Clasificarea liniilor CFR

Radu161

Moderator
Super Moderator
Trenulist
25 Mai 2007
1.790
55
Bucuresti/Arad
r161trains.wordpress.com
WEBSITE
http://r161trains.wordpress.com/
YAHOO
radu161
LOCATION
Bucuresti/Arad
Foarte interesanta harta, a se observa ca inca apar liniile care treceau granita spre Ungaria (Batova=Battonya, Otlaca=Elek, Ketegyan = Ketegyhaza etc), cele spre Yugoslavia erau deja inchise la granita, inclusiv liniile care duceau spre Bazias. In plus apar deja ca linii Deva-Brad si Varfurile-Vascau (cea din urma nefiind vreodata inceputa).
 

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.007
989
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
In schimb Intorsura Buzaului - Nehoiasu era inca "evoluabila" pentru ca nu se abandonase ideea unei traversari suplimentare peste Carpati.
 
  • Like
Reacții: Radu161

AlexD

Active Member
Trenulist
3 Martie 2012
242
53
Brasov
LOCATION
Brasov
Liniile particulare nu apar toate, deci pare a fi dinainte de nationalizare.
 

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.007
989
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Mie imi vine spontan in minte Arad-Podgoria, insa aceea nu a fost niciodata exploatata de CFR, nici dupa nationalizare.
 

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Martie 2008
1.963
47
interesant ca nu ai stiut.

apar si liniile particulare Maneciu si Slanic.

interesant ca apare Seletin si Dragos Voda la Sighet.

Cred ca linia de Bazias e intrerupta nu din cauza problemelor cu Iugoslavia ci tocmai pentru ca trecea prin Iugoslavia. Mult mai tirziu a aparut sloganul ,,Tito dusmanul comunismului"
 
  • Like
Reacții: Horia_Radulescu

Radu161

Moderator
Super Moderator
Trenulist
25 Mai 2007
1.790
55
Bucuresti/Arad
r161trains.wordpress.com
WEBSITE
http://r161trains.wordpress.com/
YAHOO
radu161
LOCATION
Bucuresti/Arad
La cele de la Maneciu, Slanic si Buzau m-am uitat prima oara ca particulare. Linia de la Bazias era legata cu restul prin localitatea Biserica Alba din Yugoslavia. In perioada interbelica s-a folosit in continuare ca atare, trenurile trecand in peaj (similar cu ce faceau ucrainienii pe la Sighetul Marmatiei). Ziceam ca din cauza problemelor cu Yugoslavia pentru ca dupa razboi, data fiind pozitia lui Tito + situatia mai confuza de acolo, abordarea a fost de a intrerupe aceasta varianta. De altfel, o sa vezi ca spre deosebire de granita cu Ungaria, la granita cu Yugoslavia toate liniile se opresc in localitatile romanesti.
 

AlexD

Active Member
Trenulist
3 Martie 2012
242
53
Brasov
LOCATION
Brasov
Regionalele actuale sunt la fel ca cele din perioada interbelica sau au existat diferente in delimitare? M-ar interesa in special regionala Brasov.
 

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
5.453
574
Iași
LOCATION
Iași
Salut,
momentan nu am nimic pentru perioada interbelica.
Pun totusi 2 imagini dintr-o lucrare din 1965. "Reteaua cailor ferate romane. Geografie feroviara" Autor Ioan Gheorghe Petrescu


 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
5.963
189
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Interesanta harta din primul post, la vremea aceea nu se gandea nimeni la o legatura internationala prin Calafat, era linie neevoluabila.
 
  • Like
Reacții: MariusM

AlexD

Active Member
Trenulist
3 Martie 2012
242
53
Brasov
LOCATION
Brasov
Am reusit in cele 2 secunde in care a functionat din nou digibuc sa gasesc decretul din 20 prin care a fost infiintata regionala Brasov. Limitele erau oarecum altele (se intindea chiar spre Ploiesti). Prin 27 inteleg ca a fost desfiintata, iar in MT din 1934 apare ca inspectoratul 4 subordonat Directiei III Exploatare Cluj. Ce s-a intampat in 1940 dupa diktat nu stiu, la fel cum nu gasesc pe nicaieri data reinfiintarii regionalei. Dar in principiu mi-am cam raspuns la intrebare.