salut,
iata acum la cererea publicului si ceva descrieri detaliate
D001 Dampflok Adler der Ludwigsbahn, Epoca 0 (1835), model static Del Prado ;
http://www.railwayfan.ro/image/?img=44879&r=
Este vorba de prima locomotiva care a circulat in Germania, pe mica linie Fuerth-Nurenberg si a construita de Robert Stephenson. Modelul, deosebit de fin pentru un DelPrado este din nefericire nemotorizat si masoara sub 5 cm lungime cu tender cu tot, iar latimea este aproape la fel de mare ca ecartamentul sinei !
D002 BR 01.10 DRB Epoca IIc, Betriebsnummer 01 1088, carenaj complet si tender 2'3'T38 carenat, model static DelPrado recent;
Clasa 01.10 este versiunea cu 3 cilindrii a faimoasei Einheitslok BR01, construita la sfarsitul anilor 1930 si care a circulat numai putina vreme in aceasta forma, locomotivele care au supravietuit razboiului fiind decarenate in anii 1943-1951. Modelul este unul din cele mai complete si realiste din seria ieftina DelPrado.
D003 BR 03.0-2 DB Epoca III, Betriebsnummer 03 054, deflectoare Witte si tender 2'2'T32 nituit, model Minitrix din 1989;
BR03.0-2 a fost versiunea mai usoara cu numai 18T pe osie a seriei BR01 si s-a construit incepand cu 1930; Era vorba de o locomotiva claisca Pacific (2'C1'h2) iar locomotiva 03 054 a functionat pana dupa 1970, in aceasta forma, cu deflectoarele mici Witte inlocuindu-le pe cele originale tip Wagner. La model se remarca spitele deosebit de fine ale rotilor, exceptionale pentru scara N. Pana in ziua de azi BR03 si BR41 Minitrix raman neintrecute la scara N sub acest aspect.
D004 BR 03.10 Altbaukessel DB Epoca IIIa, Betriebsnummer 03 1014, deflectoare Witte, cazan Stahlblau, model Minitrix.
Clasa 03.10 de tip 2'C1'h3 era, la fel ca 01.10, versiunea cu 3 cilindrii a seriei normale si toate locomotivele, carenate la origine, si-au pierdut forma aerodinamica in anii 1945-50. 03 1014, piesa cea mai importanta din colectia mea, a fost una din cele trei 03.10 decarenate (1014, 1022 si 1043) vopsite in 1951 in Stahlblau (albastru otel) pentru trenurile de lux Rheingold si Rheinpfeil/Rheinblitz. Modelul meu este unul original din 1999, inca fara KKK spre tender si priza de decodor ; Minitrix produce acum pe 03 1022.
D005 BR 03.10 Neubaukessel DB Epoca IIIb, Betriebsnummer 03 1073, deflectoare Witte, negru, model Minitrix.
La jumatatea anilor 1950, locomotivele 03.10 ramase au fost reconstruite cu un cazan nou (cel vechi cu otel St.37 si St.39 avand tevi care se fisurau prea usor) si au capatat o forma mai moderna, similara cu 01.10 si 41 reconstruite. Modelul Minitrix din 1997-98 beneficiaza de aceleasi roti deosebit de fine ca 03.0-2 si 03.10 Altbaukessel insa din nefericire nu are nici el cupla scurta spre tender.
D006 BR 38.10-40 DB Epoca III, Betriebsnummer 38 3346, deflectoare Wagner si tender prusac pe 4 osii, model Fleischmann
Locomotiva prusaca P8, desenata de Robert Garbe initial ca locomotiva de tren rapid si incadrata apoi in clasa 38.10-40 a fost o masina universala tip 2'Ch2 produsa in Germania pana dupa 1925 si in alte tari intre care si Romania pana aproape de cel de-al doilea razboi mondial (Seria CFR 230.000). Modelul Fleischmann infatiseaza o masina a DB ramasa in configuratia clasica de la DRG, cu deflectoare de fum tip Wagner si tender clasic prusac 2&8217;2T20.
D007 BR 38.10-40 DB Epoca III, Betriebsnummer 38 3884, deflectoare Witte si tender tip Wanne, model Fleischmann
O varianta tipica a seriei 38.10-40 la DB este cea din anii 1960, in care locomotiva era cuplata cu un tender Wanne in anii 1940; Modelul Fleischmann de productie recenta, bazat insa pe cel din 1972 este relativ fin si reda bine proportiile prototipului, mai putin latimea exagerata, si este echipat cu deflectoarele de fum Witte si 3 lumini pe sens de mers.
D007bis BR 38.10-40 DB Epoca III, Betriebsnummer 38 3641, deflectoare Witte si tender prusac pe 4 osii, model static DelPrado
Modelul DelPrado, rezervat in principiu unei conversii CFR cu folosirea de subansamble de la o epava Fleischmann, este de un nivel mediu si reda destul de bine prototipul, in ciuda unor greseli evidente (simetrie perfecta a ambelor parti inclusiv maneta de control si Indusi) si reprezinta o P8 tarzie, din anii 1965-68, echipata cu Indusi, deflectoare Witte si tender prusac.
D008 BR 41.0-3 Altbaukessel DB Epoca III, Betriebsnummer 41 222, deflectoare Witte si tender 2'2'T32 nituit, model Minitrix.
Clasa 41 a fost creeata ca o locomotiva de coletarie rapida la sfarsitul anilor 1930 cu formula osiilor 1'D1'h2, folosind sasiul, cazanul si aproximativ 80% din subansamblele locomotivei 2&8217;C1&8217;h2 din seria 03; asa este cazul si la modelul Minitrix din 1989-1990, unde numai cele 4 tevi de nisip diferentiaza cazanul de cel al BR03.0-2; Modelul 41 222 prezinta locomotiva in anii 1956-1968, in formula clasica DB, cu 3 lumini, deflectoare mici Witte si sorturi complete.
D009 BR 50Kab DB Epoca III, Betriebsnummer 50 493, deflectoare Witte, roata alergatoare plina si tender cu cabina, model Fleischmann generatia noua (1998)
Conceputa ca locomotiva universala, Clasa 50 si urmasele ei simplificate 50 UeK si 52 au avut un numar enorm de versiuni (la fel ca la 060EA CFR, se vorbea la DB si DR de atat de multe versiuni ca numarul de unitati). Modelul Fleischmann infatiseza un exemplar unic, o 50 clasica care si-a pastrat sorturile pana la sfarsit, insa care a fost puternic modificata, cu deflectoare Witte, roata alergatoare plina si tender cu cabina (pentru a evita folosirea unui Pwg in tren). Se remarca inaltimea deosebit de mica (profil RP25) a rotilor motoare 2, 3 si 4.
D010 BR 50ĂK DB Epoca III, Betriebsnummer 50 662, deflectoare Witte, sorturi scurtate si tender tip Wanne model Fleischmann generatia veche.
La inceputul razboiului BR50 a fost simplificata o prima data; 50 662 este una din aceste locomotive, cu sorturi scurtate, fara deflectoare la inceput (mai apoi typ Witte) si cu tenderul Wanne (cada de baie) obtinut dintr-o jumatate de vagon cisterna EKW. Modelul Fleischmann prezentat este inca unul din generatia veche, din 1982, pe baza din 1969, si se remarca cu usurinta rotile si bielele care nu pot concura cu cele ale unui model din generatia actuala.
D011 BR 52.80 DR(Ost) Epoca IV, Betriebsnummer 52 8183-7, model static Del Prado imbunatatit de Horia Radulescu
http://www.railwayfan.ro/image/?img=44839&r=
BR52 este un &8220;rafinament&8221; ulterior al BR50, simplificata la maximum si produsa in mii de exemplare pana in 1945 sub numele de Kriegslokomotive 1 (KDL1); 52.80 este o versiune ulterioara, reconstruita in Germania de Est in anii 1960, si exact aceasta versiune este cea pe care o reprezinta modelul foarte mediocru produs de DelPrado.
D012 BR 65.0 DB Epoca III, Betriebsnummer 65 018, deflectoare Witte, model Fleischmann
In anii 1950 tanara DB a realizat un nou program de locomotive cu aburi, din care doar putine au fost construite, intrucat s-a trecut repede la tractiunea diesel si electrica; BR65 este o locomotiva pentru trenuri personale si accelerate pe linii mai putin frecventate, cu formula osiilor 1&8217;D2&8217;h2-t, o locomotiva foarte eficace si extrem de moderna pentru vremea ei, asamblata integral prin sudura. 65 018 a supravietuit pana azi, iar modelul sau de la Fleischmann, in ciuda varstei importante (prezentat in 1982, al meu dateaza din 1997) este extrem de bine detaliat si foarte corect in proportii.
D013 BR 91.10 DB Epoca III, Betriebsnummer 91 1001, model Fleischmann (rezervat pentru conversie in CFR 7311)
http://www.railwayfan.ro/image/?img=67340&r=
http://www.railwayfan.ro/image/?img=67360&r=
In clasa BR91 s-au incadrat vechile locomotive 1&8217;C-t provenite din diferitele cai ferate ale Laender-urilor de dinainte de 1918, precum si &8220;Nachbauten&8221; de dupa; Modelul 91 1001, o locomotive prusaca, este unul antic, din 1970, si este destul de fin pentru varsta sa; la mine el este rezervat pentru o viitoare conversie intr-o locomotive 7311 a CFR.
A001 Rh. 638 ĂBB Epoca III, Betriebsnummer 638.3264, fara deflectoare si tender prusac pe 4 osii, model Fleischmann
Locomotiva prusaca P8 (DRG 38.10-40) a ajuns si la BBO/OBB, unde a fost incadrata in seria 638 in Epocile III si IV; Modelul Fleischmann recent (serie speciala pentru Austria din 2003-2004) reprezinta aici o locomotiva tipic austriaca, fara deflectoare si cu un singur dom de aburi amplasat in spatele cutiei de nisip.
A002 Rh.794 ĂBB Epoca III, Betriebsnummer 794.545, model Fleischmann modificat si revopsit de Horia Radulescu
Aceasta conversie este una din cele mai vechi ale mele si se bazeaza pe un model Fleischmann din 1998-99 revopsit in culoarea tipica la OBB in anii 1960.
A003 Rh.52 ĂBB Epoca III, Betriebsnummer 52.8163, model static Del Prado modificat de Horia Radulescu
http://www.railwayfan.ro/image/?img=44859&r=
Din miile de BR52 produse multe au ramas dupa 1945 in Austria, unde au circulat pana dupa 1977, fiind incadrate in seriile 52 si 152 (cele cu frem cu bare); Modelul static este realizat pe baza unui 52.80 DelPrado de o calitate foarte indoielnica
Enjoy
iata acum la cererea publicului si ceva descrieri detaliate
D001 Dampflok Adler der Ludwigsbahn, Epoca 0 (1835), model static Del Prado ;
http://www.railwayfan.ro/image/?img=44879&r=
Este vorba de prima locomotiva care a circulat in Germania, pe mica linie Fuerth-Nurenberg si a construita de Robert Stephenson. Modelul, deosebit de fin pentru un DelPrado este din nefericire nemotorizat si masoara sub 5 cm lungime cu tender cu tot, iar latimea este aproape la fel de mare ca ecartamentul sinei !
D002 BR 01.10 DRB Epoca IIc, Betriebsnummer 01 1088, carenaj complet si tender 2'3'T38 carenat, model static DelPrado recent;
Clasa 01.10 este versiunea cu 3 cilindrii a faimoasei Einheitslok BR01, construita la sfarsitul anilor 1930 si care a circulat numai putina vreme in aceasta forma, locomotivele care au supravietuit razboiului fiind decarenate in anii 1943-1951. Modelul este unul din cele mai complete si realiste din seria ieftina DelPrado.
D003 BR 03.0-2 DB Epoca III, Betriebsnummer 03 054, deflectoare Witte si tender 2'2'T32 nituit, model Minitrix din 1989;
BR03.0-2 a fost versiunea mai usoara cu numai 18T pe osie a seriei BR01 si s-a construit incepand cu 1930; Era vorba de o locomotiva claisca Pacific (2'C1'h2) iar locomotiva 03 054 a functionat pana dupa 1970, in aceasta forma, cu deflectoarele mici Witte inlocuindu-le pe cele originale tip Wagner. La model se remarca spitele deosebit de fine ale rotilor, exceptionale pentru scara N. Pana in ziua de azi BR03 si BR41 Minitrix raman neintrecute la scara N sub acest aspect.
D004 BR 03.10 Altbaukessel DB Epoca IIIa, Betriebsnummer 03 1014, deflectoare Witte, cazan Stahlblau, model Minitrix.
Clasa 03.10 de tip 2'C1'h3 era, la fel ca 01.10, versiunea cu 3 cilindrii a seriei normale si toate locomotivele, carenate la origine, si-au pierdut forma aerodinamica in anii 1945-50. 03 1014, piesa cea mai importanta din colectia mea, a fost una din cele trei 03.10 decarenate (1014, 1022 si 1043) vopsite in 1951 in Stahlblau (albastru otel) pentru trenurile de lux Rheingold si Rheinpfeil/Rheinblitz. Modelul meu este unul original din 1999, inca fara KKK spre tender si priza de decodor ; Minitrix produce acum pe 03 1022.
D005 BR 03.10 Neubaukessel DB Epoca IIIb, Betriebsnummer 03 1073, deflectoare Witte, negru, model Minitrix.
La jumatatea anilor 1950, locomotivele 03.10 ramase au fost reconstruite cu un cazan nou (cel vechi cu otel St.37 si St.39 avand tevi care se fisurau prea usor) si au capatat o forma mai moderna, similara cu 01.10 si 41 reconstruite. Modelul Minitrix din 1997-98 beneficiaza de aceleasi roti deosebit de fine ca 03.0-2 si 03.10 Altbaukessel insa din nefericire nu are nici el cupla scurta spre tender.
D006 BR 38.10-40 DB Epoca III, Betriebsnummer 38 3346, deflectoare Wagner si tender prusac pe 4 osii, model Fleischmann
Locomotiva prusaca P8, desenata de Robert Garbe initial ca locomotiva de tren rapid si incadrata apoi in clasa 38.10-40 a fost o masina universala tip 2'Ch2 produsa in Germania pana dupa 1925 si in alte tari intre care si Romania pana aproape de cel de-al doilea razboi mondial (Seria CFR 230.000). Modelul Fleischmann infatiseaza o masina a DB ramasa in configuratia clasica de la DRG, cu deflectoare de fum tip Wagner si tender clasic prusac 2&8217;2T20.
D007 BR 38.10-40 DB Epoca III, Betriebsnummer 38 3884, deflectoare Witte si tender tip Wanne, model Fleischmann
O varianta tipica a seriei 38.10-40 la DB este cea din anii 1960, in care locomotiva era cuplata cu un tender Wanne in anii 1940; Modelul Fleischmann de productie recenta, bazat insa pe cel din 1972 este relativ fin si reda bine proportiile prototipului, mai putin latimea exagerata, si este echipat cu deflectoarele de fum Witte si 3 lumini pe sens de mers.
D007bis BR 38.10-40 DB Epoca III, Betriebsnummer 38 3641, deflectoare Witte si tender prusac pe 4 osii, model static DelPrado
Modelul DelPrado, rezervat in principiu unei conversii CFR cu folosirea de subansamble de la o epava Fleischmann, este de un nivel mediu si reda destul de bine prototipul, in ciuda unor greseli evidente (simetrie perfecta a ambelor parti inclusiv maneta de control si Indusi) si reprezinta o P8 tarzie, din anii 1965-68, echipata cu Indusi, deflectoare Witte si tender prusac.
D008 BR 41.0-3 Altbaukessel DB Epoca III, Betriebsnummer 41 222, deflectoare Witte si tender 2'2'T32 nituit, model Minitrix.
Clasa 41 a fost creeata ca o locomotiva de coletarie rapida la sfarsitul anilor 1930 cu formula osiilor 1'D1'h2, folosind sasiul, cazanul si aproximativ 80% din subansamblele locomotivei 2&8217;C1&8217;h2 din seria 03; asa este cazul si la modelul Minitrix din 1989-1990, unde numai cele 4 tevi de nisip diferentiaza cazanul de cel al BR03.0-2; Modelul 41 222 prezinta locomotiva in anii 1956-1968, in formula clasica DB, cu 3 lumini, deflectoare mici Witte si sorturi complete.
D009 BR 50Kab DB Epoca III, Betriebsnummer 50 493, deflectoare Witte, roata alergatoare plina si tender cu cabina, model Fleischmann generatia noua (1998)
Conceputa ca locomotiva universala, Clasa 50 si urmasele ei simplificate 50 UeK si 52 au avut un numar enorm de versiuni (la fel ca la 060EA CFR, se vorbea la DB si DR de atat de multe versiuni ca numarul de unitati). Modelul Fleischmann infatiseza un exemplar unic, o 50 clasica care si-a pastrat sorturile pana la sfarsit, insa care a fost puternic modificata, cu deflectoare Witte, roata alergatoare plina si tender cu cabina (pentru a evita folosirea unui Pwg in tren). Se remarca inaltimea deosebit de mica (profil RP25) a rotilor motoare 2, 3 si 4.
D010 BR 50ĂK DB Epoca III, Betriebsnummer 50 662, deflectoare Witte, sorturi scurtate si tender tip Wanne model Fleischmann generatia veche.
La inceputul razboiului BR50 a fost simplificata o prima data; 50 662 este una din aceste locomotive, cu sorturi scurtate, fara deflectoare la inceput (mai apoi typ Witte) si cu tenderul Wanne (cada de baie) obtinut dintr-o jumatate de vagon cisterna EKW. Modelul Fleischmann prezentat este inca unul din generatia veche, din 1982, pe baza din 1969, si se remarca cu usurinta rotile si bielele care nu pot concura cu cele ale unui model din generatia actuala.
D011 BR 52.80 DR(Ost) Epoca IV, Betriebsnummer 52 8183-7, model static Del Prado imbunatatit de Horia Radulescu
http://www.railwayfan.ro/image/?img=44839&r=
BR52 este un &8220;rafinament&8221; ulterior al BR50, simplificata la maximum si produsa in mii de exemplare pana in 1945 sub numele de Kriegslokomotive 1 (KDL1); 52.80 este o versiune ulterioara, reconstruita in Germania de Est in anii 1960, si exact aceasta versiune este cea pe care o reprezinta modelul foarte mediocru produs de DelPrado.
D012 BR 65.0 DB Epoca III, Betriebsnummer 65 018, deflectoare Witte, model Fleischmann
In anii 1950 tanara DB a realizat un nou program de locomotive cu aburi, din care doar putine au fost construite, intrucat s-a trecut repede la tractiunea diesel si electrica; BR65 este o locomotiva pentru trenuri personale si accelerate pe linii mai putin frecventate, cu formula osiilor 1&8217;D2&8217;h2-t, o locomotiva foarte eficace si extrem de moderna pentru vremea ei, asamblata integral prin sudura. 65 018 a supravietuit pana azi, iar modelul sau de la Fleischmann, in ciuda varstei importante (prezentat in 1982, al meu dateaza din 1997) este extrem de bine detaliat si foarte corect in proportii.
D013 BR 91.10 DB Epoca III, Betriebsnummer 91 1001, model Fleischmann (rezervat pentru conversie in CFR 7311)
http://www.railwayfan.ro/image/?img=67340&r=
http://www.railwayfan.ro/image/?img=67360&r=
In clasa BR91 s-au incadrat vechile locomotive 1&8217;C-t provenite din diferitele cai ferate ale Laender-urilor de dinainte de 1918, precum si &8220;Nachbauten&8221; de dupa; Modelul 91 1001, o locomotive prusaca, este unul antic, din 1970, si este destul de fin pentru varsta sa; la mine el este rezervat pentru o viitoare conversie intr-o locomotive 7311 a CFR.
A001 Rh. 638 ĂBB Epoca III, Betriebsnummer 638.3264, fara deflectoare si tender prusac pe 4 osii, model Fleischmann
Locomotiva prusaca P8 (DRG 38.10-40) a ajuns si la BBO/OBB, unde a fost incadrata in seria 638 in Epocile III si IV; Modelul Fleischmann recent (serie speciala pentru Austria din 2003-2004) reprezinta aici o locomotiva tipic austriaca, fara deflectoare si cu un singur dom de aburi amplasat in spatele cutiei de nisip.
A002 Rh.794 ĂBB Epoca III, Betriebsnummer 794.545, model Fleischmann modificat si revopsit de Horia Radulescu
Aceasta conversie este una din cele mai vechi ale mele si se bazeaza pe un model Fleischmann din 1998-99 revopsit in culoarea tipica la OBB in anii 1960.
A003 Rh.52 ĂBB Epoca III, Betriebsnummer 52.8163, model static Del Prado modificat de Horia Radulescu
http://www.railwayfan.ro/image/?img=44859&r=
Din miile de BR52 produse multe au ramas dupa 1945 in Austria, unde au circulat pana dupa 1977, fiind incadrate in seriile 52 si 152 (cele cu frem cu bare); Modelul static este realizat pe baza unui 52.80 DelPrado de o calitate foarte indoielnica
Enjoy