In a doau parte a concediului meu, aveam planuri, chiar si o rezevare de cazare, in Harghita pentru a vizita acea zona. In ultima clipa s-a intamplat ce s-a intamplat pe linia 501 si vazand ca s-a inchis traficul, am anulat acea excursie, deoarece aveam in plan calatorii feroviare pe linia 501...
Si, avand in vedere si dorintele prietenei mele, am hotarat sa mergem la mare. Zis si facut! Am hotarat sa mergem cu Acc Oradea - Constanta deoarece e mai tarziu, si prindeam Valea Prahovei ziua. Marea mea greseala a fost ca nu am verificat dinainte compunerea trenului, eram convins ca sunt vagoane 20-54/55 sau 20-49 ne-climatizate... Cand soseste trenul in gara, stupefactie!! Vagoane 20-49 modernizate, climatizate si fara geamuri ce se puteau deschide (decat in cateva locuri se rabata putin)...Si, colac peste pupaza, aveam loc si in partea salon a vagonului... Aici nici nu se putea stinge lumina, numai in compartimente..asa ca am calatorit pe noapte cu lumina aia alba puternica in ochi, si cu aerul rece batand pe picioare..Intr-un tarziu am "captusit" gura de aerisire cu un trening, altfel riscam sa ajungem raciti la mare...
Dar ajunge cu vorbele, iata si niste imagini!
Primele poze le-am facut in Copsa Mica unde am stationat mai mult datorita atasarii grupei de Sibiu
In Copsa M. am ajuns timpuriu (01:57 in loc de 2:00) si trebuia sa stam pana la 2:20...Am pornit de aici la 2:27 :scratch: nu stiu de ce...De aici a inceput calvarul...Trenul mergea incet, asa incat in fiecare oprire ajungeam cu 10-12 minute intarziere...Astfel in Brasov acumulasem deja aproape o ora intarziere...Vremea era urata,multa ceata, Oltul era imens, cod portocaliu parca, cand am trecut peste podul dintre Racos si Augustin apa era la un metru de pod (se crapase de ziua deja) foarte involburata, la fel si terenurile joase de langa apa, erau inundate...
Dupa plecarea din Brasov s-a produs minunea...inainte cu vreo 2 km de Darste, ceata dispare instantaneu (era prezenta datorita Oltului se pare) lasand loc unui soare proaspat rasarit, foarte frumos...Am inceput sa imi musc unghiile ca nu puteam deschide un geam sa pozez :roll:
Primele poze pe ziua le-am facut pe varful de panta, Predeal
Dupa vreo 8 minute plecam din Predeal, ma duc pe culoar sa incerc sa scot aparatul prin geamul rabatat(de aceea unele poze sunt prost incadrate sau strambe). De asemenea unele poze le-am facut din vagonul vecin, pe usa,la viteze mai mici, deoarece vagonul nostru avea usi glisante imposibil de deschis in mers.Intram pe tronsonul celebru, aflat in plina modernizare. Era ora 7 si deja muncitorii erau la lucru ici colo pe traseu.
Azuga, se lucreaza din plin la modernizare si aici
Crucea Eroilor, inainte de Busteni
Un lucru interesant era, faptul ca telecabina era in functiune, la ora 7 dimineata
Poiana Tapului
Stalpii vechii catenare
Cota 2000 de la Sinaia
Ne apropiem de Sinaia. Pt prima data in viata mea, nu garam la linia 1. Am intrat la linia 5..Am admirat de asemenea vechii stalpi de catenara, pe care ii stiu de mic, probabil pt ultima oara
n
Dupa Sinaia, lucrarile de reabilitare sunt evidente
Ne apropiem de Valea Larga Hm.
Se lucra si la cladirea garii
Si, avand in vedere si dorintele prietenei mele, am hotarat sa mergem la mare. Zis si facut! Am hotarat sa mergem cu Acc Oradea - Constanta deoarece e mai tarziu, si prindeam Valea Prahovei ziua. Marea mea greseala a fost ca nu am verificat dinainte compunerea trenului, eram convins ca sunt vagoane 20-54/55 sau 20-49 ne-climatizate... Cand soseste trenul in gara, stupefactie!! Vagoane 20-49 modernizate, climatizate si fara geamuri ce se puteau deschide (decat in cateva locuri se rabata putin)...Si, colac peste pupaza, aveam loc si in partea salon a vagonului... Aici nici nu se putea stinge lumina, numai in compartimente..asa ca am calatorit pe noapte cu lumina aia alba puternica in ochi, si cu aerul rece batand pe picioare..Intr-un tarziu am "captusit" gura de aerisire cu un trening, altfel riscam sa ajungem raciti la mare...
Dar ajunge cu vorbele, iata si niste imagini!
Primele poze le-am facut in Copsa Mica unde am stationat mai mult datorita atasarii grupei de Sibiu
In Copsa M. am ajuns timpuriu (01:57 in loc de 2:00) si trebuia sa stam pana la 2:20...Am pornit de aici la 2:27 :scratch: nu stiu de ce...De aici a inceput calvarul...Trenul mergea incet, asa incat in fiecare oprire ajungeam cu 10-12 minute intarziere...Astfel in Brasov acumulasem deja aproape o ora intarziere...Vremea era urata,multa ceata, Oltul era imens, cod portocaliu parca, cand am trecut peste podul dintre Racos si Augustin apa era la un metru de pod (se crapase de ziua deja) foarte involburata, la fel si terenurile joase de langa apa, erau inundate...
Dupa plecarea din Brasov s-a produs minunea...inainte cu vreo 2 km de Darste, ceata dispare instantaneu (era prezenta datorita Oltului se pare) lasand loc unui soare proaspat rasarit, foarte frumos...Am inceput sa imi musc unghiile ca nu puteam deschide un geam sa pozez :roll:
Primele poze pe ziua le-am facut pe varful de panta, Predeal
Dupa vreo 8 minute plecam din Predeal, ma duc pe culoar sa incerc sa scot aparatul prin geamul rabatat(de aceea unele poze sunt prost incadrate sau strambe). De asemenea unele poze le-am facut din vagonul vecin, pe usa,la viteze mai mici, deoarece vagonul nostru avea usi glisante imposibil de deschis in mers.Intram pe tronsonul celebru, aflat in plina modernizare. Era ora 7 si deja muncitorii erau la lucru ici colo pe traseu.
Azuga, se lucreaza din plin la modernizare si aici
Crucea Eroilor, inainte de Busteni
Un lucru interesant era, faptul ca telecabina era in functiune, la ora 7 dimineata
Poiana Tapului
Stalpii vechii catenare
Cota 2000 de la Sinaia
Ne apropiem de Sinaia. Pt prima data in viata mea, nu garam la linia 1. Am intrat la linia 5..Am admirat de asemenea vechii stalpi de catenara, pe care ii stiu de mic, probabil pt ultima oara
n
Dupa Sinaia, lucrarile de reabilitare sunt evidente
Ne apropiem de Valea Larga Hm.
Se lucra si la cladirea garii