Clasa 50 CFR

mrpuf

Active Member
Trenulist
2 Martie 2016
242
443
Timisoara, Arad, Hunedoara
Buna seara, rascolind The Transport Treasury, am dat peste o poza infatisand Clasa 50 CFR. Stiu ca pe vechiul forum railfan parca gasisem ceva informatii, dar acum toate par pierdute. Imi poate oferi cineva cateva detalii referitoare la aceasta clasa? Scuzati daca s-a mai discutat pe undeva despre ea.Screenshot_20200611-213248.png
 
Nu stiu daca e corect,dar eu stiu asa: Vechiul DD 035 a fost transformat in 1994 in electrica,care a facut triere in Brv. pana in 1998.Apoi e dusa la Cic, unde sta pana in 2003 fiind pregatita de taiere.
 
Mai multe informatii si alte poze:


Informatii postate mai demult pe alt forum:

Locomotiva 50-0001-3 a fost realizata prin convertirea fostei locomotive 71-00035-7 la Electroputere Craiova in anul 1994, si prezentata publicului in acelasi an, cu ocazia unei expozitii din Bucuresti.

Modificarile principale au constat in inlocuirea grupului electrogen format din motorul ALCO 16 R251-ELO si generator tip GST 1 cu u transformator monofazat realizat de Electroputere Craiova dupa proiectul transformatorului de la locomotivele 040-EC.O alta modificare adusa acestei locomotive consta in adaptarea serviciilor auxiliare de la 170 V la 380 V, necesari functionarii motoarelor ventilatoarelor in regim industrial.Totodata s-a montat si un ansamblu graduator-selector de tip CKKJN-7, identic cu cel al locomotivei 060-EA.

Partea de acoperis a fost modificata integral prin inlocuirea acoperisului arcuit specific locomotivelor diesel, cu unul derivat de la locomotiva 060-EA, cu scafe joase. S-au montat doua pantografe asimetrice de tip EP2, un disjunctor de tip IAC 25 si un decarcator de supratensiuni de conceptie Electroputere Craiova. Cabinele de conducere s-au modificat partial, prin inlocuirea echipamentelor de comanda specifice locomotivelor diesel-electrice, cu echipamente imprumutate de la locomotivele electrice tip 060-EA.

Mai jos avem cateva dintre datele tehnice esentiale ale locomotivei.

Formula osiilor Co'Co'
V max. 120km/h
l de electrificare 25 kV, 50 Hz
Ecartament 1.435 mm
Diametrul rotilor motoare 1.250 mm
Distanta intre centrele boghiurilor 10.300 mm
Distanta intre osiile boghiului 4.350 mm (2.250 + 2.100)
Inaltimea peste pantograful coborat 4.500 mm
Latimea maxima a cutiei 3.000 mm
Lungimea peste tampoane 19.800 mm

Boghiurile locomotivei au ramas identice cu cele ale locomotivei din care deriva. Acestea sunt realizate de Caromet Caransebes, pe baza unei licente straine, dar pastrand o parte din solutiile tehnice ale locomotivelor 060-DA

Compresorul de tip Timpuri Noi 3 EC-2, adaptat tot de la locomotivele DA si EA

Locomotiva a intrat in servici la depoul SNCFR Brasov, in acelasi an 1994, iar in primii doi ani a fost utilizata ca locomotiva de triere in cadrul triajului Brasov. Ulterior, aceasta a fost indrumata in servici ca locomotiva pendula pe relatia Brasov-Rupea, ajutand la impingerea numeroaselor navete de ciment de la combinatul Romcim Hoghiz existente la acea vreme. Dupa aceasta perioada, locomotiva a fost utilizata tot pe Brasov-Rupea, in serviciul usor de cale la trenurile naveta de calatori.

In 1998, cu ocazia unei defectiuni majore survenite la partea mecanica, aceasta a fost retrasa din servici si depozitata in depoul Brasov pana la sosirea ordinului de trimitere in parcul rece de la Ciceu, unde urma sa fie casata. Din fericire, in anul 2002, un inginer binevoitor din cadrul Regionalei Brasov a hotarat salvarea sa de la taiere, aducand locomotiva in baza Centralei de Constuctii Cai Ferate Brasov, unde a stationat pana in 2005. Ulterior a existat o tentativa de repunere in circulatie a locomotivei, insa datorita lipsei unui acord intre societatea particulara si societatea reparatoare, soarta acestei locomotive ramane in continuare incerta.
 
Ultima editare:
  • Sad
Reacții: AdyAero