ferestrelor
- etc.
lungimea este aceeasi, dupa UIC Y/OSShD B (24,50m LuP, 17,20 pivoti)
dintr-un Y/B Sachsenmodelle se poate obtine relativ usor si cu putine compromise (aeratoare, sasiu, etc) un Y/B de productie est germana pentru CFR (19/39/20/59-50) insa nu si unul de la Arad! :-?
dupa cum spunea Florin, doar 19-50 058 si 063 au fost rosii cu dunga alba (schema "de rapid").
cu vagonul 033 sunt multe poze, prima cu ocazia prezentarii sale oficiale in 1983 in Gara de Nord, in prezenta sefului statului de atunci... 033 a fost vopsit astfel, pana acum:
livrare - cutia TGL Stahlblau, acoperis gri, boghiuri negre
dupa 1988 - cutia si acoperis albastru indigo (nu stiu daca a avut dunga alba oblica, presupun ca da)
dupa 1995 - cutia rosu inchis, acoperis gri, fara dunga alba
dupa 200? - albastru deschis
pesemne ca va avea o noua viata ca 19-83 in acea schema pe care un asa-zis "disainar" de la Grivita a imaginat-o privind poze cu Railjet