Colectia completa Horia Radulescu

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
Super Moderator
Moderator
Trenulist
14 Feb 2008
5.335
1
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
salut,

iata acum la cererea publicului si ceva descrieri detaliate :)

D001 Dampflok Adler der Ludwigsbahn, Epoca 0 (1835), model static Del Prado ;



http://www.railwayfan.ro/image/?img=44879&r=

Este vorba de prima locomotiva care a circulat in Germania, pe mica linie Fuerth-Nurenberg si a construita de Robert Stephenson. Modelul, deosebit de fin pentru un DelPrado este din nefericire nemotorizat si masoara sub 5 cm lungime cu tender cu tot, iar latimea este aproape la fel de mare ca ecartamentul sinei !

D002 BR 01.10 DRB Epoca IIc, Betriebsnummer 01 1088, carenaj complet si tender 2'3'T38 carenat, model static DelPrado recent;



Clasa 01.10 este versiunea cu 3 cilindrii a faimoasei Einheitslok BR01, construita la sfarsitul anilor 1930 si care a circulat numai putina vreme in aceasta forma, locomotivele care au supravietuit razboiului fiind decarenate in anii 1943-1951. Modelul este unul din cele mai complete si realiste din seria ieftina DelPrado.


D003 BR 03.0-2 DB Epoca III, Betriebsnummer 03 054, deflectoare Witte si tender 2'2'T32 nituit, model Minitrix din 1989;



BR03.0-2 a fost versiunea mai usoara cu numai 18T pe osie a seriei BR01 si s-a construit incepand cu 1930; Era vorba de o locomotiva claisca Pacific (2'C1'h2) iar locomotiva 03 054 a functionat pana dupa 1970, in aceasta forma, cu deflectoarele mici Witte inlocuindu-le pe cele originale tip Wagner. La model se remarca spitele deosebit de fine ale rotilor, exceptionale pentru scara N. Pana in ziua de azi BR03 si BR41 Minitrix raman neintrecute la scara N sub acest aspect.


D004 BR 03.10 Altbaukessel DB Epoca IIIa, Betriebsnummer 03 1014, deflectoare Witte, cazan Stahlblau, model Minitrix.



Clasa 03.10 de tip 2'C1'h3 era, la fel ca 01.10, versiunea cu 3 cilindrii a seriei normale si toate locomotivele, carenate la origine, si-au pierdut forma aerodinamica in anii 1945-50. 03 1014, piesa cea mai importanta din colectia mea, a fost una din cele trei 03.10 decarenate (1014, 1022 si 1043) vopsite in 1951 in Stahlblau (albastru otel) pentru trenurile de lux Rheingold si Rheinpfeil/Rheinblitz. Modelul meu este unul original din 1999, inca fara KKK spre tender si priza de decodor ; Minitrix produce acum pe 03 1022.


D005 BR 03.10 Neubaukessel DB Epoca IIIb, Betriebsnummer 03 1073, deflectoare Witte, negru, model Minitrix.



La jumatatea anilor 1950, locomotivele 03.10 ramase au fost reconstruite cu un cazan nou (cel vechi cu otel St.37 si St.39 avand tevi care se fisurau prea usor) si au capatat o forma mai moderna, similara cu 01.10 si 41 reconstruite. Modelul Minitrix din 1997-98 beneficiaza de aceleasi roti deosebit de fine ca 03.0-2 si 03.10 Altbaukessel insa din nefericire nu are nici el cupla scurta spre tender.


D006 BR 38.10-40 DB Epoca III, Betriebsnummer 38 3346, deflectoare Wagner si tender prusac pe 4 osii, model Fleischmann



Locomotiva prusaca P8, desenata de Robert Garbe initial ca locomotiva de tren rapid si incadrata apoi in clasa 38.10-40 a fost o masina universala tip 2'Ch2 produsa in Germania pana dupa 1925 si in alte tari intre care si Romania pana aproape de cel de-al doilea razboi mondial (Seria CFR 230.000). Modelul Fleischmann infatiseaza o masina a DB ramasa in configuratia clasica de la DRG, cu deflectoare de fum tip Wagner si tender clasic prusac 2&8217;2T20.


D007 BR 38.10-40 DB Epoca III, Betriebsnummer 38 3884, deflectoare Witte si tender tip Wanne, model Fleischmann



O varianta tipica a seriei 38.10-40 la DB este cea din anii 1960, in care locomotiva era cuplata cu un tender Wanne in anii 1940; Modelul Fleischmann de productie recenta, bazat insa pe cel din 1972 este relativ fin si reda bine proportiile prototipului, mai putin latimea exagerata, si este echipat cu deflectoarele de fum Witte si 3 lumini pe sens de mers.

D007bis BR 38.10-40 DB Epoca III, Betriebsnummer 38 3641, deflectoare Witte si tender prusac pe 4 osii, model static DelPrado



Modelul DelPrado, rezervat in principiu unei conversii CFR cu folosirea de subansamble de la o epava Fleischmann, este de un nivel mediu si reda destul de bine prototipul, in ciuda unor greseli evidente (simetrie perfecta a ambelor parti inclusiv maneta de control si Indusi) si reprezinta o P8 tarzie, din anii 1965-68, echipata cu Indusi, deflectoare Witte si tender prusac.


D008 BR 41.0-3 Altbaukessel DB Epoca III, Betriebsnummer 41 222, deflectoare Witte si tender 2'2'T32 nituit, model Minitrix.



Clasa 41 a fost creeata ca o locomotiva de coletarie rapida la sfarsitul anilor 1930 cu formula osiilor 1'D1'h2, folosind sasiul, cazanul si aproximativ 80% din subansamblele locomotivei 2&8217;C1&8217;h2 din seria 03; asa este cazul si la modelul Minitrix din 1989-1990, unde numai cele 4 tevi de nisip diferentiaza cazanul de cel al BR03.0-2; Modelul 41 222 prezinta locomotiva in anii 1956-1968, in formula clasica DB, cu 3 lumini, deflectoare mici Witte si sorturi complete.


D009 BR 50Kab DB Epoca III, Betriebsnummer 50 493, deflectoare Witte, roata alergatoare plina si tender cu cabina, model Fleischmann generatia noua (1998)



Conceputa ca locomotiva universala, Clasa 50 si urmasele ei simplificate 50 UeK si 52 au avut un numar enorm de versiuni (la fel ca la 060EA CFR, se vorbea la DB si DR de atat de multe versiuni ca numarul de unitati). Modelul Fleischmann infatiseza un exemplar unic, o 50 clasica care si-a pastrat sorturile pana la sfarsit, insa care a fost puternic modificata, cu deflectoare Witte, roata alergatoare plina si tender cu cabina (pentru a evita folosirea unui Pwg in tren). Se remarca inaltimea deosebit de mica (profil RP25) a rotilor motoare 2, 3 si 4.


D010 BR 50ÜK DB Epoca III, Betriebsnummer 50 662, deflectoare Witte, sorturi scurtate si tender tip Wanne model Fleischmann generatia veche.



La inceputul razboiului BR50 a fost simplificata o prima data; 50 662 este una din aceste locomotive, cu sorturi scurtate, fara deflectoare la inceput (mai apoi typ Witte) si cu tenderul Wanne (cada de baie) obtinut dintr-o jumatate de vagon cisterna EKW. Modelul Fleischmann prezentat este inca unul din generatia veche, din 1982, pe baza din 1969, si se remarca cu usurinta rotile si bielele care nu pot concura cu cele ale unui model din generatia actuala.


D011 BR 52.80 DR(Ost) Epoca IV, Betriebsnummer 52 8183-7, model static Del Prado imbunatatit de Horia Radulescu


http://www.railwayfan.ro/image/?img=44839&r=

BR52 este un &8220;rafinament&8221; ulterior al BR50, simplificata la maximum si produsa in mii de exemplare pana in 1945 sub numele de Kriegslokomotive 1 (KDL1); 52.80 este o versiune ulterioara, reconstruita in Germania de Est in anii 1960, si exact aceasta versiune este cea pe care o reprezinta modelul foarte mediocru produs de DelPrado.

D012 BR 65.0 DB Epoca III, Betriebsnummer 65 018, deflectoare Witte, model Fleischmann



In anii 1950 tanara DB a realizat un nou program de locomotive cu aburi, din care doar putine au fost construite, intrucat s-a trecut repede la tractiunea diesel si electrica; BR65 este o locomotiva pentru trenuri personale si accelerate pe linii mai putin frecventate, cu formula osiilor 1&8217;D2&8217;h2-t, o locomotiva foarte eficace si extrem de moderna pentru vremea ei, asamblata integral prin sudura. 65 018 a supravietuit pana azi, iar modelul sau de la Fleischmann, in ciuda varstei importante (prezentat in 1982, al meu dateaza din 1997) este extrem de bine detaliat si foarte corect in proportii.


D013 BR 91.10 DB Epoca III, Betriebsnummer 91 1001, model Fleischmann (rezervat pentru conversie in CFR 7311)


http://www.railwayfan.ro/image/?img=67340&r=
http://www.railwayfan.ro/image/?img=67360&r=

In clasa BR91 s-au incadrat vechile locomotive 1&8217;C-t provenite din diferitele cai ferate ale Laender-urilor de dinainte de 1918, precum si &8220;Nachbauten&8221; de dupa; Modelul 91 1001, o locomotive prusaca, este unul antic, din 1970, si este destul de fin pentru varsta sa; la mine el este rezervat pentru o viitoare conversie intr-o locomotive 7311 a CFR.

A001 Rh. 638 ÖBB Epoca III, Betriebsnummer 638.3264, fara deflectoare si tender prusac pe 4 osii, model Fleischmann



Locomotiva prusaca P8 (DRG 38.10-40) a ajuns si la BBO/OBB, unde a fost incadrata in seria 638 in Epocile III si IV; Modelul Fleischmann recent (serie speciala pentru Austria din 2003-2004) reprezinta aici o locomotiva tipic austriaca, fara deflectoare si cu un singur dom de aburi amplasat in spatele cutiei de nisip.


A002 Rh.794 ÖBB Epoca III, Betriebsnummer 794.545, model Fleischmann modificat si revopsit de Horia Radulescu



Aceasta conversie este una din cele mai vechi ale mele si se bazeaza pe un model Fleischmann din 1998-99 revopsit in culoarea tipica la OBB in anii 1960.


A003 Rh.52 ÖBB Epoca III, Betriebsnummer 52.8163, model static Del Prado modificat de Horia Radulescu


http://www.railwayfan.ro/image/?img=44859&r=

Din miile de BR52 produse multe au ramas dupa 1945 in Austria, unde au circulat pana dupa 1977, fiind incadrate in seriile 52 si 152 (cele cu frem cu bare); Modelul static este realizat pe baza unui 52.80 DelPrado de o calitate foarte indoielnica

Enjoy :)
 

SantaFeFan

Well-Known Member
Trenulist
27 Feb 2008
1.418
0
Germania
LOCATION
Germania
Horia ,altfel arata pozele facute pe o diorama.Bravo.
Si eu acum am sa pozez numai pe diorama,deoarece macar cea mica iarasi sta pe picioarele ei :D ,pana este gata cea mare mai dureaza.. :(
 

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
Super Moderator
Moderator
Trenulist
14 Feb 2008
5.335
1
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
ai perfecta dreptate, Rudi! de ce crezi ca am facut acel modul foto? :D

il tot astept in special pe Mircea cu verdictele privind contramanivelele, insa si pe ceilalti, cu intrebarile... :)
 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 Aug 2007
3.366
46
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Vin si verdictele imediat :D
Din punctul de vedere al Stapanului Bielelor, singura corecta este
D009 BR 50Kab DB Epoca III, Betriebsnummer 50 493, deflectoare Witte, roata alergatoare plina si tender cu cabina, model Fleischmann generatia noua (1998)

Totusi, toate sunt frumoase :aplauze:
 

victorian

Well-Known Member
Trenulist
21 Oct 2007
2.229
3
Constanta
LOCATION
Constanta
Salutare tuturor si merci de poze Horia,

Ma asteptam la acest verdict, Mircea! :)
Din fericire, la scara N, lucrurile sunt suficient de mici ca sa nu se vada atat de mult aceste mici greseli pe care le fac constructorii de modele si ni le baga noua pe gat!

Horia, iti multumim pentru efortul de a poza fiecare aburoasa pe ambele laturi, si inca in pozitia Bellingrodt standard (cine a incercat sa pozeze o aburoasa stie ca nu este chiar atat de simplu s-o prinzi astfel!)

Ma alatur si eu parerii lui Rudi, modelele arata cu totul altfel fotografiate in felul acesta pe o diorama! Prezentarea unui model devine in felul acesta un act artistic in sine :aplauze: :aplauze: :aplauze:

Desi la inceput Adler mi se parea putin anacronic pe podul acela epoca a III-a, insa zicem ca-i vorba despre "copia flambata" de la Nuerenberg si refacuta la sfarsitul anului trecut :D.

Parca spuneai chiar ca l-ai incarca pe un vagon platforma, transformandu-l intr-un transport exceptional!

Nu in ultimul rand, merita observata calitatea deosebita a produselor Trix prin raport cu Fleischmann. Rotile acelea cu spite ale locomotivelor tale sunt deosebit de fine, iar BR 03 arata super, fiind un model deosebit de reusit, chiar daca din punctul de vedere al "Stapanului bielelor" pozitia contramanivelei este incorecta!

Abia in ultimii ani a inceput si Fleischmann sa recupereze la capitolul finete, dar ma intreb care va fi dezvoltarea viitoare a modelelor sub "palaria" Tencuielilor Uscate! :D

Salutari din Constanta,
Dorin
 

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
Super Moderator
Moderator
Trenulist
14 Feb 2008
5.335
1
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
buna baieti,

si eu ma asteptam la verdictul lui MPU... pesemne ca si constructiile Fleischmann de dupa BR50 din 1997-98 (BR62, 64, 24) sunt corecte!

cu aceasta BR50 Fleischmann a marcat puncte in "razboiul" cu Trix; pacat ca la Trix BR01.0-2 recenta are carcasa metalica (filozofie la care s-a renuntat acum din fericire) si este mai slaba in detalii ca BR03 de acum aproape 20 de ani, care ramane referinta absoluta! Trix a "versaut" (porcit?) :D astfel BR18.4 si 18.5, 57.10 (G10) si BR58 (G12) cu motoare (e drept, Faulhaber) prea mici, carcase metalice si calitati de mers proaste... las la o parte 45, care e un esec total!

pe de alta parte, Fleischmann produce inca o 38.10-40 aproape identica cu cea din 1971-72 si o 01.10 din 1974... la preturi care s-au dublat de 10 ani incoace!

cat despre "Adler", Dorin... am un Tieflader mai vechi Minitrix perfect pentru asa ceva! :) sa spunem intoarcerea reconstruitei de la Meiningen in anul trecut...
 

navigator

Active Member
Trenulist
20 Oct 2007
137
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Horia, dupa ce le raspunzi lui Dorin si lui Mircea despre aburoase care oricum ma intereseaza si pe mine, te rog sa detaliezi despre V 200 epoca III (Roco sau Minitrix?). Si te mai rog daca sti in ce numar de Miba a fost test de V 200 Roco N.
 

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
Super Moderator
Moderator
Trenulist
14 Feb 2008
5.335
1
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
buna navigator,

V200 este programat pentru pachetul de descrieri din 2 saptamani, insa fac o exceptie :D

D014 BR V200.0 DB Epoca IIIa, Betriebsnummer V200 026, schema clasica Purpurrot/Grau, model Roco


Iata aici o V200 clasica din prima serie, cu ferestre mari pe lateral si frontul mai rotunjit, purtand inca inscriptia Deutsche Bundesbahn pe lateral si nu biscuitul DB de dupa 1956; originalul a fost produs de MaK in 1954 si a circulat pana dupa 1978, cand a fost vandut in Elvetia si mai apoi Albania sau Grecia. Modelul Roco dateaza din 1998-99 si face parte din noua generatie, cu motor cu volanta, putere de tractiune mare si mers foarte silentios ; a fost reeditat in 2006-07 la un prêt extrem de interesant (sub 60 de Euro) in mai multe versiuni de epocile III si IV in culorile vechi si O/B.

enjoy,
 

SantaFeFan

Well-Known Member
Trenulist
27 Feb 2008
1.418
0
Germania
LOCATION
Germania
Horia ,ai mai umblat cu pensula pe interior ?(acolo la Motorraum ? ) Parca a mea nu este asa :-?
 

victorian

Well-Known Member
Trenulist
21 Oct 2007
2.229
3
Constanta
LOCATION
Constanta
Salve Rudi,

La cum il stim noi pe Horia, sigur ca o fi facut ceva smecherii cu pensula pe acolo!

V200.0 este una dintre Dieselele mele preferate. As putea spune chiar ca reprezinta imaginea tipica a locomotivelor germane. Presupun ca am vazut-o in filme, in jurnalele de actualitati din anii '60 si de aceea mi-a ramas aceasta imagine intiparita in minte.

Iar modelul Roco reuseste foarte bine sa redea aceasta imagine. Din cate am inteles, este printre cele mai reusite modele de V200.0 produse vreodata la scara N.

Un model care nu putea sa lipseasca din colectia unui pasionat de DB epoca III!

Salutari din Constanta,
Dorin
 

SantaFeFan

Well-Known Member
Trenulist
27 Feb 2008
1.418
0
Germania
LOCATION
Germania
Asa este Dorin ,ai dreptate .Este cea mai frumoasa locomotiva diesel germana.Eu le am si pe N si pe HO.Sunt asa de importante pentru acea epoca ca la americani familia F (F3-F7-F9)
 

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
Super Moderator
Moderator
Trenulist
14 Feb 2008
5.335
1
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
buna baieti,

nu, Rudi, asa a fost de la inceput... a mea nu e din seria ieftina actuala, ci una din cele mai vechi, cu tampografie completa si in sala masinilor ;)

ei, costase 140 DM pe vremea aceea...

Dorin, e singurul model de V200.0 corect la N... Trix a facut un V200.0 cam fals, dintr-o V200.1, care e cu totul altceva... in schimb V200.1 Trix si Fleischmann sunt corecte! :D
 

victorian

Well-Known Member
Trenulist
21 Oct 2007
2.229
3
Constanta
LOCATION
Constanta
E un model foarte reusit, Horia!

Avand in vedere modul in care au evoluat preturile, probabil ca de la 140 DM, azi ar costa 140 de euro, numai ca in mod sigur nu se mai gaseste un asemenea model complet, decat probabil second-hand ;-)
 

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
Super Moderator
Moderator
Trenulist
14 Feb 2008
5.335
1
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
ba mai gasesti sigur modele nerulate si in cutie, pe la burse si pe la diferiti Haendleri din Germania... insa pe la 80-90 de Euro...
 

victorian

Well-Known Member
Trenulist
21 Oct 2007
2.229
3
Constanta
LOCATION
Constanta
Piei, ispita!!! ce m-as face cu o locomotiva germana epoca III-a, cand eu am inceput cu Bavaria epocii a II-a, ulterior am ajuns sa adaug si Adler-ul, iar acum am ajuns sa ma "extind" si in Romania epocii I-a si a III-a.. ce crezi ca ar mai trebui sa urmeze? V200.0 chiar n-a existat, dupa stiinta mea, in Romania! :)
 

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
Super Moderator
Moderator
Trenulist
14 Feb 2008
5.335
1
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
de ce nu o V200.1 germana de epoca V, una greceasca de epoca IV sau albaneza? :) sau poate o ML2200, viitoarea V300 jugoslava... cu trenul albastru al lui Josip Broz Tito cu tot! :)
 

victorian

Well-Known Member
Trenulist
21 Oct 2007
2.229
3
Constanta
LOCATION
Constanta
Dar ASTA ce o fi, prin campiile insorite ale Italiei, intr-un site superb?
(Imi cer iertare Horia, nu sunt in stare se deosebesc 200.0 de "urmasa" ei asemanatoare, dar nu identica)

http://www.photorail.com/phr2-le%20concesse/images/fsf/dic2004-220049-090699mirandola.jpg
 

navigator

Active Member
Trenulist
20 Oct 2007
137
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Multumesc Horia pentru descriere. Mi-am pus ca desktop poza ta cu V 200 si ca sa ascult de "regula lui Dorin" (cand a zis :"Un model care nu putea sa lipseasca din colectia unui pasionat de DB epoca III!") va anunt ca l-am pus pe lista de prioritati.