Cladiri din placaj de mesteacan

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ianuarie 2016
3.617
67
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
A incercat cineva sa faca asa ceva ? Vreau sa fac, din placaj de acest gen taiat si gravat pe laser. Arata de mare efect piesele dupa taiere, singura problema ar fi la vopsit. Nu stiu cu ce vopsea sa le acopar, fiind lemn habar nu am ce sa ii fac. Trebuie vreun tratament cu o alta substanta initial, ca grundul? Nu se umfla de la vopsea fiind placaj subtire de 0,5- 1mm ? Dupa vopsire se mai aplica vreun strat protector ?
 
Dragos, incearca cu email mat pentru lemn, si dupa ce aplici si se usuca, slefuiesti usor cu un smirghel fin. Am incercat asta si dupa parerea mea iese bestial :)
 
Ma intrebam de vopselele astea ce se gasesc pentru modelism, alea la tot felul de borcanele....cutiute etc...
George unde gasesc asa ceva ? La Brico or avea ?
 
La Brico sau similar, borcanele si cutiute nu gasesti, ci numai borcane si cutii :). La unele magazine de jucarii mai smechere de la noi gasesti tot felul de vopsele. Revell are o gama larga.
In afara tarii sunt magazine super specializate, in care gasesti toate tipurile de vopsele si solutii...
 
Vopsele pentru modelism se gasesc la magazinele virtuale de modelism:
machete.ro
parcmodels.ro
hobbyx.ro

In plus gasesti la magazinele de arhitectura, in foarte multe variante, si fiind vobra despre lemn, unde acoperirea se face mai usor ca si la plastic, sunt ok. Pretul este de asemenea mult mai mic.
 
Din ce vad pe site-urile astea apar vopsele enamel sau email. Imi recomandati sa cumpar asa ceva pentru placaj deci ?
O alta nedumerire am, culorile lor sunt codificate cu coduri RAL ? Am vazut ca au niste coduri dar nu stiu ce e cu ele. Cum sa fac alegerea culorii potrivite, prin comparatie cu ce vad pe site ?
 
Salut Dragos,

Pentru machete de constructii folosesti in principiu vopseluri MATE. Culorile sunt codificate dupa numere, dar nu este codul RAL ci codul producatorului, asa ca difera de la un producator la altul. La noi se gasesc in principal pentru modelism:

Vopsele Humbrol: http://www.humbrol.com/paints/all-paints/
Vopsele Revell: http://www.revell.com/uploads/media/TES_Revell_Paint_Match_Guide.pdf
Vopsele Testors: http://www.testors.com/category/50736/Paints

In privinta diferentelor dintre acrilice si enamel: acrilicele sunt diluabile in apa, in timp ce enamel este diluabil cu diluant. Placajul tau este sensibil la umezeala, daca dai cu acrilic s-ar putea sa se inmoaie si sa se deformeze. De aceea, inainte de vopsi cu vopsea acrilica pare util sa izolezi materialul cu un lac rezistent la apa.

Nu stiu daca merita sa cumperi o gramada de cutiute de vopsea, in schimb prin librarii am vazut ocazional niste seturi de vopsele. Exista diverse seturi. Un blister continand un numar de vopseluri mate, lucioase sau diverse variante de camuflaj (german sau aliat). Incearca sa gasesti blisterul continand vopselele mate, unde ai in principal alb, negru, rosu-galben-albastru. Sunt exact culorile de baza necesare, pe urma prin combinatie poti obtine tu orice nuanta ai nevoie, spre exemplu obtii maron amestecand galben + rosu + negru.

Bafta!
 
Iaca se umple de informatii pe aici, o sa intru si pe site-urile recomandate de tine Victorian. Am fost si am facut rost de noi informatii de pe la Campina si urmeaza sa decupez pe laser o cladire formata din placaj de acest gen, iar culoarea sa este caramizie. A se urmari subiectul urmator http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3289 . Am ales mesteacan de 0.8 intrucat de 1mm nu se gaseste. Sper sa iasa bine la gravura caramizile, si sa nu se acopere gravura cu vopsea. :-D In rest, multumesc pentru sfaturi.
 
Pe siteurile indicate de mine se gaseste din belsug vopsea acrilica pentru modelism.
Poti folosi cu scces si vopsea pentru aplicatii de arhitectura, vopsea acrilica pentru zugraveli, sau chiar banala tempera sau acrilicele pentru scolari. Pentru lemn aderenta este ok, iar ulterior sigilarea se face cu lac sau cu aracet transparent.
 
stageexp a spus:
ulterior sigilarea se face cu lac sau cu aracet transparent.
Cum ar fi sa gresesc aracetul ? :-D
 
sogard_2003 a spus:
stageexp a spus:
ulterior sigilarea se face cu lac sau cu aracet transparent.
Cum ar fi sa gresesc aracetul ? :-D

Nasol, evident :grin: .
Aracetul se foloseste in multe domenii in modelism, de la aplicarea terasamentului la lipirea constructiilor specifice modelismului din carton.
Cred insa ca orice face un test inainte, dupa aia e prea tarziu.

Este un material bun, care asigura si impermeabilitate in limite rezonabile, si chiar consolidarea unei structuri, rigidizarea ei.
Poti experimenta, inclusiv cu culorile, aste e de fapt placerea.
Spor.
 
placajul de mesteacan este folosit frecvent in aeromodelism, datorita raportului optim rezistenta/ greutate. Mai e o chestie : datorita structurii si adezivului dintre furniruri, nu prea permite deformari la diferiti agenti. Culoarea e dificila, vinetiul acela, dar pica bine la scanduri pentru constructii. Dar totusi, cam neuniforma distributia culorilor pe placa. Trebuie vopsit sau acoperit cu lac mat, baituri, ce ai pe-acasa.
 
Acuma am depus comanda la sierra. astept placajul si il bag pe laser de cum vine. am terminat peretii cladiri, sa vedem cum iese gravura.

Buun, pana la vopsire mai am o chestie nerezolvata:
Am taiat placile la dimensiunile cladirilor, cand le voi asambla evident v-a iesi mai mare, pentru imbinare vreau sa tai colturile laterale ale peretilor la 45 de grade, cum sunt cladirile din kituri. Cum as putea sa tai oare mai bine? Eu ma gandeam sa cumpar si discurile acelea de otel cu dinti multi de se monteaza pe minifreza, sa fixez minifreza in ceva si sa tai placa la 45. O fi bine ? Sa folosesc fierastraul pendular cu o lama fina? sau sa le smirgheluiesc ? Hmmm.. ?! Astea-s lamele pe care le-am comandat. sper sa nu fi dat banii de pomana http://sierra.ro/Discuri-Otel-D16--D19--D22-p1032p.html
 
Pune si tu neste poze la ce ai taiat :roll: te rugam frumos
 
sogard_2003 a spus:
Acuma am depus comanda la sierra. astept placajul si il bag pe laser de cum vine. am terminat peretii cladiri, sa vedem cum iese gravura.

Buun, pana la vopsire mai am o chestie nerezolvata:
Am taiat placile la dimensiunile cladirilor, cand le voi asambla evident v-a iesi mai mare, pentru imbinare vreau sa tai colturile laterale ale peretilor la 45 de grade, cum sunt cladirile din kituri. Cum as putea sa tai oare mai bine? Eu ma gandeam sa cumpar si discurile acelea de otel cu dinti multi de se monteaza pe minifreza, sa fixez minifreza in ceva si sa tai placa la 45. O fi bine ? Sa folosesc fierastraul pendular cu o lama fina? sau sa le smirgheluiesc ? Hmmm.. ?! Astea-s lamele pe care le-am comandat. sper sa nu fi dat banii de pomana http://sierra.ro/Discuri-Otel-D16--D19--D22-p1032p.html


Pai aicea zice ca "am taiat placile la dimensiunile ..."
 
@Sogard:

In nici un caz nu poti taia niste piese fine din placaj de mesteacan de 0.8 cu pendularul! Nu cred ca ai reusi sa faci chestia asta nici macar cu traforajul de mana, unde ai un control mult mai bun al avansului ferastralui, dar un control mai prost al verticalitatii lamei. Nici macar cu ferastraul circular fin nu cred ca poti face treaba buna ca sa tai marginile la 45, decat daca iti faci o masina ajutatoare.

In schimb poti intinde o coala de smirghel fin pe o suprafata dreapta si apoi sa freci marginea placajului cu grija de ea pana tesesti coltul la 45. Atentie mare insa sa nu depasesti marginea care ar trebui sa ramana intacta.

Sincer, eu as gandi altfel modelul; uita-te la gara lui Horia facuta cu laser din carton si ai sa vezi ca el face acolo niste "dinti" care imbina cei doi pereti ai coltului in unghi drept. Dupa ce se lipeste, se slefuieste putin coltul, se chituieste si la vopsire nu se mai vede imbinarea. Sistemul de imbinare la 45 de grade este mai bun pentru plastic, care are o grosime mai mare si care practic nu se lipeste, ci se sudeaza, fiindca adezivul ala de plastic practic topeste materialul si il uneste de la o piesa la alta. Spor!
 
mecanno a spus:
Pai aicea zice ca "am taiat placile la dimensiunile ..."

Le-am "taiat" in autocad.... :grin: :grin: Din pacate raza laserului nu poat fi inclinata la 45 de grade pentru taierea materialului. Desi teoretic exista aceasta posibilitate....., probabil ca necesita masinaria prea multe reglaje pe la oglinzi, daca vin calibrate din fabrica un nepriceput ar strica-o. ce ma face curios, este puterea masinariei de numai 40 - 50 de W. Si mai curios ma face puterea minima la care se pot taia metale neferoase. Teoretic se poate taia si cu puterea asta dar cred ca se consuma repede gazul cu care este incarcat.
 
In acad dxf. cumva?