Clasificarea liniilor CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
6.038
2.548
Iași
LOCATION
Iași
Din anul 1948.
IMG_20200202_153152_cr.jpg


o sa mai actualizez si cu alti ani
 
Foarte interesanta harta, a se observa ca inca apar liniile care treceau granita spre Ungaria (Batova=Battonya, Otlaca=Elek, Ketegyan = Ketegyhaza etc), cele spre Yugoslavia erau deja inchise la granita, inclusiv liniile care duceau spre Bazias. In plus apar deja ca linii Deva-Brad si Varfurile-Vascau (cea din urma nefiind vreodata inceputa).
 
In schimb Intorsura Buzaului - Nehoiasu era inca "evoluabila" pentru ca nu se abandonase ideea unei traversari suplimentare peste Carpati.
 
  • Like
Reacții: Radu161
Liniile particulare nu apar toate, deci pare a fi dinainte de nationalizare.
 
Mie imi vine spontan in minte Arad-Podgoria, insa aceea nu a fost niciodata exploatata de CFR, nici dupa nationalizare.
 
interesant ca nu ai stiut.

apar si liniile particulare Maneciu si Slanic.

interesant ca apare Seletin si Dragos Voda la Sighet.

Cred ca linia de Bazias e intrerupta nu din cauza problemelor cu Iugoslavia ci tocmai pentru ca trecea prin Iugoslavia. Mult mai tirziu a aparut sloganul ,,Tito dusmanul comunismului"
 
  • Like
Reacții: Horia_Radulescu
La cele de la Maneciu, Slanic si Buzau m-am uitat prima oara ca particulare. Linia de la Bazias era legata cu restul prin localitatea Biserica Alba din Yugoslavia. In perioada interbelica s-a folosit in continuare ca atare, trenurile trecand in peaj (similar cu ce faceau ucrainienii pe la Sighetul Marmatiei). Ziceam ca din cauza problemelor cu Yugoslavia pentru ca dupa razboi, data fiind pozitia lui Tito + situatia mai confuza de acolo, abordarea a fost de a intrerupe aceasta varianta. De altfel, o sa vezi ca spre deosebire de granita cu Ungaria, la granita cu Yugoslavia toate liniile se opresc in localitatile romanesti.
 
Regionalele actuale sunt la fel ca cele din perioada interbelica sau au existat diferente in delimitare? M-ar interesa in special regionala Brasov.
 
Interesanta harta din primul post, la vremea aceea nu se gandea nimeni la o legatura internationala prin Calafat, era linie neevoluabila.
 
  • Like
Reacții: MariusM
Am reusit in cele 2 secunde in care a functionat din nou digibuc sa gasesc decretul din 20 prin care a fost infiintata regionala Brasov. Limitele erau oarecum altele (se intindea chiar spre Ploiesti). Prin 27 inteleg ca a fost desfiintata, iar in MT din 1934 apare ca inspectoratul 4 subordonat Directiei III Exploatare Cluj. Ce s-a intampat in 1940 dupa diktat nu stiu, la fel cum nu gasesc pe nicaieri data reinfiintarii regionalei. Dar in principiu mi-am cam raspuns la intrebare.
 
În Enciclopedia României sunt prezentate mai clar schimbările din perioada interbelică. Încet-încet se aşează lucrurile. Totuşi, cândva după război s-a revenit la Regionale...
 

Atașamente

  • Enciclopedia Romaniei volumul IV.jpg
    Enciclopedia Romaniei volumul IV.jpg
    687,5 KB · Vizualizări: 10
  • Like
Reacții: MariusM