Clujul la inceput secol 20

Doru

Well-Known Member
Trenulist
14 Februarie 2008
500
0
Cluj Napoca
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Cluj Napoca
Deoarece Gicu prezenta intr-un articol o locomotiva electrica SIEMENS din anii 1880, m-am gandit ca acel mijloc de locomotie era foarte revolutionar pt epoca respectiva. Curentul electric fiind abia implementat in diverse aplicatii. La noi calea ferata nici nu stiu daca fusese introdusa.
Oricum, la inceput de secol 20 erau deja destule si la noi.
Clujul avea un tramvai care facea legatura intre P-ta Libertatii si gara, cel putin asa rezulta din imaginile de mai jos. Un oras avangardist tinind cont ca pozele sunt din anul 1900!!
Se pare ca o imagine din 1890 prezinta ceva urme de sine, nu-s 100% convins.
 

Doru

Well-Known Member
Trenulist
14 Februarie 2008
500
0
Cluj Napoca
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Cluj Napoca
Mai frate, ceea ce trebuie sa se stie, e ca orasul Cluj, mai ales la vremea, aceea, era populat in proportie covarsitoare de maghiari si de davidieni. Romanii erau foarte putini la numar. Iar proportia s-a pastrat foarte multa vreme . Candva am vazut si eu o lista cu facturi de gaz ai locuitorilor orasului ce stateau in zona centrala, (cam in 1980 !!!!). Pai mai toti aveau nume diferite de cele romanesti. Asta este realitatea istorica.
Dupa cum se vede si in aceasta poza foarte actuala, au mai ramas vestigii ale unui trecut cu semnificatii profunde in viata citadelei:


 

B74MRV

Well-Known Member
Trenulist
13 Martie 2016
1.104
0
Bucuresti, Dristor, Sect. 3
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti, Dristor, Sect. 3
Idea era ca nu am mai vazut imagini cu acoperisuri pe care sa fie astfel de insemne. Proportia nu o contesta decat cei carora nu le-a placut istoria. Oricum diferenta dintre orasele din NV fata de cele din SE la acea data era ......... mare. Ar fi interesanta o comparatie de astfel de imagini din orase diferite la o data anume.
 

victorian

Well-Known Member
Trenulist
21 Octombrie 2007
2.229
7
Constanta
LOCATION
Constanta
Din cate stiu, in jur de 1900 linia de cale ferata nu mergea numai pana in piata, se continua si pe Calea Motilor pana in fata cladirii Vamii orasului. Cladirea vamii este constructia aceea veche care are o usa la circa 1 metru inaltime deasupra trotuarului, pe care o puteti vedea vis-a-vis de fabrica Ursus, alaturi de statia autobuzelor care coboara din Manastur.