Cladiri din placaj de mesteacan

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Victorian, ma gandeam la ideea de a le imbina pe linia caramizilor cu acei dinti, cum am facut la piciorul pentru podul pe N http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=5443 , tot ce m-a deranjat mai mult este ca la plexiglas taietura nu a fost la 90 de grade cum ma asteptam si piesele s-au asamblat anevoios, iar la imbinare a ramas ceva mai mult spatiu intre asa zisele spatii dintre caramizi. Adica la imbinare distanta era mai mare decat la gravura si se vede clar imbinarea pieselor, ori eu cred ca acest lucru poate fi evitat tesind marginile la 45 de grade.

Nu pot sa merg la incercare, pentru ca piesele pe care le tai ma costa undeva pe la 40 de lei, si placajul a mai fost inca 30 de lei. Trebuie sa merg la sigur cu o metoda.

Mi se pare interesanta metoda cu smirghelul lipit de masa si slefuite marginile, cu grija eu cred ca iese, dar sa nu pierd timpul slefuind mult, ma gandeam sa tai inainte cu lamele acelea pe care le-am comandat si pe urma sa slefuiesc.
 
@ Sogard,

De acord ca sistemul cu dinti nu functioneaza decat daca marginea cladirii este plana ca s-o poti slefui. Daca ai acolo caramizi gravate, atunci singura solutie valabila este slefuirea la 45 de grade.

Metoda cu smirghel iti ofera control suficient, nu te incurca cu taiere cu circularul ca oricum nu iese bine la o grosime asa de mica a materialului. Unghiul de slefuire poate fi si un pic mai mare de 45 de grade fara probleme, important este sa ai grija ca muchea ce ramane sa ramana complet intacta. La slefuirea pe smirghel lipit pe masa trebuie sa ai grija ca masa sa fie perfect plana si sa misti materialul cu miscari perfect liniare fiindca tendinta este sa misti un pic circular si fara sa vrei rotunjesti muchea care rezulta. Pentru lipirea elementelor poti introduce in interiorul coltului o baghetica de lemn 2x2 mm (bat de chibrit) pentru rigidizare. Daca tu desenezi doar in paint, cine ti-a facut fisierele de taiere?

@ Meccano,
N-am prea inteles ce vrei sa spui. AutoCAD, programul de desenare produs de firma americana Autodesk, salveaza de obicei fisierele sale in format .dwg (drawing) dar poate salva desenul respectiv si in format .dxf (drawing exchange format). Aceste formate sunt aproximativ echivalente, AutoCAD putand sa preia ambele respective formate si sa le deschida cu egal succes.

La fel si programul meu de proiectare si alte cateva programe vectoriale, care pot prelua respectivele fisiere, de obicei cu niste mici inadvertente rezolvabile.
 
Dwg. asa trimit desenele pentru taiat in plasma
E buna ideea cu inbinatul "nut-feder" dar trebuie sa vezi cit "fura" la taiere
de exemplu la mine fura 5 mm astfel ca sa tai o gaura de 100mm in diametru ii proiectez cercul pe care il urmareste la 90mm :-|
 
@ victorian
da autocadul poate deschide ambele tipuri de fisiere dar masinile de debitat cu plasma apa laser nu pot "vedea" dxf :-|
 
Victorian eu doar acasa desenez in autocad. la munca nu pot sa lucrez in programul asta. Mecano, voi lucrati cu plasma de la Baduc ?
 
Decat sa te chinui sa tai la 45 grade mai bine imbini fatadele prin lipire pe stalpi de rezistenta la colturi, facuti cu baghete rectangulare de lemn. Adaptezi putin desenul caramizilor in AutoCAD pe una dintre fatade, astfel incat prelungirile rosturilor sa le poti executa cu cutterul pe cantul fatadei adiacente. Dupa vopsire, linia de imbinare nu va mai fi vizibila (mai ales ca tai cu laser ). Eu asa as face. M-am tot straduit sa tai si sa slefuiesc la 45 pereti mult mai grosi din lemn de balsa si din spuma Noch si cand am ajuns la muchie am avut mari probleme: ciobituri si alunecari ale unghiului.
 
de bine ce a sosit pachetul cu materiale hop am pus mana pe treaba la testare. Vreau sa zic ca sunt extraordinar de incantat de discurile de la proxxon. Cu grija isi fac treaba destul de delicat. Sincer mai mult m-am chinuit sa fac poze decat sa tai lemnul, iata ce a iesit:

taietura exte realizata "in mana". Pentru piesele ce le voi taia, lama v-a sta inclinata la 45 de grade si placajul il voi impinge spre lama cu ajutorul unui ghidaj. foarte simplu si rapid.

Mare grija insa cu discurile, deoarece sunt foarte subtiri la o forta de impingere mai mare tind sa se deformeze si orice abatere face taietura sa iasa stramb.

Voi reveni cu poze dupa taierea pieselor pe laser dar la subiectul deja deschis :
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3289